Oireet

Jee, täällä ilakoitu tänään pienestä koko päivän kestäneestä kuvotuksen tunteesta 🥰 Ja väsymys iskenyt tänään myös uskomattoman lujaa ❤️🙏

Voiko pahoinvointi olla vain sellasta lievää epämiellyttävää oloa, että ei ihan normiolo vaan sellanen että ehkä vähän ällöttää, mutta ei kuitenkaan lähelläkään oksettavaa oloa? Tämmöstä nyt ollut tällä viikolla ja joinain päivinä olen pistänyt jännityksen tai yötyön aiheuttaman valvomisen piikkiin, mutta nyt ei ole kumpaakaan. Kauhea nälkä myös koko ajan, kylmien viinirypäleiden syöminen hieman helpottaa.

Varhaisultraketjuun laitoinkin, että voin todella huonosti. Oon oksentanut muutamia kertoja, mutta kestodarra vaivaa 24/7. Närästää ihan sikana, hajuaisti on kuin ajokoiralla, rinnat kipeät ja kasvaneet varmaan kolme kuppikokoa. Nukun 10 tuntia joka yö ja siihen päälle päiväunet melkein joka päivä, mutta silti väsyttää. Syöminen on ihan uus lajinsa, kun lähes mikään ei maistu. Hurraa.

Voiko pahoinvointi olla vain sellasta lievää epämiellyttävää oloa, että ei ihan normiolo vaan sellanen että ehkä vähän ällöttää, mutta ei kuitenkaan lähelläkään oksettavaa oloa? Tämmöstä nyt ollut tällä viikolla ja joinain päivinä olen pistänyt jännityksen tai yötyön aiheuttaman valvomisen piikkiin, mutta nyt ei ole kumpaakaan. Kauhea nälkä myös koko ajan, kylmien viinirypäleiden syöminen hieman helpottaa.
Mulla pahoinvointi ei toistaiseksi ole aiheuttanut oksetusta, mutta on vaan yleisesti todella huono olla ja tekee mieli puuskutella aina kun aalto iskee. Mulla on nälkä mutta mikään ruoka ei maistu, paitsi just kylmät hedelmät ja mehut.

Mulla on lievää ällötystä. Vähän ku lievää lievää merisairastelua/huvipuiston jälkeistä öklötystä. Niin vähäistä, että sen "melkeen voin sivuuttaa" tekemällä jotain esim keskittymällä johonkin kotiaskareeseen. Eli voi olla. 😊

Täällä ei pahoinvointia. Ruoka maistuu ja nälkä koko aika. Ehkä enempi lisälyöntejä ja siihen liittyvää puhinaa ja hengittelyä. Alavatsa painaa ja tuntuu..turvottaa. Pissattaa..
Mutta pahoinvointi edelleen loistaa poissaolollaan. Rinnat vain hivenen hellänä.

Perjantaista asti on ollut lisääntyvää huonovointisuutta. Pari kertaa on vähän yökittänyt, mutta oksennusta ei onneksi tule. Jotkut hajut käy nenään tosi voimakkaasti ja lisäävät etovaa oloa (esim jääkaapissa oleva avattu paketti Palvarin pyöryköitä, hyi hemmetti). Hörpin jaffaa kun se tuntuu auttavan ja pitäisi varmaan käydä hakemassa smoothiepusseja ja lisää hedelmiä. Äsken kävin koiran kanssa köpöttelemässä talon ympäri ja huhheijaa kun hapotti kotiin päästyä.

Onko kenelläkään käytössä pahoinvoinnin estolääkkeitä? Harkitsen vakavasti olevani yhteydessä lääkäriin josko saisi pahoinvointiin jotain helpotusta. Itsellekään ei oksennus lennä mutta olo on kaamea. Välillä mietin että olisiko vaan mukavampi oksennella jotta olo helpottuisi edes hetkeksi.

