Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henskuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on tullut vko aikana finnejä ja näppylöitä, hormonit aiheuttaa mulle nää alkuraskaudessa. Ahdistaa vaikka näitä on tosi vähän mut normaalisti ei ole yhtään oikeastaan ikinä.

@hosulijasosuli mulla on raskaana tosi paljon ja usein päänsärkyä. Etenkin ekalla ja vikalla kolmanneksella. Ei oikein mee edes ohi kun Buranaa ei saa ottaa 😔

Joo ja tää on vielä niin OUTO päänsärky, jotenkin tosi inhottava. Kun tavallinen hedari on semmonen jyskyttävä (ja just lääkkeillä taklattavissa), tää on semmonen jatkuva, pistävä vihlonta. No, onpahan jotain, mikä "vahvistaa" tätä raskaana oloa.

Mulla ei oikeastaan täl hetkellä oo muita oireita kuin rinnat tuntuu aroilta ja on nälkä - ihan. Koko. Ajan. Käsittämätöntä 😄 tosin eilen kyllä pääs yökkäys kun siivosin koiranpennun pissaa lattialta ja se hais pahalta 🤭

Hajuaisti on kyllä ollut terävä. Ainakin siinä vähän ennen plussaa.. tosin kun oireita etsimällä etsii, niin löytäähän niitä 😅

Parina iltana on alkanut nyt tulemaan lievähkösti huono olo ja sitten sellaista niinkun iho olis tulessa 😅

Liittyykö muuten runsas vv määrä raskauteen 🤔 jostain muistan lukeneeni, että liittyy?

@Mytty_ mä myös inhoan raskausaikaa, en oo rehellisesti nauttinut päivääkään koskaan. Toi zombi oli hyvin kuvattu, sellainen iteki olen! Anemian ja hormonien kans en jaksa mitään ja apua ei niihin julkiselta saa. Siihen päälle kivut ja vaivat, raskausmasennus ja ahdistus ni huh huh, säälin muuta perhettä. Meillä on pieniä ikäeroja ja kyllä niistä selviää mut raskaana on mun mielestä tosi rankkaa pienten lasten kanssa. Toivottavasti pääsisit mahd pitkälle ja vähillä oireilla tässä raskaudessa 🙏🏻
Toivon kans. Enemmän kyllä toivon et pysyisi myrkytys oireet kurissa edes siihen asti et tulee rv 38 täyteen. 4 on pysynyt siihen asti mut tää viimeisin sit jouduttiin käynnistää tosi aikasin ja syntyi keskosena. Sen kyllä huomasi varsinkin aluksi ettei pieni ihan valmis vielä ollut.

Nyt on tullut vko aikana finnejä ja näppylöitä, hormonit aiheuttaa mulle nää alkuraskaudessa. Ahdistaa vaikka näitä on tosi vähän mut normaalisti ei ole yhtään oikeastaan ikinä.
Sama! Mulle on tullut nyt pari oikein syvää ja isoa finniä jotka on tosi kipeitä. Ei ollenkaan normaaleja hormoninäppyjä

Mulla on tänään 4+4. Jo viikko ennen menkkojen oletettua alkua huomasin nännien arkuuden ja se on vain lisääntynyt koko ajan. Tällä viikolla joka aamu nälkäisenä herätessä on ollut vähän huono olo. Yksi näppy tuli poskeen, mutta niitä voi mulla olla muutoinkin, sitä en niin ajatellut. Ja tosiaan ehkä noin viikko sitten oli parina päivänä sellaista juilimiskipua alavatsalla.

Mulla on tosiaan taustalla 2 keskenmenoa viime vuonna ja toivoisin, että pystyisin jotenkin rennosti olemaan oireiden kanssa. Viimeisessä keskenmenossa huomasin ihana selvästi, että rintojen arkuus vain yhtäkkiä vähentyi ja päivien kuluessa kokonaan loppui. Molempien keskenmenojen kohdalla olen aavistanut, ettei kaikki ole kohdallaan. Vauvaan johtaneissa raskauksissa olen kuitenkin oksennellut jonkin verran ja ollut pahoinvoiva, noissa ei ollut juuri yhtään kuvotuksen tunnettakaan.

Muokattu viimeksi:
Mulla on tosi huono olo jo, en muista et missää raskaudessa olis alkanut jo rv4?? Nyt 5+0 ja oksettaa jo lähes koko ajan. Kahdessa kkm raskaudessa ei olot ainakaan alkanut näin aikaisin.

