Oireet

Mä en tiedä selviäisinkö edes tuntia, jos pitäisi yrittää töihin paluuta.

Onko susta vaikeaa olla sairaslomalla? Musta tää on ollut tosi vaikeaa. Mä kaipaan eniten työkavereiden seuraa.
On todella vaikeaa! Sen takia meninkin yrittämään, kun pää hajoaa :D
Aika vähän seuraa päivisin. Välillä näkee kavereita.
Esikoinen on 3-4päivää viikossa päiväkodissa, niin onneksi hänen kanssa saan touhuta päivänä parina. Tosin, silloin kun särkee ja varsinkin nyt kun täytyisi oikeasti levätä, on hänen kanssaan tekemisen keksiminen hankalaa :D

Kyllä tässä taas kulutetaan netflix, viaplay, hbo yms loppuun :hilarious: kaapit on jo aikalailla käyty läpi yms. Nyt myyn esikoisen ulkovaatteita ja pitäisi keksiä mitä tehdä noille hänen vanhoille sisävaatteille, kun onkin pikkusiskon tulossa.
Kaikkea pientä puuhaa koitan keksiä, mutta eihän mikään korvaa sosiaalista kanssakäymistä :bored:
 
Kamalaa. Hirveästi voimia teille, jotka joudutte olemaan saikulla! Tosin onhan sitä maailmassa kamalampiakin asioita ja pääasia on vauvan & äitin hyvinvointi.
 
Tänne iski vatsatauti ensin esikoiselle ja sitten mulle:grumpy: ihana kun juuri oli raskauspahoinvointi loppunut niin nyt sai taas pari päivää oksentaa:meh: onneksi nyt on ohi ja saan taaa vähän syötyäkin.
 
Tsemppiä kaikille saikulla oleville! Saattaa Mullakin olla edessä, kun harkkasupistuksia on nyt niin tiheään.. lepo onneksi autta (kaikki tulehdukset tutkittu ja puhtaat oli, viikko sitten myös sisätutkimus+ultra kaikki kohdallaan ja kohdunsuu tiukasti kiinni.)

Pääsin suht helpolla ekasta kolmanneksesta, oikeastaan vaan:
- iltaisin etova olo ja yleinen ”iltakooma”, alkoi yleensä 18 jälkeen
- kauhea nälkä kokoajan ja heikko olo tuli heti, jos ei syönyt min. Kahden tunnin välein
- muuttuneet ruokamieltymykset (sokeri jäi kokonaan kun ei tehnyt mieli enää!)

Nyt puolen välin paikkeilla etovista oloista päästy mutta seuralaisena:
- joidenkin vanhojen allergioiden aktivoituminen
- liitoskivut (suht harvakseltaan onneksi tulee)
- harjoitussupparit
- kömpelyys ja hidastunut olo :happy::happy: etenkin öisin kääntyminen hankalaa!!
- rakon kesto on lyhyt, yöllä käytävä aina kerran vessassa
- vatsa on toiminut tosi hyvin, kun vain älysi saada tuon ruokavalion kuntoon.

Toinen kolmannes itsellä jotenkin ollut haastavampi, kun on stressannut ekaa huomattavasti enemmän (mm. Nuo harkkasupparit)...aikasemmin ei jotenkin tajunnut vielä stressata.
:angelic:
 
Eikai ne harjoitussupistukset sinänsä vaarallisia ole? Tai että ovat hyvin tavallisia ja jos paikat pysyy kiinni eikä kipuja / vuotoja ole, niin oon ymmärtänyt ettei niiden takia tarvitse (onneksi!) saikulle jäädä? Mulle ainakin sanoivat neuvolassa että jos ei kipua, vuotoja paikat pysyy kiinni, niin ei tarvi huolestua :)
 
Eikai ne harjoitussupistukset sinänsä vaarallisia ole? Tai että ovat hyvin tavallisia ja jos paikat pysyy kiinni eikä kipuja / vuotoja ole, niin oon ymmärtänyt ettei niiden takia tarvitse (onneksi!) saikulle jäädä? Mulle ainakin sanoivat neuvolassa että jos ei kipua, vuotoja paikat pysyy kiinni, niin ei tarvi huolestua :)
Joo näin on myös minulle ja ystävilleni aina sanottu. Vasta, jos tosiaan on kipua supistuksissa yms, niin on syytä jäädä saikulle.
Toivotaan, että mahdollisimman moni säästyy (niinkuin yleensä säästyykin) näiltä kipeämmiltä :)
 
