Oireet!

Pliis kertokaa että tää turvotus vielä helpottaa tästä 🤯 vähän hankalaksi meinaa mennä salassa pitäminen, kun näyttää 6. viikolla siltä kun olisi 6. kuulla ja pidemmälläkin 🫣 ekassa raskaudessa ei ollut kyllä tällasta, en tiiä vaikuttaako se sitten että on jo toinen raskaus menossa
Mulla 9+2 ja turvotus on ollu alusta asti ihan järkyttävää. Koko ajan vaan pahentunu tää tilanne. 😂 Salassa pitäminen on tosiaan haastavaa kun vaatteet ei meinaa mahtua päälle. Tää on vielä ensimmäinen. 🙄 Mutta veikkaan että mulla pahentaa tätä progesteronitukilääkitys.

Minua kans turvottaa hirveesti 😭 Alavatta on niin paisunu ettei kaikki housut mahu enää jalkaan. Ja töissä ei meinaa jaksaa mitään, vuoron alku menee ihan ok mutta sitten iskee huonous ja väsymys niin että tekis vaan mieli istua aloillaan ja ihmetellä. Päätä on mullakin särkenyt muutaman päivän, harvemmin onneksi tätä vaivaa on.

Minua kans turvottaa hirveesti 😭 Alavatta on niin paisunu ettei kaikki housut mahu enää jalkaan. Ja töissä ei meinaa jaksaa mitään, vuoron alku menee ihan ok mutta sitten iskee huonous ja väsymys niin että tekis vaan mieli istua aloillaan ja ihmetellä. Päätä on mullakin särkenyt muutaman päivän, harvemmin onneksi tätä vaivaa on.
Toi olo kuulostaa kyllä niin tutulta! Itekään ei meinaa jaksaa edes kotona pakollisia hommia, saati sitten töissä 😩 tänään olin pihalla joku puolisen tuntia touhuamassa tossa auringonpaisteessa ja tuli niin järkyttävän huono olo. Tekis lähinnä mieli vaan makoilla, töissä on sekin kun joutuu vaan olemaan niinkun ei mitään olisikaan ja tsemppaamaan 😮‍💨 toi päänsärkykin on kyllä ikävä vaiva, mullakin ollut sitä jonkin verran mutta aika lievänä. Ei muuta kuin tsemppiä sinne, ja toivotaan että tän alkuvaiheen jälkeen helpottaisi ees jotenkin 🥹🤞

Mua hämmentää kyllä niin paljon et mulla ei oikeastaan ole turvotusta 🤔. Kahdesta aiemmasta on ollut tosi kova turvotus. Heistä taas ei ollut lainkaan pahoinvointia. Mua kyl mietityttää just turvotuksen puutteen takia, et voiko olla kaikki kunnossa. Mut ens to se selviää.

Minulla ihan ensimmäinen raskausoire ennen plussaa oli suonenvedot jaloissa. Nyt kun raskaus on jo selvästi pidemmällä, on tätä käsien puutumista maatessa, mutta menee pois kun vaihtaa vaan asentoa.

Mulla puutuu kädet. Mulla on ollut tätä oiretta silloin tällöin ennen raskautta myös, mutta nyt se on päivittäistä.
Mun veljen puolisolla tuli rannekanavien ahtauma raskaudesta ilmeisesti turvotuksesta johtuen. Eikä ole koskaan täysin parantunut. Ei pysty enää käyttämään ollenkaan tavallista hiirtä tietokoneissa.

Ja mulla puutui edellisessä raskaudessa aina vasemman jalan keskimmäiset varpaat. 😅 se jäi onneksi saliin aikoinaan.

Mun veljen puolisolla tuli rannekanavien ahtauma raskaudesta ilmeisesti turvotuksesta johtuen. Eikä ole koskaan täysin parantunut. Ei pysty enää käyttämään ollenkaan tavallista hiirtä tietokoneissa.
Tuo taitaa olla aika yleinen vaiva, mun parilla kaverilla on leikattu se lasten jälkeen. Mulla ongelma on kyynärpäissä, jos ne ovat pitkään koukussa niin sormet puutuvat. Tosiaan vanha vaiva, jota on aikoinaan tutkittu mutta nyt raskauden myötä pahentunut. Helpottaa kun suoristaa kädet.

Moi! Mietin pitkään kirjoitanko tänne ollenkaan, mutta päätin kuitenkin että haluan jonnekin raskaudestani kertoa, vaikka kesken tämä taitaakin olla menossa. Kyseessä on ensimmäinen plussani ikinä. Taustaa: Vuosin kirkasta verta 6 päivää 16.4. alkaen. Oletin näiden olevan kuukautiset, koska vuoto oli runsasta. Ovulaatiota aloin tikuttamaan 25.4. jolloin sain todella vahvan plussan. Tästä yllättyneenä tein clearblue viikkotestin, joka näytti raskaana 2-3. Tuolloin maaliskuun kuukautisissa laskettuna olisi ollut rv5+4. Nyt on noin viikon ajan on tullut ruskeaa tuhruvuotoa pyyhittäessä melkein joka kerta kun käyn vessassa. Menkkamaisia alavatsa ja alaselkä kipuja on myös ollut päivittäin. Tänään (rv6+5?) clearblue näyttää edelleen 2-3 viikkoa raskaana. Myös halvemmat liuskatestit on pysyneet samanvahvuisina koko viikon ajan (viiva selkeä ja haaleampi kuin kontrolli),eivät siis vahvistu eivätkä haalene. Mitään raskausoireita ei muuten ole, kuin jomotusta, kipua ja tuhrua. Olo on surullinen ja lannistunut. Huomenna soitan neuvolaan. Neuvolan viikko sitten antama ultra-aika olisi ollut toukokuun lopussa, mutta tuskin sinne asti kannattaa odotella. Tsemppiä muille joulukuisia odottaville❤️

