Oireiden vähyys pelottaa

Navajo

Silmät suurina ihmettelijä
Hei!

Onkohan täällä sellaisia, joilla on ollut ihan oireeton alkuraskaus ja kuitenkin kaikki edennyt ihan normaalisti?

Raskaustesti on näyttänyt plussaa, rskausviikkoja pitäisi olla nyt 6+6 eikä oireista ole tietoakaan [8|]. Ihan alussa oli vähän etovaa oloa (joka on käynyt ehkä pari lyhyttä hetkeä kääntymässä sen jälkeenkin), mutta nyt jo pari viikkoa mennyt lähes oireettomana. Ainoa asia, josta voi varmasti huomata eron (kun oikein neuroottisena tarkkailee itseään ja oloaan), on raskaammat rinnat. Ja sitäkin on ihan normikierroissakin aina ovulaatiosta menkkojen alkuun. Ja välillä vihloo alavatsaa, mutta herkkävatsaisena sitäkin tapahtuu muulloinkin. Menkat vaan pysyy poissa, eikä vuotoa ole.

Ei siis tunnu yhtään "raskaalta". Tosin, kun on ensimmäinen lapsi tulossa niin mistä voisin edes tietää miltä se tuntuu?? [&:]

Pitäisi varmaan nauttia raskaudesta, kun ei ole pahoinvointia eikä mitään muutakaan ongelmaa, mutta en voi kun pelottaa, että joku on pielessä. Minusta on tainnut tulla aika vainoharhainen...
 
Siis hei! Raskaustestin tein kun olin viikolla rv 5+3 menossa ja neuvolassa asia käytiin ultrassa varmistamassa. Nyt rv 10+0 eikä minulla ole ollut muita oireita kuin että rinnat ovat todella kipeät. Minuakin on aivan älyttömästi pelottanut että onko tämä edes totta kun ei oikeastaan ole minkäänlaisia tuntemuksia mutta silloin neuvolan ultrassa nähtiin jo miehen kanssa pikkuisen sydämen syke joten on kai siellä kaikki ok, kun ei ole myöskään ollut oireita keskenmenosta. Meillä 16.9 ultra joensuussa ja silloin tietysti saa tästä tulokkaasta hieman todellisemman kuvan. Mutta ei minullakaan ole ollut oireita eikä siitä kannata olla huolissaan, neuvola täti vain käski nauttia olosta koska kaikki eivät ole niin onnekkaita että selviäisivät näin vähällä[:)].
 
Kiitos Surina83 vastauksesta! Helpotti oloa [:)]. Tämä internetin "kirous" lienee siinä, että kaikki kauhutarinat on niin helposti luettavissa. Vähän sama kuin lukisi lääkärikirjaa ja saisi kaikki sairaudet vuoron perään[:D]! Tottahan se on, ettei voi tietää ja joskus sikiö(alkio) voi kuolla kohtuun ilman että vuotaa pois, mutta todennäköisempää on kuitenkin, että kaikki on ihan hyvin, kun vuotoa ja kipuja ei ole. Ja kun lukee "oikealla silmällä", voi huomata myös, että tosi monilla raskausoireita ei ole ollenkaan tai ne häviää välillä ilman että mikään olisi pielessä.

Joten sanon nyt siis itselleni, että paniikki pois ja nauttimaan olosta!! [;)]

Tsemppiä ja hyvää oloa muillekin odottajille!!
 
Minullakaan ei ole ollut mitään muita oireita kuin kuukautisten poisjääminen. Tosin päänahkani kutisee ihan valtavasti enkä tiedä mistä se johtuu. Ehkä minulla on syyhy... [;)]
 
Raskaustestistä pitää tarkistaa, että tämä on totta, kun muuten ei tunnu fyysisesti sitten missään! Aiemmissa kierroissa raskautta toivoessani kuvittelin itselleni kyllä kaikki mahdolliset netista luetut raskausoireet. Nyt sitten toivosta lähes luopuneena totesin, että nyt en kai ainakaan ole raskaana, kun en kuvittelemallakaan saa itselleni mitään oireita aikaiseksi. Mutta toisin oli. [:D]
 
Moi!

