Oireet

Oon varma, että tuohon mennessä olivat laskeneet tosi alas. Ennen raskautta sain ferritiinin tankattua reilu 30 ja varmasti kaikki hupeni raskauden edetessä.

Kiitos tiedosta! Syönkin nyt rautaa tässä kokoajan. 😍
Levottomien jalkojen helpottaminen vaatii vieläpä aika hyvät rautavarastot ja meidän lapsella esim. helpotti vasta ferritiinin noustua yli 70.

Levottomien jalkojen helpottaminen vaatii vieläpä aika hyvät rautavarastot ja meidän lapsella esim. helpotti vasta ferritiinin noustua yli 70.
Täytyy kysellä jos ferritiini laskee niin paljon, että saan just näitä rajuja oireita, että Oisko tiputus mahdollinen. Kyllä se yöllä itkettää, kun jalat nykii…

Itse kuulun niihin joilla oireet katosi yhtäkkiä pariksi viikoksi kuopuksesta. Luulin että kesken meni, mutta kaikki meni hyvin… halusin sanoa tän, ettei oireiden katoaminen aina tarkoita pahaa. 😍
Tämä on lohduttavaa.
Itsellä on kadonnut oireet melkein kokonaan. Toissapäivänä halailin vessanpönttöä, mutta eilen oli vain lievää etovaa oloa. Tänään näyttäisi olevan samanlainen päivä.

Rinnatkaan eivät ole enää kipeät. Ne on kyllä niin venyttyneey esikoisen raskausajasta ja imetyksestä, että ihmettelin alunperinkin kun ne tuli kipeäksi. 😅🙈

Tämä on lohduttavaa.
Itsellä on kadonnut oireet melkein kokonaan. Toissapäivänä halailin vessanpönttöä, mutta eilen oli vain lievää etovaa oloa. Tänään näyttäisi olevan samanlainen päivä.

Rinnatkaan eivät ole enää kipeät. Ne on kyllä niin venyttyneey esikoisen raskausajasta ja imetyksestä, että ihmettelin alunperinkin kun ne tuli kipeäksi. 😅🙈
Mulla katosi just pahoinvointi. Silti 8+ ultrassa oli kaikki niinkuin piti. 🥰

En tiedä onko nyt varsinainen oire, mutta suureksi hämmennykseksi tänään aikaisemmin todella sopivat farkut puristivat aivan liikaa 😅🙈 olen nyt siis 6+0 ja vatsan turvotus on aikamoinen. Miten ihmeessä nyt jo voi käydä näin 😂
Tänään aamulla sängyssä maatessa pysty tuntemaan hieman pyöristyneen kohdun.

Pitänee pian mennä hommaamaan mamahousuja!

Mulla 5+2 ja edelleen ihan oireeton olo. Edes noita repäisykipuja ei ole ollut. Kevään keskenmennessä niitä oli mielestäni aika paljon jo tässä vaiheessa. Samoin kuvotus alkoi näihin aikoihin. Siinä oli kyllä muutenkin ehkä voimakkaammat oireet kuin missään muussa raskaudessa on ollut ja pahoinvointikin jatkui vielä senkin jälkeen, kun oli mennyt kesken. Ja jatkui itse asiassa vielä kkm:n toteamisen jälkeenkin, vaikka ajattelin, että viimeistään varma tieto keskenmenosta olisi lopettanut sen. Tämä alkuraskaus on vaan niin raskasta, kun oikeasti oikein mistään ei voi varmasti tietää, että kaikki on ok tai ei ole ok.

Flunssainen olo alkoi ennen plussaa ja jatkuu edelleen (6+2), samoin ummetus ja järkky tissikipu. Sykkeet myös olleet korkealla siitä lähtien. Muita oireita päivittäin vaihtelevasti: pääkipu, etova olo, alaselkäkipu, menkkakivut, yöheräilyt vessaan ja aamuyön unettomuus. Tietysti sitten päivällä väsyttää. Rinnat myös tuplaanneet kokonsa ja iltaisin vatsaa turvottaa.

Flunssainen olo alkoi ennen plussaa ja jatkuu edelleen (6+2), samoin ummetus ja järkky tissikipu. Sykkeet myös olleet korkealla siitä lähtien. Muita oireita päivittäin vaihtelevasti: pääkipu, etova olo, alaselkäkipu, menkkakivut, yöheräilyt vessaan ja aamuyön unettomuus. Tietysti sitten päivällä väsyttää. Rinnat myös tuplaanneet kokonsa ja iltaisin vatsaa turvottaa.
Mulla tosi samat, paitsi noita menkkakipuja ei. Muuten kyl kaikki samat! I feel u. Täällä 6+3

Täällä on suhteellisen oireetonta. Lonkkia särkee ja nännit tuntuvat aroilta, samoin rinnat ovat ehkä hieman turvonneet. Heräilen aamuöisin ja syke on korkea. Mutta ei mitään pahoinvointia tms. ole, mutta eipä kyllä pahemmin ollut edellisestäkään.

