Oireet

Mulla on pahoinvointi ja kuvotus olleet vähän vähäisempiä viime päivinä - väsymys ja voimattomuus sen sijaan on vallannut päivät. Olen pyöräillyt kohtuupaljon keväällä töihin ja lisäksi kävellyt ja touhunnut esikoisen kanssa. Nyt en jaksa kävellä juuri mitään ja pidemmän matkan pyöräily on ihan tuskaa.

Mulla myös herkistyy allergiat taas. Olen siis mm. kissoille allerginen ja normaalisti reagoin esim kissakodissa käymiseen. No nyt reagoin pahimmillaan siihen että kissanomistaja on samassa huoneessa (työpaikalla). Aikas kiusallista.

Oon miettinyt noita iskias/hermokipuja että pitäskö olla huolissaan kun niitä ei tässä kolmannessa raskaudessa ole ollut. Mulle ainakin sanottiin että ne johtuivat siitä kun kasvava kohtu painaa jotain hermoa, eikö kohtu nyt sitten kasvakaan normaalisti?:sad001 Tosiaan aiemmin noita kipuja ollut jo 5 viikosta lähtien ja se kipu oli sellasta että säteili alavatsalta ja selältä reisiin niin että kumarassa piti kävellä.

• Tykkään
Reaktiot: Koo
Täälläkin halattu pönttöä aamusta... Mäkin luulin et ois jo helpottamaan päin. Lääkkeetkin tuli ylös mut ne tuli niin heti oton jälkeen et otin tuplana. Huomenna sit verikokeisiin....

Oon miettinyt noita iskias/hermokipuja että pitäskö olla huolissaan kun niitä ei tässä kolmannessa raskaudessa ole ollut. Mulle ainakin sanottiin että ne johtuivat siitä kun kasvava kohtu painaa jotain hermoa, eikö kohtu nyt sitten kasvakaan normaalisti?:sad001 Tosiaan aiemmin noita kipuja ollut jo 5 viikosta lähtien ja se kipu oli sellasta että säteili alavatsalta ja selältä reisiin niin että kumarassa piti kävellä.

No mie en sinuna vielä olis huolissaan.. etkö tuossa aiemmin kuvannut paljon muita raskausoireita? Vois ajatella, että kyllä siellä hormonitoimintaa on. Ite ajattelen niin, että kroppa muuttuu kuitenkin aina paljon mm. raskauksien ja synnytysten myötä että ihan hyvin kohtu voi kasvaa ihan normaalisti siellä, mutta ei vaan ehkä pääse painamaan samalla tavalla ku aiemmin. Mulla nuo kivut johtui ymmärtääkseni si-nivelten löystymisestä ja itse olen sitä mieltä, että kivut liittyy varmasti myös mm. lantion asentoon ja keskivartalon lihasten kunnolla kuvittelisin olevan myös merkitystä, minä kun en ole ollut mitenkään ahkera niiden suhteen. :)
Ymmärrän toki sinun huolen, itsekin aina pyörittää mielessä monenlaista, mutta jos vain pystyt, niin koita nauttia kivuttomuudesta. :)

Eilen alkoi koko päivän jatkuva kuvotus ja näköjään sama juttu tänään. Mikään ei auta! Ei syöminen, ei huilaaminen, ei Rennie....ei mikään. Jos tää näin jatkuu, niin pahoinvointiranneke taitaa olla seuraavana ostoslistalla.

Tämä väsymys ei ota helpottaakseen.... ihan hirveää kun voisi vain nukkua nukkua ja nukkua! Neuvolassakin sanoi ettei tämä raskaus väsymys nukkumalla helpota edes kokonaan. Toivottavasti tähän on tulossa ajan kanssa kuitenkin helpotusta. Hirveetä kun töistä kotiin suoraan nukkumaan ja kohta saakin jo mennä yäunillekin kun aamuisin herätys klo 5:45.

Tänään 7+0: Ihan järkky vatsan turvotus ja lisäksi vatsakipua. En tiedä johtuuko vatsakipu vaan siitä, että farkut on ahdistaneet koko päivän, vai enteileekö keskenmenoa…Vuotoja ei ole vielä tullut onneksi...

Vatsan toiminnassa havaittavissa ehkä jonkinlaista vilkastumista! Wohoo!! Lohtu se o laihakin lohtu:D
Pahoinvointi muuttunu aaltoilevaks ja pahenee yleensä iltaa kohti. Pahin väsy on ehkä ohi vaikka pystyyki nukkuu edellee ikuisuuksia putkeen. Mut ainaki se täysin lamaannuttava tunne o väistynyt. Maha näyttää isolle kaljikselle ja oon vaiheessa jossa MIKÄÄN paita ei näytä fiksulle.. Kävin tänää sovittelee ja meinas itku päästä:(

Mulla on koko ajan niin kurja olo, että ihan itkettää. :(
Kuvottaa, särkee, kolottaa. Mikään asento ei ole hyvä ja mikään syöminen ei oikein onnistu. Alkaa tosissaan väsyttää koko raskaus ja viikkoja vasta 11+5.

