Oireet

Henskuu

Kommentoinnin ninja
Joulukuiset 2024
Täällä keskustelua oireista 😊
Mulla on alavatsakipuja, nenä tukossa, kauhee turvotus, päänsärkyä, lievästi huono olo. kipeät rinnat ja herkät nännit, finnejä (normaalisti ei ole koskaan), itkuherkkyys ja nukun huonosti. Kauhee lista jo nyt, mulla hormonit tekee oireet tosi aikaisin jo 😬

EDIT. Unohdin ehkä pahimman oireen, kauhee palelu! 🥶🤣 kiva näin talvella tällainen oire.

Muokattu viimeksi:
Tällä hetkellä oireina rintojen aristus, alavatsakivut välillä, itkuherkkyys ja lievä närästys. Jossain kohtaa oli myös nenän tukkoisuutta ja huimausta. 😄

EDIT. Pakko kans lisätä tuo palelu joka oli ensimmäisiä oireita. Nyt alkanu olee vuorotellen kylmä ja kuuma. 😅 Sitten oon ollut ihan tosi kiukkunen jonka aattelin ensin olevan pms johtuvaa mutta eipä ollutkaan ja jatkuu vaan🫣

Muokattu viimeksi:
Pitää oikein miettiä mitä kaikkea sitä on jo kertynyt 😅
Rinnat ja nivelet on kipeät, jalat kramppaa, maha ihan ummella, kokoajan tosi kiukkuinen, liha ei meinaa enää maistua, kokoajan vähän lämmin kun ennen ollut kylmä, alavatsa on kipeä ja kovettelee tms, tunteet on todella herkillä ja meinaan itkeä ihan tyhmille asioille
On sitä listaa jo kertynyt, vaikka tuntuu ettei ole mitään kun ei tarvitse vielä oksentaa niinkuin ekasta lapsesta😄

Alavatsakivut on ollut alusta asti. Nyt tullut itku herkkyyttä, iltapäivä väsymys ja sumuinen olo. Pientä huimausta. Paleltaa ja välillä ihan hiestä märkä. Pari päivää oli huono olo, mutta se meni ohi ainakin hetkellisesti. Mieliala heittelee 😄

Omalla kohdalla on ollut yllättävän oireetonta (ainakin verrattuna vuotoon päättyvään kiertoon!). Ei juurikaan kipuja tai vatsatuntemuksia, ei mitään tuntemuksia rinnoissa eikä näppyjäkään samalla lailla.

Sen sijaan olen vähän alkanut syyttää raskautta alituisesta pikku palelusta ja vajaan viikon kestäneestä unettomuudesta. Olen herännyt useana aamuna jo klo 4.30-5.30 eikä uni enää tule. Iltapäivällä viimeistään alkaa haukottelu ja tekee vähän tiukkaa hereillä pysymisen kanssa. 🙈 Pinna on myös aika kireällä. 😅

Täällä on menossa vasta dpo12 mut kahvi ei enää maistu. Luulin aluksi et se oli noron jälkivaikutuksia mut kun mun tavallinen kahvinhimo ei palannutkaan niin se sai epäilykset heräämään. Rinnat on kipeät ja alavatsaa nippailee satunnaisesti. Myös nälkä tuntuu olevan koko ajan ja heikotus iskee jos ei syö tarpeeksi usein. Tästä raskaudesta on selvästi tulossa tosi nautinnollinen kun menkatkaan ei oo vielä myöhässä ja tällänen oirekirjo jo päällä 😂

Odotan jo pelolla sitä pahoinvointia mikä on tulossa. Edellisen kohdalla oksensin päivittäin rv6-rv14, vaikka oli xonvea käytössä 🙃

Mulla 4+5 ja oireena nännien kosketusherkkyys ja ehkä ne vähän näyttääkin eriltä, tummemmilta?
Toisaalta lievä palelu, toisaalta vähän kuuma? Tää on vähän hämmentävä ja pelkään onks kaikki ok, koska kkm:ssä palelin aikoastaan ja nukuin kahdella peitolla ym. (Toisaalta en aiemmista onnistuneista raskauksista muista palelleeni lainkaan! Esikoisesta kasvojen kuumotus/punoitus oli merkittävä oire)

Syke tuntuu olevan koholla koko ajan. Aamuheräämiset helpompia, paha väsymys ei oo vielä iskenyt!
Alavatsa tuntuu turpealta ja täydeltä, onneks ei vielä näy muille kuitenkaan. Kun mies piti kättä mun masulla, se tuntui ärsyttävältä tän takia 🤣
Nopeasti ylösnoustessa tuntuu ettei verenpaineet pysy perässä, vaan silmissä sumenee ja huojuttaa.

Mulla kaikki raskaudet menneet ilman oksentelua ja merkittävää pahoinvointia, lievin oirein, sanoisin.

5+2 oireina turvotus, satunnaista pistelyä ja juilimista alavatsalla, rinnat vähän arat. Nyt alkoi se, että pitää napostella jotain usein, ettei tule epämääräinen olo. Yöllä pyörin enemmän hereillä. Välillä ärtymystä. 😁

@Kastehelmi_ Minulla on vähän samaa, että välillä pitää olla peiton alla ja välillä on enemmänkin kuuma.

