Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lämmöt hieman koholla myös.... kuuluuko tähän? normaalisti 36.0 nyt 36.8.

Onko muilla näitä menkkakipuja? ja vähän selkäsärkyä?:nailbiting:

Kyllä mulla ainakin on aika ajoin. Tänään ollut enemmän tota menkkajuilinnan tyyppistä.. mutta on myös välillä että ei ole ollenkaan.. selkäsärky iskee pitkillä automatkoilla..

Joo, no saa nähdä tuleeko vaiko ei. 1.11. On eka käynti TYKSissä, sillon varmaan sen viimeistään näkee onko tuolla ketään. En tiie oliko oire vai yhtäkkinen muusta johtuva älli, mut olisin voinu repiä jo autossa kaupasta ostamani metwurstipaketin, sain onneks hillittyä itteni. :)

Onnea paljon papupata23.
Me oltiinkin vissiin molemmat heinäkuun ryhmässä. Mulla todettiin kans kkm tammikuussa. Nyt ois kans tärppi käynyt meillä ja toivotaan kovin että tää jaksaa loppuun saakka.
7+4

Onnea plussista!! <3

Mä just vast ihmettelin, kuinka ei oo tissit kipeet yhtään, niin nyt tänään on aavistuksen verran tuntoja niihinkin tullut.. Ehdin jo aatella, et onko mun patalapuista kokonaan tunto lähteny kun viimeeks teki mieli tyyliin repiä ne irti xD

Alkaa pikkuhiljaa tuntuu siis todemmalta, et raskaana ollaan, vaikka edelleen välillä unohdan sen.. Jospa varhaisultrassa konkretisoituis..

6+0

Mamma84 voi olla et oltiin en enää muista.

Ja ainiin siis tein pregcheckillä testin. Maanantaina soitan neuvolaan. Mua niin mietityttää se asia et mulla on - veriryhmä ja se saattaa toisesta raskaudesta eteenpäin aiheuttaa ongelmia, varsinkin jos lapsi on +. Ainut huoli tää. (meillä on 3v tytär) En enää stressaa mitää keskenmenoa kun se ei mitään auta. Se tulee jos tulee eikä sitä välttämättä voi estää. Minä aion nyt vaan nauttia kaikista vaikeista ja ihanista oireista.

Mun napaan kiristää ja maha on jäätävä pallo. Huh. Välillä kylmä olo, välillä haluais olla alasti kun kuuma, lämpö 36.8-37.0. Kauhee jano. Hermot kireällä. Tunnen itteni yksinäiseksi tän kaiken kans, mieliala ylös alas ylös alas...

Tiitu90, mulla on ollut tänään selkeät menkkakivut. Ihan tuntuu kun menkat alkaisi. Tosi inhottava tunne :(

papupata23: Mulla oma veriryhmä A- ja esikoinen B+. Ainakin itselläni vasta-aineet otettiin verinäytteestä heti synnytyksen jälkeen (ja piikkejä sai sen kolme kertaa raskauden aikana), eli luulisin, että se olisi tiedossa, jos sulle on ekasta raskaudesta niitä vasta-aineita kehittynyt :)

Se on inhottavaa. Sais vaan varmuuden että kaikki hyvin ja että on edes oikeas paikas.

Ja tämä vaihtelevuus.. nyt yks kaks menkkasäryt taas poissa. Ou to a!

-pallokala- ok no ei mulle kyl ikinä siitä oo mitään sanottu. Noh ei kai se stressikään auta mitään joten jos jotain tulee ni se on sen ajan murhe. Oon vaan aikapaljon miettiny tuota. Ei mulle ees puhuttu lapsen veriryhmästä vaikka kysyin... Kun on vaan sanottu et ekassa ei ongelmaa mut toisista ei voi tietää.

papupata23: onko sun esikoinen siis + verinen? Jos on miinusta, niin ei oo mitää riskiä nyt tulevalla vielä :)

Onko normaalia että ei juurikaan ole mitään oireita? Olen (omien laskelmien mukaan) viikolla 6. Viikko sitten oli nännit erittäin kosketusarat nyt on vaan ollut pientä nippailua alavatsassa ja alaselässä... Siinä kaikki. Ei mitää väsymystä, huonoo-oloo ei MITÄÄN.

Sisinblack... minulla täsmälleen sama vko ja oireina menkkajomot vatsalla/selässä. Rinnat arat... siinäpä se.

Onko normaalia että ei juurikaan ole mitään oireita? Olen (omien laskelmien mukaan) viikolla 6. Viikko sitten oli nännit erittäin kosketusarat nyt on vaan ollut pientä nippailua alavatsassa ja alaselässä... Siinä kaikki. Ei mitää väsymystä, huonoo-oloo ei MITÄÄN.
On. Joillakin naisilla ei ole juuri lainkaan raskausoireita, ja raskaus etenee silti ihan normaalisti.

Mulla esikoinen oli alusta loppuun täysin oireeton. ( umppariepäilyn takia sain ylipäätään tietää et odotan sillon. Tosin nekään kivut ei johtunu vauvasta vaan muista syistä)

2 nuorempaa muksuu oli pientä etovaa oloa ja keväinen (pakkoabortti) oli oireeton.

Nyt sitten on oireita muille jakaa...
Elämää hankaloittava oksentelu. ( työt kärsii ja unet)
rinta /välillä rinnat painaa jotenki älypaljon ja mitenkä päin ei oo hyvä olla.
Närästys.
Jatkuva WC istuminen kun ripulilla +pissakäynnit.
Selkä särkee kuin kuukautisissa.
Ja mikreeni on sit pysyvästi rantautunu. (Mulla siis hormooniperäistä mikreeniä)

Ainoa mikä silti mietityttää on mun vasemmas rinnas oleva patti joka on kosketusarka ja on ollu siis jo ennen raskautumista... pitäs varmaa men näytil mut kun en haluis omalääkärille mennä... ja sama läääkäri on tottakai neuvolalääkärikin[emoji20] pienen paikan iso - puoli

Onko kellään kokemusta siitä, että huono olo yllättää yöllä? Mulla on ollut parinakin yönä vähän huonoa oloa, mutta viime yönä heräsin kun vatsassa kiersi ja lopulta huonon olon aalto pakotti halailemaan pönttöä. Nyt on parempi, mutta tasaisesti velloo koko ajan. Tuntuu vähän vaikealta olla töissä.

Takaisin