Odotan kuin kuuta nousevaa, että alkaisi se energinen keskiraskaus. Jos sitten helpottaisi ja olisi taas kivaa olla raskaana kuten esikoisesta. Perjantaina onneksi np-ultra, jos sikiön näkemisestä saisi lisää voimia ja tulisi tunne, että tällä kaikella on tarkoitus.

Kauheen fiksua kattella "Seven"iä tässä pahoivoinnissa... Toisaalta, mikäpä tätä enää pahentaisi...
Eilen illalla oli ehkä supistuksia. Ei kiva jo tässä vaiheessa. Joka kerta ne on alkanut aikasemmin ja aikasemmin, mutta sentään vasta viikon 12 jälkeen, nyt tänään vasta 8+0. Selässä asti aaltoili ja varauduin vuotoonkin, mutta onneksi meni ohi :smiley-ashamed004 Ja kohdunsuu kiinteä, suljettu ja melko korkealla (Joo, ei sais ite mennä härkkimään, mutta oli pakko testata).

Toivottavasti zeni pieni pysyy kyydissä loppuun asti:)

Zeni, pidetään peukkuja että kaikki olisi hyvin! Minulla alkoi tänään alavatsakivut, jotka tuovat mieleen edellisen raskauden keskenmenoa edeltäneet vatsakivut….Aikamoinen paniikki, mutta ei auta kun mennä päivä kerrallaan eteenpäin.

Miulla ollu aika ajoin pientä painetta ja nipistelyä alamahassa, välillä jomottaaki, mutta kaippa ne on vaan kasvusta johtuvia?! Toivotaan että Zenillä ja Hellullaki pienet jatkaa kasvamistaan loppuun asti! ❤

No mie en sinuna vielä olis huolissaan.. etkö tuossa aiemmin kuvannut paljon muita raskausoireita? Vois ajatella, että kyllä siellä hormonitoimintaa on. Ite ajattelen niin, että kroppa muuttuu kuitenkin aina paljon mm. raskauksien ja synnytysten myötä että ihan hyvin kohtu voi kasvaa ihan normaalisti siellä, mutta ei vaan ehkä pääse painamaan samalla tavalla ku aiemmin. Mulla nuo kivut johtui ymmärtääkseni si-nivelten löystymisestä ja itse olen sitä mieltä, että kivut liittyy varmasti myös mm. lantion asentoon ja keskivartalon lihasten kunnolla kuvittelisin olevan myös merkitystä, minä kun en ole ollut mitenkään ahkera niiden suhteen. :)
Ymmärrän toki sinun huolen, itsekin aina pyörittää mielessä monenlaista, mutta jos vain pystyt, niin koita nauttia kivuttomuudesta. :)
Joo muita oireita "onneks" kuitenkin riittää, kai tää on normaalia sit :) Nautin kyllä kun liikkua pystyy normaalisti! Ja mielestäni tunnen kyllä kohdun ihan samanlailla kuin aiemmissa raskauksissa niin eiköhän se kasvanut ole. Tänään onneks varhaisiltra niin selviää :) yks tosi ärsyttävä uusi oire on karvojen järjetön kasvu, ihan kulmakarvoja myöten. Näytän ihan joltain ihmissudelta kun rehottaa kulmat siihen malliin ja on vielä jotenkin niin paksuja karvoja että nyppiminen sattuu ihan helvetisti. Ei kiva kun ennestäänkin jo melko karvanen nais-ihminen olen:woot:

Mulla ei oo minkäänlaisia oireita myöskään. Nyt 7+3 ja välillä pelottaa et onko mukana mitää :D

Älä ainakaan panikoi. Meikäläisellä esikoisen alkuraskaus oli juurikin samanlainen vaan niin tuossa vieressä tuo tuhisee nyt tyytyväisenä :) ja samoja ajatuksia kävin silloin läpi.

Oireettomuus voi olla aivan yhtä normaalia kuin erinäiset oireetkin!

Puuuh, millä ihmeellä tän huonon olon ja vatsan möyryämisen saa pois :o
Tänään ekaa kertaa ihan hirvee pahoinvointi :(

Mun kokemuksen mukaan: ei millään :yuck: Mulla tänään vähän parempi päivä pahoinvoinnin kanssa, ei ole tarvinnut oksentaa vaikka merisairas olo onkin. Ihan kiva, kun illalla olis yhdet vaatekutsut jonne lupaudun mennä auttamaan tarjoilujen kanssa jo viikkoja sitten.

Outoa, olo alkanut helpottaa tosi paljon, välillä tulee huonon olon aaltoja, mutta ei enään yhtään semmosta mitä oli kolmen viikon ajan! Nyt 8+0 ja outoa että nyt jo helpottaa, tosin voisin kuvitella, että se etova olo tulee takaisin vielä :rolleyes:

Muokattu viimeksi:
Takaisin