Erinäisiltä foorumeilta löytyy useita tarinoita, joissa kivuttomat olisi avanneet paikkoja.. harvinaista varmasti, ja tietty sekin miten tuo kipu koetaan. En jotenkin luottaisi pelkästään siihen ettei ole kipua, ainakin jos niitä tulee todella paljon ja häiritsee elämää. Mutta jos tulee vähän/kohtalaisesti ja satunnaisesti niin varmasti ok! Kävin itse tsekkaamassa paikkoja yhden tosi minimaalisen rusehtavan vuodon jälkeen (rv19), ja silloin oli kaikki ok ja kiinni, tätä ennen mulla ei edes ollut supistuksia niin kyseinen pieni vuoto ei ilmeisimmin kyllä edes liittynyt niihin. Supistuksia on kyllä ollut sen jälkeen ja myös liikkeet alkoivat täysin yhtäkkiä tuntua, niin olen järkeillyt että näillä saattanee olla joku yhteys :angelic: kohdun kasvua, tms. Mitä myös lääkäri epäili.
 
Mulla supistukset pysyy kivuttomina kunhan en rasita itseäni. Jokaisen sairasloman uusimisen yhteydessä nyt jo kolme kertaa on tarkistettu, että paikat pysyneet kiinni.
 
Näinhän se on ja kaikki mahdollista!
Eikä ne kivuliaatkaan aina paikkoja avaa ennakkoon. Esim itsellä ei ole auennut eikä ystävälläni, jolla la käsillä parin viikon päästä.. ja hänkin kärsinyt kivuliaista supistuksista rv23 lähtien. Eipä avanneet paikkoja :)

Tärkeintä varmasti, että jos huoletta niin tarkistetaan tilanne.
 
Erinäisiltä foorumeilta löytyy useita tarinoita, joissa kivuttomat olisi avanneet paikkoja.. harvinaista varmasti, ja tietty sekin miten tuo kipu koetaan. En jotenkin luottaisi pelkästään siihen ettei ole kipua, ainakin jos niitä tulee todella paljon ja häiritsee elämää. Mutta jos tulee vähän/kohtalaisesti ja satunnaisesti niin varmasti ok! Kävin itse tsekkaamassa paikkoja yhden tosi minimaalisen rusehtavan vuodon jälkeen (rv19), ja silloin oli kaikki ok ja kiinni, tätä ennen mulla ei edes ollut supistuksia niin kyseinen pieni vuoto ei ilmeisimmin kyllä edes liittynyt niihin. Supistuksia on kyllä ollut sen jälkeen ja myös liikkeet alkoivat täysin yhtäkkiä tuntua, niin olen järkeillyt että näillä saattanee olla joku yhteys :angelic: kohdun kasvua, tms. Mitä myös lääkäri epäili.


Mähän nimenomaan kirjoitin että ei ole kipuja EIKÄ ole paikat auki. Että siis molempien pitää täyttyä, jotta voi huoletta porskuttaa eteenpäin. Ja tämä siis neuvolasta kuultua, ei forumeilta :)
 
Meidän suunnalla on neuvolaihmiset sen verran osaamattomia ollut valitettavasti, että eivät ole osanneet sanoa näihin oikein mitään. Sen sijaan usean erikoislääkäreiden kanssa olen aiheesta jutellut, ja siis juurikin näin että joissain tapauksissa myös kivuttomat voivat avata paikkoja eikä sitä paikkojen avautumista tietenkään voi aina välttämättä itse tiedostaa (ja tähän saattaa mennä aikaa). Vaikka olisi paikat kiinni ollut joskus, ei se mielestäni tarkoita että sama tilanne jatkuu, ts. se kertoo vain sen kyseisen ajankohdan tilanteen :wink tietty nää on niitä worst case skenaarioita, mutta ei varmasti haittaa käydä välillä tsekkaamassa tilannetta. Ja jokainen menee tietty sen mukaan, mikä itsestä tuntuu riittävältä ja oikealta.
 
Vielä sellainen lisäys, että aika monessa tapauksessa tuo kivuttomien supistusten aiheuttama paikkojen avautuminen selittyy jollain tulehduksella, mutta siinä sitten tietty muitakin oireita luulisi olevan eli todella epätodennäköistä on, että jos kaikki testit puhtaat niin siellä mikään tällöin avautuisi:smug:
 
Vielä sellainen lisäys, että aika monessa tapauksessa tuo kivuttomien supistusten aiheuttama paikkojen avautuminen selittyy jollain tulehduksella, mutta siinä sitten tietty muitakin oireita luulisi olevan eli todella epätodennäköistä on, että jos kaikki testit puhtaat niin siellä mikään tällöin avautuisi:smug:

Mulla paikat avautui esikoista odottaessa kivuttomista supistuksista eikä syytä löytynyt. Jouduin jäämään saikulle jo aikaisin ja rv27+2 jouduin osastolle makoilemaan.
 
