Oireet

Jumijumi

Piirimestaruustason postaaja
Kesäkuiset 2023
Toukokuiset 2025
Onko tullut mitään oireita positiivisen testin jälkeen? Tai ennen sitä?

Itsellä polttava kipu ja painon tunne alavatsassa 🫣

Verrattuna keskeytyneeseen raskauteen on tähän mennessä päässyt vähemmin oirein. Välillä nippailee alavatsaa, mutta vain ohimennen. Huonoa oloa on ajoittain.

Järjetön hengästyminen pienestäkin ja korkea syke (treenaan salilla, kävelen ja juoksen, joten muutos selkeä🥵). Tissit niin kipeät ettei kärsi juosta

Minulla on merkittävin oire se että en enää aamuisin pysty nukkumaan. Herään n.4-5 aikaan enkä saa enää unta. Tätä on ollut myös aiemmin alkuraskauksissa.
Lisäksi mahan toiminta on hidastunut, rinnat on vähän kipeät ja nännipihat suurentuneet ja tummentuneet. Jonkin verran on myös jomotteluja alavatsalla.

Toi uniajan muuttuminen on kyllä ihan käsittämätöntä. Normaalisti voisin nukkua kellon ympäri heittämällä, riippumatta monelta on mennyt nukkumaan. Nyt automaattisesti herää ensin aamuyöstä ihmetteleen, lopulta saa unta vain muutamaksi tunniksi ja sitten on pakko nousta.

Toi uniajan muuttuminen on kyllä ihan käsittämätöntä. Normaalisti voisin nukkua kellon ympäri heittämällä, riippumatta monelta on mennyt nukkumaan. Nyt automaattisesti herää ensin aamuyöstä ihmetteleen, lopulta saa unta vain muutamaksi tunniksi ja sitten on pakko nousta.
Joo ei ole minullekaan todellakaan tyypillistä tämä, yleensä voisin aamuisin nukkua kuin tukki, ja nyt ei uni tule millään.

Ummetus on vahvasti läsnä ja pelottavan toden tuntuiset seksiunet (nämä molemmat edellisessä raskaudessa myös) ja seksiunissa pahin, että niissä aina joku muu kuin oma puoliso ja yleensä vielä jotenkin tuttu ihminen😒

Mulla on jatkuvasti kaikenlaisia tuntemuksia alavatsassa ja rinnat kipeet. Nämä oireet oli vahvasti läsnä jo ennen plussausta ja edelleen tietenkin jatkuu. Pientä pahoinvointia on välillä ja toivon ettei pahemmaksi menis. Vihaan oksentamista. 🤮 Lämpökin ollu koholla nyt melkein kaks viikkoa.

Mä oon nyt kanssa nähny hämmentäviä unia exästä. Ei suoranaisesti mitään seksiunia, mutta vähän sen sävytteisiä. Ahdistavaa.

Etova olo aaltoilee, välillä ei niin mitään ja välillä todella paha olo. Ja pikkuhiljaa alkaa tissit kipeytymään, paljon myöhemmin kuin viimeksi. Toivottavasti hyvä merkki. Muutoin henkisellä puolella on tosi epätodellinen ja pelokas olo. Voispa tän alun vain skipata😅

Mä oon nyt kanssa nähny hämmentäviä unia exästä. Ei suoranaisesti mitään seksiunia, mutta vähän sen sävytteisiä. Ahdistavaa.

Etova olo aaltoilee, välillä ei niin mitään ja välillä todella paha olo. Ja pikkuhiljaa alkaa tissit kipeytymään, paljon myöhemmin kuin viimeksi. Toivottavasti hyvä merkki. Muutoin henkisellä puolella on tosi epätodellinen ja pelokas olo. Voispa tän alun vain skipata😅
Mää näin esikoisesta häiritsevän todentuntunisia seksiunia kaikista muista paitsi miehestäni koko raskauden🤦🏼‍♀️. Alusta asti. Nyt jo nähnyt pari häiritsevää unta muista miehistä😅.

Mulle on rantautunut jäätävä väsymys ja turvotus. Aika kun syö niin maha turpoo ja ilmaa menee mahassa sikana. Tissit kasvanu vähintään yhden koon. Mahassa tuntuu painett eri kohdissa. Välillä keskellä, välillä sivulla jne

Täällä kans jatkuva pieni turvotus mahassa ja välillä ihan pyörryttävä olo väsymyksestä. Treenatessa nousee sykkeet nopeesti. Vatsassa jomotuksia.

Lisäks täällä myös paljon erikoisia unia!

Mä mainitsin tuosta ex:in/muiden miesten uniin tulemisesta neuvolapsykologille. Pohdittiin sen ehkä olevan joku primitiivinen jäänne joltain luolamies ajoilta... Silloin naisen on ollut hyvä tietää mistä apua tarvittaessa saa jos vaikkapa 🐻 söisi oman miehen. Raskausaika kun nostaa kaikki aistit hereille...

Tää turvotus🥵 siis ihan järkkyä ja palelu. Oon koko ajan ihan syväjäässä ja tänään on rantautunut tänne muös aivan loputon väsymys. Esikoisesta oli koko raskauden aivan lamauttava väsymys, se ei poistunut missään kohtaa😴. Vatsassa myös erilaisia tuntemuksia/polttelua/nippailua/painetta eri kohdissa. Välillä keskellä, välillä jommalla kummalla sivulla tai molemmin puolin sivuilla.

Täällä kans muuten järkyttävää turvotusta. Tuntuu et kaikki housut puristaa. Sais olla lämpösempää keliä et vois olla vaa mekko päällä, mut vielä ei tarkene. 🥶 Ei ees kotonakaan.
Viime yönä meni 4h valvoessa ku oli niin pahoinvoiva olo. En vieläkään käyny oksentamassa, en tiedä oisko pitäny käydä kokeilemassa oisko olo helpottanu sillä, mut mä kammoan oksentamista. Lopulta onneks olo helpotti ja sain nukuttua edes jonkin verran.

Alussa nippailia vatsaa ja oli välillä kylmä, mutta nyt viikkoon ei enää ole ollut muita oireita kuin nännien herkkyys. Välillä on vähän yököttävä olo, mutta se taitaa liittyä pikemminkin ahdistukseen, että raskaus on varmasti mennyt kesken :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Yöllä heräsin pahoinvointiin (alle tunti nukahtamisesta) ja nukuin super huonosti. Närästää, yököttää, väsyttää ja hajuaisti herkistynyt.

Silloin tällöin käy etova olo, mutta suurin osa päivästä menee oireettomana. Yritän lohduttautua, että viimeksi oli niin kovat oireet, kun hcg nousi ihan kohinalla. Näin jälkikäteen se varmasti olikin merkki tulevasta keskenmenosta.

Aluksi oli kiinnityskivut, sitten tuli kaikenlaisia oireita. Paineen tunne ala vatsalla ja välillä vihloo, repäusykipuja yskiessä, hajuherkkyys, alaselän tuikkaisut, lievä etova olo, pääkipu, ultimaattinen väsymysaivosumu, rasvainen naama joka ei oo mulle normaalia, palelu...
Rinnat ei ole kipeät mut kaikki muut tyypilliset oireet on tulleet. Paljon oli ennen plussaa jo oireita.

Takaisin