Oireet

Täälläkin leipä näyttelee ruokavaliossa paljon suurempaa osaa kun ennen raskautta, mutta se vaan uppoo helpoiten! Mitään terveellistä ei oikein tee mieli.
Itsellä satunnaista alkuillan oksentelua ollut nyt muutaman viikon. Ihan kauheeta kun vihaan oksentamista niin paljon :arghh::arghh: mutta isot tsempit kaikille joilla oksentelu on säännöllistä..!! Eiköhän se pian ala monilla helpottamaan.:wink

Mulla meni viime raskaudessa niin että kun ällötys loppui, alkoi huippaus (liian matalat verenpaineet) ja kun siihen jotenkin tottui niin alkoi kamalat selkäkivut. Ahh mikä ihana raskaus :D Ei vaan sovi mulle, mutta jos sitä vielä puoli vuotta jaksaisi, niin on maailman paras palkinto sylissä :)

Se on kyllä jännä, kun yhdestä vaivasta pääsee niin toinen alkaa :hilarious:

Onneksi ihanan asian puolesta :Heartred

Ai puhutaanko täällä leivästä :D mies on nauranu mua kun syön varmaan kuus (tai kymmenen) kaurapaahtoa per päivä :D aiemmin en oo syöny siis ku joskus ja jouluna leipää... Ja tänään heräsin vihdoin ilman pahoinvointia ja yökkäilyä! Jeeee! Ehkä tää tästä jo helpottaa rv12+3 <3

Jänniä menkkapoltteluja alkanu tulemaan selän puolelle. Ja sit välillä tuntuu "torttu" olevan ihan turvoksissa :D esikoisesta muistan tän tunteen vasta loppuraskaudesta, toivottavasti ei nyt jatku koko loppuraskautta, ei tunnu kivalta ku tuntuu et paikat putoo :D nyt rv12+4

Mä kävin pari päivää sitten np-ultrassa, se tehtiin alakautta ja ilmeisesti vähän ärsytti paikkoja koska eilen oli vatta todella kipee ja tuntu tosi ikäviä vihlaisuja. tänään olis lääkäri, ihan sattumalta eli en oo tätä varten varannu ja pitää sielä kysyä asiasta

Muokattu viimeksi:
Sun täytyy nyt vaan ottaa niin rennosti kun vaan voit. Miten ne sano jatkossa seuraavansa tilannetta?

Minä kyllä mielestäni olen myös tuntenut selkeitä supistuksia. Ei mitään pitkäkestoisia, mutta muista mahavaivoista ne erotan. Minulla on tiukka työviikonloppu takana just :sorry:

Mulla tuli selkeitä supistuksia lomareissulla kun tehtiin pidempi kävelyretki kovassa helteessä, säikähdytti kyllä kovasti mutta onneksi helpotti kun lepäilin muutaman tunnin.

Luulin että tämä yökötys jo helpotti mutta ei todellakaan, jokaisella hampaiden pesulla meinaa lentää laatta ja olo on karsea koko päivän. :mad:

Mulla kans uppoo leipää ihan sikana.. ja paahtoleipä just :joyful:

Kävin tiistaina ultrassa ja oli just tommosia kipuiluja sen jälkee, eilenki vielä ja tänää vähä.. ei käyny mielessäkä et vois olla supisteluja. Oon töissä käyny ihan kunnolla ja mulla on viä semi raskas työ fyysisesti :nailbiting:

Sun täytyy nyt vaan ottaa niin rennosti kun vaan voit. Miten ne sano jatkossa seuraavansa tilannetta?

Tänään sattu olemaan neuvola ja siihen lääkäri perään, eli nää vatsaoireet alko pari päivää sitten. Lääkäri totesi heti että kyseessä on ennenaikaset supistukset ja heti ymmärsin että tottakai ne on, kun istuu sohvalla niin selkeästi tulee supistuksia. Loppuviikko nyt saikkua eikä tarvi sinänsä olla huolissaan koska supistuksille on selkeä syy mutta jos nämä jatkuu niin sitten lääkärille uudestaan ja sitten ei kuulemma enää puhuta mistään parin päivän saikusta. Mun työ on todella fyysisesti raskasta eikä mitään kevennettyä työtä ole ja nyt vähän pelkään että menenkö töihin enää ollenkaan, mitä ihmettä mä teen kotona puoli vuotta???
Nää ei oo siis nyt kolmen päivän aikana antanu yhtään periksi vaan heti kun liikun vähänkin enemmän niin supistelut alkaa, siihen riittää että käyn suurinpiirtein vessassa ja vähä liikuskelen kotona sen jälkeen

Voi eikä :sad001
Se ei kyllä sit auta muu kun lepo. Toivottavasti menis äkkiä ohi. Tota työtä tosiaan kannattaa miettiä jos se selkeesti rasittaa.