Mulla paikat avautui esikoista odottaessa kivuttomista supistuksista eikä syytä löytynyt. Jouduin jäämään saikulle jo aikaisin ja rv27+2 jouduin osastolle makoilemaan.

Tuliko sulla jotain muita oireita kuten vuotoa tms.? Tai miten päädyit tutkimuksiin vai menitkö yksityiselle? Mulla juurikin yksityisellä katsottu että kaikki oli kiinni 1,5 viikkoa sitten, rakenneultra parin päivän päästä jolloin ajattelin kysäistä asiaa, taikka ehkä soitella jo neuvolaan huomenna. Sekään ei ilmeisesti kuitenkaan ole hyvä, että sisätutkimuksia tehtäisiin tosi usein.
 
Ja tarkennetaan nyt vielä sen verran, että toki tarkoitin myös että se paikkojen kiinni oleminen pitää ilman muuta varmistaa ihan ammattilaisella. En herranjestas väittänyt että sen voisi itse tietää tai tuntea :D

Eli luotan tähän neuvolan ohjeeseen: supistukset kivuttomia EIKÄ ole vuotoja EIKÄ ole paikat auki (joku ammattilainen on katsonut tilanteen) niin harkkasupparit voi jättää omaan arvoonsa ja jatkaa elämää.

Tulikohan nyt tarpeeksi selkeästi ilmaistua :wink
 
Tuliko sulla jotain muita oireita kuten vuotoa tms.? Tai miten päädyit tutkimuksiin vai menitkö yksityiselle? Mulla juurikin yksityisellä katsottu että kaikki oli kiinni 1,5 viikkoa sitten, rakenneultra parin päivän päästä jolloin ajattelin kysäistä asiaa, taikka ehkä soitella jo neuvolaan huomenna. Sekään ei ilmeisesti kuitenkaan ole hyvä, että sisätutkimuksia tehtäisiin tosi usein.

Supistukset jäi päälle, jonka takia mentiin synnärille tarkistamaan tilanne. Kaulaa oli jäljellä enää 14mm ja koko ajan vaan supisteli.
 
Millaista teillä on muuten ollut tuo vatsan toiminta nyt viime kuukausina?
Mulla ei suurempaa ongelmaa ole, joistakin ruoka-aineista oon huomannut että aiheuttaa vatsan lievän ”sekaisin menemisen” ja nämä jätin kokonaan pois (mulla siis pahimpana maito). Ilman niitä on ollut suht ok, mutta suolen toiminta on kyllä hidastunut, joka päivä kuitenkin toimii aamulla :grin ennen oli nopeampaa, mistä syystä on vähän täysi/tukala olo aina iltaisin. Onneksi ei kuitenkaan mitään suurempaa ongelmaa tähän asti ole ollut.
 
Millaista teillä on muuten ollut tuo vatsan toiminta nyt viime kuukausina?
Mulla ei suurempaa ongelmaa ole, joistakin ruoka-aineista oon huomannut että aiheuttaa vatsan lievän ”sekaisin menemisen” ja nämä jätin kokonaan pois (mulla siis pahimpana maito). Ilman niitä on ollut suht ok, mutta suolen toiminta on kyllä hidastunut, joka päivä kuitenkin toimii aamulla :grin ennen oli nopeampaa, mistä syystä on vähän täysi/tukala olo aina iltaisin. Onneksi ei kuitenkaan mitään suurempaa ongelmaa tähän asti ole ollut.
Mullakin tukala olo välillä iltaisin. Aamulla on joskus pitkä istunto vessassa, kun ummettaa :hilarious:
 
Multa löyty bileitä pitävä bakteeri:sad010 joka on ilmeisesti (neuvolan määritelmä)ylläpitäny kipuja ja supistuksia,viikon kuuri ja sit mietitään elämää eteenpäin, joka puolelta tulee nyt tiukka komento ottaa iisisti ja herkästi tarkistukseen..rv24+3o_O
 
Suklaarusinat toimii(jos ei tavalliset uppoa..:sick009)
Ne on muuten synnytyspäivänä hyviä,niin välttyy seuraavan päivän painajaiselta,synnytyksen jälkeisenä päivänä vessassa minkäänlainen ponnistaminen voi olla koko reissun pahin hetki:sad015
 
Takaisin
Top