Mä olen jo vähän myöhäisimmillä viikoilla, mutta tulin tänne huutelemaan, että mulla meni koko alkuraskaus ilman oireita! Ihan nyt vasta (oon nyt 29+4) on alkanut tulla lonkkakipuja sun muita. Mutta siis pahoinvointia mulla ei ole ollut missään vaiheessa, eikä myöskään minkäänlaisia uusia tuntemuksia rinnoissa jne.

Eli oireiden puuttumisen ei tarvitse välttämättä olla merkki mistään vakavasta! [:)]
 
AAAAA!! Ihanaa, että löysin tällaisenkin keskustelupätkän!
Kuulun itsekin tähän onnekkaaseen joukkoon, jolla raskausoireet eivät ole niin vahvat kuin "muilla".
Olen viikolla 9, enkä ole oksentanut kertaakaan!
Eilen oli eka neuvolakäynti, kohtu oli kasvanut normaalisti, ja sydänäänistä ei neuvolatätikään ollut aivan varma. Kuulemma toukka osaa mennä karkuun, kun vatsaa painelee! [:)]

Ei tuijoteta liikaa näitä netin "varmoja totuuksia" siitä, millaiset oireet kaikilla pitäisi olla. Että heti, jos ei oksenna yötä päivää, niin kaikki ei ole muka kunnossa!

Onnea kaikille vähemmän oksentavillekin raskaudesta!
 
Mä oon joutunut kerran oksentaa ja sekin johtui lähinnä siitä, että olin serkun syntymäpäivillä syönyt kaikkea hyvää vähän liiankin kanssa. Muuten minulla ei ole ollut oireina muuta kun vessassa ramppaaminen! Tietysti on ollut kaikkea ummetusta,päänsärkyä ja sellaista, mutta todella pienissä määrin. Nyt oireet ovat hävinneet koko ajan, kun eka kolmannes on jo ohi [:)] Hyvin menee! [;)]
 
Jostain syystä olen kuitenkin ihan valtavan väsynyt koko ajan. Yheksältä illalla alkaa jo silmä lupsaa. Mutta siis kyllä tässä saisi oikein hakemalla hakea itselleen niitä oireita, mitä aina listataan. Siskoistani toinen oli ihan valtavan pahoinvoiva raskauksiensa ajan ja toinen hehkutti, että olo oli paras ikinä. Mene ja tiedä, kai tämä oireellisuus tai oireettomuus on vähän sama asia kuin kipu: sitä on kauhean vaikea yleisellä mittarilla sanoa, että ketä koskee eniten ja millaista on se kipu ja oireet, minkä kukin kestää.
 
Olen myös miettinyt sitä, kun toiset sanovat, että he sitten vain jotenkin tiesivät olevansa raskaana, että tuntui erilaiselta kuin ennen. En minä vaan tiennyt. Vaikka toivoin lasta tosi kovasti, ei minun äidinvaistoni mitenkään heränneet ennen tikkuun pissaamista sillä varmuudella, että olisin sitten voinut sanoa, että "minä tiesin tämän, minä niin tunsin, että hedelmöityn". Olin niin varautunut negatiiviseen, että meinasin lentää pyllylleni plussasta. Onneksi istuin pöntöllä enkä kerennyt edes nousta siitä, kun testi oli jo plussa. Ei jättänyt Clearblue paljoa kyselyiden varaan.
 
 
 
Mäkin olen ollut vähä huolissani samasta syystä, mutta kaikki on toistaiseksi edennyt hyvin.
Mulla ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan. Tunnen itseni niin onnekkaaksi siitä syystä! Muuten ainoat merkit on olleet jatkuva nälkä ja jano sekä naama täys finnejä.

Onnittelut ja tarrasukkia pienelle!!
 
