Oireet

Mulla alkoi vatsan nipistely jo pari päivää ennen kuin seuraavien kuukautisten piti alkaa. Vatsakipua ja nipistelyä jatkui jonkun aikaa, mutta nyt ovat hellittäneet… Väsymystä, aiempaa suurempaa nälkää, sekä rinnoissa turvotusta, siinäpä taitaa olla tämän hetken oireet. 😊 Melkein toivoisi, että olisi kunnon paha olo, jotta tämä raskaus tuntuisi todellisemmalta. Saatan katua tuota sanomaani kyllä myöhemmin 😂
 
Mulla alkoi vatsan nipistely jo pari päivää ennen kuin seuraavien kuukautisten piti alkaa. Vatsakipua ja nipistelyä jatkui jonkun aikaa, mutta nyt ovat hellittäneet… Väsymystä, aiempaa suurempaa nälkää, sekä rinnoissa turvotusta, siinäpä taitaa olla tämän hetken oireet. 😊 Melkein toivoisi, että olisi kunnon paha olo, jotta tämä raskaus tuntuisi todellisemmalta. Saatan katua tuota sanomaani kyllä myöhemmin 😂
Toivottavasti öykkymöykky ei sun sanomaasi huomannut😅
 
Täällä on aikalailla hiljaista myös oireiden suhteen. Alavatsalla painon tunnetta ja kuopuksen imettäminen ei oo kovin mukavaa 😁 tosi vahvana tunne kuitenkin että raskaana ollaan.
 
Ensimmäisenä tuli menkkajomotus ja närästys. Seuraavaksi kiukunpuuskat ja nännikipu. 🫣 Itkuherkkyyttä myös havaittavissa.
 
Täällä on aikalailla hiljaista myös oireiden suhteen. Alavatsalla painon tunnetta ja kuopuksen imettäminen ei oo kovin mukavaa 😁 tosi vahvana tunne kuitenkin että raskaana ollaan.
Itseään kannattaa ja pitää kuunnella! Tuohon tunteeseen ... sanattomaksi vetää. Toivottavasti pysyy kyydissä 🍀🍀
 
Kiitos kaikille tsemppistä.
Eilen paljon verenvuotoa.. tänään tein raskaustestin.. negatiiviselta näytti. Hyvä vaa nii pääsee yrittämään pian uudestaan ❤️

Voi ei, olen pahoillani. 😪
Mutta toivotaan pikaista plussaa! ❤️
 
Tajusin, että täähän täytyy olla raskausoire: tosi kummallisia unia, joka yö!!😂 en ainakaan ennen raskautta oo nähnyt edes unia, tai muista nähneeni. Nyt joka yö, ja tosi kummallisia.

Nukahtaminen on myös vaikeaa, toki myös jännittää, kun parhaan ystävän ensimmäisen lapsen laskettu aika on jo yli viikko sitten ollut ja vieläkin pitää jännityksessä. 😍

Itkuherkkyys; oon muutenkin itkuherkkä onnen kyynelille, mut nyt tää on kyllä jo ihan next level märyämistä jokaisesta ilon ajatuksestakin 🥲
 
Tajusin, että täähän täytyy olla raskausoire: tosi kummallisia unia, joka yö!!😂 en ainakaan ennen raskautta oo nähnyt edes unia, tai muista nähneeni. Nyt joka yö, ja tosi kummallisia.

Nukahtaminen on myös vaikeaa, toki myös jännittää, kun parhaan ystävän ensimmäisen lapsen laskettu aika on jo yli viikko sitten ollut ja vieläkin pitää jännityksessä. 😍

Itkuherkkyys; oon muutenkin itkuherkkä onnen kyynelille, mut nyt tää on kyllä jo ihan next level märyämistä jokaisesta ilon ajatuksestakin 🥲

Sää sen sanoit! Ihka hirveitä aivolepotuotoksia ja niitä on mulle tullut jopa pikku päikkäreillä taaperon seurana nukkuessa. Ehkä mäkin sitten oon... Pakko varata se hcgverikoe, että saan arveluilleni varmuuden tai jopa täystyrmäyksen 😱
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli esikoisesta aikanaan selkeä kiinittmiskipu ja tässä ei oo ollut, eikä myöskään tuohon liittyvää verenvuotoa. Se jopa stressaa, kun sit tulee mieleen et jos tää ei nyt kuitenkaan oo oikeassa paikassa tai jää vain kemialliseksi. Mut katsotaan.

Mutta mulla tuli pari päivää sit saunassa maitoa toisesta rinnasta! Tää on itselle vähän surkuhupaisaa, kun taustalla on imetyspettymys. Onko kellään ollut koskaan mitään vastaavaa?

Mutta oireita on vain vähän. Päänsärkyä on huomattavasti enemmän kuin ennen. Iltaisin ku menee nukkumaan ja rauhoittui, niin silloin polttaa alaselkää tai vatsaa tai kylkiä jne. Yhtenä iltana oli tosi kovat poltot! Jq vatsaa turvottaa ihan kamalasti. 🤣 Jos on pitkään syömättä, niin sitten kun syö, niin sen jälkeen on sitten huono olo.
 
Päivitystä, oireena oikeastaan vaan herkät nännit, satunnainen yöhikoilu/ palelu.
Alavatsalla ei mitään tuntemuksia. Ei nipistyksiä, vihlomisia tms. Onko kellään muulla vastaavaa "tunnottomuutta"? 🥺

Ei oo pahaa oloa, ei oo hajuaisti herkistyny tms.. hope so et kyydissä olis kuitenkin ja että olisi vielä oikeassa paikassa.. ja että pysyis kyydissä. 🤞🏻😭
 
Oireetonta on täälläkin!
Enpä tietäisi olevani raskaana ellei menkat olisi poissa ja leffaviivat raskaustesteissä.

