Oireet!

Tää pahoinvointi on kyllä mielenkiintoista. Oon useamman kerran herännyt aamuyöllä selinmakuulta siihen, että on huono olo ja on pakko vaihtaa kyljelleen nukkumaan. Viime yönä tuli yhtäkkiä vain tunne että nyt jotain nousee tuolta vatsanpohjasta ruokatorvea pitkin ylös 😨 Mutta ei sitten kuitenkaan varsinaisesti oksettanut, lähinnä sellainen paine. Jännä tunne. Aamulla ei maistu oikein mikään.

Mulla on nyt myös alkanut pahoinvointi olemaan enemmän tai vähemmän jatkuvaa. Aika lievää, ei varsinaisesti okseta, mutta silti tosi häiritsevää. Yritän koko ajan napostella jotain, jos se helpottaisi, mut helpotus on aina tosi lyhytaikaista. Eilen tein etätöitä ni sain ottaa päikkärit keskellä päivää (ja uudestaan illalla) mut nyt toimistolla tuntuu vaikeelta esittää että olis normaali vointi. Tavallaan olisi helpottavaa kertoa esimiehelle, jotta olis joku syy sille miks musta ei irtoa yhtä paljon kun yleensä, mut on kuitenkin vielä niin aikaista etten oikeen hakua.

Miten te muut ootte nyt tai aikaisemmin raskauksissa pärjännyt töissä?

Mää teen lähes täysin etöitä, niin on helppoa. Toisaalta olokin ollut kyllä pelottavan normaali, niin tuskin olis ongelmia toimistollakaan.

Mulla on maanantaina töihin paluu loman jälkeen ja jännittää aika paljon. Viime päivien ajan olo on jatkuvasti vähän etova ja oma työ on sellaista että työpisteeltä ei voi poistua noin vain. Luulen että jos olo pysyy tällaisena niin kokeilen töihinmenoa, mutta jos pahenee niin pyydän sairauslomaa.

Mä olin edellisessä raskaudessa lähes 5 kuukautta sairaslomalla pahojen oireiden vuoksi. Palaan töihin hoitovapaalta ensikuun puolessa välissä ja jos olot näin jatkuu niin ei ole ongelmaa töissä sen suhteen.

Aiemmin täällä surin kun oireet katosi, no nyt on tullut pientä etovaa oloa taas mistä olen kiitollinen! 😅 Ei juurikaan haittaa arkea mutta vähän ylävatsassa tuntuu. Varasin tuosta huojentuneena myös varhaisultraan ajan kun sitä suositeltiin ennen NIPTiä, jonne näin kaikin puolin riskiryhmäläisenä olen menossa - mikäli nyt niin pitkälle pääsen… 🤞🏻

Tänään täydet viikot 5.
Pahoinvointi aaltoilee ja pysyy kurissa jos muistaa syödä. Ihan sammumaton jano kokoajan ja sen myötä pissahätä on läsnä liian usein. Ei ole vieläkään mitään mahanippailuita tai mitään kiputuntemuksia.

Pakko lisätä vielä, kahvi nyt etoo. Halusin kahvia, mut nyt kun sitä sain niin tekee jopa pahaa :D Sen lisäksi itkuherkkyyttä kyllä nyt enempi vähempi. :Upside Down Face:

Pakko lisätä vielä, kahvi nyt etoo. Halusin kahvia, mut nyt kun sitä sain niin tekee jopa pahaa :D Sen lisäksi itkuherkkyyttä kyllä nyt enempi vähempi. :Upside Down Face:
Voin samaistua tähän, mullaki tuntuu menevän kuppi nurin aivan mitättömistä asioista 😅 Kahvi vielä menee, mutta se taitaa olla niin pinttynyt tapa että pitää jo oikeasti tosi pahalta maistua, että jätän juomatta. Ainakin vielä näin, mut voi olla ettei pian enää maistukkaan.

Mä tässä mietin että onko vähän oireita vai oonko vaan tottunut niihin jo :tears: Vähän huono olo koko ajan, mutta se pysyy aika hyvin kurissa kun napostelee käytännössä jatkuvasti. Turvotusja väsymys ovat jatkuneet, mutta nekään nyt eivät ole kovinkaan erikoisia.

Okei, pari päivää ihan hirveä olo, mutta sitten kun menin tekemään rääkkitreeniä salille niin yllättäen ei ollutkaan paha olo.

Ja nyt syömään burgeria. Tekee kaikkea epäterveellistä mieli ja olen koko viikon hillinnyt itseäni.

Täällä monet valittelee väsymystä joka onkin hyvin tavallinen alkuraskausoire, mut onko kellään muulla semmonen oikein poikkeuksellisen energinen olo?! 🫣 Meillä on muutto tulossa pian joten päivät menee tavaroiden läpikäymisessä ja pakkaamisessa, mutta virtaa riittää hyvin vielä töihin ja urheiluun ja kaikenlaiseen muuhun. En aiemmista raskauksista tällaista olotilaa muista ollenkaan… Tähän liittyen, minkä lajien harrastajia linjoilta löytyy? 😌

Ennen plussaa parina päivänä närästi, nyt ollut vain vähän menkkamaista (mutta silti ihan eri tuntuista) juilimista alavatsalla ja väsymystä 😅 pms pirulainen aiheuttanut aina ennen menkkoja paljon enemmän kaikkea!
Minulla harrastuksena juoksu, ratsastus ja koirien kanssa monta eri lajia. Toivottavasti juoksua pystyn jatkamaan mahdollisimman pitkään, ettei tarvitse siitäkin heti luopua, kun ratsastus täytyy kuitenkin aika varhain jättää.

Olen kaivannut koko eilisen päivän kahvia, ja nyt join yhden kupin aamupalaksi... ja se maistui pahalta ja tuli huono olo. 😳

Mä oon kans ollut aivan älytön kahvisieppo vielä hetki sitten. Mieheni on epäviralliselta ammatiltaan kahvi-insinööri ja se on ollut meillä jokapäiväinen nautinnonlähde eri versioina. No nythän sitten vähentelin sitä parin-kolmen viikon ajan ja lopputulemana juon nykyään vaan teetä... Pohdin että jos kahvin jättää pois niin voi kai aika vapaasti nautiskella erilaisia teelaatuja, kun niissä on kuitenkin paljon vähemmän kofeiinia kuin kahvissa. 🙂 Yllättäen myös olo on teeihmisenä rutkasti energisempi kuin kahvi-ihmisenä. Huijattu olo!?!

Minä saan pahan olon myös teestä,.. erityisesti tyhjään vatsaan. Vaikka yritän vahtia etten annostelisi irtoteetä liikaa, ja mun paha tapa on unohtaa tee hautumaan liian pitkäksi aikaa.

Eilen oksensin ekaa kertaa. Aikasemmin ollut yökkimistä ja etovaa oloa, mutta nyt oli kyllä ihan kunnolla pahoinvointia. Tissit edelleen turvoksissa ja hieman arat. Maha todella turvoksissa. 😅 Pissalla pitää hyppiä kokoajan ja nyt jo vakiintunut yli viikko sitten, että yöllä vähintään yksi vessakäynti. Mielialat heittelee ja nukkua vois 24/7.

Takaisin