Moikka!

Kirjottelin tossa jo toiselle palstalle, mutta kirjoitan nyt sitten tännekkin.

Mua vaivaa myöskin oireiden vähyys. Tai no, kyllähän niitä oireita löytyy kun alkaa vaan listaamaan..
- ennen kun tein raskaustestin, tiesin jo vähintään viikkoa aiemmin olevani raskaana, eli siis tuli tämä tunne, että jotain oli toisin kuin ennen (vaihtoehtona tälle oli, että luulin mieleni ja kehoni tekevän minulle jekkuja)
- naamaani ilmestyi julmettomasti finnejä
- sitten jäivät menkat pois
- aamupahoinvointia oli vain muutamana aamuna ja saattoi muutenkin olla hieman etova olo
- rinnat muuttuivat kipeiksi, etenkin nännit
- alkoi ilmetä väsymystä, mutta ei vaivaa läheskään joka päivä
- jotkut ruuat ja juomat, mistä ennen pidin, maistuvat nyt pahalta. ja sama toisin päin niissä joista en aiemmin pitänyt, maistuu nyt hyvältä
- jotkut hajut tulevat pistävämpinä ja vahvempina (esim. tupakka)
- pissalla käyn hieman useammin, yöllä jopa 1-3 kertaa
- mielialat vaihtelee päivästä riippuen rajummin tai lievemmin/olen herkempi jonain päivinä
- alavatsaa on pistellyt
- on esiintynyt huimausta ja päänsärkyä
- palelen hyvin usein, ja silloinkin vaikka ulkona olisi kuinka kuuma ilma

No joo, onhan tuossa oireita, mutta eniten ehkä huolettaa pahoinvoinnin vähyys ja se miten rintojeni kipuilu on muuttunut. Enää vain toinen nänneistä on erityisen kipeä, kun toinen taas ei juuri ollenkaan, vaan kipu on lähinnä siirtynyt kainalon seudulle, kun taas toisessa rinnassa se on juuri toisin päin. Saatan olla vainoharhainen (ja olenkin), mutta jotenkin olen nyt kovin huolissani onkohan vauvalla kaikki hyvin ja onko edes elossa enää.. Ensimmäinen neuvolakäynti olisi torstaina, ja nyt menossa rv 7+2.
 
Minulla ensimmäinen oireeton raskaus päättyi ikävästi [:(] Ainoat oireet olivat lievä väsymys mikä nyt saattoi johtua huonosti nukutuista öistäkin, ja se että rinnat hieman aristivat, mutta vain hieman. Yhtäkkiä huomasin ettei minulla ole oireita enää lainkaan, meni muutama viikko ja sitten alkoi mahakrampit yhtäkkiä ja viiltävä kipu selässä -> verta housuihin....se oli sitten siinä....tuo tapahtui rv 11+0 [&:] Pelotti koko ajan että kaikki ei  ole kunnossa kun  ei oireitakaan ollut ja niinhän se sitten oli... sen jälkeen ei ole tärpännyt, yritystä takana 8kk..
 
Mulla kanssa on ollut oireet kateissa.. Luulin kanssa ensin että joku on pienellä huonosti, ultrassa selvis että vauvalla on kaikki niinkun pitääkin. Seuraava ajatus oli se että oonko jotenkin kummallinen kun aainoot oireet on naama täynnä finnejä(mitä tosin aiemmin ei ole ollut yhtään) ja rinnat oli todella kipeät. Onneks löysin tämän keskustelun täältä ja huomasin että on muitakin muka "kummalisia" oireettomia odottajia. :D Kauheella riemulla tässä nyt odottelen josko vatsasta alkais pian tulla iso, onhan se jo hieman kasvanu kun ei housut mahdu, mutta sillain oikeesti kunnolla näkyviin niin siinä sitä olis oiretta oireettomallekkin :P Onnellista odotusta Kaikille!
 