5+0 Täällä kans kylmän ja kuuman välillä heiluminen vahvana, neutraali lämpötila ei tunnu olevan vaihtoehto :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Muuten vatsaa nipistelee, mielialat ailahtelee ja voi juku miten tarkan hajuaistin oon saanut. Tältäkö meidän petivaatteet on aina tuoksunut? :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Siis mua on kans palellu ihan hulluna! Varsinkin iltaisin. Yöllä kyllä lämpenee ja nyt on kans ihan ok, mut iltaisin oon aivan jäässä vällyjen alla 🤣

Väsymys selkeesti nostanu päätään ja haluan nukkumaan aiemmin iltaisin ja haluaisin nukkua päikkäreitä. Päikkärit vaan harvemmin mahdollisia.

Rinnat on selkeesti aremmat, alavatsaa jomottanu jo ennen plussaa ja edelleen jomottaa, turvotusta, tihentynyt pissahätä, valkovuotoo enemmän.

Närästys mikä loppuu synnärillä, siitä arvasin tänään, että testi näyttää positiivista.
Mulla kans tää sama aina. Toki mulla refluksitauti ni aina närästää enemmän ja vähemmän mut raskaana toi närästys on ihan omaa luokkaansa 🤢 Ja kun kohtu alkaa kasvaa ni ei paljon pysty edes syömään närästyksen takia.

Mää en kestä, esikoisesta kipuja tuli vasta tokalla kolmanneksella. Miks nyt särkee kokoajan jotain paikkaa 😐 istuu liian kauan-> selkää särkee ja jalkoja särkee, kävelee liikaa -> mahaa vihloo. Istuin lapsen kanssa lattialla askartelemassa ja ai luoja ku jomottaa. Tää ei voi kyllä olla normaalia

Helou, liityn joukkoon (varovaisesti) minäkin! Mulla ei oikeastaan ole oireita, jännittää. Pelottaa myös nyt kirjotella tänne, etten vaan "jinxaa" koko hommaa.

Tein positestin tänään (dpo13, ehkä, ja eilen dpo12 illasta hailuran), oireena lähinnä nippailu ja jomotus alavatsassa sekä oikealla puolella. Ensimmäisessä (kkm:ään päättyneessä) raskaudessa oli jo tässä vaiheessa toooodella kipeät tissit, nyt ei mittään :Face Without Mouth: Kamalaa miten sitä muka toivoo, että voi kun olisi pahoinvointia, niin tää tuntuisi jotenkin...luotettavammalta :No Evil Monkey: Päätä srntään särkee toista päivää putkeen kumman viiltävästi ohimoilta!:Face With Tears Of Joy:

Täällä ollut muidenkin mainitsemaa kuumaa ja kylmää vuoronperään. Viime viikolla myös ihme heräilyä keskellä yötä, eikä meinannut saada unta millään uudelleen. Toki sit lisäks oli jotkut ykkösen yöhulinat, eli just jos oliki saanut unen päästä kiinni, niin sit tuli pinniksestä herätys. Kuiva suu oli kanssa ja hajuaisti terästäytyi. Nyt sit sainkin flunssan päälle, ei onneks kuumetta, mutta räkää riittää ja limaa keuhkoissa, joten enää ei tiedä, mikä oire johtuu mistäkin. Eipähän miehen esanssisten proteiinijaiheiden haju enää aiheuta ällötystä, kun nenä niin tukossa. Pakko vielä mainita, että ennen syyskuuta olin edellisen viiden vuoden aikana tasan kerran flunssassa ja nyt sitten tää on jo kolmas kerta viimesen puolen vuoden aikana. Voi vastustuskyky mihin katosit.

Mää en kestä, esikoisesta kipuja tuli vasta tokalla kolmanneksella. Miks nyt särkee kokoajan jotain paikkaa 😐 istuu liian kauan-> selkää särkee ja jalkoja särkee, kävelee liikaa -> mahaa vihloo. Istuin lapsen kanssa lattialla askartelemassa ja ai luoja ku jomottaa. Tää ei voi kyllä olla normaalia
Itselläni ainakin joka raskauden myötä tullut vaan lisää ongelmia, esikoisen raskaus meni aika kivuttomasti kun silloin sai vaan maata jos siltä tuntuu.
Sen jälkeen ei ookkaan saanut samalla tavalla levätä ja joka paikkaa kolottaa.
Ainut vähän helpompi raskaus oli kun tuli 6 vuoden tauko ja isommat lapset touhus niin paljon omiaan et pystyi itse pysähtyy jos tarve oli 😊

Itselläni ainakin joka raskauden myötä tullut vaan lisää ongelmia, esikoisen raskaus meni aika kivuttomasti kun silloin sai vaan maata jos siltä tuntuu.
Sen jälkeen ei ookkaan saanut samalla tavalla levätä ja joka paikkaa kolottaa.
Ainut vähän helpompi raskaus oli kun tuli 6 vuoden tauko ja isommat lapset touhus niin paljon omiaan et pystyi itse pysähtyy jos tarve oli 😊
Okei. Niinhän sitä kyllä sanotaan, että melkein mikä vaan on normaalia raskaana😅 Tää kipu kyllä yllätti, tai oikeastaan jomotus.
Oon kyllä haikeudella muistellut ekaa raskautta, kun sai vaan maata! Nyt ei kyllä puhettakaan😁

Okei. Niinhän sitä kyllä sanotaan, että melkein mikä vaan on normaalia raskaana😅 Tää kipu kyllä yllätti, tai oikeastaan jomotus.
Oon kyllä haikeudella muistellut ekaa raskautta, kun sai vaan maata! Nyt ei kyllä puhettakaan😁
Mä jo kauhun sekaisin tuntein mietin kuinka selviän hengissä kun on kaks pientä kotona 🤣

Takaisin