Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mulla jalat kuivat ja kädet tosi kuivat. Ällöttävää kun sormet ihan paperia.

täällä tuntuu muuten kaikki oireet kadonneet. Etovaa oloa ei ollenkaan mikäli ajoissa syö (varsinkin aamupala hyvä saada nopeasti), väsymys ei ole ylitse pääsemätöntä ja muutenkin ok fiilinki :) päivällä lievästi kramppaili kohdun seutua mutta se ihan normaalin kasvukivun kaltaista jota oli läpi esikonkin odotusajan.

vatsa ollut ajoittain kovemmalla mutta ei häiritsevästi. Tosin nyt illalla alkoi kauhea mahan murina, lievä kipu ja vessaan jouduin juoksemaan. Kamalaa :( toivottavasti eiole mitään mahatautia.

Pahoinvointi alkaa helpottamaan :dance018
Yskiminen aiheuttaa repivää tunnetta vatsassa, kaikki ruoka närästää.
Verenvuotoa nenästä on ilmennyt sekä päänsärkyä - kohtahan tässä on ikävä pelkkää pahoinvointia :grin

Tää hajujen yököttävyys. . Phuhhuh! Esikoinen syö purkkiruokia ku ollaan kahdestaan ja niiden haju on alkanu kuvottaa. Yritä siinä sitten lapselle hymyssäsuin hokea nami nami :p

Vieläkin vaikeuksia hajujen kanssa. Kaupungilla oli parissa kohtaa hieman hankalaa ku tuntuu että joka puolella jotain hajustetta :( ja ajoittain pahoinvointia. Uutena oireena on ollut myös parina päivänä ummetus. Ja nyt menossa vasta 11+4.

Äsken taas oksennettu, viikot 14+4 alkaa jo pelottaa loppuuko tää ollenkaan :( sentään ei koko päivää täydy voida huonosti, että aaltoilevana on, mutta ihmeellisen monta kertaa päivässä kuitenkin täytyy oloja sietää, ja tosiaan ihan sitten oksentaa. On tässä toki pari päivää jo muutaman viikon ollut, jolloin ei ole joutunut oksentamaan vaikka huonoolo seurana onkin. Tässä vaan tulee jo ootettua väkisinkin aikaa jolloin se olo on ihan koko ajan hyvä. Niin ikävä sitä aikaa! Alkoi kuitenkin jo viikolla 5+ tämä ja aika ajoin todella rajua ollut..nyt tänne hyvät olot äkkiä kiitos! :'D

Mulla on kans ollu just tuollaista Äiskä89 :( tosi kurjaa kyllä mut jotenkin sitä vaan yrittää jaksaa tän kanssa.

Jotenkin tuli pidettyä yllä toivoa, että näillä viikoilla olot olisi pelkkä muisto, ja viimeisimmässä raskaudessa se niin olikin. Siinäpä sen huomaa, raskaudet eroavat lähes aina toisistaan. Tsemppiä siis meille kaikille pahoinvoinnista kärsiville! :) pakko sen on joskus helpottaa!

Mulla alkanut pahoinvointi helpottaa, ihanaa! :) (Kop, kop!) Väsymys on lähinnä nyt oireena ja jatkuva vessahätä, vaikka sekin on helpottunut. Ei tarvii yöllä käydä vessassa, mutta herään jo ennen kuutta enkä saa sit enää unta.

Muoks. Nyt siis 12+1.

Mulla ei ole mitään oireita edelleenkään. Alkaa oikeesti huolettaa ettei vatsassa olekkaan elämää

Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään oireita, enkä ole käynyt missää ar ultrissa ei sydänääniäkään kuunneltu ekassa neuvolassa, joten vasta tän päivän neuvolalääkärissä saatiin eka varma tieto, eli kuultiin sydämen sykkivän. Viikkoja nyt siis 12+4. Eli eiköhän se elämä sullakin ElMa86 siellä ole!

