Oireet!

Minulla on taas aktivoitunut sellainen erikoisempi oire, että kuuma ilma tuntuu pahalta otsassa. Tulee esiin kun aukaisen uuninluukun, istun saunassa, tai autossa puhaltaa lämmin ilma naamalle. En tiedä miksi näin on. Onko kellään muulla ollut samaa?

Oireilua kai se tämäkin: söin jäätelön ja oli todella makeaa jotenkin omaan makuun. Ei mennyt kauaa jäätelön syönnistä, kun nousi hieman oksennusta kurkkuun.. Nyt ollu siitä lähtien palan tunne kurkussa, mut maha jo vinkkaa et nälkä ois. 🫠 ihanata

Onko muilla sitä että syömisen jälkeen alkaa vatsakivut, siis samanlaista kivistystä kuin vaikka menkkakivut? Tosi inhottavaa. Sekin ärsyttää että kokoajan on nälkä, ja kuvottaa ja sitten kun syö niin voi syödä vaan vähän kerrallaan ja sitten onkin jo ihan hirvee ähky ja sitten puolen tunnin päästä on taas nälkä 😂

Onko muilla sitä että syömisen jälkeen alkaa vatsakivut, siis samanlaista kivistystä kuin vaikka menkkakivut? Tosi inhottavaa. Sekin ärsyttää että kokoajan on nälkä, ja kuvottaa ja sitten kun syö niin voi syödä vaan vähän kerrallaan ja sitten onkin jo ihan hirvee ähky ja sitten puolen tunnin päästä on taas nälkä 😂
Voisi olla mun kirjoittama teksti. 😅 eli juu!

Viikot 5+1 ja aika vähän oireita. Jotakin vihlaisuja on ollut toisina päivinä alavatsalla,mutta ei esim paineen tunnetta. Tissit vähän kipeät. Väsymystä ja energisyyttäkin. Siksi varovaisin mielin, kun yksi keskenmeno takana juuri helmikuussa. Jos olisi huonoa oloa vaikka niin tuntuisi todelliselta. Aina ollut raskauksissa kuitenkin sitä. Toki en muista yhtään millä viikoilla ne alkoivat. Tietenkin pitäis olla tyytyväinen jos ei huonoa oloa koska toiset siitä kärsivät kovin. On tää kyllå aikamoista 😅

Mulla on kaikissa raskauksissa ensioireena ollut munasarjojen juiliminen ja vihlasut kun esim kääntää sängyssä kylkeä ja semmonen ihme paine/vihlonta pyllyssä 😅 ja nyt on taas ollut samaa. Jännittää miten pahoinvoinnin kanssa käy tällä kertaa. Esikoisesta ei ollut mitään (tyttö) ja kuopuksesta (poika) ihan karmiva 24/7 etova olo vkolle 14 asti.

Samaa munasarjojen vihlomista täälläkin, menossa arviolta 5+3. Ja jos löhöää sohvalla lähes selällään ja siitä yhtäkkiä ponnistaa ylös, saattaa alavatsaan sattua niin että se vetää linkkuun. Alavatsa on jo arka vesi-ilmapallo. Pitäisi melkein kokeilla että joko se on noussut lantiosta niin että reunan voisi tuntea. Ei kyllä yleensä näillä viikoilla pitäisi olla.

Joo mulla tulee kans just tollasia ihan järkkyjä vihlasukipuja välillä etenkin jos on äkkinäisempiä liikkeitä!

Jep vihlaisukivut on täälläkin tuttuja! Öisinkin jos kääntää liian vauhdilla kylkeä, niin tietää kyllä kääntyneensä. 😵‍💫 Muistelisin että näitä vihlaisuja saa kestää aika pitkään, oletan että liittyy kohdun kasvuun. Edelleen jännän oireetonta, ei täysin mutta aika lievillä mennään. Edellinen raskaus oli niin villi matka, että tää on ihan tervetullutta vaihtelua. 😅

Joinain päivinä kyllä on vihlaissut ilkeästi jos tekee äkkinäisen liikkeen tai vaikka aivastaa.

