Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Alba1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilisestä noin iltakuudesta lähtien on tuntunut epäsäännöllisesti mutta aika tiuhaan menkkamaista kipua alaselässä ja alavatsalla. Ei kuitenkaan oo supistellut samalla. Mutta olo on ollu tukala, just sellainen ennakoiva olo että pian alkaa kuukautisvuoto. Vähän jännitti mennä nukkumaan mutta nukuin kuitenkin hyvin. Herätessä oli tuntemukset vähän rauhoittuneet mutta tänäänkin on harvakseltaan tuntunut samaa. Ärsyttävää tämmönen kiusoittelu! Ei missään nimessä tunnu siltä että tässä synnytys ois käynnistymässä, mutta kuitenkin jotain pieniä viitteitä siihen suuntaan että se lähenee, minkä tiedän jo muutenkin ihan kalenteria katsomalla..
Mulla on kans ollut jo pari viikkoa samanlaisia tuntemuksia, mut edelleen yhdessä osassa! 😅 Toki eilen kun kävin muista syistä polilla käyrillä, niin sinne piirtyi myös ihan oikeita supistuksia, mutta en kyllä huomannut niitä itse ollenkaan 😂😅 Tätä se vissiin on, kun ei tiedä miltä supistukset tuntuu 😂

Mulla on kans ollut jo pari viikkoa samanlaisia tuntemuksia, mut edelleen yhdessä osassa! 😅 Toki eilen kun kävin muista syistä polilla käyrillä, niin sinne piirtyi myös ihan oikeita supistuksia, mutta en kyllä huomannut niitä itse ollenkaan 😂😅 Tätä se vissiin on, kun ei tiedä miltä supistukset tuntuu 😂
Oho! Ai ne voi jäädä huomaamattakin 😅

Eilisestä noin iltakuudesta lähtien on tuntunut epäsäännöllisesti mutta aika tiuhaan menkkamaista kipua alaselässä ja alavatsalla. Ei kuitenkaan oo supistellut samalla. Mutta olo on ollu tukala, just sellainen ennakoiva olo että pian alkaa kuukautisvuoto. Vähän jännitti mennä nukkumaan mutta nukuin kuitenkin hyvin. Herätessä oli tuntemukset vähän rauhoittuneet mutta tänäänkin on harvakseltaan tuntunut samaa. Ärsyttävää tämmönen kiusoittelu! Ei missään nimessä tunnu siltä että tässä synnytys ois käynnistymässä, mutta kuitenkin jotain pieniä viitteitä siihen suuntaan että se lähenee, minkä tiedän jo muutenkin ihan kalenteria katsomalla..
Mulla on ihan samanlaista tuntemusta ollut tänään! Vähän jo alkoi jännittää että miten tässä käy. Mulla on suunniteltu sektioaika ensi viikolla, ja toivoisin että vauva odottelisi sinne asti 🙈

Saattaa nuo menkkakivut ja epäsäännölliset supistuksetkin kivasti kypsytellä paikkoja. Ainakin itellä niin kävi. Viimeinen käynnistely-yö oli tasaista kovaa menkkakipua, ei kellotettavia supistuksia, ja se oli sitten saanut tilanteen edistymään.

Saattaa nuo menkkakivut ja epäsäännölliset supistuksetkin kivasti kypsytellä paikkoja. Ainakin itellä niin kävi. Viimeinen käynnistely-yö oli tasaista kovaa menkkakipua, ei kellotettavia supistuksia, ja se oli sitten saanut tilanteen edistymään.
Oho! Hyvä tietää!

Onko kellään turvonnut nenä/huulet? Kuulemma monesti ennen synnytystä niin käy, mut en tiiä kuinka paikkaansa pitävä juttu loppujen lopuksi on. Eilen havahduin että on naama huulten seudulta turvoksissa ja jotain kommenttiakin asiasta sain jo viikko sitten. 👀

Mulla on omasta mielestä ollu jo koko viikon turvotusta kasvoissa ja nenä hieman eri muotoinen kuin normaalisti. Aiempien lasten kohdalla sama juttu ollut, mutta en ole miettinyt asiaa sen enempää.

Hetkittäin tosi kova paine tuolla alhaalla, johtuu vissiin vaan vauvan pönkäämisestä. Pötköllään ollessa tulee harvakseltaan supistuksia, seisaaltaan niitä ei ainakaan huomaa.

Onko kellään turvonnut nenä/huulet? Kuulemma monesti ennen synnytystä niin käy, mut en tiiä kuinka paikkaansa pitävä juttu loppujen lopuksi on. Eilen havahduin että on naama huulten seudulta turvoksissa ja jotain kommenttiakin asiasta sain jo viikko sitten. 👀
Mulla käynnistyksen loppuvaiheessa, about 24h ennen synnytystä turposi kieli niin, että jouduin ottamaan kielillävistyksen pois. En tajunnut huulia tai nenää katsoa 😅

Hei ootteko kuullu purppuraviivasta? 😅 Sen pitäisi kuulemma kertoa synnytyksen kulusta/enteillä aukeamista. Törmäsin asiaan pari vkoa sitten ja pitihän asia tarkistaa - ei ollut merkkiäkään mistään viivasta.
Oon unohtanu koko asian, nyt rv37+3 asia palasi mieleen ja kyllähän viiva loimottaa persauksissa 😂

Tänään muutenkin maha tuntunut jatkuvasti kovalta ja epämukavalta. En silti uskalla ajatella että lähtis syntyyn 🙈

Hei ootteko kuullu purppuraviivasta? 😅 Sen pitäisi kuulemma kertoa synnytyksen kulusta/enteillä aukeamista. Törmäsin asiaan pari vkoa sitten ja pitihän asia tarkistaa - ei ollut merkkiäkään mistään viivasta.
Oon unohtanu koko asian, nyt rv37+3 asia palasi mieleen ja kyllähän viiva loimottaa persauksissa 😂

Tänään muutenkin maha tuntunut jatkuvasti kovalta ja epämukavalta. En silti uskalla ajatella että lähtis syntyyn 🙈
Oon kuullut ja kuopuksen loppuraskaudessa yritin seurata tilannetta sen avulla mut en muistaakseni havainnu mitään purppuraista. Sitten kun supistukset alkoi en enää välittänyt koko viivasta joten en tiedä 😅 Tällä kertaa oon kerran tsekannut ja en kyllä viitsis sanoa että oli mitään väriä vaossa taaskaan. Ehkä pitää taas kurkata. Uskon kyllä että se ilmestyessään voi kertoa jotain suuntaa tilanteen etenemisestä. Eikös se liity jotenkin paineeseen?

Mulla tuli heti mieleen kaikki Veteen piirretyt viivat sun muut 😅

Mikä on purppura viiva? Kysyn suoraan ennen ku meen peilailee takamustani 😂

Mulla tuli heti mieleen kaikki Veteen piirretyt viivat sun muut 😅

Mikä on purppura viiva? Kysyn suoraan ennen ku meen peilailee takamustani 😂
Sellanen tummempi viiva joka tulee persvakoon synnytyksen tienoilla 😂 tai niin ne väittävät.
Googlettamalla löyty jotain kätilöidenkin näkökulmia asiaan 😅

Juu ja varoitan jo että googlettamalla löytyy ihan valokuvia ettei jää epäselväks mitä etsiä 😅 se viiva siis pitenee ylöspäin avautumisvaiheen edetessä. Siitä kai pystyy ihan mittaamaan paljonko on kohdunsuu auki.

Takaisin