Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Siiru

Päivystävä dosentti
Lokamammat 2017
Huhtiäidit 2020
Kesäkuiset 2022
Millaisia raskaus oireita teillä jo on?

Ihan kuin mulla olisi jo alavatsa turvonnut, vaikka vasta 5+2. Viime yönä heräsin myös huonoon oloon vähän ennen klo 2 ja tajusin lopulta että se ei mene ohi ja jouduin lähteä oksentamaan 😳 ikinä ennen ei muissa raskauksissa ole ollut näin, jos vaikka illalla on ollut huono olo niin olen siitä päässyt yli nukahtamalla.. Jos tämä nyt tästä raskaudesta johtuu, en kyllä muitakaan syitä keksi.

Mulla tulee paha olo herkästi jos syke nousee. Salilla joutunut himmailemaan tahtia nyt toistaiseksi ainakin. Lisäks väsyttää aivan tolkuttoman paljon ja vatsa myös tänään ekaa kertaa aika turvonnut iltaa kohden 😂. Ja sit mä edelleen röyhtäilen tosi paljon, se oli mun eka raskausoire jo pari viikkoa sit kun alkoi 😅

Mulla tulee paha olo herkästi jos syke nousee. Salilla joutunut himmailemaan tahtia nyt toistaiseksi ainakin. Lisäks väsyttää aivan tolkuttoman paljon ja vatsa myös tänään ekaa kertaa aika turvonnut iltaa kohden 😂. Ja sit mä edelleen röyhtäilen tosi paljon, se oli mun eka raskausoire jo pari viikkoa sit kun alkoi 😅
Ja siis 5+1/2 täällä myös.

Ensimmäisen raskauden jälkeen mun kierto muuttui sillä tavalla että rupesin tosi selkeästi tuntemaan ovulaation, samoin nyt. Sit poikkeuksellisesti alkoi väsymys jo ennen kun menkkojen olisi ollut tarkoitus alkaa, ja sellainen jomotus alavatsassa ja alaselässä. Oli niin jotenkin selkeitä oireita että olin raskaudesta jo aika varma ennen testiäkin.

Mulla ollut muun muassa alavatsaan jomottelua ja turvotusta, palelua, väsymystä, rintojen arkuutta ja välillä alaselän särkyä. Lisäksi etovaa oloa on vaihtelevasti ja yöheräilyjä on myös. Itsekin arvasin olevani raskaana ennen kuin tein testiä, kun erilaisen olon kropassa huomasi niin selkeästi. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Tuo alavatsan turvotus on välillä aika suurikin, mutta ilmeisesti alkuvaiheessa usein voikin olla turvotusta, mikä vähenee sitten jossakin vaiheessa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Jaahas ja tänään jäin sitten kollegalle kiinni raskaudesta kun aamupala nousi ylös 🥹 toivottavasti jäi tähän yhteen kertaan 🥱😅

Tänään 6+3 ja oireina ollu tähän mennessä väsymys, huimaus, palvelu sekä alavatsan turvotus ja jomottelu. Kun vertaan kahteen aiempaan raskauteen, ni aika vähäoireista ollu tähän mennessä.

Tää raskaus näyttää itsellä myös olevan erilainen kuin aiemmat, nyt on pahoinvointia näköjään aamusta iltaan. Usein on ollut vain iltapäivästä iltaan. Puuro myös aamuisin ällöttää, sitä normaalisti syön hyvällä ruokahalulla. Sykkeet myös normaalia korkeammat kun vähän tekee jotain.

Tää raskaus näyttää itsellä myös olevan erilainen kuin aiemmat, nyt on pahoinvointia näköjään aamusta iltaan. Usein on ollut vain iltapäivästä iltaan. Puuro myös aamuisin ällöttää, sitä normaalisti syön hyvällä ruokahalulla. Sykkeet myös normaalia korkeammat kun vähän tekee jotain.
Mulla ihan samaa kun sulla @Siiru. Pahoinvointi nyt lisääntynyt tällä viikolla selkeästi ja pahimmillaan aamulla ja iltapäivällä ja ilmenee erityisesti kuvotuksena ja röyhtäilynä 🥴 eilen tuli kerran oksu ylös asti, muuten jäänyt tohon kurkkuun muutaman kerran semmonen refluksityyppinen röyhy missä nestettä nousee. Ei hyvä.

Mulla on tänään 4+4, ei mitään oireita :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
toki eka raskaus myös oli aika oireeton mutta saas nähdä miten tämän kanssa käy..

Täällä nyt 5+1 ja oireina ajoittain kovaakin alavatsakipua, ns menkkajomotusta.
Hengästyttää ja vatsa tosi turvonnut 😁 nyt toista päivää huono olo, jospa ei pahenisi. Ed raskaudessa olin pahoinvoinnin takia 1kk sairaslomalla.😬

Toissayönä 5+3 oli ensimmäistä kertaa pahoinvointia. Nukkumaan mennessä oli pakko vielä nousta ja mennä vessaan hengailemaan kun olin varma että oksennan. En kuitenkaan oksentanut. Nyt taas normaali olo. Vatsakipua on kyllä ollu nyt niin usein että varmaan se liittyy raskauteen. Se tuntuu kuitenkin ruokaperäiseltä eikä hormoniperäiseltä niin en ole varma.

Mulla on tullut myös kunnon närästys ja vatsakipuja kuvioon mukaan. Huonoa oloa on välillä tosi paljon, mutta ei onneksi pitkiä aikoja kerrallaan.

Mulla nyt 5+1 ja hengästyttää, väsyttää ja turvottaa! Vähän odottelen jo pahoinvointia että voisi pitää hyvänä merkkinä mutta toistaiseksi ei mitään… Sen sijaan välillä mullakin kovaa alavatsakipua mikä kohtuu stressaavaa!

Tänään n. 5+6 ja aamulla herätessä lantio oli kauttaaltaan jotenkin tosi arka. Monenmoisia vihlontoja ollut myös kohdun seudulla ja rinnat selkeästi turvonnut. Eilen oli hermot ihan kireät ja äksyilin miehelle mm. vääränvärisistä tiskiräteistä 🤭🥺😅

Tänään (4+6 ehkä) oli ekaa kertaa aamulla pahoinvointia, piti mennä heti syömään joku keksi. Sit jos on yhtään nälkä niin tulee heti huono olo😄 Mulla on ibs ja nyt on vähän suolisto kramppaillut, minkä muistan esikoisen alkuraskaudesta myös. Rinnoissa pintaverisuonet on tosi näkyvissä, se oli eka oire esikoiselta mistä tajusin tehdä raskaustestin. Oon useimpina öinä myös herännyt aamuyöllä ja ei meinaa saada enää unta.

Todella vähillä oireilla, käytännössä ei mitään oireita. Mies kävi hakemassa eilen yhden raskaustestin, koska olen ollut niin oireeton ja hänelle ilmaissut, etten usko edes olevani raskaana :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: No positiivistahan se näytti. Eiköhän ne oireetkin sieltä kerkeä vielä ilmaantua, tänään kuitenkin vasta 5+1..

Mulla pahoinvointi vaan jatkuu. Vesi oksettaa, samoin kaikki minttu xylitolit sekä hammastahna myös 🤢 enkä vieläkään ole saanut aikaisiksi soittaa neuvolaan..

Takaisin