Toivon kans. Enemmän kyllä toivon et pysyisi myrkytys oireet kurissa edes siihen asti et tulee rv 38 täyteen. 4 on pysynyt siihen asti mut tää viimeisin sit jouduttiin käynnistää tosi aikasin ja syntyi keskosena. Sen kyllä huomasi varsinkin aluksi ettei pieni ihan valmis vielä ollut.
Onko sulla mini asa käytössä? Mulla oli myrkytys ekassa raskaudessa, huomattiin neuvolassa rv 37 ja käynnistys 38. Mulle ei oo koskaan tarjottu tota mini asaa vaikka joka raskaudessa mulla alkaa paineet nousta rv 36-37 mut ei nouse myrkytys lukemiin onneksi.

Täälläki naama kukkii ja nyt päivällä tuli ihan järkyttävän huono olo 🤢. Etova mut ei niin huono että oksennus tulis.

Onko sulla mini asa käytössä? Mulla oli myrkytys ekassa raskaudessa, huomattiin neuvolassa rv 37 ja käynnistys 38. Mulle ei oo koskaan tarjottu tota mini asaa vaikka joka raskaudessa mulla alkaa paineet nousta rv 36-37 mut ei nouse myrkytys lukemiin onneksi.
Joo on mini asa käytössä. Oon myös viimeiset kaks raskautta alkanut heti alusta syömään verenpaine lääkkeitä ja ne on ollut ihan tapissa jo puolessa välissä. 😞

Tänään 5+2 ja kuvotus taitaa alkaa. Vielä edelleen vähän vaikeaa erottaa flunssaoireita muusta, mut iltaa kohden on kyllä etonut. Erityisesti silloin, kun miettii, että onko tää kuvotusta. 😂

Vaihteleeko teillä muilla oireet päivittäin? Mä en muista että esikoisesta mulla ois ollut näin aikaisin yhtään mitään. Esikoisesta oksensin joka ilta useita tunteja viikolta 8 viikolle 14.. mut sitä viikkoa 8 ennen ei ollut hirveemmin mitään.
Nyt mulla tänään arviolta 4+0 ja alkoi jo keskiviikkona oireilemaan. Mutta mul vaihtelee ihan hirveesti päivittäin olotila. Toisena päivänä on ihan tosi paljon raskausoireita ja toisena päivänä juuri mitään, toisena päivänä on hirveen arat rinnat ja yököttää ja toisena päivänä ei oo muutaku hirvee nälkä jatkuvasti. Ihan outoa et miten voi vaihdella niin isosti olotilat. Varsinkin kun on niin alussa vasta.

@Cami Joo kyllä vaihtelee oireet. 😅 Eilen tuntu enempi vähempi tuntemuksia alavatsalla ja oli välillä etova olo, jos ei syönyt riittävän usein. Tänään taas ei tunnu yhtään miltään. Ois niin paljon "helpompaa" ku tuntuis oireita kokoajan huolella. :D

Muoks. @Henskuu Aika jännä, ettei sit oo tarjottu tota mini-ASAa taustoista huolimatta. Mullehan se ohjeistettiin keskenmenneessä ottamaan käyttöön alkaen 12+0, mut en sit ihan ehtinyt.. Mietin, et miks ei sitä ohjeisteta käyttämään jo aiemmin, jos kuitenkin ehkäisee hyytymiä yms?

Mulle se siis ohjeistettiin, koska kaksi kohtaa täyttyi.. Toinen oli ylipaino ja toinen se kun edellisestä synnytyksestä on yli kymmenen vuotta.

Vaihteleeko teillä muilla oireet päivittäin? Mä en muista että esikoisesta mulla ois ollut näin aikaisin yhtään mitään. Esikoisesta oksensin joka ilta useita tunteja viikolta 8 viikolle 14.. mut sitä viikkoa 8 ennen ei ollut hirveemmin mitään.
Nyt mulla tänään arviolta 4+0 ja alkoi jo keskiviikkona oireilemaan. Mutta mul vaihtelee ihan hirveesti päivittäin olotila. Toisena päivänä on ihan tosi paljon raskausoireita ja toisena päivänä juuri mitään, toisena päivänä on hirveen arat rinnat ja yököttää ja toisena päivänä ei oo muutaku hirvee nälkä jatkuvasti. Ihan outoa et miten voi vaihdella niin isosti olotilat. Varsinkin kun on niin alussa vasta.
Vaihtelee kyllä tosi paljon, lievien oireiden ja melkeinpä oireettomuuden välillä. Mulla nyt 5+3.

@Round2❤️ joo samoja mietteitä et kauheen stressaavaa tämmönen vaihtelu, toisaalta en kyllä todellakaan kaipaa sitä 24/7 kuvottavaa oloakaan mikä kuitenkin alkanut aiemmissa raskauksissa aina jossain kohtaa 🙈

Mulla on vain rinnat kipeät, ja kahvia tekee normaalia enemmän mieli, niin mietityttää oonko raskaana oikeasti edes ollenkaan. 🙈 Missä pahoinvointi, palelu ja kaikki muut perinteiset oireet?

Takaisin