Oireet

Mää ihmettelen välil näit raskausoppait, heh. Niissä kun sanotaan että et syö kahden edestä ja raskauden lopussa riittää lasi maitoo ja leipä tyydyttämään lisääntyneen ravinnon tarpeen. Mun on pakko kyseenalaistaa asia. Siis ihan hirveä nälkä parin tunnin välein, niin että jalatki menee veteläksi. Huoh, toivottavasti nyt nousis paino maltilla tällä syömisellä

Mulla ihan sama juttu. Tunnin päästä syömisestä tulee jo se pieni nälän tunne, ja tunnin päästä siitä on melkein saatava jotain jotta ei tuu kauhee heikotus ja huono olo.

Mä oon pääasiassa eläny leivällä kun ei vaan maistu..nuudeli on kyl yks sellane mikä maistuu ja salaatti kans jos vaa jaksais tehä..

Olen myös löytänyt nuudelit! Töistä kotiin tultaessa niin kauhee nälkä ettei jaks alkaa keittää perunoitakaan. Nuudelit pelastaa monta tilannetta

Tuosta "syö kahden edestä"-kehotuksesta muistan kun terkka tokas raskaudes painotti, että se on paremminkin "syö kahta terveellisemmin". Ja nyt, hirvee himo hesen hamppareihin! Voisin elää pelkästään niillä ja ranskalaisilla. Ja kurkkumajoneesia voisin vedellä myös sellaisenaan. :hilarious:
Salaatti jäi nyt lautaselle, ei vaan uponnut ollenkaan. Mutta kurkut ja paprikat maistuu leivän päällä oikein hyvin.

Pienet etovat olot alkaa olla historiaa eikä enää haittaa jos ruokavälit venähtää kahta tuntia pidemmiksi. Se totaali väsymyskin poistuu pikkuhiljaa. Repäisykipuja tulee aivastellessa, yskiessä tai venytellessä mutta onneks ovat lieviä. Tissit on hervottomat :wideyed: mutta ompahan mies tyytyväinen.. :joyful:

Eilen oli taas vähän parempi päivä pahoinvoinnin kanssa. Ihan kiva, kun oltiin lapsille luvattu Muumimaailman reissu. Ei toki ihan ykkösolo ollut, mutta jaksoin olla eikä tarvinnut oksentaa mamman käsilaukkuun :hilarious: Tää aamu alkoi taas oksulla, mutta olo on parantunut kun on päivää mennyt pidemmälle. Jaksoin jo vähän siivoilla smiley-chores003:smiley-chores004 Sille olikin tarvetta, molemmat miehen kanssa oltiin viikonloppuna vatsataudissa eikä täällä ole siis tapahtunut mitään, ei kehdannut enää itekkään olla kotona.
Josko nämä olot tästä alkaisi helpottaa :thumleft

Onko muilla turvotusta jaloissa? Mulla on varpaat jotenkin tosi tarvinneet. Toki Oon ollut autossa kohta 6 h mutta en putkeen ja sitten kävellyt ostoskeskuksessa 4 h. Muinakin iltoina on ollut pientä turvotusta

Onko muilla turvotusta jaloissa? Mulla on varpaat jotenkin tosi tarvinneet. Toki Oon ollut autossa kohta 6 h mutta en putkeen ja sitten kävellyt ostoskeskuksessa 4 h. Muinakin iltoina on ollut pientä turvotusta

Mä olen ollut havaitsevani turvotusta sormissa ja jaloissa, erityisesti lämpimämpinä päivinä. Terkkakin tänään kysyi, että onko ollut - lie sitten ihan normaalia :)

Mulla on myös kihlasormus välillä pois tai sit oikeassa kädessä kun tuntuu et puristaa :o noh varmaan ihan normaalia :D

Joo täällä kans yks joka ei tod oo syöny terveellisesti: pizza, ranskalaiset, jäätelö kyllä menee. Ja salaatti öö sitä pitäis kyllä tehä ja syyä mutta mutta en oo saanu aikaseks. Keskiraskaudessa mä tsemppaan!!