Onko kenelläkään käytössä pahoinvoinnin estolääkkeitä? Harkitsen vakavasti olevani yhteydessä lääkäriin josko saisi pahoinvointiin jotain helpotusta. Itsellekään ei oksennus lennä mutta olo on kaamea. Välillä mietin että olisiko vaan mukavampi oksennella jotta olo helpottuisi edes hetkeksi.
Mä olen nyt reilun viikon syönyt, oli käytössä myös edellisessä raskaudessa. Ainakaan mulla, lääke ei tee oloa normaaliksi, mutta vie pahimman terän pahoinvoinnilta. Aina kannattaa kysyä ja kokeilla, miten paljon vois saada apua lääkkeestä.

Onko muilla alavatsan nipistelyä, vihlontaa? Mulla on tänään sellaista ollut aamusta lähtien, inhottavan tuntuista, hyvin alhaalla mahalla keskellä tuntuu. Varhaisultra vasta ens viikolla, niin jännittää onko nää nyt normaaleja tuntemuksia vai voiko viitata johonkin huonompaan. Nyt siis mulla 6+4

Onko muilla alavatsan nipistelyä, vihlontaa? Mulla on tänään sellaista ollut aamusta lähtien, inhottavan tuntuista, hyvin alhaalla mahalla keskellä tuntuu. Varhaisultra vasta ens viikolla, niin jännittää onko nää nyt normaaleja tuntemuksia vai voiko viitata johonkin huonompaan. Nyt siis mulla 6+4
Mulla ainakin oli alkuun ihan päivittäisiä menkkajomotuksia ja erilaisii vihlontoja. 8+ lieveni ja nyt 9+ ei oo oikeestaan tuntunu enää ollenkaan. Tai ennemmin muuttunu vaan semmoseks paineentunteeksi. Olin itekin noista aluks huolissani, mut ilmeisesti tosi normaalia 😊

Mulla on oireina tosiaan etovaa oloa ja muutaman kerran olen oksentanut. Hauskin oli kun olin menossa aamulla töihin ja piti työpaikan viereisen puun juurelle yökkästä🙈😂😂😂 Onneks oli aika pimeää, että tuskin kukaan näki. Toinen on hillitön nälkä ja voisin syödä koko ajan jotain. Mulla on myös nännit niin arkana, että suihkussa käyminen tuntuu pahalta. Joudun vähän suojaamaan suoralta vedeltä koska tuntuu niin ikävälle. Osaako joku kokeneempi sanoa, että meneekö tämä jossain kohdin ohi? Mulla siis kipeyty nännit myös aika ajoin sen jälkeen kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn.

Mulla on oireina tosiaan etovaa oloa ja muutaman kerran olen oksentanut. Hauskin oli kun olin menossa aamulla töihin ja piti työpaikan viereisen puun juurelle yökkästä🙈😂😂😂 Onneks oli aika pimeää, että tuskin kukaan näki. Toinen on hillitön nälkä ja voisin syödä koko ajan jotain. Mulla on myös nännit niin arkana, että suihkussa käyminen tuntuu pahalta. Joudun vähän suojaamaan suoralta vedeltä koska tuntuu niin ikävälle. Osaako joku kokeneempi sanoa, että meneekö tämä jossain kohdin ohi? Mulla siis kipeyty nännit myös aika ajoin sen jälkeen kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn.
Muistan esikoisesta, että nännien arkuus helpotti kunhan hormonimäärään keho tottui. 🤗

Hiphei pahoinvointi. 😃 Illat on ihan tuskaa kyllä. Sais loppua jo! Mulla aina alkaa joskus 5-6 aikaan pahentua iltaa kohden ja sit helpottaa kun nukahtaa. Mä kyllä muös valvon, vaikka väsyttää sikana. Ei oo loogista tämä!

Oon jotenki diagnosoinu vaikken mikään tutkija ookkaan et mulla varmaan illalla nousee se hormonipitoisuus ja siksi illalla tulee huono olo. Mulla näytti ovis ja raskaustestitkin paljon enemmän aina iltasin kun aamusin. Ja sit taas vastapainoksi aina aamuöisin herään siihen että menkkajomottelee. Oon senkin nyt ajatellu että on sitä kohdun kasvua. Tai voi se jotain muutakin olla, mut ei riittäny neuvolaan soittaessa syyksi mihinkään tsekkailuun 😃 Onko muut huomannu tämmöstä ”säännöllistä” oirehdintaa? Et keho jotenkin tekee samat asiat samaan aikaan.

