Oireet

Mulla on ajoittain kipua ja vihlontaa ihan ylävatsalla oikeestaan jo ensimmäisen kylkiluun alla. Onko muilla tällasia oireita tai tietoa mistä vois johtua?

Mullakin on tuota pakaroiden vihlontaa, etenkin kun töissä olen ja joudun nostelemaan painavia tavaroita. Ensimmäisessä raskaudessa oli aivan sama vaiva ja se loppui äippälomalla eli ilmeisesti lepo auttaisi minulla siihen. Iskias on häijy vaiva, mutta kuuluu asiaan :) Rinnat kasvoivat jo ekoilla viikoilla ihan hurjana ja ovat kipeät. Imetin 2v esikoista ja kun lopetin niin rinnoista ei jäänyt jäljelle kuin nahkapussit eli tästä hetkellisestä "oireesta" en valita :D Ruokahalu on aivan jäätävä! Ja olen lihonnutkin useamman kilon.. Paha olo kesti rv6-9 ja loppui sitten niin kuin se teki ekassakin raskaudessa. Ihan perusoireet täällä siis :)

Ja tänään siis 12+0 <3​

Muokattu viimeksi:
Pahoinvointi ja oksentelut ovat jääneet viikon sisällä pois. Välillä tulee äklötysolo (Esim. hampaita pestessä), mutta sitäkin yhä harvemmin. Pystyn taas syömään, ja nälkä on tietenkin usein. Lihaa ei edelleenkään tee mieli, mutta kasviksia sitten sitäkin enemmän. Pakaravihlaisuja on mullakin, mutta toistaiseksi ne ovat olleet vasta mukavia vihjeitä siitä, että jotain tapahtuu. Rinnat eivät ole enää niin kipeät kuin aiemmin. Vahvistuva oire on itkeminen... Kaikki itkettää, ihanat asiat, kamalat asiat, ihan kaikki.

10+6

14. viikko starttasi eilen ja nyt uusina oireina on ollut pari päivää alaselässä rasituksen kaltaisia tuntemuksia (tekisi mieli vain venyttää alaselkää) sekä tänään alavatsan vasemmalla puolella hetkittäin pientä pistelyä. Ei siis mitään isoja kipuja, mutta, noh, tuntemuksia.

Silloin alussa päivittelin kun kasvot olivat niin rasvaiset. Nyt ihan päin vastoin, mun naama ei ikinä ole ollut näin kuiva, miten mä pärjään talven pakkaset:nailbiting:

Tosi kiva kun kaikkialla neuvotaan, että pitää tarkkailla ettei saa liikaa ekstrakaloreja ja mä vaan edelleen aloitan päiväni miettimällä mikä menis alas ja mitä olis kivoin oksentaa tänään. Näillä viikoilla pitäis muka jo helpottaa (13+2)

Mulla viime viikko oli jo hyvä, pari yökkäystä ja lievää pahaa oloa. Yritin sitten maanantaina töihin. Kaksi tuntia töissä ja sekä aamupala että välipala tulivat ulos ja takasin sairaslomalle. Viikkoja nyt 14+4.

Täällä sama tilanne. Viikkoja 14 ja edelleen vaan aamut alkaa oksentamisella. Ja joudun kans melko tarkkaan miettimään että mikä menis tänään alas.

Aamulla meinasin pyörtyä kun tulin suihkusta ja hampaita pestessä lensi ekaa kertaa minkään raskauden aikana oksennus. Aika koville ottaa :( Tämänhän piti helpottaa! :confused: 13+5

Mulla eka kertaa tänä aamuna hampaiden pesu laukaisi oksentamisen, kaikki just syöty tuli ulos. :eek:

Mulla on nyt selkeästi oksennus herkemmällä kuin viime raskaudessa (silloin tuli poika), oksu on meinannut lentää hampaiden pesun lisäksi töissä päiväkodissa useamman kerran räkää/kakkaa käsitellessä ja yhtenä päivänä kun oli hius suussa meinasin oksentaa :eek: Normaalisti en oksenna käytännössä kuin migreenin yhteydessä eikä niitä ole ollut vuosiin.

Mulla ollut nyt lauantaista asti harjoitus supistuksia, tulee ja menee, välillä tosi voimakkaita ja välillä vähän lievempiä. Rasituksessa huomaan niiden pahentuvan, nyt melko pitkä työputki takana ja kaksi vuoroa olisi vielä edessä, tämä ilta mukaan lukien. Päivystykseen soitin aamulla kun sipistukset olivat ihan jäätävät, ni käskivät ottaa särkylääkettä, ja palata asiaan jos supistukset palaa. Ensi viikolla neuvola lääkäri, jospa sieltä saisi neuvoja. Ai niin ja olen muutaman viikon nyt vienyt pissanäytteitä kun bakteeri viljelyssä on löytynyt bakteereita, niin niitä vaan seurataan, huomenna olisi tarkoitus taas viedä näyte. Miksköhän sit vaan seuraa eikä tee mitään jos tulehdusta on. :confused:

