Oireet

Tänään 4+5, valitettavasti aamulla alkoi ruskea vuoto ja alaselkäsärky. Katsotaan mihin kehittyy, mutta fiilikset ovat allapäin. Tiedän että voi olla ihan mitä vain, vain aika näyttää.
Vuoto saa kyllä aina huolestumaan, vaikka se voi olla ihan harmitontakin ja on aika yleistä. Luotetaan, että olisi harmitonta. ❤️

Minulla oli kuopuksen raskaudessa 10 päivää runsasta vuotoa ja jatkui tuhruna, ja luulin että olivat kuukautiset, kun en ollut tehnyt raskaustestiä edes vielä. Täällä hän on kuitenkin ollut meidän ilona jo kohta 1v5kk. ❤️

Kiitos @ISLI , toivon niin kovasti että on väärä hälytys ja kaikki menee hyvin 🫶🏻
Minulla oli kesäkuun alussa mun mielestä ihan kk ellei runsaammat .
Siltikin tänä aamuna testi näyttää viel positiivista..
Sitä koko ajan odottelee että koska alkaa uusi vuoto mutta aamulla oli onneksi viivat vahvistunut edelliseen testiin nähden 😅

Eli täytynee toivoa että kaikki vuoto ei aina tarkoita mitään mutta kyllä se pelästyttää ja huolestuttaa.

Itselle hirveintä ehkä on se epätietoisuus ja kun ei voi tehdä mitään 😔

Nyt kyllä mietityttää vasemman puoleiset alavatsan kivut, että pitäisikö mennä tarkistamaan ennen juhannuksen reissua, että onko raskaus oikeassa paikassa. Viime yönä oli taas tuskainen hetki alavatsan kanssa ja kivun paikallistuminen toiselle puolelle mietityttää🤔 Ottaakohan neuvola vielä tällaiseen mitään kantaa, kun viikkoja vasta 6+5 tänään. Ei tekisi mieli maksaa omasta pussista😅 Ei ole vaan kiva lähteä ensi viikolla reissuun, jos kivut pahenevat. On tämä alkuraskaus kyllä sellaista arpomista😶

Nyt kyllä mietityttää vasemman puoleiset alavatsan kivut, että pitäisikö mennä tarkistamaan ennen juhannuksen reissua, että onko raskaus oikeassa paikassa. Viime yönä oli taas tuskainen hetki alavatsan kanssa ja kivun paikallistuminen toiselle puolelle mietityttää🤔 Ottaakohan neuvola vielä tällaiseen mitään kantaa, kun viikkoja vasta 6+5 tänään. Ei tekisi mieli maksaa omasta pussista😅 Ei ole vaan kiva lähteä ensi viikolla reissuun, jos kivut pahenevat. On tämä alkuraskaus kyllä sellaista arpomista😶
Neuvola ei ehkä, mutta terveysaseman kautta kokeilisin päästä ultraan. Kerrot, että on tuskaisia "kipukohtauksia" ja tuntuu, ettei kaikki ole kunnossa.

Mulla on nyt selkeästi alkanut ola etovaa oloa ajoittain ja lisäksi on nälkä vähän väliä vaikka syön säännöllisesti. Myös yöllinen käsien puutuminen on jatkunut, muttei onneksi kovin pahana.

Neuvola ei ehkä, mutta terveysaseman kautta kokeilisin päästä ultraan. Kerrot, että on tuskaisia "kipukohtauksia" ja tuntuu, ettei kaikki ole kunnossa.
No varasin nyt yksityiselle. Palvelu meidän terveysasemalla on ollut niin ala-arvoista pitkään etten millään asioi siellä jos ei ole aivan pakko😂 Vähän turhan aikaista mielestäni varhisultralle 7+1 ensi ke, mutta oli nyt ainut tarjolla oleva aika ennen reissua, joten se otettava, että näkee näkyykö siellä kohdussa mitään.

No varasin nyt yksityiselle. Palvelu meidän terveysasemalla on ollut niin ala-arvoista pitkään etten millään asioi siellä jos ei ole aivan pakko😂 Vähän turhan aikaista mielestäni varhisultralle 7+1 ensi ke, mutta oli nyt ainut tarjolla oleva aika ennen reissua, joten se otettava, että näkee näkyykö siellä kohdussa mitään.
Silloin näkyy jo hyvin. Oon julkisella hoidoissa ja siihen kuuluu aina varhaisultra. Se on ollut mulla aina 7+1 viikoilla. 😊

Jos yhtään mietityttää niin suosittelen käymään näyttämässä, vaikken halua yhtään pelotella. Mun KU ei neuvolaa kiinnostanut, lähinnä onnitteli raskaudesta vaikka kerroin vuotoa olevan. Lopulta menin yksityiselle, josta sain samantien lähetteen Naistenklinikan päivistykseen. Siellä sain tosi hyvää hoitoa.

Muoks. Nyt luinkin viestejä pidemmälle ja huomasin että olit varannut ajan ☺️

Täälä myös isoimpana oireena alavatsan jomottelua, joka tuntuu etenkin iltaisin ja varsinkin niinä päivinä jos on tullut puuhasteltua enemmän. Nyt about 4+5. Täytyy toivoa että kuuluu asiaan eikä oo mitään vakavaa.
Myös iltaa kohden alavatsan turvotus lisääntyy ja turpookin melkoiseksi, ihan kun olis jo pitkälläkin 🙈

Tänään eka päivä ku vähän jopa unohtu et on raskaana 🙈
Tänään 6+4 ja mulla oireina vaan turvotus ja tissikipu. Piti ottaa kuivaharjaus takas käyttöön jos jeesais(nesteet kiertää,kuorii ihoa yms) ja pitäs skarppaa veden juomisen kans 😁

Hei! Mulla on rv4+5 oireena tosi kova väsymys ja ruokailun jälkeen käy pahan olon piikki, onneksi aina sit hellittää. On myös toispuoleista kipua/painetta alavatsalla. Onkohan muilla siitä kokemusta ja silti kaikki ollut ok? Testit vahvistuu hyvin.

