Oireet

Henskuu

Kommentoinnin ninja
Joulukuiset 2024
Täällä keskustelua oireista 😊
Mulla on alavatsakipuja, nenä tukossa, kauhee turvotus, päänsärkyä, lievästi huono olo. kipeät rinnat ja herkät nännit, finnejä (normaalisti ei ole koskaan), itkuherkkyys ja nukun huonosti. Kauhee lista jo nyt, mulla hormonit tekee oireet tosi aikaisin jo 😬

EDIT. Unohdin ehkä pahimman oireen, kauhee palelu! 🥶🤣 kiva näin talvella tällainen oire.

Muokattu viimeksi:
Tällä hetkellä oireina rintojen aristus, alavatsakivut välillä, itkuherkkyys ja lievä närästys. Jossain kohtaa oli myös nenän tukkoisuutta ja huimausta. 😄

EDIT. Pakko kans lisätä tuo palelu joka oli ensimmäisiä oireita. Nyt alkanu olee vuorotellen kylmä ja kuuma. 😅 Sitten oon ollut ihan tosi kiukkunen jonka aattelin ensin olevan pms johtuvaa mutta eipä ollutkaan ja jatkuu vaan🫣

Muokattu viimeksi:
Pitää oikein miettiä mitä kaikkea sitä on jo kertynyt 😅
Rinnat ja nivelet on kipeät, jalat kramppaa, maha ihan ummella, kokoajan tosi kiukkuinen, liha ei meinaa enää maistua, kokoajan vähän lämmin kun ennen ollut kylmä, alavatsa on kipeä ja kovettelee tms, tunteet on todella herkillä ja meinaan itkeä ihan tyhmille asioille
On sitä listaa jo kertynyt, vaikka tuntuu ettei ole mitään kun ei tarvitse vielä oksentaa niinkuin ekasta lapsesta😄

Alavatsakivut on ollut alusta asti. Nyt tullut itku herkkyyttä, iltapäivä väsymys ja sumuinen olo. Pientä huimausta. Paleltaa ja välillä ihan hiestä märkä. Pari päivää oli huono olo, mutta se meni ohi ainakin hetkellisesti. Mieliala heittelee 😄

Omalla kohdalla on ollut yllättävän oireetonta (ainakin verrattuna vuotoon päättyvään kiertoon!). Ei juurikaan kipuja tai vatsatuntemuksia, ei mitään tuntemuksia rinnoissa eikä näppyjäkään samalla lailla.

Sen sijaan olen vähän alkanut syyttää raskautta alituisesta pikku palelusta ja vajaan viikon kestäneestä unettomuudesta. Olen herännyt useana aamuna jo klo 4.30-5.30 eikä uni enää tule. Iltapäivällä viimeistään alkaa haukottelu ja tekee vähän tiukkaa hereillä pysymisen kanssa. 🙈 Pinna on myös aika kireällä. 😅

Närästys mikä loppuu synnärillä, siitä arvasin tänään, että testi näyttää positiivista.

Takaisin