Melko oireetonta täälläkin, etenkin jos vertaa niihin oireisiin mitä esikoisesta oli näihin aikoihin. Nyt siis 5+1 ja pientä alavatsa jomottelua ajoittain. Alaselkä/häntäluu myös kipeä. Vielä ei ole minkäänlaista pahoinvointia tai edes etovaa oloa ollut, mikä esikoisesta alkoi jo heti plussan aikoihin 🤔

Ei mitään oireita. Ehkä joku päivä oli pientä menkkamaista kipua. Joskus iltaisin on ollut kova nälkä ja pitänyt aivan iltapalaa syödä. Ehkä olen ollut ärtyneempi. Mutta ei ole mitään isoa oiretta, kuukautisten myöhässä olon lisäksi, josta tietäisi olevansa raskaana.

Tänään 4+5, valitettavasti aamulla alkoi ruskea vuoto ja alaselkäsärky. Katsotaan mihin kehittyy, mutta fiilikset ovat allapäin. Tiedän että voi olla ihan mitä vain, vain aika näyttää.
Toivotaan että on harmitonta vuotoa ja kipua!

Tänään 4+5, valitettavasti aamulla alkoi ruskea vuoto ja alaselkäsärky. Katsotaan mihin kehittyy, mutta fiilikset ovat allapäin. Tiedän että voi olla ihan mitä vain, vain aika näyttää.
Toivotaan, että on harmitonta vuotoa. ❤️ Suurin osa vuodoista on onneksi normaalia. Oliko pyyhintävuotoa vai runsaampaa?

Itsellä oli ruskeaa ja vaaleanpunaista pyyhintävuotoa ja hieman jäi siteeseen viikolla 4 ja nyt uudelleen vähempänä viikolla 6+1. Kummallakin kerralla mulla on ollut kipuja.

Mikähän siinä on että iltaisin vatsan jomotukset on aika kovia. Nopeita ja lyhyt kestoisia, mutta näkemäni keskenmenounen myötä pelottavia😶
Ymmärrän tuskasi. ❤️

Mulla kanssa iltaisin alkaa vatsassa/reisissä/selässä tuntua. Välillä on kovempaa ja välillä lievempää. Tilkassa tuota pidettiin normaalina alkuraskauteen kuuluvana.

Viime yönä mulla oli tosi kovat kivut ja olin varma, että aamulla vessaan mentäessä mulla olisi jo vuotoa. Ainakaan vielä ei ollut mitään. Näin kovia kipuja oli viimeksi siellä viikolla 3/4.

Huolettaa, kun samalla muut raskausoireet ovat vähentyneet. Toissapäivänä oli enää etovaa oloa. Eilen oli 14-18 todella huono olo ja tänään ei ole ollut mitään.

Viime yönä mulla oli tosi kovat kivut ja olin varma, että aamulla vessaan mentäessä mulla olisi jo vuotoa. Ainakaan vielä ei ollut mitään. Näin kovia kipuja oli viimeksi siellä viikolla 3/4.

Huolettaa, kun samalla muut raskausoireet ovat vähentyneet. Toissapäivänä oli enää etovaa oloa. Eilen oli 14-18 todella huono olo ja tänään ei ole ollut mitään.
Voi miten kurjaa @Pöllöliini, uskon että huoli on valtava. Onneksi sulla ei enää mahdottoman pitkä aika ultraan niin saat sitten viimein lisätietoa tilanteeseen. Itselläkin tuntuu että etovuuden voimakkuus vaihtelee päivittäin - tänään ei juuri mitään, muina päivinä tällä viikolla kyllä. Ja kestoväsymys, yöheräily ja pissahätä jatkuvana seurana.

Toivotaan, että on harmitonta vuotoa. ❤️ Suurin osa vuodoista on onneksi normaalia. Oliko pyyhintävuotoa vai runsaampaa?

Itsellä oli ruskeaa ja vaaleanpunaista pyyhintävuotoa ja hieman jäi siteeseen viikolla 4 ja nyt uudelleen vähempänä viikolla 6+1. Kummallakin kerralla mulla on ollut kipuja.
Pyyhintävuotoa, ihan pienesti myös pikkuhousunsuojaan. Tuntuu, että pahin vuoto on nyt lakannut. Ja selkäkipu tauonnut. Yritän nyt vaan pysyä positiivisena ja toistella itselleni, että tulevat päivät näyttää. Kiitos kun kerroit omista kokemuksistasi 💓 Ystävä myös rauhoitteli omasta raskaudestaan, että about samoilla päivillä vuosi ja ihan jopa verihyytymän, mutta kaikki meni silti hienosti.

Takaisin