Oireet!

Onko muilla alkanut dödö pettää? 😬 Huomasin eilen ja tänään, että HAISEN. Käytän ihan samaa antiperspiranttia kuin aina ennenkin enkä hikoa mitenkään normaalia enemmän, mutta jo puolessavälissä päivää alan haista. Onneksi olen enimmäkseen etätöissä, muuten varmaan hävettäisi vielä enemmän. Pitää katsoa, jos on olemassa joku vielä paremmin toimiva dödö...
Tähän sellainen iloinen päivitys, että dödön vaihtaminen tuntuu auttaneen enkä haise enää edes päivän päätteeksi 👏 Vaihdoin vain roll-onista sellaiseen stick-malliseen, ihan perus Nivea Black & White tms.

Mulla oli 1.trimesterillä lievää pahoinvointia, mut sit vasta joskus noin 10-12 viikoilla pahoinvointi lisääntyi ja tuli joitakin kertoja oksennuskin. Se on nyt (13+5) ohittunut kuitenkin ja hampaiden harjauskin on helpottunut, kun ei joka kerta tule yökkäilyä. Sit rintojen ja nännien arkuutta ja nenän tukkoisuutta on ollut koko ajan. Ja ummetus ja kauhee väsymys iski heti plussatestin jälkeen, mut onneks nekin on rauhoittuneet tässä. Säärissä ollut jonkinverran turvotusta jo ennestään, mut toki mulla on ylipainoakin niin sekin voi vaikuttaa. Sukista jää varmat painaumat.

Kohta puoliväli alkaa häämöttää, kiinnostelee onko millasia oireita muilla?
Mulla nyt viikot 17+0 menossa, väsymys on edelleen aivan järkyttävää. Pahoinvointia ajoittain mut sen kanssa kyllä pärjää.

@Kriikuna täällä 19+0, ja lähinnä tämä on nykyään tätä unen kanssa kamppailua ja loputonta nälkää 😬 Kunnolla esiin pyörähtänyt masu vaatii päivittäistä rasvausta tai muuten ihoa kiristää kuin ilmapalloa, ja selkää on alkanut särkemään aamuisin. Veikkaan, että painopisteen siirtyminen eteenpäin kääntää selkärankaa nukkuessa, ja sitten kylkeä kääntäessä selän lihakset rasittuvat uudella tavalla

18+4 ja pahoinvointilääke menee vieläkin. Maha lähinnä kasvanut ja jotain vihlontaa tuntunut vatsassa. Vähän pelottaa onko siellä edes ketään enää kotona.

@Kriikuna rv17+1 ja mua myös väsyttää. Ei niin paljon kuin alussa, mutta uuvahdan helposti, jos teen jotain. Pahoinvointi helpottanut, mutta välillä pientä etomista edelleen. Rinnat on tosi kipeät ollu melkein koko raskauden ajan. Selkä meinaa välillä kipeytyä ja alavatsalla tuntuu erilaisia juilimisia välillä. Välillä myös tuntunut ikäviä vihlaisuja nivusissa. Liitoskipuja varmaan😬 Toivottavasti ei pahene.

Täällä mennään puolivälissä ja väsymys on oikeastaan takanapäin. Pahoinvointia ei juurikaan ollut kuin iltaisin, sitäkään ei ole hetkeen onneksi ollut. Ruoka ällöttää ja tänäaamuna oksensin aamupalaleivän kun itse valitsemani leikkele laittoi oksettamaan. 🙄 Unettomuus vaivaa, muuten aika oireetonta. Ja toki venymäkipuja ynnämuita kohdun kasvuun liittyviä tuntemuksia on välillä.

Selvästi paikat on jo löystyneet, kun potkin nyt illalla hetken esikoisen kanssa jalkapalloa ja nyt tuntuu että alakerta vaan halkeaa eri suuntiin. 🥲 Ihan uskomaton särky, kävelytyylinä on 🐧 eli vaappuminen on ainoa joka toimii. Ehkä se siitä helpottaa, ei vaan aina muista niin varoa kun olo on hyvä. 😆

Takaisin