Mulla on aina välillä viiltävä kipu pakarassa. Esikoista odottaessa oli sama juttu ja silloin lähti muutamia kertoja jalkakin alta. Silloin oli vain toisella puolella, nyt vaihdellen molemmilla. Googlediagnosoin tämän johtuvan SI-nivelen löystymisestä. Onko kellään kokemusta tähän vaivaan tarkoitetusta tukivyöstä?

Mulla oli esikoista odottaessa tukivyö ahkerasti käytössä, ei se kaikkea pelastanut, mutta auttoi kyllä ja mahdollisti kävelyä edes jonkin verran. Oli myös tosi miellyttävä käytössä, kun vatsa pysyi tiiviimmin paketissa, eikä "roikkunut". Kannattaa kokeilla!

Mulla on aina välillä viiltävä kipu pakarassa. Esikoista odottaessa oli sama juttu ja silloin lähti muutamia kertoja jalkakin alta. Silloin oli vain toisella puolella, nyt vaihdellen molemmilla. Googlediagnosoin tämän johtuvan SI-nivelen löystymisestä. Onko kellään kokemusta tähän vaivaan tarkoitetusta tukivyöstä?
Tukivyöstä ei oo kokemusta, ku mulla tuollainen oireilu diagnosoitiin viimeraskaudessa iskiakseksi. Iskias oireilee aika samalla tavalla ja on kuulemma odottavilla äideillä yleisempää, ku si-nivelen löystyminen :) Ota neuvolassa puheeks ja pyydä päästä lääkärille/fyssarille. Jos on si-nivel niin saat sellasen tukivyön sitä kautta? Tai näin oon ainaki ymmärtäny :)

Mulla kans pakaroissa tuntunut viiltävää kipua ja vaikeuttaa jo kävelemistäkin! Toisessa vähän enemmän. Mä kuvittelin että tämmöstä krempat tulee vasta raskauden loppupuolella :dead:

Onko kenelläkään kokemusta/tietoa saunan jälkeisestä supistelusta. Oltiim tuossa perheen kesken saunassa ja saunomisen jälkeen alkoi supistukset, kohtu meni kovaksi ja supistukset tuli aaltoilevasti ja meni ohi. Nyt tuntuu alavatsalla sellainen paineen tunne että menkat alkaisi. Mitään vuotoa ei kuitenkaan ole. Nyt viikkoja 13+0. :rolleyes:

Yllättävää kyllä, mutta tähän mennessä olen välttynyt pahoinvoinnilta. Pientä etomista on ollut, mutta ei onneksi merkkiäkään siitä, että täytyisi oksentaa. Ja oksentamista nimenomaan pelkäsin.

Välillä tekee hirveästi mieli ruokaa, etenkin suolaista tai salaattia, jotain raikasta ja mehua. Välillä mikään ei maistu. Väsymys ja veto pois olo vaivaa. Työni on fyysisesti raskasta, niin työpäivän jälkeen ei jaksaisi tehdä mitään... mutta on pakko, sillä eläimet vaativat hoitoa ja liikuntaa. Öisin herään nykyään vähintään kerran pissille.

Tää mahan turvotus on ihan kauheeta. Varsinkin illalla maha on melkoinen potkupallo! Töissäkin väillä tuntuu, että vatsaa täytyy vetää sisään, sillä en ole kertonut vielä kellekään. Onneksi kotona saa olla mahapömppö! Myös rinnat on kasvaneet. Rvk 10+1.

Mulla on kanssa ollut harkkasupistuksia. Ja tää menkkajomotus on ollut tänään koko illan töissä. Olin jo melkein varma että nyt ne alko. :eek:

Takaisin