Oireet

Tänään olikin sit huono olo juuri tuos ennen lounasta..

Ja ihan älytön alavatsa kipu.. mietin vain että onko kakka jumissa juhannuksen jälkeen kun ei oo päässy käymää vieraassa paikassa vaiko meneekö kesken 😔

Onko teillä muilla ollut verenvuotoa alussa? Minulla ollut nyt 6 päivän välein pientä vuotoa vessakäynnin yhteydessä. Tänään kolmas kerta, vähän jännittää miten tässä vielä käy 😬
Mulla oli viikko siirrosta nii kunnon veren vuotoa.. viikon päästä ultrassa näkee mikä tilanne.
Vuotoa kesti viikon ja oli runsaampi kuin menkat ja eilen tehty RT näytti viel plussaa

Tänään on kyllä ollut varmaan karmein päivä pahoinvoinnin kannalta. Jatkuvasti sellainen olo, että oksennus on kurkussa. Nännit on niin kipeät, että jo liivien pitäminen sattuu 😅 Melkein plussasta asti heräillyt noin tuhat kertaa yössä ja väsymyskin alkaa olla sen mukainen. Ei auta kun toivoa, että vkloppuna näkyy ultrassa terve kaveri ja tämä kaikki on sen arvoista ❤️

Mulla oli viikko siirrosta nii kunnon veren vuotoa.. viikon päästä ultrassa näkee mikä tilanne.
Vuotoa kesti viikon ja oli runsaampi kuin menkat ja eilen tehty RT näytti viel plussaa
Minullakin oli vielä iltapäivällä testi positiivinen, mutta taisi äsken tulla pois, kun lorahti sen verran paljon verta vessassa. No, ei auta kuin elokuussa uudestaan seuraavaan siirtoon…

Onko muilla taaksepäin kallistunutta kohtua, onko teillä ollu alaselkäjomottelua? Mulla silloin tällöin on, kuten tälläkin hetkellä ja mietin voiko johtua just tosta taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta🤔 menkkakivutkin aina selässä eikä koskaan mahassa 😅

Mä en meinaa saada mitään alas. Juotava jugurtti on ollut yks harvoista joka menee helposti alas. Kaikki kiinteä on niin hankalaa nieltävää. Varsinkin mausteinen ruoka oksettaa, hajuineen makuineen.
Tässä sänkypotilaana ollut tämänkin päivän.

@Ansq mulla on. Ei kyllä oo ollu mitään selkätuntemuksia. Jomottelut mitä oli tuntu alavatsalla ja menkkakivut myös aina mahalla.

Tänään olikin sit huono olo juuri tuos ennen lounasta..

Ja ihan älytön alavatsa kipu.. mietin vain että onko kakka jumissa juhannuksen jälkeen kun ei oo päässy käymää vieraassa paikassa vaiko meneekö kesken 😔
Tsemppiä sinne! Vatsakivut nyt raskaana on hirveitä. Ei pelkästään se tunne vaan myös tuo pelko.
Mulla oli viime viikolla vatsa aivan kuralla ja hirveät vatsakivut. En pysty edes kuvaillakaan sitä oloa. Itkin kivusta. Luulin keskenmenoa. Onneksi ultrassa todettiin kaikki olevan hyvin ja epäiltiin että suolessa on vikaa. Vilkas suoli kuulemma.
Jos joillakin on samaa, niin itse löysin apua Apteekin Precosa-lääkkeestä.

Tänään taitaa olla eka päivä viikkoon kun ei ole tullut yhtään rusehtavaa/vaaleanpunertavaa vuotoa. 👌 Kirkasta verta ei onneksi tullut ollenkaan, mutta saas nähdä, 1,5 viikkoa vielä kärvisteltävänä ultraan.

Lapsen päiväkodista tuli viesti parvorokkotapauksesta, tosi kiva. 🥲 Sehän on lapsille yleensä todella pikkujuttu eikä mitenkään mainittava lastentauti muuten, mutta raskausaikaiseen primääritartuntaan liittyy riskejä.

