Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla menee obsidan comp 2kapselia/pv. Toi comp on siis hiukan laimeempi kun tavis, mutta pitäis imeytyä paremmin. Oon herkkävatsainen, mutta silti pystyny syömään jopa ilman maitohappoa noita. Comp on reseptilääke, että sitä ei ilman lääkärin määräystä saakaan.

Blaah, ekan kerran tänään huomasin että sormet hieman turvoksissa :( huonosti nukuttuja öitä takana ihan liikaa (meillä esikko vetää nyt ihme yöhulinoita) ja oon joutunut miettimään missä voisin nukkua ennen synnytystä jotta olisi sittem joitakin voimia. Edes yhden yön. Ja juu, neljä tuntia putkeen olisi luksusta eikä musta tässä kunnossa ole kökkimään esikoisen vieressä jopa yli kahta tuntia per yö. Siihen vielä raskaudesta johtuvat unihankaluudet ja se että herään kaikkiin omiin kyljen kääntöihin. Tämän vaiheen ohimenoa on odotettu jo kuukausi :(

Mä oon kans lähiaikoina nukkunut huonosti... Viime yönäkin vessareissun jälkeen ei meinannut uni tulla millään, varmaan pari tuntia hereillä. Ja jos oon sängyssä, niin mun alapään luut tai jotkut siellä, niin tulee "kipeiks" tai paikat jäykistyy..

Lonkat huutaa apua taas viime yön jäljiltä. Ihme kyllä nukuin ihan ok:sti, mitä nyt kolmesti kävin vessassa. Mutta kaikenkaikkiaan oli pitkä yö ja varmaan sen takia lonkat vaivaa. Nyt sattuu istuessa ja kävellessä. Jospa se tästä kun vauhtiin taas pääsee.

Mulla on alkanut käsien puutuminen öisin. Se käsi puutuu, jonka puolen kyljellä nukun, ja jos vaihdan kylkeä niin alkaa taas toisen puolen käsi puutumaan. :wideyed: Hämärää.

Mulla lonkat kipuilee öisin ja oikea jalka särkee jostain syystä.. 2-3 kertaa yössä saa ravata vessassa enkä saa nukuttua muutenkaan. Siis makaan välillä puoli horroksessa sängyssä vaan ja ihmettelen maailmaa..

Mulla on nyt iltaisin ihan hulluna supistellut. Mennyt makoilulla, panadolilla, runsaalla vedellä ja lämpimällä vehnätyynyllä ohitse.

Mulle on kanssa tullut kamalia nivusseudun/lantion kipuja vähänkin pidemmän istumisen jälkeen. Sattuu niin paljon että jalat meinaa pettää alta. Ei kiva. Onkohan nämä niitä liitoskipuja? Aiemmin ei ole tämän tyyppistä kipua vielä ollut, tai ei ainakaan näin pahana.

Ihanku mun oireet oisit kuvaillu mangustimamma! Neuvolassa mulle sanottii, että just liitoskipuihin kuuluvaa. Välillä pari parempaa päivää, mutta tuntuu että tulee aina pahempana takas :yuck: Tänään 35+5.

Samoja liitoskipuja täälläkin. Tuntuu että repeän jalkovälistä... Sängyssä kääntyminen sattuu, kovalta tuolilta nousu sattuu, kävely sattuu.. Tätä jatkunut jo rv25+... Tähän kun yhdistää viel kipeät supistukset, niin kaupan lattialla lyllertävä ankka-mamma look-a-like on valmis... Tämän raskauden aikana ääneni onkin kehittynyt varsin kantavaksi kun saan huutaa Citymarketin toisessa päässä olevat lapseni kanssani kassalle tai pois tyhmyyksistä, en vähiltäkään kävele yhtään ylimääräistä askelta :P

Puutumisoireita kans. Aina alapuolella maatessa oleva puoli puutuu. Kävellessä puutuu oikea jalka.

Kaikista vmäisintä näissä on se että on ihan normaalia ja on vaan kestettävä!

Muokattu viimeksi:
Yöt on ihan hirveitä. :( Juuri kun saa unta niin tulee vessahätä ja liitoskivuilta ei sitten nukuta tai nousta ylös ihan niin nopeasti. Ihan tuskaa ollut viimeiset 3vk. Vielä pitäisi yrittää pysyä koossa 4vk.

Kyllä, yöt on hirveitä. Ollut jo pitkään. Joskus nukkuu paremmin kun on takana useampi surkeasti nukuttu yö, mutta pääosin sellaiset 2-4h ja sekin katkonaista unta.

Näin äitiysloman alkajaisiksi olin ostanut fb kirppukseltä kasan vauvan vaatteita ja lähdin niitä hakemaan tuosta kilsan päästä. Tarkoitus oli kävellä kauniissa talvisäässä mutta ehei, alavatsa kramppasi jo kenkiä laittaessa jalkaan ja järkyttävä paineen tuntu alapäässä. Niinpä menin bussilla.

Hieman kyllä ankeeta jos tämä on vallitseva olotila koko loppuraskauden.

Mulla tulee välil oikee lonkka kipeeks, mut uskoisin sen johtuvan pikkusen päästä. Supistukset kestää nykyään kauemmin ja on huomattavasti voimakkaampia ja epämiellyttäviä ku aikasemmin. Ylävatsas tuntuu supparit pahiten :/ Vielä en oo (onneks) joutunut käyttää mitään lääkkeitä tms niitten hillitsemiseen. Siks tuntuukin, et tää aikoo olla yksiössään ihan tappiin asti :/

Mahtaa olla huono kunto kun imurointi saa aikaan pulssin nousua, hien valumaan ja hengästyttää... Puuhuhhuhh... Ei taho jaksaa enää mitää!

Matkapahoinvointi! taikka sit se johtuu erilaisesta autosta, mutta oon tänään ollu kahdesti appiukon auton kyydissä ja etupenkillä oli molemmilla kerroilla niin hirvee olla, tosin kyseisessä autossa on niin huonot penkit etten saanu millää selälle hyvää asentoo että en sit tiiä johtuko tosiaa eri autosta vai oisko muutenki ollu...
Niin ja oisko vinkkiä miten sais jaloista turvotuksen hälvenee? välii on jalat niin puupökkelit ettei kengätkää meinaa mennä enää illalla jalkaan :/

Mun maha tuntuu kivisäkiltä, eikä kyljellään saa enää hyvää asentoa. Herään nykyisin aina puoliks selältäni. Yleensä nojailen miehen olkapäähän. Mut ei kai se vaarallinen asento ole, jos ei kerta tuu pahaa oloa.

Matkapahoinvointi voi tulla kun vauvetski painaa jalkavaltimoita ja verenkierto häiriintyy.

Turvotukseen pitäis auttaa runsas veden juominen ja jalkojen liikuttelu (kävely, ilmassa pyörittely)+nostaa maatessa jalat koholle. Tukisukkiakin kannattaa kokeilla.

Takaisin