Oireet

Onko muilla hampaidenpesu yhtä yökkimistä? Mulla alkanut nyt oksurefleksit, kun vaan laitanki harjan suuhun. Oon koittanu vaihtaa tahnaaki, mutta ei se auta. Aamupala menee todella vastahakoisesti alas. Pyörittelen pitkään suussa, kun vaikea niellä. Ei tee pahaa mitenkää tai kuvota, kun ei vaan uppoa.

Mulla alkaa yökkiminen aina hampaidenpesun lopussa kun olen sylkemässä suuta tyhjäksi. Jotenkin se etukeno asento vielä pahentaa asiaa. Onneks ei oo toistaiseksi tullut muuta kun vaan refleksi.
Tätä on kestänyt varmaan noin kuukauden.

14+1

Kivuttomia suppareita tulee välillä jos esim töissä kykkii pitkään huonossa asennossa. Oonkin viime aikoina vähän himmaillut ja parhaani mukaan vältellyt huonoja asentoja ja raskaita siirtoja.

Täällä myös havaittu kivuttomia suppareita, tulee helposti jos on ollu rankempi päivä tai touhunnu enempi..
Muilla lyhythermoisuutta?
Mä oon nyt tän viikkoa ollu ihan ylikiree varsinkin lasten kanssa. Meinaa heti palaa hihat kun vängätään vastaan ja nahistellaan..saatika sit kun koira makaa kulkuväylällä ja ei tee elettäkään siirtyäkseen niin savu alkaa nousta korvista :shifty::oops:

Mulla on ollut lapsesta asti rytmihäiriöitä, mutta nyt raskauden aikana ne on lisääntyneet.

Kävin tänään toisen kerran sydänfilmissä tällä viikolla.. diagnoosina Takykardia joka pitkittynyt, lääkäri kirjotti beettasalpaajaa (Propral 10mg) mutta oon kahen vaiheilla uskallanko ottaa kyseistä lääkettä kun aiheuttaa kuulemma sikiön kasvun hidastumista :eek:

Piilo89 mulla sama homma ton lyhythermoisuuden kanssa! Mies on vielä tehnyt kaksi viikkoa putkeen sellaisia 16-17 tunnin työpäiviä, niin oon ollut täällä kotona yksin pyörittämässä kahden lapsen, koiran ja kissan taloutta... :-/ tytöt tietenkin purkaa muhun iskä ikävää ja toisiinsa, niin jatkuva nahistelu on päällä. Tuntuu, että hermot ei kestä enää yhtään. Mut kait se on pakko vaa tsempata! :-)

Desiree84: helpottavaa kuulla etten ole ainut, vaikka kivaa se ei millään muotoa olekkaan.. meillä neidit 9v ja 7v ja tuntuu että tuolla vanhemmalla likalla on alkanu joku esiasteinen murkkukausi.. ai että mä lasken useemman kerran päivässä kymmeneen kun meinaa järki loppua :grin:rolleyes:
Sulla ei kyllä helppo jobi oo jos mies tekee tollasta työputkea! :wideyed: kaikki sympatia sinne ja voimia härdellin pyöritykseen:Heartbigred

Pinna on niin lyhyt :oops: Etenkin just lasten kanssa.Tänään räjähdin ihan huolella tolle neljä vuotiaalle, kun se söi suu auki ja maiskutti :sorry: NELJÄ VUOTIAALLE! Niin paska fiiliskin, kun tollasista tyhmistä raivoon :sorry:

Kiitos! On kiva kuulla ettei tosiaan ole ainut, jolla keittää yli... :-( vaikkei se tosiaan hauskaa ole! Tsempit myös teille!