Mulla tänään alkoi vaihe missä on hirveä nälkä jatkuvasti mutta lähes mitään ei tee mieli. Ja siis sekin jo itsessään ärsyttää, niin on äkäinen kun ampiainen. Onneksi kun tiedostaa ärsytyksen syyn niin ei pura kiukkua muihin.
Siis yleensä voisin elää pelkällä leivällä, mutta tänä aamuna ei tehnyt mieli aamupalaleipiä, vaan tahdoin hirveästi hedelmiä. Laitoin ison hedelmälautasen. Mutta nyt illalla aivan kamala nälkä ja luulen etten saa unta jos en syö mitään. Oon miettinyt mitä voisin syödä mutta kaikki ällöttää ja jopa ärsyttää kun mitään ei keksi. Kokeilen josko hapankorppuja juustolla saisi alas, ne on aiemminkin toiminut.
Mutta onpa ärsyttävä vaiva. Ja sitten sitä, että tekee mieli jotain, mutta hetken päästä ei enää.
Rv 5+4

Mulla tänään alkoi vaihe missä on hirveä nälkä jatkuvasti mutta lähes mitään ei tee mieli. Ja siis sekin jo itsessään ärsyttää, niin on äkäinen kun ampiainen. Onneksi kun tiedostaa ärsytyksen syyn niin ei pura kiukkua muihin.
Siis yleensä voisin elää pelkällä leivällä, mutta tänä aamuna ei tehnyt mieli aamupalaleipiä, vaan tahdoin hirveästi hedelmiä. Laitoin ison hedelmälautasen. Mutta nyt illalla aivan kamala nälkä ja luulen etten saa unta jos en syö mitään. Oon miettinyt mitä voisin syödä mutta kaikki ällöttää ja jopa ärsyttää kun mitään ei keksi. Kokeilen josko hapankorppuja juustolla saisi alas, ne on aiemminkin toiminut.
Mutta onpa ärsyttävä vaiva. Ja sitten sitä, että tekee mieli jotain, mutta hetken päästä ei enää.
Rv 5+4
Tämä 😩

Edelleen ihmetyttää tämä oireettomuus. Tänään 5+4 ja ei ole ollut nälkää eikä pahoinvointia. Viimeksi keskenmenneessä raskaudessa mulla oli tässä vaiheessa aivan jäätävä nälkä, nyt ei mitään normaalista poikkeavaa. Ehkä palelun voi laskea ainoaksi oireeksi? Tänäänkin oon palellut, vaikka ollut hellelukemat (tai ainakin +24). Nyt istun sisällä aivan jäässä, vaikka lämpömittarin mukaan täällä sisällä on +23.

Eilen oli parempi päivä oireiden osalta, poislukien suun kuivuminen, huimaus ja illalla kauhee hiki (mulla aina on kylmä).

Nyt en vielä ole edes sängystä päässyt ylös, niin on kyllä todella paha olla. En haluis juosta oksentaa, kun lapset on kotona. Ja suu on edelleen ihan rutikuiva, vaikka lasin vettä otin yöpöydälle ja oon sitä hörppinyt heräämisen jälkeen.

Eilen oli parempi päivä oireiden osalta, poislukien suun kuivuminen, huimaus ja illalla kauhee hiki (mulla aina on kylmä).

Nyt en vielä ole edes sängystä päässyt ylös, niin on kyllä todella paha olla. En haluis juosta oksentaa, kun lapset on kotona. Ja suu on edelleen ihan rutikuiva, vaikka lasin vettä otin yöpöydälle ja oon sitä hörppinyt heräämisen jälkeen.
Täällä samat tunnelmat nyt 6+5. Hetkittäinen paha olo vaihtunut jatkuvaksi sellaiseksi eikä oikein mikään auta. Syöminen vie pahan olon pois noin 5 minuutin ajaksi🥺

Täällä samat tunnelmat nyt 6+5. Hetkittäinen paha olo vaihtunut jatkuvaksi sellaiseksi eikä oikein mikään auta. Syöminen vie pahan olon pois noin 5 minuutin ajaksi🥺
Tän saman huomasin tänään! Hyvä kun syömisen aikana ei ole paha olo, mutta lähes samantien se sieltä putkahtaa kun syömisen lopettaa.
Miten tahansa liikkuu tai missä asennossa on niin on paha olo. Oli sitten sisällä tai ulkona, juoksi tai lepäsi, niin jatkuva paha olo.

Huh tänään on kyllä väsyttänyt aiempaa enemmän. Ja etovaa oloa lähes aina ku nousee liikkeelle. Aamulla yllätti vessassa pahoinvointikohtaus, tuli hirveää yökkäilyä mutta ylös asti ei mitään ku en ollut mitään ehtinyt syödä. 😅 Ja tuntuu et vatsa on ihan turvoksissa ja jo selkeän raskausmahan näköinen. 🥴 Tänään 6+4.

Takaisin