Onko muilla taaksepäin kallistunutta kohtua, onko teillä ollu alaselkäjomottelua? Mulla silloin tällöin on, kuten tälläkin hetkellä ja mietin voiko johtua just tosta taaksepäin kallellaan olevasta kohdusta🤔 menkkakivutkin aina selässä eikä koskaan mahassa 😅
Mulla on. Mulla edellisessä raskaudessa oli paljon menkkajomottelua alavatsalla. Nyt ei kovinkaan paljon vatsalla, vaan nimenomaan selässä. Mietin et voiko istukan paikka vaikuttaa. 🤔 Esikoisen istukka oli etuseinässä. Tai sitten se vain on sattumaa. 😁

Minulla on vahvasti taaksepäin kallistunut kohtu ja selkäjomottelua ollut heti plussasta lähtien muutaman päivän välein. Muistan tämän saman jo ensimmäisestä raskaudesta. Myöskin kuukautiskivut tuntuvat usein selässä. Nyt on kuvioihin tullut kohdun kasvukivut. Onko muilla vielä ollut?

Minulla on vahvasti taaksepäin kallistunut kohtu ja selkäjomottelua ollut heti plussasta lähtien muutaman päivän välein. Muistan tämän saman jo ensimmäisestä raskaudesta. Myöskin kuukautiskivut tuntuvat usein selässä. Nyt on kuvioihin tullut kohdun kasvukivut. Onko muilla vielä ollut?
Minä olen aina epäillyt, että mulla olisi myös taaksepäin kallistunut kohtu. Menkkakivut on aina tuntuneet selässä, ei ole koskaan tuntuneet mahassa, ja nytkin plussasta lähtien paineen tunne ja kaikki muu venyminen on ollut lähinnä alaselän jomotusta.

Taas oli koko eilisen huono olo ja piti vielä istua monta tuntia autossa kun palattiin reissusta. Tänään etonut heräämisestä asti, toivottavasti ei jatku iltaan asti. Myös ihan järkky väsymys ollut nyt muutamana päivänä, oisin ihan valmis nukkumaan silloin kun laitan esikoista unille mutta mies ei hirveästi arvosta kun toivoisi yhteistä aikaa…

Eilen ajattelin, että on pahin päivä tähän menessä. No tämä päivä vetää kyllä heittämällä ohi. Alaselkään sattuu niin jumalattomasti ja säteilee jalkoihin, vatsaan sattuu (otin eilen mama vitskun, jossa rautaa) ja oksennus oli monta kertaa tulla heti herätessä. Ei mitään mahkuja päästä töihin. Esikoisen raskauskin oli jotenkin tosi haastava ja nyt näyttää siltä, että tämä seuraa samaa linjaa. Olisin niin halunnut nauttia tästä ajasta, varsinkin kun on todennäköisesti viimeinen raskaus 😕

Tänään oli tosi etova olo herätessä, hiukan nyt helpottanut. Juilii alamahaa jonkin verran, tuntuu ihan kohdussa keskellä ja ehkä yläreunalla? Tuntuu myös siltä kuin kohtu olisi ilmaa täynnä, painon tunnetta persauksissa asti🫣😅 aavistuksen jäi pyyhkiessä paperiin rusehtavaa aamulla 😶‍🌫️🥶

DPO 5 alkoi olla nopeasti ohimeneviä pahoinvoinnin häivähdyksiä. DPO 6-7 tuli haaleaan vaaleanpunaista pyyhintävuotoa. Päänsärkyä, närästystä ja tissien turvotusta alkoi tulla myös nopeasti ensimmäisten oireiden jälkeen. Kuvottavaa oloa ja närästystä on ollutkin lähes päivittäin, oksentanut en ole onneksi kertaakaan. Väsymystä on ollut normaalia enemmän, iltaisin ei jaksa enää valvoa kuten ennen. Menkkamaisia juilintoja oli satunnaisesti ovulaatiosta plussatestiin asti, mutta nyt ne on helpottaneet.

Päivä ennen raskaustestin tekoa tuli tuoreen kahvin tuoksusta yökkäyttävä olo ja oikeastaan siinä vaiheessa tiesin, että testi tulee olemaan positiivinen. Edellisessä raskaudessakin tuli tuo yökkäily hajuista ja sekin oire on jatkunut edelleen.

Takaisin