Oireeton raskaus - kokemuksia

typescript

Puuhakas puhuja
Tammiäidit 2020
Minkälaisia oireettomia raskauksia palstalaisilla on ollut?

Itse esikoista odottaessani olin hyvinkin oireeton, ainoastaan liitoskivut häiritsivät. Jotenkin hyvin vahvasti ennustelin poikaraskautta, linea negra oli vahva enkä pahemmin kärsinyt pahoinvoinnista, vaan ainoastaan tietyt hajut saivat minut yökkimään. Ja poikahan sieltä syntyi.

Instasta olen seurannut muutamia useamman lapsen saaneita naisia, ja näillä on ollut poikkeuksetta kokemus että tyttöraskaus on aiheuttanut pahoinvointia, poikaraskaus ei rasita laisinkaan.

Onkohan sellaista olemassa kuin oireeton tyttöraskaus 🤔

Mä odotan tyttöä, rv 39+0 ja raskaus on ollut hyvin helppo ja vähäoireinen. Pahoinvointia ei ole ollut missään vaiheessa raskautta. 😊

Jos raskaudet ois oireettomia, synnytykset kivuttomia,
vauvat vaivattomia,
ja lapset yhtä kilttejä kuin äitinsä, niin
... miehet ne silloin raskautuisi sekä jälkikasvua synnyttäisi! 😉

Mulla oli kans tosi oireeton raskaus. Pahoinvointia oli kyllä varmaa 2 viikon ajan alussa, jos joutu heräämään aikasin aamulla. Sit loppu raskaudesta öisin kipeyty ranteet. Siinäpä se oikeestaa. Ei ees yhtää supistusta tullu. Tai pari kertaa vatsa koveni sen verran et kerkesin miettii olikohohan nyt harjoitussupistus vai mitä tapahtuu 🤭

Vauvan perätilan ja ahtaan lantion takia tehtiin suunniteltu sektio. Meni hienosti ja toivuin hyvin.

Mulla ollut oireeton raskaus, ei tietoa kumpi tulossa. Esikoista odotan. 🥰 viimenen kolmannes vielä edessä. Vahva tunne ollut että olisi poika💙 Alussa tuli paljonki mietittyä et oonko ees oikiasti raskaana ku ei oo "oireita" mistä aina puhuttu ja siskolla oli tosi paha pahoinvointi lähes koko raskauden ajan. Ainoat raskausoireet on vauvan liikkeet kohdussa ja hiljalleen pyöristyvä maha. 🥰

Esikoista odottaessa olin todella oireeton. Kerran taisin oksentaa mutta sekin olisi voinut mennä huonosti nukkumisen piikkiin jos ei muuta. Ainoa raskausoire oli kuukautisten pois jääminen.

Mitään kipuja ja kolotuksia ei ollut ja mahakin oli pikkuinen. Se alkoi näkymään vasta jossain 28 viikon paikkeilla. Ei liitoskipuja, ei selkäkipuja. Harkkasupistukset alkoivat rv 36. Seuraavana oireena olikin sitten rv 40+1 alkaneet supistukset, jotka olivatkin sitten synnytyssupistuksia. Tyttö syntyi 40+2.

Seuraava raskaus olikin sitten oma kokemuksensa, kaikenlaisia oireita ja kolotuksia tuli matkan varrella. Tyttö hänkin, eli näköjään on oireettomia ja hurjia tyttöraskauksia :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulla oli täysin oireeton tyttöraskaus. Ei minkäänlaista pahoinvointia, ei minkäänlaisia kolotuksia eikä kipuja, vatsa oli loppuun asti pieni ja tyttö syntyi viikolla 41+0. Koko raskausajan paahdoin täysillä töissä ja vetelin pitkiä lenkkejä päivittäin ihan synnytykseen asti. Äitiyslomakuukauden aikana ennen synnytystä lenkkeilin vielä reilun 350 kilometriä. Tyttöraskauden aikana hiukset vahvistui, olin todella seesteinen ja säteilevä. Olo oli mitä parhain koko ajan, ja naureskelinkin että voisin olla koko ajan raskaana. Poikaraskaudesta mulla oli alussa ihan lievää kuvotusta ja hiuksissa ei tapahtunut sellaista vahvistumista kuin tyttöä odottaessa, lisäksi poikaa odottaessa tuli koko ajan finnejä leukaan ja otsaan, eikä mulla ole muuten niitä ollut kuin muutama edes murrosikäisenä. Muuten helppo oli poikaraskauskin.

Takaisin