Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään täällä löytyny mulle uus kamala oire josta jotkut on jo ehkä täällä keskustellu. Alavatsaan ei pelkästään vihlo vaan sattuu tuplasti enemmä ku menkoista. Lisäks alaselkä on kipee. :/ onkohan nää ny niitä kohdunkasvu/liitoskipuja? Mies on huolissaan onko kaverilla kaikki hyvin ja kuumennanko toisen kun pakko pitää lämpötyynyä vattan päällä et vähä helpottais. Tää vatsakipu+pahoinvointi=en oo kyenny tänää syömää juuri mitään.. :(

Ultrassa käyty eilen, mahassa kaikki oikein kunnossa, viikkoja 15+1. Kai se on uskottava että raskaus voi olla näin oireeton ja helppo. Kaivoin esiin päiväkirjan esikosta, näillä viikoilla olin kirjottanu tyyliin "pahoinvointi ei vieläkään helpota, luumukeitto ainut mitä voi syödä. Selkäkivut tulleet. Mahaa jomottaa ja viiltää. Pahoinvoinnista huolimatta tullut 4kg painoa lähtötilanteeseen"... kyllä voikin olla erilaista!

Tänään mulla on ollut alavattan nipistelyitä aika paljon. Edellisyönä heräsin samoihin kipuihin, mut olivat paaaljon pahemmat ja sama viime yönä.. nyt tänään on ollu pitkinpäivää kipuja alavattassa (ei niin kovaa mutta pientä) ja häntäluussa. Häntäluusaa tuntuu vaikka istuis, kävellessäkin tuntuu mut jos oon paikoillaan ni ei tunnu miltään.
Ite oon kirjannu viikolla 5+0 ekoja huomioita ylös ja nyt eilen 14+0 kirjotin taas. Aattelin et kirjottelen ylös kaikkea sillon tällön :-) mm. Oireista ja ajatuksista.

suosittelen fuji :) mua stressasi kaikki esikoisen raskaudessa. Tässä toisessa olen ollut niin rennolla mielellä että ihan ihmetyttää. Aina kun joku vaivannut olen kaivanut esikon aikaisen päiväkirjan esille ja lukenut sieltä mitä oireita milläkin raskausviikolla ollut. Nyt mulla esim 11+ jotain ja ei oikein mitään oireita, esikon odotuspäikyssä lukee tällä viikolla "ei kummoisia oireita" :) mitäs sitä siis ihmettelemään enempää. Onneksi ultra jo ensi viikolla :)

Tää ummetus on tuskallinen. Eikä ilma pääse ulos -> sattuu oikeen kunnolla :/

Mulle on tullut semmonen olo, ettei tää pikkune jaksa odottaa la:an asti :O Ei oo hajuakaan mistä tunne on tullut. Voisko johtuu siitä, et meil on kaikki, paitsi sisko, syntynyt hiukan aiemmin. Tosin jos kaveri ottaa isästään mallia, ni sit mennään reippaasti la:n yli. Mikään kiire ei oo ostaa tuttipulloi tai tuttei, mut jostain syystä pitäis (mukamas) jo ostaa turvakaukalo ja rattaat :D Eipä tässä oo muuta ku n.24 vkoa odottamista jäljellä :D

Tänään taas sitä poksuntaa. Tuntuu selvästi eriltä kuin suoliston liikkeet ja on nyt voimakkaampaa tuo kuin aiemmin.

Ohimeneviä kipuja nyt mullakin ollut alavatsalla ja nivusissa. Kivut iskee välillä kun ottaa jonkun väärän asennon ja välillä liikkuessa, mutta ne ei kestä kuin hetken. Myös täysi virtsarakko tuntuu painavan johonkin ja aiheuttavan kipua. Eli aika samanlaista taitaa olla ku monella muullakii. Tänää 16+0. :happy:

onko muilla tulleet verisuonet näkyvimmiksi? Muistelen tämmöistä esikon odotusajaltakin, muistiinpanoja en vaan löytänyt. Kämmeneen tullut tänään sinertävä alue, luulin ensin että jotain väriä tarttunut mutta siinä saunan jälkeen edelleen. Ällöttävän näköinen. Myös rinnoissa, dekoltee alueella näkyy selkeämmin. Myös mustelmia näyttää tulevan herkästi.

onko muilla tulleet verisuonet näkyvimmiksi? Muistelen tämmöistä esikon odotusajaltakin, muistiinpanoja en vaan löytänyt. Kämmeneen tullut tänään sinertävä alue, luulin ensin että jotain väriä tarttunut mutta siinä saunan jälkeen edelleen. Ällöttävän näköinen. Myös rinnoissa, dekoltee alueella näkyy selkeämmin. Myös mustelmia näyttää tulevan herkästi.
Hei nyt kun sanoit niin esikoisesta tuli, etenkin rinnoissa meni ällön isoja suonia ihan pinnassa! Vielä ei oo nyt eroa normaaliin

Mulla nyt kahtena päivänä putkeen aivastaessa lirahtanut aika isokin lusikallinen pissaa housuihin... Todella ikävää, kaupungillakin kun olen ollut ja yhtäkkiä pissat housussa... Onneksi ollut pitkä paita päällä. Tästäkö se sitten alkaa :'( Tunsin ennen aivastusta että pissahätä jonkin verran on mutta silti se ei ollut todella kova, mutta aivastuksen ponnistus vaan lirautti pissat ilman että siihen olisi pystynyt mitenkään vaikuttamaan. :'(

Browneyedgirl mulla on käynyt sama kolme kertaa :( tai no yksi oli se kun oksensin ja samalla tuli housuun. Eikä ollut silloin edes mikään pieni lirahdus...

Onko kellään tullut vatsa sekaisin ja vetistä ripulia? Mietin onko normaali oire vai noroviirus...?
Reissussa olin ollut äitini kanssa, ja hänellä myös ollut ripuli ja lisäksi kova kuume. Syyksi paljastui kampykobakteeri... Samaa kanaa söin, varmaan tuo turistiripuli siis mullakin... :( nyt yli viikon jatkunu ripuli, välillä vatsan vihlontaa (puukosta saamisen tunne alavatsassa, kramppaa) joo ei kiva. Vähän välii saa juosta vessassa... Sisko väitti että oon laihtunutkin, ei ois ihme kun ei ruoka maistu ja muu tulee liljuna ulos... Vaakaa ei oo kotona, ni tie sitte.. Toivottavasti pikkunen ei kärsi. Vinkki vitonen: Älkää syökö katukeittiön kanakebabbia... Vaikka herkkua onkin! Tää on pitkäaikainen ja raju kiusa... Juhuuu

Lonkkakipu vaivannut tämän päivän. Säteilee. Ei kuitenkaan iskiaskipua tälläkertaa, joten ehkä sen kaveriksi sain tämän.

Mua sattuu välillä navantaakse ilkeesti, äskenki ku aivastin nii vihlas hulluna :( ja pissit meinas tulla housuun..

Takaisin