Hauska fakta aiemmasta raskaudesta: huomasin myös että vauvan synnyttyä vauva heräs tasan samaan aikaan syömään öisin kun itse olin herännyt aina vessaan. Auttaiskohan se jos ei vaan menis vessaan öisin varsinkin loppuraskaudessa et vauva nukkuis paremmin heti alusta asti? 😂 Nojoo, kyllähän vauvan pitää alussa syödä öisin mut silti! Tulipa pitkä sepustus 😃

Hiphei pahoinvointi. 😃 Illat on ihan tuskaa kyllä. Sais loppua jo! Mulla aina alkaa joskus 5-6 aikaan pahentua iltaa kohden ja sit helpottaa kun nukahtaa. Mä kyllä muös valvon, vaikka väsyttää sikana. Ei oo loogista tämä!

Oon jotenki diagnosoinu vaikken mikään tutkija ookkaan et mulla varmaan illalla nousee se hormonipitoisuus ja siksi illalla tulee huono olo. Mulla näytti ovis ja raskaustestitkin paljon enemmän aina iltasin kun aamusin. Ja sit taas vastapainoksi aina aamuöisin herään siihen että menkkajomottelee. Oon senkin nyt ajatellu että on sitä kohdun kasvua. Tai voi se jotain muutakin olla, mut ei riittäny neuvolaan soittaessa syyksi mihinkään tsekkailuun 😃 Onko muut huomannu tämmöstä ”säännöllistä” oirehdintaa? Et keho jotenkin tekee samat asiat samaan aikaan.

Hauska fakta aiemmasta raskaudesta: huomasin myös että vauvan synnyttyä vauva heräs tasan samaan aikaan syömään öisin kun itse olin herännyt aina vessaan. Auttaiskohan se jos ei vaan menis vessaan öisin varsinkin loppuraskaudessa et vauva nukkuis paremmin heti alusta asti? 😂 Nojoo, kyllähän vauvan pitää alussa syödä öisin mut silti! Tulipa pitkä sepustus 😃
Mulla pahoinvointi aaltoilee pitkin päivää lievemmästä viittävaille oksennukseen, mut menee suht samoissa aikatauluissa päivittäin. Aamuisin tulee heti heräämisen jälkeen eka ällötys, sit joskus 9-10 välissä toinen heikko olo. Semmoinen että jos ei ennen sitä olla päästy lähtemään liikenteeseen, niin tiedän ettei samana aamupäivänä enää keritä lähtemään kun ensin lamaannuttaa se ällötys ja sit kello on jo melkein lounasaika. Puolilta päivin saan vähän yli tunnin levättyä kun esikoinen nukkuu päikkäriä, ja sen jälkeen on yleensä päivän parasvointisin hetki. Illalla huonovointisuus pyörii suht tasaisena, ja helpottaa siinä kohtaa kun saa nukahdettua.

Täällä ovat alkaneet alavatsan kipuilut ja jomotukset, varsinkin noustessa istuma-asennosta ylös. 😅 Yhdistän sen nyt täysin kohdun kasvamiseen.
Etova olo aaltoilee - välillä sitä on ja välillä ei ollenkaan. 😊

Täällä ovat alkaneet alavatsan kipuilut ja jomotukset, varsinkin noustessa istuma-asennosta ylös. 😅 Yhdistän sen nyt täysin kohdun kasvamiseen.
Etova olo aaltoilee - välillä sitä on ja välillä ei ollenkaan. 😊
Mulla oli vielä viikko sitten tosi paljon repäisykipuja, mutta nyt ne on olut tauolla. Muistelen että esikoisen raskaudessa niistä oli samalla tavalla taukoa tässä alussa. Nyt parina viime päivänä on tuntunut lievää menkkajomoa, eli varmaan kohdun kasvamista. Tänään siis 8+4. Näitä jomoja olen vähän kaipaillutkin, pidän hyvänä merkkinä 👍🌈

Takaisin