Vaan tää ummetus on jotain aivan jäätävää 🫣😨 Koitan kitata vettä, syön paljon kasviksia ja liikun, vaan kun ei auta. Pitänee ruveta popsimaan jotain kuivattuja luumuja 😄

Joinain päivinä kyllä on vihlaissut ilkeästi jos tekee äkkinäisen liikkeen tai vaikka aivastaa.

Vaan tää ummetus on jotain aivan jäätävää 🫣😨 Koitan kitata vettä, syön paljon kasviksia ja liikun, vaan kun ei auta. Pitänee ruveta popsimaan jotain kuivattuja luumuja 😄
Mulla on samaa vaivaa. Luin vinkin että illalla kuusi luumua pieneen määrään vettä likoamaan ja aamulla luumut nassuun. Mulle on auttanut. ☺️

Jotenkin se raskauteen selvästi liittyy, kun vähän väliä värisyttää kun on kylmä. Nenän vuotaminen on mulla ainakin ihan vaan flunssaa, mutta nenän tukkoisuus taas raskauden aiheuttamaa. 😄

Minulla on taas aktivoitunut sellainen erikoisempi oire, että kuuma ilma tuntuu pahalta otsassa. Tulee esiin kun aukaisen uuninluukun, istun saunassa, tai autossa puhaltaa lämmin ilma naamalle. En tiedä miksi näin on. Onko kellään muulla ollut samaa?
Hei vaan tuolta elokuisista. Tää on mulle tuttu oire sekä nykyisestä että esikoisraskaudessa ja molemmissa on ollut mun ihka ensimmäinen oire. Nimitän sitä saunapäänsäryksi, eikä kukaan oikein ikinä tunnista tätä oiretta, en tiedä onko se muka sitten harvinainen. Itse yhdistän sen raskauden aiheuttamaan limakalvoturvotukseen ja -kuivuuteen sekä melko ahtaisiin sivu- ja otsaonteloihin, joissa suoran lämmön vaikutus tuntuu. Minulla ei ole tätä oiretta ikinä muulloin kuin raskaana, joten en usko että on mikään tuntohermoihin liittyvä. Saunassa märkä rätti tai kylmä tölkki/pullo otsalla poistaa kivun. 😄 Ainakin minulla kipu/inhottava tunne poistuu heti kun lämpö poistuu otsalta. Kesähelteet voi olla inhottavat, kannattaa kokeilla varjostavia päähineitä ja vaikka kosteaa huivia otsalla jos oire vielä silloin jatkuu.

Hei vaan tuolta elokuisista. Tää on mulle tuttu oire sekä nykyisestä että esikoisraskaudessa ja molemmissa on ollut mun ihka ensimmäinen oire. Nimitän sitä saunapäänsäryksi, eikä kukaan oikein ikinä tunnista tätä oiretta, en tiedä onko se muka sitten harvinainen. Itse yhdistän sen raskauden aiheuttamaan limakalvoturvotukseen ja -kuivuuteen sekä melko ahtaisiin sivu- ja otsaonteloihin, joissa suoran lämmön vaikutus tuntuu. Minulla ei ole tätä oiretta ikinä muulloin kuin raskaana, joten en usko että on mikään tuntohermoihin liittyvä. Saunassa märkä rätti tai kylmä tölkki/pullo otsalla poistaa kivun. 😄 Ainakin minulla kipu/inhottava tunne poistuu heti kun lämpö poistuu otsalta. Kesähelteet voi olla inhottavat, kannattaa kokeilla varjostavia päähineitä ja vaikka kosteaa huivia otsalla jos oire vielä silloin jatkuu.
Ah, kiitos selityksestä! Olenkin saanut ihmetellä tätä jo vuosia.

Voi luaja mää sanon, tää kuulostaa liiankin tutulta hahah. Tulee etova olo, jos ei oo syönyt mut sit juurikaan mitään ei tee kuitenkaan mieli mut pakko olis aina silloin tällöin syyäkin jnejne.... Huoooh :D Noh, kai tääkin on ohimenevää.

Takaisin