Oireet

Ei siis paljoa tule, mutta kuitenkin niin että liivit tuntuvat märiltä nännien kohdalta. Täytyy juu laittaa liivisuojat, säästyy sitten liivitkin tahroilta. Ja ei ainakaan kovin pakkaantuneelta tunnu vielä, välillä kyllä pakottaa ja särkee, mutta toistaiseksi ohi menevää ollut. :)

Kyllä mä inhoonki tätä loppuraskautta. :D eilen menin rappusia toiseen kerrokseen kolmeen kertaan ylös ja alas ku olin kaverilla ja myin samalla esikoisen vaatteita. Illalla se kostautui, nivuset ja selkä niin kipeitä ettei pystynyt edes liikkumaan kunnolla. Auts. Jospa tää helpottais taas :)

Mulla nyt hyvä vaihe. Univaikeuksia on kuten edellisissä kahdessa raskaudessakin mutta saan nukuttua jossain vaiheessa päivää kuitenkin. Kävelykin onnistuu rauhallisesti ja lyhyen matkaa ilman isompia kipuja. Suppareita toki tulee mutta kivuttomia.

Mulla on tullut nyt närästystä:7 Ennen raskautta en ole kärsinyt närästyksestä, mutta nyt on sitten sekin saatu kokea. Pientä ylävatsakipuilua on ollut viime aikoina aina välillä, mutta aiemmin ei ole tarvinut ottaa lääkettä. Viime yönä alkoi sitten ihan jäätävä ylävatsakipu, joka talttui vasta paracetamolilla ja apteekista kipaistulla renniellä. Huh!

Täällä kanssa alkanut viikko sitten närästää.. mitä ei ole ollut koskaan ennen [emoji52]
lisäksi korkea verenpaine ja turvonneet jalat johti siihen, että tässä on oltu jonkun aikaa sairaslomalla.
Nähtäväksi jää, että pääseekö kuun vaihteessa töihin vai onko luvassa saikkua äippälomaan saakka..

Jahas, mulla tuli tänää ekaa kertaa jotain kirkasta nestettä nänneistä. rv 31

Muokattu viimeksi:
Täältä löytyy kans jos jonkinmoista.
Luin sellasesta oppaasta kun: Meille tulee vauvat (samanlainen opas kun: Meille tulee vauva, mutta vaan monikkoversiona) ja siinä just luki että näillä viikoilla kohdun koko vastaa täysiaikaisen yhden lapsen odottajan kohdun kokoa, ja siltä hitsivie tuntuukin. Joka paikkaan kolottaa ja närästää ja väsyttää ja liuta muita vaivoja löytyy lisäks.
Vielä ei ole tullut peräpukamia, että niitä odotellessa :hilarious:

Mulle on nyt rantautunut kauhee väsymys. Teen istumatyötä, niin joka päivä puolesta päivästä loppuun asti on aivan kauhea kooma. Onko energinen keskiraskaus nyt historiaa? :eek: RV26+0.

Täältä löytyy kans jos jonkinmoista.
Luin sellasesta oppaasta kun: Meille tulee vauvat (samanlainen opas kun: Meille tulee vauva, mutta vaan monikkoversiona) ja siinä just luki että näillä viikoilla kohdun koko vastaa täysiaikaisen yhden lapsen odottajan kohdun kokoa, ja siltä hitsivie tuntuukin. Joka paikkaan kolottaa ja närästää ja väsyttää ja liuta muita vaivoja löytyy lisäks.
Vielä ei ole tullut peräpukamia, että niitä odotellessa :hilarious:

Mäkin satuin lukemaan jostain, että rv 28 monikkoraskauden masun koko vastaa yksikköraskauden rv 40.
Ajattelin, että siitä on vielä pitkä aika laskettuun aikaan, 3 kk. Mietin miltähän mahtaa raskaus tuntua rv 35. Työltä se tuntuu.

Tsemppiä loppuraskauteen!

Kiitos Edelweiss.
Joo, siellä luki että raskausviikolla 26-28 vastaa täysiaikaista ja nyt mulla menossa 27 raskausviikko että on matkaa vielä edessä :grin
Kyllä tämä menee, kunhan pienet saisi vaan olla tarpeeksi pitkään mahassa :Heartred

Mulla ei ole vatsanympärys kasvanut yhtään kuukauteen...satuin mittaamaan ennen joulua kun piti ostaa tukivyö. Tuo sf-mitta oli kuitenkin ihan keskellä käyrää noin viikko sitten. Ehkä se kohtu ja vauva kasvaa, vaikkei mahanympärys kasvakaan, toivon...

Mä en palaa enää töihin ennen mammalomaa, oon siis ollu melkeen koko raskauden kotona. Ei nähny työterveys lääkärikään järkeväksi mennä lääkkeiden voimalla kokeilemaan onnistuuko. Tosin selkä on menny tässä kotona ollessa jo ihan paskaa kuntoon ja helposti tulevat harkkarisupparit ois varmaan pitäneet kotona joka tapauksessa.

Täällä välillä myös närästystä huomattu, onneks tulee aika harvoin. Mulla myös tissit vuotaa, eikä mitää harjotusmaitoo vaan oikeeta tavaraa jo :'D

Ja vitsit miten kävely tuntuu raskaalta, pitäny monta kertaa miehelle sanoa että hidastaa vauhtia ku en pysy perässä.

Nyt on iskiaksen lisäks alkanu myös si-nivel vihottelemaan. Sitä ei esikoisen aikana särkenykää, niin saanpahan tämänki kokea! :meh: Ei meinaa jalkakaa nousta ilman itkua ja kyljen vaihto on yhtä tuskaa :dead: Väsymyskin alkanu taas.. Närästys loppu ku lopetin raskausvitamiinit. Mulla meni närästys niin pahaksi, että se poltti kurkunpään ja ääni oli viikon verran pois sen takia :confused:

Aika usein oon törmännyt tohon, että joko raskausajan vitamiini aiheuttaa etovaa oloa tai närästystä. Mikähän siinä on? :eek:

Mulla auttoi kun vaihdoin vitamiinia. Mulla oli ensin se möllerin raskaus ja imetys, ja siitä tuli todella kuvottava olo ja närästystä. Mutta vaihdoin minisun mamaan, ja se on soveltunut hyvin. Mulla on vielä refluksitauti (leikattu tosin), mutta vatsa on erityisen herkkä kaikelle, tuo on siis parempi. Ja on monipuolisempikin kuin tuo möllerin. :)

Jos yhtään lohduttaa niin itse en syö mitään vitamiineja ja silti närästää :p

Mulla eto raskausvitamiini ihan hirveesti. En nyt muista mikä oli merkki. Hirvee raskauspahoinvointi siitä tuli. Loppu kyl ku seinään, kun lopetin sen. Hankin apteekista muita perusvitamiineja tilalle.

Mulla tuli eilen illalla - yön aikana ihan törkeän monta "sukkapuikkokipukohtausta". Ja harkkasuppareita tuli myös. Oli aika tukalat oltavat. Pitkä päivä takana, niin ehkä se oli syyllinen noihin.
Ja tarkoitan sukkapuikkokivulla sellaista tunnetta, kuin tökittäisiin jollain terävällä suoraan kohdunkaulaa / kohdunsuuta. Tekee muuten aika kipeetä.

Mulla on alkanut kivut nivusissa, kävely tuntuu hankalalta. Meneeköhän pois jossain vaiheessa vai paheneeko loppua kohden vaan?

Mulla on tässä pahentunut pikku hiljaa koko nivuskipu. Liitoskipuja ovat..

Takaisin