Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Alba1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Alba1

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka! Onkos teillä alkanut jo jotain raskausoireita? Mulla olo aika lailla normaali ja siksi vielä vaikea uskoa että oon raskaana 🙈 toki ollaan niin alussa vielä että varmaan ihan normaalia. Ehkä vähän enemmän väsyttää ja turvottaa kun tavanomaisesti.. Mites muilla?

Ei tässä isommin vielä mitään ole. Alussa oli semmonen jännä lämpöinen kihelmöivä olo, mutta ei ole enää ollut sitä.

Muutaman päivän on ollut nännien arkuutta. Aluksi vain ajoittain, nyt tuntuu jääneen pysyvämmäksi. Muuta ei vielä.

Mulla rinnat tuli aroiksi jo noin viikko sitten. Epäilin siinä kohtaa raskautta, koska se tunne oli voimakkaampi kuin mitä yleensä PMS-oireissa tulee. Vähän sellanen, et rinnat repeis liitoksistaan jossain sisällä. Ja urheiluliiveissä tuntu, et ne liivit puristaa rintoja tavanomaista enemmän. Tämäkin oire on tosin aaltoillut. Joinain päivinä ei pysty erottaa normi PMS-tyyppisestä arkuudesta ja jonain päivinä jo herää silleen et rinnat on tosi arat.

Ei ole, ja toivottavasti ei alakaan 🙈😅 Toki, jos käyttää vähän mielikuvitusta, niin voisin syödä taukoamatta ja äärettömän väsynyt olen, mutta taitaa olla ihan arjesta kiinni tämä homma...

Rinnoissa aavistus herkkyyttä ja näen todella selviä ja sekavia unia mitkä muistan vielä aamulla. Unet sai alunperin epäilemään raskautta 😅 esikoisesta aloin oksentaa 6+1 eteenpäin aina jonnekin noin rv24 asti. Saas nähä miten tämän kanssa.

Mulla kans pahoinvointi alkaa viikosta 6 eteenpäin. Viimeksi oli aika pahaa. Nyt mietin pitäisikö testata pahoinvointilääkettä.

Mä näin pari yötä sitten unta, että mulla oli kohdussa kahden nyrkin kokoinen vauva ja se meinas koko ajan luiskahtaa sieltä lonkankoukistajalle ja sit jouduin auttaa sitä takas paikoilleen 😅 Mitä lie nämä unet sitten kertovat

Mulla on nyt ollut vähän sellaista ruokahaluttomuutta, ei siis varsinaista pahoinvointia. Sellaista että nälkä mut kun näkee ruokaa niin ei tee mieli syödä. Kertaalleen kyllä tuli ihan yökkäys kun olin nälkäisenä bussissa ja lähelle tuli pahalta haiseva ihminen (vähän nolo😅 mutta ei varmaan kukaan huomannut mtn). Tosin mulla on herkästi matkapahoinvointia muutenkin tollasissa tilanteissa.
Kamalaa toivoa pahoinvointia, varmatsi muuttuu mieli jos alkaa, mutta keskenmenoon päättyneessä raskaudessa ei koskaan alkanut mtn kunnon oireita. Tosin eipä nekään takaa mitään mutta ainakin olisi jotain erilaista tässä kerrassa.
Vähän juhlapyhien jälkeen väsytti mutta aika normi olo muuten. Ei edes rintojen arkuutta tai mitään. Saapa nähdä mitä varhaisultrassa näkyy, saatiin se ihan gynen polille riskiraskauden vuoksi, jos huono tilanne niin jatkuu alkiodiagnostiikka polku.
Muoks. Ainiin, viikkoja 5+5. Juttelen ainakin toistaiseksi täällä syyskuisten puolella vaikka la 31.8. kun enempi samassa vaiheessa plus epäilen että oikeasti myöhempi.

Mulla oireina ollut vasta rintojen arkuutta ja alavatsa kipuja/vihlomisia. Minä just plussasin ja sen mukaan ois nyt vasta 3+6 eli ollaan ihan ihan alussa vasta mut toivotaan et pysyis matkassa.🤞🏼

On kyllä jännä nähdä minkä lasketun ajan ultra antaa, meneekö elokuun loppuun vai syyskuun alkuun. Vielä reilu 2 viikkoa odottelua...

Täällä alko ensimmäisenä oireena kipeytyä rinnat dpo 8 alkaen, jolloin tein ensimmäisen hailuran positiivisen r-testin. Siitä tää kipuilu on jatkunu ja tuntuu vaan menevän kipeemmiks, enkä todellakaan halua mitään kosketuksia rintoihin. 😅 Tänään nyt todennäköisesti 4+5 meneillään. Muina oireina on ollut alavatsan vihlaisuja ja nyt muutamana iltana aika kovaakin alavatsan kipua, johon lämmin kauratyyny on auttanut. Ne on kieltämättä vähän säikäyttäneet, että onkohan kaikki kunnossa, mutta mitään vuotoja ei ainakaan toistaseks ole ollut. Hajuaisti on myös herkistynyt etenkin pahoille hajuille.. 😄

Täällä plussattiin tänään aamulla (ekaa kertaa koskaan). En ole osannut arvata mistään oireista, että nyt olisi tärpännyt. Tai no, tunnustelin hieman rintoja siinä hampaita harjatessa ja testin tulosta odotellessa, ja ne olivat ehkä pikkuriikkisen aremmat. Yleensä en siis tunne niissä mitään. Tosi jännää jäädä odottamaan oireita nyt. Oon muutenkin aika herkkä pahoinvoinnille... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja tietty vielä kauhean epävarmaa, onko kaikki kunnossa jne. Parhaiden laskelmien mukaan nyt on 4+1.

Mulla oli tänään ensimmäistä kertaa kovempaa pahoinvointia, aiemmin lähinnä pientä kuvotusta. Olin vielä kaupungilla liikkeellä niin aika ikävä tunne julkisella paikalla puhallella ja toivoa ettei laatta lennä :tears::Grinning Face With Smiling Eyes:
Muuten ollut rintojen arkuutta, aiempaa kovempaa väsymystä ja painon tunnetta alavatsassa.
Laskurin mukaan 5+4 tänään.
Edit kun lisään vielä vatsan jäätävän turvotuksen. Etenkin iltaisin näyttää että olisi aika paljon isommilla viikoilla 😅 Onko muilla ollut samaa?

Muokattu viimeksi:
Nyt 4+5. Täällä on ollut herkistynyt hajuaisti, turvotusta, närästystä (mille olen herkkä) ja nipistelyn tunnetta sekä pahimpana jo ennen plussaa alkoi vaikeudet nukahtaa. Ruokahalun kanssa on ollut vähän ongelmia, ei tee mieli oikein syödä mitään mitä on kotona, paitsi spelttimuroja, tomaattia ja juustoa. Nyt myöhemmin makeiset yms alkaneet äklöttää, varmaan koska ne lisää närästystä 🤔. Eilen tuntui ekaa kertaa rinnat vähän aroilta.

5+3
Unet ihan outoja. Muutenkin nukuin huonosti ja vessassa piti käydä 2 x yössä.

Ei tee mieli yhtään makeaa. Pieniä ihan hetkittäisiä huonon olon tunteita.

Ei jaksais oikein tehdä mitään. Ummettaa myös.

Tänään 5+5 ja oireina oikeestaan väsymys ja ärtyneisyys. Katsotaan alkaako tässä raskaudessa pahoinvointi ja oksentelu. Ja jos alkaa niin millä viikoilla ja kuinka kauan kestää.

Takaisin