Oireet on kadonnut lähes täysin. Enää on silloin tällöin kramppeja, mut muuten kaikki poissa. Jos tissit ei olis kasvanut, ni mistään ei näkis, et oon raskaana. Mahakin vaan kutistuu. Mikä on tosin tota läskikerrosta kattellessa ihan positiivinen asia :D Ruoka ei tahdo upota, mut sitä ongelmaa on joka kesä :)
Onko muuten normaalia, et kaikkein eniten jännitän tulevas neuvolakäynnis, et onko mun paino noussut? Pikkunen ku oli kuitenkin "riehakas" ultrassa, ni tuskin sillä mitään hätää on..

Oireet on kadonnut lähes täysin. Enää on silloin tällöin kramppeja, mut muuten kaikki poissa. Jos tissit ei olis kasvanut, ni mistään ei näkis, et oon raskaana. Mahakin vaan kutistuu. Mikä on tosin tota läskikerrosta kattellessa ihan positiivinen asia :D Ruoka ei tahdo upota, mut sitä ongelmaa on joka kesä :)
Onko muuten normaalia, et kaikkein eniten jännitän tulevas neuvolakäynnis, et onko mun paino noussut? Pikkunen ku oli kuitenkin "riehakas" ultrassa, ni tuskin sillä mitään hätää on..
Mua pelottaa joka kerta mennä neuvolaan kun tiedostan ja oman painoni ja tiedän kuinka mua syynätään siellä neuvolassa vaikka ikinä ei oo ollu raskauksissa mitään epänormaalia.

Onko nää mun oireet tavallisia? Nyt yli viikon ollu ruokahaluttomuutta, välillä jokin maistuu. Tosin makuherkkyys on kasvanut paljon, esim normileipä maistuu suolapommille ja rahka sokeripommille. Tein pakastekasviksista gratiinia ja nyt ällöttää ajatuskin vetisistä pakastekasviksista... En meinaa keksiä syötävää, enkä jaksa tehdäkään mitään... Nuudelikeittoa välillä kun ei sekin ällötä. Pakastekalapalat ällöttää... Väsymys on fyysistä, kaikki kotityöt jää retuperäisesti miehelle... Vain ruokaa lämmitän 10kk pojalle ja perusvaipanvaihdot yms hoivat. Muuten haluisin vajota tai vajoankin horrokseen... Juuri paistoin lihaa pannulla ja tietysti se kärähti kun pistäydyin toiseen huoneeseen. Huimaus ja heikotus alkaa onneksi vähän helpottaa, hb:kun oli jopa 120. Seinät kaatuu kotona päälle mutta uloslähtökin on uurastuksen takana, kun pitää kantaa vaunut portaissa ja pakata hoitolaukku ja "kaunistautua" tai ees pukea päälle. Ilo on poissa ja nettikoukku päällä. Haaveissa oli harrastaa kaikkea kivaa kun oon vielä hoitovapaalla mutta lusiessa tää menee, odottaessa raskausetappeja ja uutta lusittavaa äitiyslomaa... No maistuupahan kurjempikin työ sitten aikansa kun pääsee pois. Vaikka sitä kurjaa työtä pakoon nää vaavilomat hankittiinkin.. Jep moi.

Itellä on vähän samanlaista. Yritän vähän jotain kotihommia tehdä aina viikon mittaan. Ettei ihan järkyttäväksi mene ja tää väsymys.. Jos lähden ulos niin tuntuu että 9 aikaan illalla on jo niin väsynyt ettei pysty enää tekemään muuta ku makaamaan sohvalla. Ja syötävien suhteen taas.. Ei tosiaan maistu oikein mikään. Eilen sai syötyä tuoretta salaattia ja pari pientä kanan palaa ja tällä hetkellä oikeastaan pelkästään leipä, murot ja kaikki tuorea uppoaa.

Muakin jännittää aina toi paino. Viime raskaudessa neuvolantäti alkoi mittaamaan verenpaineen ennen painoa, kun järkytyin painonnoususta ja paineet hyppäsi pilviin :D

Syöminen ollu viikon kaksi hankalaa. Ei vaan saa syötyä loppuun mitään aloittamaansa, tulee ällötys.

Takaisin