Mullakaan ei ollu viime raskaudessa oksetusta ollenkaa. Nyt jotkut hajut, kakkavaipat ja hampaiden pesu oksettaa. Esikoinen on poika ja raskaus tuntu muutenki iisimmältä....kaikki sanoo, että nyt tulee kyllä tyttö. Ite en osaa vieläkä arvailla kumpi olis. Mä kun suhtaudun vähä skeptisesti vanhan kansan uskomuksiin näissä jutuissa :)

Äidiksipian, aika erikoista ettei asialle tehdä mitään. Virtsatietulehdus voi olla raskauden aikana vaarallinen. Aiheuttaa mainitsemiasi ennenaikaisia supistuksia ja muistaakseni se voi jopa aiheuttaa keskenmenon mikäli tulehdus pääsee nousemaan kohtuun asti.
Vaadi hoitoa! Antibioottikuuri.
Muistathan juoda riittävästi ja juoda jotain hapanta, kuten karpalomehua.

Välttämättä ei ole virtsatietulehdus. Tulehdus voi olla muuallakin.... Eikä niille aina tehdä mitään. Emättimen tulehdukset tulee ja menee. Melkein kaikilla on niitä ja ne jää useimmiten huomaamattaki oireettomuuden takia. Mullaki todettiin bakteereja (tulehdus) 3 vuotta sitten jalkovälissä, eikä sille mitään tehty. Useimmiten bakteerit tulee liian perusteellisesta hygieniasta, seksin kautta tai jos vaihtaa alkkareita liian harvoin. Myös jos suihkun jälkeen pyyhkii pyyhkeellä turhan hyvin, niin voi bakteerit levitä siitäkin. Myös sheivaaminen voi olla yks syypää. Ihan mikä vaan mikä on kosketuksissa sen kanssa, eikä ole täysin puhdas :) Virtsatietulehdus varmasti hoidettaisiin hyvinki pian juuri tuon suuren keskenmenoriskin vuoksi. Ottaisin selvää, et mitä tulehdusta ne meinaa ja tosiaan jos onkin virtsatietulehdus niin äkkiä ab-kuuria! :)

Eilen illalla sängyssä maatessa alavatsa meni yhtäkkiä pinkeäksi. Ei sattunut, tuntui vain hassulta. Sitä kesti pienen hetken. Olikohan se kohdun kasvukipua, vai jo harjoitussuppari? Ja heh heh. Kun olin reteästi ilmoittanut tänne, että ei enää okseta, niin hetki siitä ja taas laattasin. Mutta jatkuva pahoinvointi on jäänyt ja siitä olen iloinen. Kyllä tokan odotus on ollut fyysisesti rankempaa.

11+1

Mullakin on välillä tuntunut pinkeältä, ja koskettaessa kovalta, navan ympäriltä. En tiedä mistä se johtuu, kun ekaa odotan :)

Onko muilla alhainen verenpaine? Eilen mulla 100/71. Ei ihme kun en jaksa olla jaloillani, pakko varsinkin lounaan jälkeen päästä makaamaan, kun muuten tulee kylmä hiki ja meinaa taju lähteä. Vaikuttaa duuni- ja kotitöihin enkä pidempiä kauppareissujakaan jaksa tehdä. En oikeen tiiä mikä tuohon auttaisi, joskus terv keskuslääkäri sano vaan että seurataan asiaa (silloin oli 112/jotain eli jonkun verran korkeampi)

Mulla on aina ollut alhaiset verenpaineet. Neuvolassa viimeksi mittasi (rv8) 99/74 ja totesi vain, että on varmaan heikottanut. Silloin meinasi muutaman kerran mennä taju, mutta nyt on huimaus helpottanut. Edellisessä raskaudessa paineet nousivat itsestään, joten eiköhän se tälläkin kertaa sen tee. Mulla ei oo mitään millä mittailla.

Mulla oli toissailtana verenpaineet 62/37. Valittelin miehelle huonoa oloa ennenku mittasin ja tostahan toi syy selvis :)

Mulla myös noin 100/60 ja välillä menee alhaisemmaksikin. Mulla normaalistikin alhaiset verenpaineet (80/55 ja syke vaihtelee 45-55 ) mutta raskauksissa tasaisesti nousee ja loppua kohden paineet on ollut 133/85.
Kannattaa kysyä jos voisi kotona itsemitata tasasin väliajoin ja jos olo on kurja niin sittenhän sille kannattaa tehdä jotakin. Varmasti neuvolassa tai neuvolalääkärissä voidaan asialle tehdä jotakin. Se on kyllä ihan vaarallistakin kun taju saattaa ruveta lähtemään.

Milläs viikolla teillä on pahoinvointi helpottanut?

Mulla se on muuttunut sellasesta koko päivä kuvotuksesta iltapainotteiseksi. Päivälläkin kyllä tosi paha olo mutta illalla on oksennus herkässä ja yöllä myös tosi huono olo. Jos herään niin meinaa heti melkein oksennus tulla. Ja toki herään vessaan ja nyt kun lapset on ollut kipeenä niin nekin heräilee. Eikö tää niinku vois jo helpottaa? Nyt taitaa olla jotakin 10+6.

Takaisin