Huh.. Olipas helpottavaa lukea että muillakin on ollut oireettomia raskauksia ja kaikki on ollut hyvin :)! Itse olen tässä nyt pari viikkoa panikoinut raskausoireiden vähenemistä (tosin alkuunkaan ei raskausoireita ollut ellei niitä etsimällä etsinyt). Nyt on menossa rv 11+3 ja olo on jotenkin ihan liian normaali ja olen varma ettei tuolla masussa voi olla kaikki kunnossa! Kävin rv 7+3 yksityisellä alkuraskauden ultrassa, jossa kaikki oli ok, sanoi että todella hyvän näköinen alkuraskaus ja että keskenmeno olisi tässä tilanteessa erittäin harvinainen, mutta silti on paniikki ettei kaikki ole hyvin! Toivottavasti panikoin turhaan.. Huomenna onneksi pääsee ultraan varmistamaan onko kaikki kunnossa! :) ..ei pitäisi kyllä ikinä lueskella netistä noita kauhutarinoita ku ne vaan lisää omaa pelkoo .. :/
 
Mulla ei kanssa oo ollu oikeestaan minkäänlaisia oireita. Aloin epäillä, että onko ihan normaalia kun aina siitä aamupahoinvoinnista puhutaan niin paljon.
Jostain luin, että tyttären raskausaika ja synnytys on samankaltainen kuin äidin. Soitin eilen äidilleni ja kyselin minkälainen raskaus hänellä oli ollut minusta. Ei kuulemma mitään muuta kuin hirmuinen jäätelön himo! Mitään vaivoja ei ollut tullut koko raskausaikana.
Ensimmäinen äitiysneuvolakäynti on vasta kahden viikon päästä, eli rv 9. Outoa, että minulla on vasta noin myöhään kun tuntuu, että kaikki ovat aikasemmilla viikoilla käyneet..?
 
mancikki ihan paikkakuntakohtaista koska eka neuvola mutta yleensä käytäntö ollu monessa paikassa että kun on 8 viikkoa täys, eli ihan normia. Ja toi pahoinvointi, ei kaikille tule. Mulle tuli muttei heti ja sekin että en tosissaan oksentanut kertaakaan. Itelläkin hyvinkin oireeton alkuraskaus ja pahoinvointi loppuikin jo rv 10 paikkeilla niinkun muutkin oireet. Ja komiasti porskutetaan nyt rv 24 [;)] NAUTI OIREETTOMUUDESTA !! kyllä sitä kaikkea kremppaa voikin ilmestyä vielä, nautihan nyt, eiköhän kaikki oo oikein mallikkaasti[:)]
 
Mullakin oli eka neuvola muistaakseni rv 9+6. Kun sain silleen aika myöhään tietää raskaudesta.. oireita ei ollut mullakaan mitään sellasta mitä kuvittelin. Alkuraskaudessa olin siitä vaan ilonen kun ei tullutkaan mitään järkyttäviä oksennuspahoinvointeja mitä odotin oikeestaan eikä sitten kyllä mitään pienintäkään etovaa oloa mistään.Nyt loppuraskaus menossa eikä edelleenkään mitään oireita mitä oon odottanut (ja mitä muut on odottanut).  Sitten vielä kun mahakin on pieni näihin viikkojen verraten niin oon missannut about, kaiken mitä muut on kokeneet. Närästystä on ollut kaks kertaa hetken aikaa. Kerran turposi sormi :D Alhaisen hemoglobiinin takia olin vähän aikaa kesällä aika pihalla. Ja siinä kaikki..
Vauvan potkut ja liikkeet pitää mut eniten kiinni tässä todellisuudessa että oon raskaana :D Puoleenväliin saakka mulla oli raskaanaoleva-fiilis ainoostaan sillon kun oli neuvola tai ultra.

