Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alavatsakipuja ja huimausta. Pyörryttää vaikka vaan istuisi ja silmissä pimenee kun lähtee liikkeelle, vaikkakin ihan hitaasti lähtisi. Välillä joutuu haukkomaan henkeään ja syke on korkealla. Muutenkin olo heikko. Näitä tulee joka päivä aina välillä, jonka jälkeen iskee päänsärky.
Rv 12+5

Erikoisen oireen huomasin, silmäni ovat muuttuneet. Ovat luonnostaan vaalean siniset, nyt erittäin kirkkaat ja kristalliset. Peiliin katsoessa olen säikähtänyt välihin, ihan kuin toinen olisi katsonut mun silmillä. Tai ettei ole minun silmät... kuulostaa jo vähän psykoosilta... :-D

Caarina nyt kun sanoit! Mulla on kans muuttunut silmien väri! Mulla on keskelle tullut vihreä/rusehtava rinkula jonka jälkeen on vaaleaa sinistä ja ulkoreuna on tommonen tummansininen/harmaa. Aiemmin mulla on ollu vaan sininen tosin tummempi ja toi tumma rinkula tuolla ulkoreunalla

Mikä auttaisi/helpottaisi "levotommi jalkoja"? Tää on ihan kamala oire ja koko päivän häiritsee etenkin iltaisin. Miatäköhän johtuu? Esikoisesta oli vasta loppuraskaudessa?
Rv 14+1

Ja kylmä auttaa levottomiin jalkoihin. Pakkasta ko olis ni menisin ulos ni heti auttaa, mut ei paljo näillä keleillä auta:D en tiiä auttaisko esim ice power..

Se vehnätyyny on kätevä myös jääkaapissa kylmennettynä jos kylmä parempi! Ittellä autto kovasti hermopinteeseen

Aamupahoinvointi jatkuu, mahassa möyrii kokoaja, närästää kokoaja... ja täällä kans noi nännit!

Pahoinvointi on kyllä ihmeellinen asia. Mulla on semmonen comes and goes tyylinen tää että voi olla parikin päivää ihan hyvä olla ja sit taas iskee :( ja mulla on ollut nännit arat ihan alusta asti. Hetken siinä kyllä jomotteli rinnat myös mutta muuten kyllä pääasiassa pelkästään nännit aristaa.

Nännit arat myös. Ovat kasvaneet ja nännipiha tummunut. Rintojen
kokonaisvaltainen kipuilu on loppunut, onneksi. Nännikipu jäi...

Onko muita jotka ovat päässeet vähemmillä oireilla alkuraskaudessa?

Minulla pahoinvointi kesti rv 5-7 enkä missään vaiheessa ole oksentanut. (Toisaalta en ole koskaan eläissäni ollut herkästi pahoinvoiva). Sen jälkeen väsymystä kesti viikolle 11-12 mutta muuta ei ollut. Olen nyt viikolla 15 ja vatsan/rintojen kasvu on ainut josta "tietää olevansa raskaana". On tullut hätäkin monesti että onko kaikki hyvin mutta ultrassa kaikki ollut ok, sikiö kasvanut normaalisti ja niskaturvotusta 0,6. Kävimme puolison kanssa ulkomailla ja kaikki sujui sielläkin mukavasti. Energiaa siis riittää. Olen kai sitten yksi "niitä onnekkaita" jotka pääsevät oireissa vähemmällä. Siispä tuntuukin oudolta kun sanon että olisin päässyt vähemmällä huolehtimisella jos oireita olisi ollut enemmän ja tavallaan olisin niitä toivonutkin olevan enemmän. Ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan ja erilaisiahan tässä ollaan :)

Muokattu viimeksi:
Selvästi tänään taas pahoinvointi-päivä :( no onneks edes jotain sai syötyä.

Tissit on ku rantapallot ja pikkuhiljaa huomaa, että pahoinvointi on jäämässä ja niskakipu, päänsärky ja selkäkipu tulossa. Sen myötä mitä nivelet löystyy niin meikä kipeytyy - siitäs saan kun on yliliikkuvat nivelet muutenkin.

Nivelvaivat ylipäätään on pyllystä :( Itellä oireilee noi polvet säännöllisesti eikä tykkää yhtään tästä kuumuudesta.

Mä olen kyllä imenyt kaikki oireet itseeni. Infernaalinen pahoinvointi, johon Primperan ei enää tehoa, kolme kokoa kasvaneet todella kipeät rinnat, navan hermosärky, turvotus ja sitten tämä mystinen verenvuoto, joka tosin on onneksi hiipumassa. Huomenna saan viimeiset antibiootit ja sitten mietitään pääsisinkö jo kotiin.

Takaisin