Päätin nyt että nautin tästä oireettomuudesta, koska töitä olisi vielä 3 viikkoa jäljellä ennen lomaa ja on vain hyvä jos olen voimissani. 😅
Totta kai se stressaa myös, mutta koska esimerkiksi esikoisesta mulla oli täysin oireeton alkuraskaus niin haluan vain ajatella että niinkin voi olla. Ajatelkaa tekin, ja ehtii niitä oireita ilmaantua sitten myöhemmin ihan riittämiin! 😁
 
Ihan ensin näin unta, että me saatiin vauva.. sitten itketti tietyt laulut. Pientä ällötystä aaltoillen. Näistä mä aattelin, että olisko napannut.. nyt myös tissit välillä arat ja pientä juilintaa ala-vatsalla. Apua miten kiitollinen oon jokaisesta oireesta!
 
Mulla ekana tuli jo aika pian yhdynnän jälkeen sellainen tunne että maito nousee, ja se oli siis ihan hetken vain, mut niin että ehdin huomata. Sitten seuraavat oireet ollut alamahan nippailu ja todella todella kummalliset unet! 😁 nyt positiivisen jälkeen ollut aika vahvaa menkkamaista jomotusta, välillä repäisykipuja esim esikoista nostellessa. Jomotus tuntuu oikeastaan vaan vatsan puolella. En muista esikoisests tälläistä menkkakipuilua, oireet muutenki oli esikoisesta aika erilaiset heti ihan alusta asti. Sekin jännittää, että mistä se kertoo että on ihan erilaista! Siitäkä vaan, että se on mahdollista ja monella juurikin niin, mutta toivottavasti ei mistään huonosta! 😁 sektio taustalla itsellä, niin ehkä kohdun tuntemukset voi nyt ollq erilaiset
 
Päivitystä, oireena oikeastaan vaan herkät nännit, satunnainen yöhikoilu/ palelu.
Alavatsalla ei mitään tuntemuksia. Ei nipistyksiä, vihlomisia tms. Onko kellään muulla vastaavaa "tunnottomuutta"? 🥺

Ei oo pahaa oloa, ei oo hajuaisti herkistyny tms.. hope so et kyydissä olis kuitenkin ja että olisi vielä oikeassa paikassa.. ja että pysyis kyydissä. 🤞🏻😭
Täällä ei mitään oireita, nännit vähän kipeät välillä.
Alussa ennen plussaa nippaili kyllä vatsasta paljon mutta ne loppui siinä plussan aikoihin
 
Täällä ei mitään oireita, nännit vähän kipeät välillä.
Alussa ennen plussaa nippaili kyllä vatsasta paljon mutta ne loppui siinä plussan aikoihin
Mulla kans nippailu/polttelu loppu pari päivää plussan jälkeen. Sen jälkeen ei oo juurikaan mitään ollu. Ens perjantaina eka ultra, ei auta ku pitää sormet ja varpaat ristissä🤞🏻♥️

Auringonkukkia, millä viikolla sä oot nyt? Täällä olis 5+5.
 
Tajusin tänään biomassan vauhdin hidastuneen. Säästyypä luonto kun puolet vessapapereista ja pöntövetovedestä jää käyttämättä. 😂Mietinkin, että olisikohan mahdollinen yksiöasukki varsinainen viherpiiperö?🧐
Suolenmutkien hidastelu voisi johtaa painon nopeaan nousuun, joten kuituja on lisättävä nyt ruokavalioon.
 
Mulla on nyt oikealla puolella ehkä aavistuksen enemmän pientä jomottelua, satunnaiset vihlaisut äkkinäisissä liikkeissä.. olisikohan kyseessä kuitenkin keltarauhanen? 🤔 Silläkin tärkeä tehtävä tällä hetkellä! Ja jostain syystä se yleensä on oikealla puolella, useammin kuin vasemmalla.

Ensimmäinen ajatus oli tietysti että kohdunulkoinen se nyt siellä ilmoittelee itsestään mutta kaivelin jostain foorumin syövereistä että olen tätä samaa tainnut valitella aiemmissakin raskauksissa. 😅
 
On kyllä oikeasti kumma miten hyvin unohtaa kaiken aiemmista raskauksista. Mulla on hyvin vähän muistikuvia millasia oireet on silloin olleet 🤔 sen muistan että pojasta oli rinnat arat ja tytöstä nännit. Pojan kanssa teki mieli sokeria ja tyttöä odottaessa muistaakseni roskaruokaa. Nyt aristaa nännit ja sokerin himo ei ole yhtä kova kuin ennen. Onkohan tyttö taas tulossa 🤭
 
Muokattu viimeksi:
Kotituikku, Siis tuo on niin totta! Siksi olenkin tänne foorumille aina vähän niinkuin kirjoittanut päiväkirja-tyyliin, niin oon tallessa kaikki tieto. 🤭

Lisään tuohon edelliseen että sama kuin viimeksi kolmosen alkuraskaudesta, niin myös hieman epämukavaa olla masultaan. Eli selkeää paineentuntua ja pientä arkuutta alavatsalla.
 
Mulla kans nippailu/polttelu loppu pari päivää plussan jälkeen. Sen jälkeen ei oo juurikaan mitään ollu. Ens perjantaina eka ultra, ei auta ku pitää sormet ja varpaat ristissä🤞🏻♥️

Auringonkukkia, millä viikolla sä oot nyt? Täällä olis 5+5.
Täällä toivotaan sulle hyviä ultrakuulumisia ❤️
Itsekin mietin pitäisikö mennä.. Kunnallinen olisi heti heinäkuun alussa.

Täällä viikkoja nyt 5+3 ❤️
 
Takaisin
Top