Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henskuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippu!
Kellään muulla etova olo alkanut vahvana vasta RV 8 eteenpäin? Nyt 8+6, mutta viimeiset vajaa pari viikkoa olleet raskaita, ja tuntuu, että pahenee. Toki olen oksentanut vasta kaksi kertaa, mutta kakomista joka pv eri hajujen takia. Pahimmat viholliseni tällä hetkellä: astianpesukone, roskakaappi ja jääkaappi 🤢 yöks.

Heippu!
Kellään muulla etova olo alkanut vahvana vasta RV 8 eteenpäin? Nyt 8+6, mutta viimeiset vajaa pari viikkoa olleet raskaita, ja tuntuu, että pahenee. Toki olen oksentanut vasta kaksi kertaa, mutta kakomista joka pv eri hajujen takia. Pahimmat viholliseni tällä hetkellä: astianpesukone, roskakaappi ja jääkaappi 🤢 yöks.
Mulla muuttui rv 7 pahemmaksi pahoinvointi ja tuntuu, että pahentunut siitä koko ajan (nyt rv8+1). Mäkään en oo oksentanut kun kerran, mutta yökkäilyä myös useita kertoja ja koko ajan saa vähän pelätä, että miten pystyy olemaan harjoittelussa töissä. Nyt oon kaks päivää syönyt Bonjestaa, mikä on kyllä selvästi auttanut pahoinvointiin, mutta ei täysin vienyt sitä pois. Ja toisaalta sen seuraksena oon nyt ihan väsynyt, joten en sitten tiedä mikä tässä olisi paras vaihtoehto. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla ei hajut oon niin pahoja tällä hetkellä, mutta selvästi oma ruokarytmi vaikuttaa paljolti ja kokoajan pitäis pitää huolta ettei ehdi tulla yhtään nälkä. Vähän hankalaa, kun ei tavallaan tee mieli syödä mitään.

Mulla muuttui rv 7 pahemmaksi pahoinvointi ja tuntuu, että pahentunut siitä koko ajan (nyt rv8+1). Mäkään en oo oksentanut kun kerran, mutta yökkäilyä myös useita kertoja ja koko ajan saa vähän pelätä, että miten pystyy olemaan harjoittelussa töissä. Nyt oon kaks päivää syönyt Bonjestaa, mikä on kyllä selvästi auttanut pahoinvointiin, mutta ei täysin vienyt sitä pois. Ja toisaalta sen seuraksena oon nyt ihan väsynyt, joten en sitten tiedä mikä tässä olisi paras vaihtoehto. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mulla ei hajut oon niin pahoja tällä hetkellä, mutta selvästi oma ruokarytmi vaikuttaa paljolti ja kokoajan pitäis pitää huolta ettei ehdi tulla yhtään nälkä. Vähän hankalaa, kun ei tavallaan tee mieli syödä mitään.
Niiiin symppailen sua! Tosiaan tällainen vellova olo ja kakominen ei ole mistään kotoisin ja ruokahalu tosi valikoiva mullakin! Yhtenä päivänä saattaa suorastaan himoita jotain ruokaa ja pari pv myöhemmin oksettaa koko ajatus! 😂

Tsemppiä työharkkaan sulle!!

Bonjesta on mulle uusi tuttavuus? Mikäs ihme se on??

Niiiin symppailen sua! Tosiaan tällainen vellova olo ja kakominen ei ole mistään kotoisin ja ruokahalu tosi valikoiva mullakin! Yhtenä päivänä saattaa suorastaan himoita jotain ruokaa ja pari pv myöhemmin oksettaa koko ajatus! 😂

Tsemppiä työharkkaan sulle!!

