Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PikkuR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on muutaman päivän ollu tosi jännä fiilis. Oli tosiaan noita vihlasuja ja repimis tunnetta ja tuntu, että vatsa turpoaa ja alkaa tulla esille. Sitten meni ohi ja laskeutu takaisin, nyt tuntuu välillä että voisi unohtaa olevansa raskaana.

Varsinkin oikeassa lonkassa kipuilua on ollut ja pohdin tässä liekkö nuo jo noita liitoskipuiluja.. Jännä vaan, että niin paljon voimakkaammin toisella puolella tuntuvat.

Voihan väsymys! Tän viikkoa on väsyttänyt niin että vaikea pysyä töissä hereillä, saati jaksaa illalla arjen askareita...kahvia ei tee mieli, niin ei oo kofeiinikaan auttamassa...nyt 12+5...muilta oireilta olenkin melkolailla tähän asti säästynyt, joten pitää olla onnellinen.
Repäisyjä ja vihlaisuja on välillä. Maha ei vielä näy, on tuota elokumpua muutenkin...

Maha näkyy jo todella selvästi täällä! Supistelee todella paljon ja oikealla puolella on jo nyt kovia liitoskipuja. Supistelu johtuu onneksi nestevajauksesta, eivätkä ole kipeitä. Pahoinvointikin jatkuu ja lääkkeet on edelleen käytössä. Nyt 16+1 viikko menossa.

Oletteko käyttäneet emättimeen maitohappobakteereja (ratiopharm vagibalance)? Hirvittää onko tullu tulehdus. Neuvolasta kysyin ja voi kuulemma, mutta nettiä ku lueskelin ni pitäis aina tutkituttaa maitohapoistakin eri mielipiteitä?

Muokattu viimeksi:
Oletteko käyttäneet emättimeen maitohappobakteereja (ratiopharm vagibalance)? Hirvittää onko tullu tulehdus. Neuvolasta kysyin ja voi kuulemma, mutta nettiä ku lueskelin ni pitäis aina tutkituttaa maitohapoistakin eri mielipiteitä?

Tuttu tuote ja miksi ei voisi käyttää raskaana ollessa. Mikäli kohdunsuu on normaalisti kiinni, niin eihän sillä pitäi olla haittaa. Kysehän on samoista aineista, joita emättimessä on luonnostaankin. Mutta tuo mahdolline tulehdus on kyllä asia joka kannattaa ottaa raskaus aikana vakavasti ja käydä pyytämässä labra lähetä ennen kuin alottaa itsenäisesti lääkitsemään. Tulehdus kuitenki voi aiheuttaa keskenmenon tai ennen aikasuutta.

Varsinkin oikeassa lonkassa kipuilua on ollut ja pohdin tässä liekkö nuo jo noita liitoskipuiluja.. Jännä vaan, että niin paljon voimakkaammin toisella puolella tuntuvat.

Mulla myös vasemmassa lonkassa ja erityisesti pakarassa alkanut olla inhottavaa viiltävää kipua ja fyssari epäili löystyneen SI-nivelen aiheuttamaksi. Toiselle puolelle kuulemma usein paikantuu. Tosi inhottavaa, että nyt jo alkaanää krempat. Täällä 15 + 4

Onkohan liitoskipua, kun välillä vatsaa jännittäessä tuntuu pieni kiristävä tunne vatsassa vasemmalla puolella napaa...?!

Onkohan liitoskipua, kun välillä vatsaa jännittäessä tuntuu pieni kiristävä tunne vatsassa vasemmalla puolella napaa...?!

Eikö liitoskivut oo enempi lantion seudulla? Voihan olla et vatsalihaksissa tuntuu ku alkaa paikat venymään :)

Kohdun kannakkeet reagoi venymiseen ja liki kaikki sisuskalut vaihtaa paikkaa. Kaikenmoisia tuntemuksia voi tulla. Liitoskivut on yleisesti ottaen luiden liitos kohdissa (nivelissä, häpyliitoksessa jne) enimmäkseen lantion seudulla.

Kohdun kannakkeet reagoi venymiseen ja liki kaikki sisuskalut vaihtaa paikkaa. Kaikenmoisia tuntemuksia voi tulla. Liitoskivut on yleisesti ottaen luiden liitos kohdissa (nivelissä, häpyliitoksessa jne) enimmäkseen lantion seudulla.

