Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sama täällä. Viikot 6+1 ja jokaisessa raskaudessa ollut samaa 24/7 etovaa oloa ja helpottaa n.rv12 paikkeilla hitusen. Tsemppiä ja koitetaan jaksaaRV 6.1 ja siis aivan koko ajan etova, oksettava oloJos pitää entiset merkit niin tätä ois vaan kestettävä se 6 viikkoa
nyt jo tuntuu että vaikuttaa elämänlaatuun
muita kohtalotovereita?
![]()
Joka päivä nyt oksentanut vähintään sen kaks kertaa. Tänään kohteena kerkesi olla lavuaari ja tienvarsi keskellä kaupunkia ku oltiin tulossa kaupasta. Onneksi en kauppaan oksentanut, vaikka yökin kyllä siellä hyllyjen välissä. Porukka varmaan aatteli, että vähän pahempi krapula emännällä ku liikennevaloista mies kurvas suoraan tienreunaan ja ovi auki.RV 6.1 ja siis aivan koko ajan etova, oksettava oloJos pitää entiset merkit niin tätä ois vaan kestettävä se 6 viikkoa
nyt jo tuntuu että vaikuttaa elämänlaatuun
muita kohtalotovereita?
![]()
On aivan normaalia ja positiivinen asia, että lämmöt pysyneet ylhäällä. Itellä ollut kans välillä 36.7-37.1 ovulaatiosta asti ja normaalisti on 35.5-35.8Nyt 6+0 ja väsymys on kyllä iskenyt aivan totaalisesti. Tuntuu että voisin vaan nukkua koko ajan eikä oo energiaa oikein mihinkäänmyös ruumiinlämpö on selvästi noussut, aina kun mittaan niin mennään 37.0 huiteilla vaikka normaalista ruumiinlämpö on mulla alle 36.0. Tämä lämmön nousu on kuitenkin vissiin ihan tyypillistä?
Tänään vuoto kadonnut kokonaan ja hcg arvo oli 13485, eli hyvä. Seuraava etappi on varhaisultra sunnuntaina yksityisellä, ja uusi verikoe maanantai aamuna.@taenuska edelleen tulee satunnaisesti pyyhiessä sellainen ihan pieni määrä liman seassa olevaa ruskeaa tuhrua. Mulla varhaistettiin lapsettomuuspuolella varhaisultraa ensi viikon tiistaille. Toivotaan, että kaikki hyvin. Kipuja ei ole enää ollut
Olen imettänyt parikin lasta ja samalla odottanut sisarusta. Vaatiihan se sisua kun jossain vaiheessa rinnat herkistyvät niin paljon että se sattuu. Yöimetys varmaankin kannattaa jättää pois jo, jos sitä ei ole tehnyt. Raskaana ollessa nukkuminen vaikeutuu, ja jos vieressä on vielä yömaitoa hamuava taapero, homma menee hankalaksi. Ekan raskausajan imetyksen lopetin viimeisellä kolmanneksella, ja toisen vasta pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Hetken mentiin tandemilla.Tänään rv 6+1, oireena väsymystä. (osittain varmasti myös johtuu siitä kun oon kofeiinin oikeestaan jättänyt kokonaan pois, ennen oon energiajuomia juonut päivittäin) Myös öisin herään huonoon oloon usein, mut menny vielä onneksi ohi kun vaan vähän jotain suolaista syönyt. Päivisin ei huonoa oloa oo ollenkaan.
Onko muilla kokemusta imetyksestä raskausaikana? Imetän vielä nuorinta varmaan 8-10krt vuorokaudessa. On nyt 1vuotias, niin en oo imetys kertoja vielä ainakaan alkanut vähentämään.
Mulla tuli kahdeksan päivää ruskeaa niukkaa vuotoa, joka loppui noin viikko sitten. Ultrassa kaikki oli hyvin ja kohdunsuuta vuoteli kuulemma. Ihan alussa, kun en vielä tiennyt olevani raskaana minulla tuli runsasta viikon kestävää veristä vuotoa, samaan aikaan kun normi kuukautiset. Nopeaa vihlomista ja repivää kipua on ollut tässä ja edellisessä raskaudessa myös.Heippa! Meillä tuli tänään 5+4 rv. Olen aivan kuumotuksissa kun eilen alkoi pyyhittäessä tuleva ruskea vuoto/lima. Ja jatkuu edelleen. Tiedän että se on yleensä normaali, mutta stressaa silti. Lisäksi mulla on nyt parin päivän aikana lisääntynyt sellainen Nopea sekunnin kestävät vihlovat tunteet alavatsalta/häpyluulta emättimeen asti. Onkos muilla tälläistä?