Bonjesta on mulle uusi tuttavuus? Mikäs ihme se on??
Joo niin tuttua tuo, että jonain päivänä joku ruoka on hyvää ja toisena ei voi kuvitellakaan! :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Bonjesta on siis pahoivointilääke nimenomaan raskausajan pahoinvointiin. Mä sain reseptin, kun vaan hyvinvointialueen chattiin kerroin oireet, niin sieltä terveydenhoitaja laittoi lääkärin asialistalle ja alle tunnin sisällä resepti oli Omakannassa nähtävissä. Vähän kyllä hassulta tuntui alkaa syömään, kun en ollut itse jutellut aiheesta lääkärin kanssa tai saanut mitään kunnon ohjeita, mutta tossa oli vaan kymmenelle päivälle, joten kai sitä sit on tarkoitus vähän kokeilla ja sit ehkä jutella tarkemmin lääkärin kanssa tai en tiedä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta oon tyytyväinen että onnistu niin nopeasti saada helpotusta sitten kuitenkin.
Suosittelen olemaan terveyskeskukseen yhteyksissä, jos tuntuu sietämättömältä pahoinvointi. :Smiling Face With Smiling Eyes:

Kiitokset vinkistä! ❤️ Pitää seurata mihin suuntaan tää kehittyy. Ihana tietää, että apua on saatavilla, jos tästä muuttuu vaikeammaksi. Neuvolastakin tosin ohjeistivat olemaan yhteydessä, jos vointi huononee.

Toimin opena ja oppilailla on nykyään melkoinen kemikaalikimara hajuvesistä hiustuotteisiin.. vähän pelkään, että ykäisen pian luokan lavuaariin. Ehkä pyydän Bonjestaa jeesiksi ennen kuin tuo tapahtuu... 🤣

Heippu!
Mulla ainakin ekassa raskaudessa oli alkuun lievähköä pahoinvointia, se meni ohi joksikin viikoksi (oisko ollu rv 6 tai 7?) ja sit alko uudestaan kovempana. Sen jälkeen meni muutama viikko niin, että joka viikko vaan paheni olo 🥲 mä pyysin pahoinvointilääkkeen vasta muutaman viikon sohvalla lojumisen jälkeen, mutta sitten alkoi jo muutenkin helpottaa. Oon siinä käsityksessä, että mitä aiemmin alottaa, niin sen paremmin lääke todennäköisesti vaikuttaa, kun tilanne ei oo vielä niin paha. Ite just mietiskelen, missä kohden kysyn asiaa neuvolasta, kun hiljalleen pahempaan on oma olo menossa (nyt 5+6 neuvolan mukaan)

Mulla ainakin ekassa raskaudessa oli alkuun lievähköä pahoinvointia, se meni ohi joksikin viikoksi (oisko ollu rv 6 tai 7?) ja sit alko uudestaan kovempana. Sen jälkeen meni muutama viikko niin, että joka viikko vaan paheni olo 🥲 mä pyysin pahoinvointilääkkeen vasta muutaman viikon sohvalla lojumisen jälkeen, mutta sitten alkoi jo muutenkin helpottaa. Oon siinä käsityksessä, että mitä aiemmin alottaa, niin sen paremmin lääke todennäköisesti vaikuttaa, kun tilanne ei oo vielä niin paha. Ite just mietiskelen, missä kohden kysyn asiaa neuvolasta, kun hiljalleen pahempaan on oma olo menossa (nyt 5+6 neuvolan mukaan)
No ehdottomasti pyydät hyvissä ajoin lääkettä, jos on aiemman raskauden kaltaista vointia nyt ❤️ Jospa sulla nytkin helpottaisi muutaman huonomman viikon jälkeen. 🙏🏼 Hyvä tietää, että ajoissa kannattaa itsekin pyytää apuja, jos tämä tästä yhtään menee vaikeammaksi.

Kuitenkin ruoka maistuu tosi hyvin. Tai noh... Ns.epäterveellinen ruoka uppoaa nyt ja salaattia/kasviksia en ole pariin viikkoon voinut syödä, vaikka normisti syön terveellisesti. Aivan jumalaton nälkä on ja syötävä parin tunnin välein, muuten se olo.. 🤢 Kroppa suorastaan huutaa hiilareita ja protskuja. 😁

Takaisin