Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on tuota navan hermosärkyä, onko se normaalia? Sitä on ollu ihan alusta asti, en muistanu kysyä siitä neuvolassa.

mude, googlettelin ja havaitsin, että tosi monella on ollut. Siinä menee joku hermo, johon säteilee kipu kun kohtu kasvaa. Luulin eka, että onko mulla joku finni tai mustelma navan vieressä, mutta sitten selvisi :)

Kiitti titem vastauksesta. En oo ite selvinny ees googlettelemaan, täältä saa paremmin vastauksen:)

Tää väsymys:dead: Ja luulisi pahoinvoinnin jo helpottavan, mutta eilen taas oli huono olo koko päivän ja niin vetämätön olo...

No siis mulla ainakin on joku ihmeellinen on/off pahoinvointi.. Ja tää lämpö vaan pahentaa tilannetta.

Mäkin luulin ettei olisi oahoinvointia, mutta se tulee varkain ja yhtä nopeaa lähtee pois. Aamun tyhjä vatsa on pahin ja se vaikuttaa mitä sinne laittaa. Esim. Kahvi aamusta ja vasta kauppareissulla jäätelö saa aikaan aikamoisen kakomisen auton ratissa... myös makuu asento on pahasta, herkästi etoo varsinkin selällä maaten.

Äsken sattui vatsaan kun aivastin. En oikeen tiedä mihin mutta molemmin puolin alavatsaa vihlasi KIPEÄSTI. Meni ohi nopeasti onneksi.

11+4

Mulla myös joskus vihlaisee jos yhtäkkiä tulee aivastus tai yskä. Oon ymmärtänyt ettei se ole vaarallista, mutta tuntuu kyllä ikävältä!

^Mulla käy samoin - tai oikeastaan jos yskittää tai aivastaa niin se tunne on sellainen oudon "repivä".
Väsymys, oi väsymys, koska jätä minut rauhaan.

Täällä uutena oireena hyvin lyhyt pinna. Ärsyttää oikeastaan kaikki. Hermo pinnassa huutokauppakeisarin sanoin :grin

pahoinvointi vaikuttaa väistyneen kokonaan, toki tyhjällä mahalla tulee tyhjä ällöfiilis mutta esikosta muistelen tämän jatkuneen läpi raskauden. Väsymys vaivaa, samaten lievät vatsakrampit varsinkin rankan päivän päätteeksi. Rv 10+0 huomenna :)

ja tänään ollut ihan varmana tota navan hermosärkyä. Alkoi ihan äkisti päivällä imuroidessa.Tuntuu kun vetäisi tosi kipeästi suonta/pistää tosta keskeltä. Aika inhaa. Aiempina viikkoina en oo tämmöistä huomioinut.

Herkkyyttä edelleen ilmassa..

Lisäks vatsa on ollut tosi kovana monta päivää, ei kiva :( toivottavasti ei ummetukseksi asti äityis..

Koska olen kärsinyt lapsettomuudesta, on minuun iskostunut ajatus, että olen valmis ottamaan kaikki raskausoireet ilolla vastaan. Vaikka oksentaisin ja makaisin letkuissa koko 9 kuukautta.

Tänään kokeilin olla ilman pahoinvointilääkettä sillä seurauksella, että oksensin niin rajusti pihapensaan juurelle, että pissasin housuun. Ja todellakin pissasin, ei mitään pientä lirausta vaan ihan kunnon pissat housussa. Ulkona. Pihalla. Tavallaan se on pientä kaiken muun (edelleen keskenmenoriski hematooman vuoksi) rinnalla, mutta silti mieleeni hiipi ajatus, että ihan oikeasti jaksanko tätä jouluun asti. Ja tietysti jaksan, mutta on tämä kyllä aikamoista.

Tänään se tapahtui. Oksensin ensimmäisen kerran raskausaikana. Iha hirveetä. Eikä edes tullut kuin mahahappoja vaikka olin syöny aamupalaksi jogurttia ja marjoja.
En tiiä onko oire vai mistä johtuu, mutta tänään nenästä tullut verta. Aamulla oikein valui ja nyt niistäessä tulee vaan verta. Hyvin outoa.

Kissanainen, nenäverenvuotoa on normaali raskausoire. Itse edellisessä raskaudessa kärsin siitä toisella kolmanneksella.

Mulla tulee niistäessä verta, vielä ainakaan ei ole valunut. Ikenet vuotaa verta myös, hampaita pestessä olen kuin vampyyri... eilen mies valitti pahanhajuisesta hengityksestä, se onkin uutta...

No huh. Ei sitten sen enempää tarvi pelästyä ja ihmetellä mistä johtuu! Mulla ei ikenet verta vuoda, onneks, koska nenäverenvuoto riittää kyllä :-D

Täällä ei pahoinvointia näy eikä kuulu.. esikoisen aikaan oli kovastikkin. Ainoastaan tuo tyhjän mahan ällö. Nenä ei vuoda verta mutta ientulehdusherkkä oon joten ne nyt sitte vuotaa harjatessa... raskausaikana piilevät ja olemassaolevat suunongelmat voimistuu, mutta se ei varsinaisesti niitä aiheuta. Mahaa turvottelee hirveesti ja hermot kireellä.hirvee väsy, mutta sitä on ollu viimeiset 10kk kun esikoinen heräilee tiheään...

En muista, että esikoisesta olisi tämmöistä kutinaa ollut. Iho on muutenkin tosi kuiva. Onko muilla ihon kuivuutta ja kutinaa?

Jep täältä löytyy! Mulla kans kutiaa jatkuvasti kuivan ihon takia. En vaan jaksa aina rasvata suihkun jälkeen ku on niin poikki. Aina ku rasvaa esim vauva öljyllä niin helpottaa taas pariksi päiväksi. Mulla on semmosta missä on e-vitamiinia niin en tiiä vaikuttaako se kans ettei kutise niin paljoa.

Takaisin