Moi! Mietin pitkään kirjoitanko tänne ollenkaan, mutta päätin kuitenkin että haluan jonnekin raskaudestani kertoa, vaikka kesken tämä taitaakin olla menossa. Kyseessä on ensimmäinen plussani ikinä. Taustaa: Vuosin kirkasta verta 6 päivää 16.4. alkaen. Oletin näiden olevan kuukautiset, koska vuoto oli runsasta. Ovulaatiota aloin tikuttamaan 25.4. jolloin sain todella vahvan plussan. Tästä yllättyneenä tein clearblue viikkotestin, joka näytti raskaana 2-3. Tuolloin maaliskuun kuukautisissa laskettuna olisi ollut rv5+4. Nyt on noin viikon ajan on tullut ruskeaa tuhruvuotoa pyyhittäessä melkein joka kerta kun käyn vessassa. Menkkamaisia alavatsa ja alaselkä kipuja on myös ollut päivittäin. Tänään (rv6+5?) clearblue näyttää edelleen 2-3 viikkoa raskaana. Myös halvemmat liuskatestit on pysyneet samanvahvuisina koko viikon ajan (viiva selkeä ja haaleampi kuin kontrolli),eivät siis vahvistu eivätkä haalene. Mitään raskausoireita ei muuten ole, kuin jomotusta, kipua ja tuhrua. Olo on surullinen ja lannistunut. Huomenna soitan neuvolaan. Neuvolan viikko sitten antama ultra-aika olisi ollut toukokuun lopussa, mutta tuskin sinne asti kannattaa odotella. Tsemppiä muille joulukuisia odottaville❤️
Sinun oireet kuulostaa tosi paljon minun oireilta. Mulla oli verinen runsas vuoto, jossa tuli hyytymää, oletin niiden olevan kuukautiset. Kunnes muut oireet myöhemmin sai hälytyskellot soimaan ja tein testin raskaana +3 viikkoa. Siitä alkoikin ruskea tuhruvuoto, voimakkaat alaselkäkivut ja alavatsakivut, jota kesti reilu viikon. Itse en ole testaillut ekan raskaustestin jälkeen kertaakaan, joten en osaa ottaa kantaa viivojen tulkitsemiseen, mutta kävin ultrassa, jossa todettiin viikot ja syke. Tsemppiä tosi paljon sulle!

Sinun oireet kuulostaa tosi paljon minun oireilta. Mulla oli verinen runsas vuoto, jossa tuli hyytymää, oletin niiden olevan kuukautiset. Kunnes muut oireet myöhemmin sai hälytyskellot soimaan ja tein testin raskaana +3 viikkoa. Siitä alkoikin ruskea tuhruvuoto, voimakkaat alaselkäkivut ja alavatsakivut, jota kesti reilu viikon. Itse en ole testaillut ekan raskaustestin jälkeen kertaakaan, joten en osaa ottaa kantaa viivojen tulkitsemiseen, mutta kävin ultrassa, jossa todettiin viikot ja syke. Tsemppiä tosi paljon sulle!
Kiitos kun jaoit kokemuksia❤️ Itsekin haluaisin uskoa, että vielä toivoa olisi, mutta täysi oireettomuus ja viivojen vahvistumattomuus tuo tunteen että kesken tämä on mennyt/menossa tai sitten kohdun ulkoinen tms kyseessä.

Laskurin mukaan tänään 5+5. Onko muille ilmestynyt finnejä? Normaalisti mulla on tosi vähän mitään näppyjä mutta nyt rinnuksissa ja yläselässä on tosi paljon ihan pieniä valkopäitä. Turvotus on aivan järkyttävää. Vielä ei onneksi ole huonoa oloa tullut. Ekassa raskaudessa oksensin 1kk ennen laskettua vielä..

Laskurin mukaan tänään 5+5. Onko muille ilmestynyt finnejä? Normaalisti mulla on tosi vähän mitään näppyjä mutta nyt rinnuksissa ja yläselässä on tosi paljon ihan pieniä valkopäitä. Turvotus on aivan järkyttävää. Vielä ei onneksi ole huonoa oloa tullut. Ekassa raskaudessa oksensin 1kk ennen laskettua vielä..
Juu heti alkuun tuli. Onneksi ovat ajan myötä rauhoittuneet 😊 Niitä oli tosiaan aika kummallisissakin paikoissa 🤣

Mulla tuli kans! Olin itse asiassa ihan maani myynyt, koska oon taistellut aknen kanssa koko aikuisikäni, ja jouduin tämän yrityksen alkaessa lopettamaan mun lääkityksen. Ihan ekoina raskauden viikkoina iho meni ihan kauheeseen kuntoon, mutta se oli oikeastaan yksi sellainen lehahdus (ainakin toistaiseksi), ja nyt iho tasainen taas 🤞🏼

Mulla tosi vähän oireita ollut ja erityisesti tänään (5+5), vähän huolestuttaa, vaikka tiedän että voi vaihdella ja on vielä niin alussa 🙈

Etova olo oli alkanut jo viikonloppuna mutta tänään ei juurikaan ole. Tissit ei ole ollut lainkaan kipeät, vaikka viime raskaudessa se alkoi tosi aikaisin

Takaisin