Oireet

PikkuMyy~

Jostain jotain jo tietävä
Mitä oireita teillä on ollut?

Itsellä heti oviksen jälkeen pari päivää lievää tukkoisuutta ja flunssatuntemuksia. Sitten alkoi alavatsan nippailu, joka kesti muutaman päivän. Kiinnittymisen aikaan saatoin tuntea pari kovempaa vatsakramppia, mutta mitään kiinnittymisvuotoa ei tässä raskaudessa ole ollut.

Myös pientä turvotusta ja ummetusta havaittavissa, mutta tuntemukset vaihdelleet päivästä päivään. Tällä hetkellä aika oireeton olo.
 
Hyvin oireetonta täällä, ainakin luulen 😂 Oma ovis oli normaalia myöhempään kun ollaan tosiaan jo muutama kuukausi kokeiltu ja aina alkanut, muttei tarttunut, minkä johdosta ilmeisesti kierto pidentynyt tasaiseen tahtiin.

Rinnat on isot kun ilmavaivat ja oma hiki on alkanut haista jo pahalle, jee, kiva homma 🤣. Lauantai-iltana oli aika ikävä alaselkä kipu, liekö vasta silloin kiinnittynyt munasolu kohtuun? Väsymystä, lievää ummetusta, vähän herkempi kuin yleensä.
 
Mulla ei ollut heti oviksen jälkeen mitään mainittavia oireita. Ennen ovista mulla olu lievää flunssaa ja jälkitautina poskiontelontulehdus iski joskus dpo4-5. Sain siihen ab-kuurinkin, joka edelleen menossa. Ton flussan ja poskiontelontulehduksen takia ajattelin, et tosi kiva menee kierto ihan harakoilke, kun sairastelee, mut ei sit ainakaan toistaseks mennykää 🥹

Dpo6 mulla tuli pienen pientä tiputtelua. Ajattelin, et noni menkkoja ennakoiva tiputtelu alkaa ajoissa. Mut sit se loppu yhtä nopeasti, kuin alkoi. Oiskohan voinu olla kiinnittymisestä johtuvaa?

Nyt mulla on ollu dpo8 lähtien lisääntyvästi oireita: rinnat pakottaa/arat, nännit kipeät, alavatsan lievä jomotus, eilen illalla selkäsärky, nälkä, hajuherkkyyttä, ravaan useammin vessassa. Ja aamukahvia en pystynyt kokonaan juomaan tänään 😅
 
Heippa! En vielä tiedä joko jotain tapahtuu, kun uskoakseni ovis oli 3 päivää sitten. Siihen liittyvät menkkamaiset kivut eivät kuitenkaan lähteneet vielä pois, vaan mulla on maha- ja selkäsärkyä sekä pahoinvointia… Näinköhän? :wink Kyseessä mahdollinen 4. lapsi ja olen jo yli 40v, ja ekaa kertaa koko homma hieman jännittää! Tulin tänne vertaistuen toivossa. :)
 
Heippa! En vielä tiedä joko jotain tapahtuu, kun uskoakseni ovis oli 3 päivää sitten. Siihen liittyvät menkkamaiset kivut eivät kuitenkaan lähteneet vielä pois, vaan mulla on maha- ja selkäsärkyä sekä pahoinvointia… Näinköhän? :wink Kyseessä mahdollinen 4. lapsi ja olen jo yli 40v, ja ekaa kertaa koko homma hieman jännittää! Tulin tänne vertaistuen toivossa. :)
Pidetään peukkuja! 👍
 
Mulla taas aika oireeton meininki vielä… 🤔 väsymystä pukkaa iltapäivästä ja hengästyn helposti, ja myös tuota turvotusta vähän… mutta kai oireettomuuskin on ihaan ok 😀 kuopuksen raskaudessa muistan, että pahoinvointi ja hajuherkkyys olisi alkanut vasta siinä RV 6 paikkeilla…
 
Mullakaan ei oo nyt vielä oireet lähteneet lisääntymään. Edelleen rinnat vaihdellen arat, alavatsa juilinnat tulee ja menee, pissattaa useammin, nälkä vaivaa normia useammin 😅 ja siis alavatsan turvotus on aikamoinen 🙈 muistan kyl aiemmista raskauksista, et mulla alkaa heti toi alavatsan turvotus ja siinä se on ja pysyy.

Mulla on alkanut aiemmissa raskauksissa 6+ viikolla pahoinvointi ja oksentelut sekä migreenit. Ja esikoisen raskaudessa se kesti monta viikkoa niin pahana, et makasin vaan sohvalla enkä kyennyt mihinkään 😬 ja olin töistä siis saikulla. Vähän jännittää, tuleeko nyt yhtä pahana, jos raskaus jatkuu. Mut sit vaan on koitettava jotenki selvitä siitä taas 🙈
 
Mullakaan ei oo nyt vielä oireet lähteneet lisääntymään. Edelleen rinnat vaihdellen arat, alavatsa juilinnat tulee ja menee, pissattaa useammin, nälkä vaivaa normia useammin 😅 ja siis alavatsan turvotus on aikamoinen 🙈 muistan kyl aiemmista raskauksista, et mulla alkaa heti toi alavatsan turvotus ja siinä se on ja pysyy.