Eli näinkin vähällä voi päästä..loppuun asti. Onhan tässä vielä 7. viikkoa jäljellä että oireita nyt tulee varmaan mutta joka tapauksessa olen onnellinen että mulla on ollut näin helppoa.. Vauva-aika tuskin sit tulee olemaan niin helppoa tai sitten huolestuisin kyllä jo :D
 
Mulla on kanssa tää toisen odotus ollut melkein täysin oireeton. Minäkin sitä pelästyin varsinkin kun vertasin esikoisen odotukseen, jossa kävin läpi kaikki mahdolliset oireet (mm. oksensin ensimmäiset 5 ja viimeiset 2 kuukautta). Kerroin tuulimunan pelostani neuvolassa josta pääsin verikokeisiin, joissa ei kuitenkaan selvinnyt juurikaan mitään. Rupesivat vain pelottelemaan kohdun ulkopuolisella raskaudella tai sillä ettei viikkoja olekaan niin paljon kuin kuukautisten perusteella on laskettu. Lähetteen sain kättärille mutta koska ajan saaminen olisi voinut mennä usean viikon päähän, varasin ajan yksityiselle ultraääneen. Kävin siellä rv 8+6 ja siellä todettiin ihan normaalisti kehittynyt, viikkoja vastaava ihmisen alku :) Ehkä kuulut vain niihin onnellisiin joilla ei juurikaan oireita ole!
 
Täällä myös yksi, joka panikoi oireiden vähyyttä. Eikä asiaa helpottanut itseasiassa ensimmäinen neuvolakäynti. Terveydenhoitaja kyseli kovastikin oireista ja voinnista ja sanoi vaan sitten että "Minulla on ollut asiakkaina paljon äitejä, jotka ovat olleet huolissaan oireettomuudesta ja usein ensimmäisessä ultrassa onkin sitten selvinnyt, että raskaus on mennyt kesken" ja "mitä huonommin voiva äiti, sitä paremmin voiva raskaus". Nyt tekisi mieli kotona jo itkua vääntää.

Raskausviikkoja itsellä siis takana nyt 7+0 ja raskausoireita minulla ei varsinaisesti ole muuta kuin hieman kipeät nännit, lisääntynyt pissahätä, pieni paineentunne alavatsassa sekä hyvin harvoin iskevä pieni etova olo esimerkiksi hajuista. Oksantamaan en ole joutunut kertaakaan. Ja minä kun luulin olevani onnekas, kun ei tarvitse jatkuvasti vessanpyttä halailla...
 
Olipas ajattelemattomasti sanottu terveydenhoitajalta, taiqaquu :( Itselläni on ollut todella oireeton koko raskausaika. Väsymystä oli noin rv 7-10 ja rinnat olivat suunnilleen 10-viikolle saakka kipeät, mutta siinä kaikki. Niin ja pissahätäilyä. Ei kuitenkaan minkäänlaista huonovointisuutta, mistä olen ollut vain ja ainoastaan iloinen. Nyt on menossa rv 17, ja mikäli mahdollista, vointi on kaikin puolin ollut viimeisen kuukauden ajan entistäkin parempi, ja vauvalla on kaikilla mittapuilla ja jokaisessa ultrassa ja sykkeen kuuntelussa ollut koko ajan kaikki hyvin.

Älä siis suotta huolestu vaan nauti raskaudestasi!
 
Mulla nyt viikkoja 14+5 enkä vieläkään osaa nauttia raskaudesta ku ei noita "kunnon" oireita ole. Vähän väsyttää ja joku ruoka etoo, tissit kipeät mutta siinä se. Saattaa kuulostaa hullulta mutta melkein tekisi mieli oksentaa joka päivä, jotta tietäisi olevansa raskaana. Ja kun ylipainoakin on niin mahakaan ei vielä näy. Lääkäri ja kätilö sekä neuvolatäti ovat kyllä kaikki vakuutelleet että kaikki on niin hyvin kuin vain voi mutta kun oma pää tekee tepposet niin ei mahda mitään. Nyt ei malttais millään odottaa seuraavaa neuvolaa ja ultraa, jotta itse voisi rauhoittua.
 
Takaisin
Top