Oireet!

@taenuska Oisitko juonut esim. teetä illalla tai syönyt jotain muuta virtsaa värjäävää? 🤔
Teetä join, mutta ei se virtsaa ole aiemmin värjännyt. Ja tämä oli kyllä ihan sieltä ns oikeasta osoitteesta. Tosin sitä jäi vaan hyvin hentoisesti paperiin, piti vähän tiirailemalla tarkistaa että oliko vaiko eikö. Kipuja ei kummoisemmin tunnu. Eilen kyllä tein aika kovan treenin, en tiiä voisko johtua tuosta kun limakalvot on kuitenkin aika herkät ja onko tullut painetta vatsalle tms. 🤔 Mutta aina on alkaneet keskenmenot ruskealla tuhruvuodolla, niin heti sitä alkaa kuumotteleen 😕

@taenuska No voin vaan kuvitella tuon paniikin. ❤️ Kamalista kokemuksista huolimatta mitä oon ite joutunut kohtaamaan, koitan aatella niin että siihen asti kunnes toisin todistetaan, kaikki on varmaan ihan hyvin. Ei mun pää kestäisi muuten tätä maratonia. Pidän peukkuja ettei tuo vuoto ala tuosta runsastumaan ❤️

@taenuska No voin vaan kuvitella tuon paniikin. ❤️ Kamalista kokemuksista huolimatta mitä oon ite joutunut kohtaamaan, koitan aatella niin että siihen asti kunnes toisin todistetaan, kaikki on varmaan ihan hyvin. Ei mun pää kestäisi muuten tätä maratonia. Pidän peukkuja ettei tuo vuoto ala tuosta runsastumaan ❤️
Kiitos ❤️ toivotaan että se oli vain tuo yksi kerta. Ainakaan toistaiseksi ei ole enempää tullut, jospa se oli vain jälkimaininkeja tuosta eilisestä rasituksesta.

Ostin muutaman Pregcheckin lisää, aamulla aattelin testata että onhan viiva jo tummempi mitä kontrolliviiva (vielä ei ole ollut).

Viime yönä, varmaan sen kunniaksi että viikko 6 alkoi, heräsin ekaa kertaa huonoon oloon ja oli pakko nousta syömään jotain. Otin riisikakkuja sit sängyn viereen ettei tarvinnut nousta uudestaan. Tekee varmaan hyvää hampaille että on koko ajan syömässä jotain 😬 aamulla oli taas tosi vaikee keksiä jotain mitä voisi kuvitella huonolta ololta syövänsä, mut keksin sit että vesi limellä ja mintulla tekee tosi hyvää, varsinkin ihan kylmänä. En oo yhtään nirso ja tykkään lähtökohtaisesti kaikesta, ni ärsyttää kuinka paljon on nyt kaikkea mikä ei uppoa.

Viime yönä, varmaan sen kunniaksi että viikko 6 alkoi, heräsin ekaa kertaa huonoon oloon ja oli pakko nousta syömään jotain. Otin riisikakkuja sit sängyn viereen ettei tarvinnut nousta uudestaan. Tekee varmaan hyvää hampaille että on koko ajan syömässä jotain 😬 aamulla oli taas tosi vaikee keksiä jotain mitä voisi kuvitella huonolta ololta syövänsä, mut keksin sit että vesi limellä ja mintulla tekee tosi hyvää, varsinkin ihan kylmänä. En oo yhtään nirso ja tykkään lähtökohtaisesti kaikesta, ni ärsyttää kuinka paljon on nyt kaikkea mikä ei uppoa.
Siis just tämä viimeinen lause! Huomaan että esim vesi maistuu pahalta ja moni asia mitä ajattelen et vois tehdä mieli maistuukin sitten pahalta. 🙄 Syön normaalisti kaikkea hyvällä ruokahalulla. Kaikkea suolaista tekee enemmän mieli. Ja sit tää hajuaistin paraneminen kyllä pahentaa tätä etovaa oloa. 🤢 En oo vieläkään kyllä oksentanut.

Kiitos ❤️ toivotaan että se oli vain tuo yksi kerta. Ainakaan toistaiseksi ei ole enempää tullut, jospa se oli vain jälkimaininkeja tuosta eilisestä rasituksesta.

Ostin muutaman Pregcheckin lisää, aamulla aattelin testata että onhan viiva jo tummempi mitä kontrolliviiva (vielä ei ole ollut).
Oli se reilusti tummempi 🤞🥹 enempää ei ole onneksi tullut, jospa se tuhruttelu oli tuossa.

Minä itkeä tihuutin typerästä syystä illalla miehelle. En osaa vielä läpivalaista hautomakoneessa olevia kananmunia, ja mun silmään suurin osa näytti kehittymättömiltä. Toivottavasti en vaan osaa. 🫣 Toki ne munat tulivat postissa ja osa vieläpä rikki, mikä noin ylipäätään heikentää kehittymismahdollisuuksia.

Minä itkeä tihuutin typerästä syystä illalla miehelle. En osaa vielä läpivalaista hautomakoneessa olevia kananmunia, ja mun silmään suurin osa näytti kehittymättömiltä. Toivottavasti en vaan osaa. 🫣 Toki ne munat tulivat postissa ja osa vieläpä rikki, mikä noin ylipäätään heikentää kehittymismahdollisuuksia.
Kammottavaa! 😭

Kammottavaa! 😭
Jep. Eli huolimatta innokkaasta hautomisesta, ne eivät ole sen kummempia kuin nuo kaupasta ostetutkaan. Joita ei tee mieli myöskään syödä vaikka tiedän ettei siellä alkuja ole (olen tietysti läpivalaissut niitäkin). Eikä tietenkään tee mieli syödä mitään munaruokaa, huolimatta siitä että ne ovat todella hyviä ravitsemuksellisesti.

Mulla on jatkuvasti ihan ylitunteellinen olo. Menis tunteisiin tuo hautomakonehomma kyllä myös ihan kunnolla. 🥲 Pari päivää olen ihan tahtomattani ärissyt miehelle, ja eilen sitten itkun kanssa sepostin että koita kestää, ei mulla oikeesti oo mitään hätää mutta kaikki ärsyttää, harmittaa tai itkettää. Sit ku näkee somessa kuvan vaikka koiranpennusta niin taas saa pyyhkiä silmiä. Oon normaalistikin tosi herkkä ja empaattinen niin raskausaika on yhtä riemua ku saa kaikelle itkeä, hyvässä ja pahassa. 😵‍💫🥲

@pienirakas ja @Nepeta Cataria täällä kans hormonit heittelee roimasti. Oon normaalistikin herkkä ja nyt saattaa tunnetilat heitellä päivän aikana ihan miten sattuu, onnen liikutuksesta suruun ja kiukkuun. Vähän semmonen samanlainen olotila kun joskus ennen kuukautisia, kun ei oikein tunnista omista ajatuksista itseään, paitsi nyt tätä jatkuu nonstop. Käy vähän sääliksi mun miestä, joka joutuu tätä todistamaan ja vastaanottamaan. Onneks hän on kovin ymmärtäväinen! 😅
P.s. Edellisissä raskauksissa mulla ei oo ollut tällasta oiretta ollenkaan, siksi tuntuu kovin oudolta…

Muokattu viimeksi:
Takaisin