Mä huomaan turvotuksen siitä et kun menee makuulle tulee kauhee pissahätä kun nesteet lähtee liikkeelle

Oire päivitys: pahoinvointi on jo vähän siedettävämpää vaan edelleenkin kokopäiväistä, mielihaluja ei oikein vieläkään ole ja joutuu itseään oikein patistamaan syömään jotakin kun tuntuu ettei mikään maistu. Rinnat kasvaneet ja välillä kipuilee, imetykseen ei ole kuitenkaan mitenkään vaikuttanu ( imetän 2v vielä 3-4 kertaa päivässä) Välillä repäisykipuja jos esim aivastaa. Turvotusta on mahan seudulla etenkin iltaisin. Joka yö herään 3-5 välillä valvomaan enkä meinaa millään saada uudelleen nukuttua, tämä on tuttua myös edellisestä raskaudesta.
Välillä kohdun seudulla tuntuu pieniä ilmakuplia, sitä en tiedä onko mahdotonta tuntea vielä liikkeitä mutta samalta jokatapauksessa tuntuu, ekassa raskaudessa tunsin liikkeet rv18 ja edellisessä jo rv14 nyt on menossa rv11

Mulla on ne pienimmätkin oireet loppuneet rv 11 jälkeen. Alkuun oli koko ajan melkeen syötävä jotain, mutta ei ikinä sellaista kunnon pahoinvointia. Rinnat ovat aristaneet koko ajan, mutta nyt sekin on vähentynyt. Välillä tuntuu repäisykipuja. Masu on kasvanut jo lähes samaan mittaan mikä oli ensimmäisen raskauden puolessa välissä. :D

Mulla on pahoinvointi lähinnä kovaa röyhtäilyä ja kuvotusta, se pahin on nyt ainakin poissa :) Väsymys on vaan piinaava, en meinaa selvitä päivästä ilman päiväunia. Ja ne taas voi hyvinkin kestää parikin tuntia :sorry:

Mulla kans tuntuu et oireet on kadonneet. Närästää välillä iltaisin ja sit röyhtäiken tosi paljon. Pahoinvointia on ollut tosi vähän ja nyt tällä viikolla ei melkein mitään

Mä poden kanssa oireettomuutta. Rv8+5 ja ainoa oire on rintojen kasvu yhden kuppikoon. Viel alkuviikosta oli alavatsakipua iltaa kohden. Kauhee huoli tiettyja nt-ultra vasta heinäkuun vikalla viikolla... Turvotuskin on vähentynyt ja uskalsin ihan surutta siis käydä kaverin paljussa, kun ei maha pömpöttänyt juuri yhtään...kiinni olisin kyl siitä jäänyt helposti, kun ei normisti oo maha kauheen iso.

Täällä myös pahin oksetus takanapäin ja on jopa pystynyt juhanns ruuasta nauttimaan, ei kovin grillattua kylläkään mutta savukalaa ja salaattia yms. Kyllä tää taas tästä..:happy:

En tiedä uskallanko sanoa ääneen, ettei palaa. Mua ei ole oksettanut nyt kahteen päivään ollenkaan! Viikkoja nyt 13+4. Muutenkin olo on ollut energisempi ja parempi, jos ei selkäjumitusta lasketa. Voisiko tämä olla sen kauan odotetun energisen keskiraskauden alku? :)

Tänään ei oksettanut edes aamulla! Voisko olla pliispliispliis tässä nää pahoinvoinnit :smiley-angelic001 Huimaa vielä, mutta mulla on taas varmaan vaan verenpaineet alhaalla. Ja väsymys. Hohhoijaa, jotenkin ajattelin että siitäkin olisi jo pahin takana, mutta ei.... No, mielummin kuitenkin kärsin väsymyksestä kuin jatkuvasta oksentelusta. Oli ihana oikeesti syödä eilen! Uusia pottuja, grillimakkaraa (mun heikkous :smiley-ashamed005), salaatteja, pihviä, JÄÄTELÖÄ!!! Mä oon niin läski :laughing014

Takaisin