Mulla on alkanut aiemmissa raskauksissa 6+ viikolla pahoinvointi ja oksentelut sekä migreenit. Ja esikoisen raskaudessa se kesti monta viikkoa niin pahana, et makasin vaan sohvalla enkä kyennyt mihinkään 😬 ja olin töistä siis saikulla. Vähän jännittää, tuleeko nyt yhtä pahana, jos raskaus jatkuu. Mut sit vaan on koitettava jotenki selvitä siitä taas 🙈
Oon tätä kysellyt varmaan joka ketjussa jokaiselta, mutta miten sulla hoidettiin migreeniä? Jännittää selviääkö itse vähentyvällä vai saako lisääntyvän migreenin😏
 
@Nekkuu toivottavasti sulla migreenit vähenisi raskauden myötä🤞 mulla oli jo raskautuessa estolääkkeenä metoprolol maksimi annoksella. Alkuraskaudessa migreeniä provosoi toi huono olo, oksentelu ja vaikeus syödä ja varmasti hormonit. Kävin useita kertoja lääkärissä ja päivystyksessäkin. Olin silloin nesteytyksessä tipassa, sain panadolia ja jonku kerran buranaa. Sekä panacodia, josta oli parhain apu. Et aika laihoin lääkkein piti selvitä 😅 kortisonia neurologi harkitsi, mut ei uskaltanut sit antaa. Sumatriptaani (tai muutkaan triptaanit) mul ei ollu silloin aiemmin koskaan auttanu nii siks ei niitä kokeiltu. Nyt kyl löyty just keväällä triptaaneista migard, joka auttaa, mutta en tiedä saako sitä raskauden aikana syödä. Mut sit joskus puolivälin jälkeen mulla helpotti migreenit loppuraskaudeksi melkeen kokonaan 🙏 facebookissa on sellainen ryhmä, kun migreeni, raskaus ja imetys tai jotain vastaavaa. Jos et oo jo liittynyt nii suosittelen, jos facessa olet 😊
 
@Nekkuu toivottavasti sulla migreenit vähenisi raskauden myötä🤞 mulla oli jo raskautuessa estolääkkeenä metoprolol maksimi annoksella. Alkuraskaudessa migreeniä provosoi toi huono olo, oksentelu ja vaikeus syödä ja varmasti hormonit. Kävin useita kertoja lääkärissä ja päivystyksessäkin. Olin silloin nesteytyksessä tipassa, sain panadolia ja jonku kerran buranaa. Sekä panacodia, josta oli parhain apu. Et aika laihoin lääkkein piti selvitä 😅 kortisonia neurologi harkitsi, mut ei uskaltanut sit antaa. Sumatriptaani (tai muutkaan triptaanit) mul ei ollu silloin aiemmin koskaan auttanu nii siks ei niitä kokeiltu. Nyt kyl löyty just keväällä triptaaneista migard, joka auttaa, mutta en tiedä saako sitä raskauden aikana syödä. Mut sit joskus puolivälin jälkeen mulla helpotti migreenit loppuraskaudeksi melkeen kokonaan 🙏 facebookissa on sellainen ryhmä, kun migreeni, raskaus ja imetys tai jotain vastaavaa. Jos et oo jo liittynyt nii suosittelen, jos facessa olet 😊
Kuulostaa rankalta tuo alku🥺 Ajattelin ottaa aiheen puheeksi neuvolassa kunhan sinne saakka päästään. Helpottaisi ajatuksen tasolla tietää miten toimia jos tulee tosi paha kohtaus
 
Oon tätä kysellyt varmaan joka ketjussa jokaiselta, mutta miten sulla hoidettiin migreeniä? Jännittää selviääkö itse vähentyvällä vai saako lisääntyvän migreenin😏
Mä olen aiemmissa pelännyt migreeniä mutta raskausaikoina ei ole ollut mulla kertaakaan. Hormoneihin mulla ne ainakin muutenkin liittyy ja onneksi on käynyt noin päin.
 
Kuulostaa rankalta tuo alku🥺 Ajattelin ottaa aiheen puheeksi neuvolassa kunhan sinne saakka päästään. Helpottaisi ajatuksen tasolla tietää miten toimia jos tulee tosi paha kohtaus
Joo kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, että pyytää sieltä jo varuiksi sitten ohjeet miten toimia ❤️!
 
Siis mulla iski eilen dpo12 vasempaan silmään elohiiri, mainitsin siitä kaverillekin ja se jatkuu tänäänkin. Vilasin tossa oire merkintöjä mitä oon tehny esikoisen raskausajalta ja siis oon silloin kirjannut myös dpo12, että elohiiri silmässä! 😮😅 Onko muilla elohiiri vaivaa raskausaikana ollut? 😁
 
Takaisin
Top