Muilla lyhythermoisuutta?
Mä oon nyt tän viikkoa ollu ihan ylikiree varsinkin lasten kanssa. Meinaa heti palaa hihat kun vängätään vastaan ja nahistellaan..saatika sit kun koira makaa kulkuväylällä ja ei tee elettäkään siirtyäkseen niin savu alkaa nousta korvista :shifty::oops:

Täällä myös pinna kireällä. Pingottuu kun viulun kieli pienistäkin asioista. Opiskelujutut saattaa tehdä oman lisänsä.
Ei oo kiva esikoiselle kun äiti alkaa jupista. :sad001

Mulla ollut parina yönä alavatsa ja alaselkä kipee. Ja seistessä alavatsa tuntuu jotenkin tosi tukalalta - niinku maha olis jo tosi suuri ja roikkuis. Sellanen ahdistava paineentunne. Soitin neuvolaan ja epäili kohdun kasvamista, mutta vein varmuuden vuoksi pissapurkit labraan ettei oo mitään tulehdusta. Huonoa enteilee jos selkä- ja alavatsakivut alkaa jo tässä vaiheessa. Mulla on ollut alaselän kanssa ongelmia ihan lapsesta asti ja viimeksi kipuja tuli vasta loppuraskaudessa. Tuntuu muutenkin että tällä kertaa maha on jotenkin alempana ja roikkuu. Kasvaa ihan eri mallisena ku viimeksi :bored:

norsuli: ootko kokeillu tukivyötä? Jos siitä olis yhtään apuja.:oops:

Mulla on jostain ilmestyny järkky kipu oikeen etureiden kiinnikelihaksiin, ei meinaa enää jalka nousta :confused:
Kohdun kasvukivut kyllä kans suurenevissa määrin, mutta eihän se oo ihmekkään kun näillä viikoilla tulee se vauvan kasvuspurtti eka 16raskausviikkoa kestäny et kasvanu 50g ja paris viikos tuleeki sama 50g lisää ja pituutta :grin
Mä yritän jotenki koko ajan sponssata itteäni kaikista kurjista ongelmista (sydänoireet/oksentelu) huolimatta ja nauttia..tän olis tarkotus olla viimenen odotus ja vauvamasu mitä kantaa :oops::happy:
Piilo 16+0

Täällä nyt 16+0, ei huomaa raskautta muusta ku mahasta... No parina yönä veti suonta, jos alkaa taas enemmän vetämään ni alotan magnesiumin, se autto esikoisen aikaankin. Rankka mettälenkki puuskuttaa enemmän ku aiemmin. Roskaruoka ja salmiakki uppois mieluusti... :banghead:

Luulisin että kohtu on ottanu jonkiilaisen kasvuspurtin ku vihloo paljo useemmin ku aikasemmin. Kaikki pitää tehä hitaammi mut silti välillä juilii. Lisäks on ruvennu huippaamaa huomattavasti useemmi :meh:

Piilo89: Mulla oli tukivyö esikoisen kanssa loppuraskaudessa mutta en sillon kokenut siitä mitään apua. Täytyy varmaan kuitenkin koittaa tälläkin kertaa jos kivut ei mee ohi.

Oltiin perjantaina särkkiksessä ja loppuehtoosta ku kotio päi tultiin nii en päässy enää omin avuin seisomaan :( vihlo nii paljo vasemmalt puolt pakara päält ja heijastu jokapuolel reitee ja selkää. Ihan kamalaa oli! Kauhulla ootan mitä on loppuraskaudessa.. tarvis jotenki noita selkä lihaksia vissii treenailla tjn.

Tirppana, vaikuttais iskiakselta. Mulla oli nimittäin kans noin viikon pakaran päältä heijastuva kipu. Fyssariystävä ohjeisti venyttämään pakaralihasta ja se auttoi. Itse sain parhaan venytyksen nostamalla seisaalla kipujalan jalkaterän toisen jalan polven päälle ja pöydästä tukea ottamalla taivutin ylävartaloa alas tukijalkaa hiukan samalla koukistaen. Makuulla venytysliike ei oikein onnistunut vaan tuntui ikävältä muualla kehossa.

Takaisin