Oireet

Täällä 8+5 ja oireet kadonneet ihan kokonaan…Vähän huolestuttaa, koska np-ultraan on vielä niin pitkä aika (1 kk).

Mä oon saanut nyt juhannusreissun ajan pahoinvoinnin pysymään melko hyvin taka-alalla. Kuitenkin on tarvinnut paljon lepäillä ja syönnit aloittaa rauhalliseen tahtiin. Pelkään kuitenkin että paha-olo palaa taas normaaliarjessa kotona, kun alkaa aikaiset herätykset ja pitkät päivät koneella.

Hohhoijaa 7viikkoo oksentelua takana ja varmasti viel monta edessä.. Esikoisesta loppu vaan aamuoksenteluun siinä rv25 kohalla :confused: muut oireet onneks helpottanu. Nyt mennää rv 13+2

Huimaus alkanu nyt varsinkin aamuisin...varmaan verenpaine hiukan matala. Oon nyt saanut nukuttua 9h kolmena yönä mut väsymys on silti jäätävä...ei muuita oireita, välillä alavatsaa kivistää.

Etovaa oloa ja kuvotusta on edelleen jos unohtaa syödä. Mitään makeeta ei tee mieli (paitsi limpparia kuvotuksen ja heikotuksen iskiessä).. Mutta tää väsymys.. Mä vaan itken keskellä päivää, ku haluisin painaa pääni tyynyyn ja ottaa torkut mut ku se ei onnistu. Siis ihan sika ärsyttävää. Saaks hakee saikkua, et sais nukkua? Eikä sekään auta ku lapset on (vielä) kotihoidos. Huoh. Voisin koomata pari viikkoa putkeen, enkä siltikää varmaan olis pirtee. Tänä aamuna lapset anto nukkua 10.20 asti. Siis meidän 2- ja 4-v sankari. Olin ihan äimän käkenä. Olinki sitten pirteenä ehkä kaks tuntia.. Sit alko jo väsyttää.

Väsyttää, alavatsaa juilii, rinnat turpoaa ja on kipeät. Ja parasta, kaikki itkettää. Silti olen koko ajan huolissani, mitä jos vauvaa ei olekaan. Nyt rv 5+5.

Muoks. Plaah, käyn myös hitailla. Ja nytkin olin kirjoitellut monta viestiä väärän kuukauden ryhmään. En tajunnut vaikka ihmisten nimimerkit näyttivät vierailta ja raskausviikot suurilta :P

No niinhän siinä kävi kuten pelkäsin, eilen heti kotiin päästyäni lensi yrjö ja aamullakin pariin kertaan enkä saanut mitään pysymään sisällä ennen kuin lähdin töihin. Sitähän seurasikin mukava tunnin työmatka kävellen ja julkisilla. Vähän meinasi huimata. Vielä järkky määrä töitä kun työkaveri aloitti lomansa ja teen kahden ihmisen työt seuraavan kuukauden ajan. Toisaalta suuri työmäärä sai hetkeksi unohtamaan huonon olon. Seuraavaksi iskee sit varmasti väsymys, joka myös on välistä niin lamaannuttavaa. Alkais kyllä jo nää mukavat oireet riittää. Doppleristakaan en vielä saanut mitään kuulumaan, et olis edes se tuonut vähän merkitystä näille oloille.

Mulla on ruvennut jotenkin kramppaamaan kun nousen pyatyyn. Varsinkin kun kauan on istunut niin tuntuu et joku lihas repee

Mulla on pahoinvointi siirtynyt iltaan.. Päivät menee ok mut illalla vaikka yrittää syödä niin on ihan kamala olo....

Mulle on nyt 9+ ilmestynyt kasvoihin ihan kauheasti näppylöitä. Otsa täynnä sellaista pientä näppylää ja poskissa isompaa ja punaisempaa. Iho on pahemmassa kunnossa kun koskaan, edes teininä ei tämmöistä ole ollut, vaan mulla on ollut aina todella hyvä iho. Nämä näppylät myös kutiavat hieman. Onko normaalia?

Kokoaikainen nälkä on alkanut helpottaa. Ällö olo loisti poissaolollaan ja sain tehtyä vaikka ja mitä. Kuvittelin tietenkin että nyt helpottaa.. mutta eilen roskiksen haju oli nii hyökkäävä että ekat oksut tuli sitten. Huh. Eilisen jälkeen toivon jospa tämä päivö olisi taas helpompi.

Huimaa ja etoo. Edelisessä raskaudessa olin jota kuinkin näillä viikoilla pitämässä koulutusta vierailevana luennoitsijana ammattikorkeakoulun opiskelijoille. Iso auditorio täynnä porukkaa. Puolivälissä esitysta alkoi huipata ihan hulluna. Jotenkin sen verran järki toimi, että sanoin vaan jotenkin, että "pidämpä loppuesityksen istuvillaan" ja sitten hain tuolin ja selvisin kunnialla loppuun. Hirveesti en muista mitä höpötin siinä välissä noin 10 min, mutta lehtori oli ihan tyytyväinen, eli en varmaan ihan höpöjä :hilarious:

Mulla ollu jotenki tosi voimaton olo. Nautin niistä ilmoista ku on viilee ku tuntuu et kuumal ei pysty olee pystys lainkaa.

Mä en kestä, aina kun Otan rintsikat pois niin nännit on tosi hellänä:o pelkkä paitakin hiertää.
Oireet on kadonnut melkeen kokonaan. Ainut vaan et päänsärkyä on ollut :(

Kuvotusta sillon tällön, rinnat kipeet ja turvoksissa, närästystä(?) en oo varma mutta ainakin rennie auttaa. Näitä ollu nyt jonkin aikaa mut nyt 'uutena' on palannu ihan alkuradkauden ruokahaluttomuus.. Ei tee mitään mieli tai tekee hetken ja loppuu ennenku kerkee saamaa mitää ees eteensä:shifty:

Miten vieläkin rv13+3 rinnat on ihan jäätävän kipeät. Onko muilla? Tuntuu että pahenee vain. Kun herää niin ja nousee ylös, käy rintoihin todella kipeää (en nuku liiveillä tms). Lisäksi niin arat että kun joku halaa niin ja rinnat liitistyy niin sattuu. Olen pieni rintainen normaalisti, raskausaikana turvonnut ja paljon rinnat. Omat liivit ahdistaa niin että pitäs ostaa isompia kyllä, mutta nyt kun jo ostaa niin saa ostaa sitten imetysliivit vielä erikseen isompia.

Mulla oli rinnat arat vielä about rv 8 asti, mutta sen jälkeen ovat normalisoituneet. Isot rinnat normaalisti, alkuvaiheessa ne vähän turposi ja "pingottui" entisestään, mutta nyt rv 10 jo ihan normaalit.

Niin ja edelleen iltapäivää/iltaa kohti olo huononee niin ettei oikein pystyisi syömään saatika tekemään mitään, tän huonovointisuuden loppumista odotan kuin kuuta nousevaa....

Takaisin