Kiitos vastauksestaOlen imettänyt parikin lasta ja samalla odottanut sisarusta. Vaatiihan se sisua kun jossain vaiheessa rinnat herkistyvät niin paljon että se sattuu. Yöimetys varmaankin kannattaa jättää pois jo, jos sitä ei ole tehnyt. Raskaana ollessa nukkuminen vaikeutuu, ja jos vieressä on vielä yömaitoa hamuava taapero, homma menee hankalaksi. Ekan raskausajan imetyksen lopetin viimeisellä kolmanneksella, ja toisen vasta pari kuukautta synnytyksen jälkeen. Hetken mentiin tandemilla.
Minkä ikäinen olet? Nuoremmat mun mielestä kestävät paremmin tuota että imetetään ja ollaan raskaana. Se vaatii hyvää kuntoa ja huolellista syömistä kolmen edestä laadukkaasti. Näin yhtäkkiä tulee mieleen ainakin rauta mikä kuluu hurjaa vauhtia noin. Nuoremmilla on tietysti etulyöntiasema tässä. Jos haaveilet tandem-imetyksestä niin sehän olis ihan mahdollista.
Minä olen jo vanhempi äiti, ja joudun katsomaan tarkemmin vitamiinien ja kivennäisaineideni perään, niin olen +40-veestä lähtien lopettanut imettämisen jo raskaustoiveeseen ja keskittynyt vitamiini- ja ravintolisätankkaukseen kun imeytyminen on selvästi heikompaa. Nuorempana onnistui helposti raskaaksi tuleminen imetyksen kanssa tai niistä huolimatta.
No minulla on 7. tulossa ja kun olen 45-vuotias, on hyvä syy olettaa että tämä on viimeiseni. Jokaisesta ollaan tietysti kiitollisia. Sinä taidat ehtiä saamaan vielä paljon isomman katraan jos haluat.Kiitos vastauksesta
Olen 28v tämä tuleva nyt kuudes lapsi. Mutta aiemmin ei ole ollut tilannetta että imettäisin samaan aikaan vielä raskaana ollessa. Yöimetykset meillä vielä on. Syö vielä tosi useita kertoja yössä, 3-5kertaa. Kipeäksi jos tulee niin syntikerrat helposti tuplaantuu.
Onko maidontulo vähentynyt jossain välin raskautta? Olisi kyllä ihana kun tandem-imetys onnistuisi![]()

No minulla on 7. tulossa ja kun olen 45-vuotias, on hyvä syy olettaa että tämä on viimeiseni. Jokaisesta ollaan tietysti kiitollisia. Sinä taidat ehtiä saamaan vielä paljon isomman katraan jos haluat.
Maidon tulo kyllä hyytyy jossain vaiheessa, tai on tiukemmassa. Ainakin siltä tuntui kun lapsi roikkui hampailla kiinni ja yrittää saada jotain herkkupalaa. Mutta pysyy kyllä yllä koko raskauden ajan jos sitä vaan ylläpidetään. Imetys saattaa tehdä supistuksia sitten myöhemmin, mutta uskoisin että ne ovat vaarattomia jos raskaus on edennyt muuten normaalisti.
Tsemppiä kokeilulle! Ainahan sitä voi imettää niin kauan kuin hyvälle tuntuu ja sitten lopettaa jos vaan ei jaksa. Toisaalta imetys on ihana tapa rauhoitella ja lohdutella taaperoa, jonka elämä nyt vaan on traagista aina välillä.
Ajattelen että se on se laatu eikä määrä. Tiukassa se maito on ollut minullakin, nihkeästi nousee ja määrät noudattavat hyvin tarkasti kysyntää. Ehkäpä tandemissa on tärkein ensin imettää kunnolla se nuorimmainen ja loput sitten vanhemmalle lapselle, joka nyt saa muualtakin jo energiaa.Meillä puheissa ollu että tämä olisi viimeinen, mutta niin piti jo neljännen ollanautin eniten lasten kanssa oleilusta ja arjesta, niin en tiiä miten sitä osaa sitten olla kun ei pieniä enää ole kotona
Pitääkin kiinnittää paremmin huomiota omaan syömiseen että energiaa riittäisi kaikille kolmelle.Mietin että voikohan se tandem imettäminen onnistua kun juuri riittänyt maito yhdelle vauvalle ja senkin eteen pitänyt tehdä paljon työtä.
Okei jooAjattelen että se on se laatu eikä määrä. Tiukassa se maito on ollut minullakin, nihkeästi nousee ja määrät noudattavat hyvin tarkasti kysyntää. Ehkäpä tandemissa on tärkein ensin imettää kunnolla se nuorimmainen ja loput sitten vanhemmalle lapselle, joka nyt saa muualtakin jo energiaa.