Tuo sisukalujen paikan muuttaminen pitää muuten tismalleen paikkansa; umpilisäke usein tuolta oikealta alhaalta poistetaan, mutta mulla onkin nyt pitkä leikkaushaava keskellä vatsaa kun kohdun kasvun myötä oli hieman normaalista poikkeavaan paikkaan siirtynyt.. o.O

Taitaa olla just vau.fi sivulla se raskausanimaatio, siitä on jännää katsoa kuinka paljon sisuskalut liikkuu raskauden aikana. :) Käykää katsoo jos ette oo jo katsonut! :D

Taitaa olla just vau.fi sivulla se raskausanimaatio, siitä on jännää katsoa kuinka paljon sisuskalut liikkuu raskauden aikana. :) Käykää katsoo jos ette oo jo katsonut! :D

Taisin jossain vaiheessa käydä katsomassakin, mutta nyt se omalla kohdalla konkretisoitui :D

Oh mun selkä huutaa hoisiannaa!!! Koko päivän olen touhunnut jotain. Aamulla laittelin pyykkejä, tein ruokaa, siivosin vaatekaapin ja keittiön. Sitten on tullut hinnoteltua kirppiskamoja, käytyä kirjastolla lettipäivässä (opeteltiin siis tekemään lettejä), taas piti tehdä ruokaa ja pestä pyykkiä sekä leipoa kaksi pellillistä mokkapaloja esikoisen luokan kahvilaan. Nyt kun vielä hain saunaan puut ja laitoin sinne tulet niin huomasin että vasenta lonkkaa särkee kun kävelee ja alaselkä on väsynyt ja kipeä :( nytkö tämä alkaa? Viimeksikin oli niin että pää tekis vaikka mitä mutta kroppa ei. Ärsyttävää!!! Nyt kun just pääs siitä pahoinvoinnista ja pahimmasta väsymyksestä niin selkä alkaa kremppaamaan. :(

Mulla on hb niin matala, et tuntuu etten jaksa kyllä mitään. Jospa se alkais rautakuurin myötä nousemaan.. Mulle tuli esikoisen synnytyksestä palleatyrä ja se vaan alkaa jo vaivata, kipeytyy siis tosi helposti ja sit ei voi kun istuskella ja levätä.. Ei siis vaivaa kuin raskausaikana, todella harvoin muuten.

Mulla on hb niin matala, et tuntuu etten jaksa kyllä mitään. Jospa se alkais rautakuurin myötä nousemaan.. Mulle tuli esikoisen synnytyksestä palleatyrä ja se vaan alkaa jo vaivata, kipeytyy siis tosi helposti ja sit ei voi kun istuskella ja levätä.. Ei siis vaivaa kuin raskausaikana, todella harvoin muuten.
Täällä myös hb laskun aiheuttama väsymys vaivaa. Kuurin toimivuutta ootellessa...

Auts kun koko yön pistänyt ja viiltänyt alamahaan vasemmalle ja jatkuu vaan. Sais jo loppua.

Muakin koko ajan väsyttää, mutta johtuu vaan huonosti nukutuista öistä. Esikoinen taas flunssassa, niin nukkuu taas vieläkin huonommin kuin aiemmin. Reppana, tarvis pienillä olla mitään tauteja. :(

Mieki olen tuntenut liikeitä jo <3.
Ostin dopplerinkin, mutta en aio käyttää ennen rv16.

Täällä väsymys lisääntynyt, epäilen osittain varmasti matalaa hb:a.
Rautaa en kykeny vieläkään ottamaan joka päivä.
Yrittänyt syödä hyvin, nyt kun taas voi :D.

Välillä myös tosi kovaa otsa- ja ohimokipua.
Ja vatsa edelleen toimituksineen täysin arvaamaton.

Mulla on nyt pompsahtanut esille. Viikkoja 13+3 ja 4s raskaus. Ei tätä enää kauhean kauan voi salailla, joten pakko alkaa kertomaan pikkuhiljaa..
Päänsärky tullut oireina nyt esiin.. kestää aamusta iltapäivään ja särkylääke ei auta :sad001

Mulla on kans alkanut pns kiusaamaan ja nimenomaan sellainen ettei normi särkylääkkeet auta. Nyt menossa neurologian pkl juttelee että oisko kuitenkin migreenistä kyse ja löytyiskö jostain migreenilääkkeestä apua. Töissä kun pitäis jaksaa käydä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin