Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei, ilmeisesti siis kuuluu asiaan, että kohtu nousee yön aikana ja katoaa sitten taas ylös noustessa. Normaalisti en oikeastaan edes tunne sitä, on vielä sen verran pieni. Tuntuu jotenkin todella hassulta, varsinkin, kun se tosiaan on aina hieman vasemmalla puolella.

Näin ja kolmas raskaus minulla niin uskon jo tunnistavani kohdun :) tätä on tuntunut reilun viikon (aluksi ajattelin tuntevani täyden ummetus suolen :D ) makuulla painovoima vetää sisäelimiä hieman eri suuntaan kuin seistessä.

12+6

Niin ja tajusin tosiaan, että kohdun toiminta tuon aiheuttaa :D Mietin vaan, että onko se kohtu, minkä tuntee, vai esim. suolisto, joka nousee kohdun liikkeiden takia, kun eikös suolet ole kohdun edessä vielä tässä alussa?

Joo, minulla on ensimmäinen niin kaikki on vielä uutta ja hämmentävää. On niin kiva, että täällä kehtaa kysyä näitä hölmöjä pikkuasioitakin, jotka eivät varsinaisesti huolestuta, mutta kiinnostavat. Minulla on tuntunut myös ehkä viikon tai vähän pidempään, nyt on 15+1.

Kyllä mulla on kans jo tuntunut aamuisin ihmettelin alkuun että mitä tää on mut aattelin taas että kait se on normaalia.. Joku vajaa viikon tuntunu 12+2. Tuntuu btw paremmin justiinsa ku on herännyt ja rakko täynnä ja sit pikku hiljaa katoaa se tunne mulla jos makoilee sängyssä.

Usein iltaisin tai ruokailun jälkeen pahoinvoinnin mukana tulee "kuumeinen" olo, vähän kuten olisi hirveä auringonpistos tms, poskia kuumottaa, muuten kylmä. En tajua. Tosi veemäinen olo kun mitään ei jaksa.

Tein etäpäivää viime viikolla ja nukahdin kesken työpäivän pariksi tunniksi. Vähän väsyttää siis :D
14+4.

Heräsin viime yönä menkkamaisiin kipuihin vatsassa ja alaselässä. Vessassa käydessä tiputteli ruskeaa vuotoa, joka tosin voi johtua siitä hematoomasta... Kipu helpotti jossain kohden mutta iski nyt aamulla taas. Kesti n. 30min ja taas helpotti. Mitä tää voi olla? Kohdun kasvukipuja? Supisteluja? Heti iski ahdistus ja pelko päälle. Rv 13+6.

Titem, ite kävisin tarkistuttaa tilanne, vaikka todennäköisesi sun tilanteess johtuu hematoomasta. Mutta kerta kipujen kera ko tulee vuotoa. Tai ainakin soittasin neuvolaan.. Toivottavastu johtuu tosiaan hematoomasta!!

Keitin ihan itelle kahvia. Aamukahvi pitää saada joka aamu mut päiväkahvia en oo juonu millonka viiimeksi. Oikeen teki mieli kahvia! Näköjään mulla jotaki ällötysoireita on kahvin suhteen ollu ko oikeen tajus et hetkinen , tekee mieli kahvia. :D ihanaa, pikkuhiljaa alkaa seesteinen toinen kolmannes...:happy093 vai miten se meni..:grin

Mulla ollut eilista lähtien tooossii tukala olo :/ ja kesken yötä heräsin ihan sairaan kipuun mun toisessa nivusessa sit ku kävin vessassa niin kipu loppui.. taisi täynnä virtsarakko sattuu. Ja tää tukala olo on inhottava kun ei meinaa missään asennossa olla hyvää, esikoisesta oli vasta loppuvaiheesaa tota. Toivottavasti johtuu vaan turvotuksesta eikä kestää nyt ihan loppuraskauteen asti.. missä on mun energilinen ja oireeton keskiraskaus?

Rv 16+0

No nyt on havaittu uusi ja merkittävä oire, eli nivelten löystyminen :D oon kävellyt pari kertaa korkokengillä viime päivinä, ja ihmettelin, että miten meinaan kaatuilla koko ajan ja nilkat ei tunnu yhtään stabiileilta. Mutta sitten tajusin (ja googletin tietenkin), että raskaus vaikuttaa myös nilkkojen nivelsiteisiin :D hyvästi korkeat korot, yhyy :( :D

No nyt on havaittu uusi ja merkittävä oire, eli nivelten löystyminen :D oon kävellyt pari kertaa korkokengillä viime päivinä, ja ihmettelin, että miten meinaan kaatuilla koko ajan ja nilkat ei tunnu yhtään stabiileilta. Mutta sitten tajusin (ja googletin tietenkin), että raskaus vaikuttaa myös nilkkojen nivelsiteisiin :D hyvästi korkeat korot, yhyy :( :D

Mulla sama havaittu! Mulla on kaikkinensa löysät nivelsiteet erityisesti nilkoissa, ja viimeisin nilkkavamma niiden suhteen tapahtuikin helmikuussa. Se vaiva kuitenkin kuntoutui, mutta nyt raskauden myötä viikonloppuna metsässä kävellessä huomasin, että nilkat on tosi löysät muljahtamaan ja nyrjähtämään sen myötä, joten täytyy olla tositosi tarkkana erityisesti metsässä kävellessä ettei vaan taas muljahda pahasti nilkka. :(

En nyt soitellut vielä minnekään kun palasimme tänään reissusta. Mulla on suora numero ä-polille, josta vastataan 24/7 eli sinne sitten jos jotain tulee. Vuoto lakkasi, samoin kivut. Ärsyttää kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Kun ei tiedä miltä kohdun kasvaminen tai supistelut tuntuu...

Itellä kans menee aika usein sormi suuhun että apua oliko tää nyt normaalia jne.. Sit kuitenkin aina lopulta totean että no kait se sit on enkä jaksa soittaa mihinkään neuvolaan.. Ehkä kyllä pitäis varmaan ku tuo painokin laskee ja ultrassa sain siitä noottia :(

Toissa aamuna heräsin ja polvilumpio pois paikoiltaan. Heräsin kipuun. Löysät nivelet muutenkin mut tää oli jo uutta. Toinen polvi leikattu kaksi vuotta sitte löysyyden vuoksi. Kiva kun jos rupee öisin menee nivelet sijoiltaan..... :D

Auts! Toivottavasti ei itellä käy noin ku on sitä pehmentymää muutenki polvissa. Mun on ruvennut myös muuten ranne sattumaan tosi kovaa.. En tiiä yhtään mistään vois johtua ku en oo mitään semmosta tehny että olis pitänyt kipeytyä..

Muoks. Huomasin muuten muutama viikko sitten että mulle on ilmestynyt se viiva tohon mahaan.. Vasta tossa viikonloppuna mieheltä kysyin että onko tossa nyt oikeasti viiva vai ei :D

Miten voi pelkkä vesi saada aikaan yökkäily/kakomis/röyhtäily refleksin? Kauheeta ku ei voi vettä juoda janoonsa missään missä on ihmisiä ku pelkään että tulee ylös asti... niinä aamuina kun oon oksentanu ja luullu että se oli siinä, oon juonu iha vähä vettä niin ei ku taas vessaan...

Kohdun kasvu ainakin mulla tuntuu menkkamaisina kipuina. Ja välillä tekee todella kipeetä. Viime viikon ke-to yönä valvoin kahesta saakka kuin selkään ja alavatsaan sattu niin paljon ettei kipulääkkeet auttanut.

Nyt on parinäpäivänä tuntunut nivuskivut. Nytkö ne jo alkaa ?? Se vihlasee ikävästi ja tuntuu kuin jalka menisi alta. En millää muista koska edellisissä raskauksissa alkoi noi kivut.

15+1

Joo, menkkamaisilta kivuilta voi kohdun kasvu tuntua. Kovat vihlonnatkin täällä ainakin normaalia. Vuotoa ei itellä oo ollut, mutta sitä coi ilmeisesti olla paljonkin eikä välttämättä vaarallista, just sen kasvaneen verekkyyden vuoksi?

Takaisin