Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Komppaan herkkyyttä! Lisäksi myös hajuherkkyys, valkosipuli, kookos ja kissan ruokien+hiekkalaatikon hajut ovat jotain aivan kamalaa!
Vatsa on sekaisin, möyryää jatkuvasti, välillä ummettaa ja välillä suoli on taas vikkelä, mutta nyt tuntuu että vatsa ei oo normaalissa tasapainossa, sama mitä syön...

Mulla on närästystä taas..... ollu molemmista aikasemmista ihan kauheen kipiää närästystä, jospa tää ei ylly niin kipeeks.. ostin edellisen raskausaikaa jättipaketin rennietä, muutaman söin ja alko ilettää, nyt ne oottaa edelleen kaapissa..:D jos ei alkas nyt kuvottaan laksitsirenniet.

Muoks. Toinen mikä on tosi yllättävä oire mulle on et pystyn olla useemman päivän ilman makiaa:D aikasemmin oon ollu tosi makianriippuvainen. Nyt alotin herkkulakon ni en ees muista et oisin jossain lakossa, kuopuksen syntymän jälkeen ko alotin herkkulakon ni tuli kauheet päänsäryt ja hermo niin kireellä :D tosin ei iletä makia nyt ollenkaan. Maistuis kyllä mut ei oo paha olla erossakaan. Oon aika ylpeä jo näistä muutamista päivistä :D

Mulla se vaan pahoinvointi jaksaa kiusata vaikka viikkoja jo 11+5, illalla on kaikista pahimmillaan. Ei auta mikään, ei syöminen, oikeastaan on vaan pakko mennä nukkumaan jotta pääsee pakoon olotiloja :/ tälläkin hetkellä voimia keräten, että saa kolme mukulaa nukkumaan ka sit äkkiä itekkin. Aamuja unohtamatta, joka ikinen aamu pönttöä halaillen. Millon tää helpottaa? Vielä varmaan muutamia viikkoja.

Äiskä89 mulla on tota ihan samaa ollut :( tänään onneks kuitenkin sai syötyä hieman pahoinvoinnista huolimatta mutta nyt taas illalla ei maistu yhtään ruoka..

Täällä käyään vessassa öisin 1-2 kertaa ja päivällä varmaan yli 10 kertaa :D Ärsyttävää... rinnat tosi kipeet ja etovaa oloa eikä kahvia pysty juomaan, ja ainii alamahaa vihloo sillon tällön ja kauheeta turvotusta :D Rv 8+4

Mä vaan kiukkusin miehelle eilen puhelimitse, kun en meinannu saada sitä peliä näkymään. Mies oli siis toisella puolella Eurooppaa ja mä parun, kun en nää jäkistä. :-D Rv 9 ja jotain.

Fuji oonkin lueskellut, että sulla kans aika pahana ollut pahoinvointi. En kans osannut odottaa näin rajua, kun edellisen raskauden pahoinvointi viel oli jotenkin siedettävä. Kaksi edellistä tosin kans jotain aivan kamalaa! Jos mä tästä selviän, ni arvostan normaalia oloani kyllä aivan hulluna ja lupaan nauttia täysillä joka hetkestä hyvin voivana! :D

Pistin miehen kauppaan ja pyysin tuomaan jotain hyvää. No se toi pussin karkkia, mutta en huolinu. Suutuin, etten mä mitään karkkia pyytänyt vaan "jotain hyvää". Iltapalaa en suostunut syömään kun en halunnu syödä leipää... kun mä olisin halunnut hedelmiä (tai siis tölkkiananasta) ja jukurttia eikä ollu. Itku tuli! :( :-D sain kohtaukseni päätökseen, kun moitin, että pitäis tehdä remonttia ja ukko on liian saamaton...

Eilen mies oli "v*tn idiootti k*spää! älä puhu mulle en kuuntele!!!!!" kun antoi lastenhoitoneuvoja koskien minun lastani, ja hän tietää että se zone on se mihin hänellä ei ole asiaa... :-D

Voivoi, taidan hautautua peiton alle jouluun asti.......minä joka olen oikeasti lauhkea härkä...

Ainiin. Ja heitin leivänpaahtimen hormoniraivoissani roskiin...

Muokattu viimeksi:
Joo siis tän vois kuulemma melkein sanoa kulkevan suvussa.. Kuulin että serkulla on kans samat oireet (viikkoa pidemmällä ku mie) ja äidillä on ollut viimeisistä raskauksista myös tätä samaa. Ja tosi voimakasta pahoinvointia :(

Onko kellään muulla alkanut oireet helpottamaan jo 9-10 viikon paikkeilla? Täällä menossa 10+4 ja eilen tosiaan meni jo alkuraskaudesta pahasti etonut aamukahvi alas. Mietin, että katosiko ne oireet nyt "liian aikaisin", pitäisikö olla huolissaan. Seuraava ultra on kahden viikon päästä, tuntuu taas ikuisuudelta odottaa sinne ja miettiä onko kaikki hyvin. o_O

Mulla on tässäkin raskaudessa pikkuhiljaa alkanut olot jo nyt helpottamaan, en esim kahtena aamuna ole nyt kuvotellut vaikka hieman etookin. Kunhan syö usein niin pahin olo pysyy poissa. Nyt rv 7+5. Seuraavaksi odotan ummetusvaivaa ja tää väsymys luultavasti kaverina pysyy:grin

Aamulla heräsin jäätävään pissahätään ja kun pytylle ehdin niin tiputtamalla tuli :grin voitte varmaan kuvitella.. Ihan rakkoon sattui ja tippaa tippuu vaan vaikka vois kuvitella litratolkulla tulevan:grin

Mulla alkanu myös oireer helpottaan.. vaikka ei oo missään vaiheessa ollu kauheeta oireilua ni ne pienetki oireilut on helpottanu.. tilalle on tullu närästystä, vihlontaa kohdun alueella, jäätävää turvotusta varsinki iltasin.. :D

Täällä ainakin tähän mennessä tuntuu että on vähän helpompi olla.. Mutta mun tuurilla tilanne kyllä muuttuu ja huomenna oksennan :D 8+6 olisi menossa ilmeisesti nyt jos pysyn enää laskuissa mukana :D

Muoks. Joo tiesin että tässä käy näin.. Taas on ihan järkyttävän huono olo.. Ja pitäis jaksaa imuroida ja laittaa pyykit.. Kyllähän tossa kerkes about 3 tuntia olemaan hyvä olo

Muokattu viimeksi:
Ei helpota ei - oksettaa vaan enemmän ja kaikki. Eilen pesin hampaita ja satuin pitää silmiä auki kun otin vettä suuhun - meinas lähteä oksennus kun huomasin miten likainen hana meillä on. Menee ihan överiks jo.

Työkaveri söi lohta - juu ei pysty. Oli pakko "käydä jossain" sen aikaa kunnes sai sen syötyä. Kaikki iljettää ja oksettaa ja turvottaa. Ei oo kovin hehkeä olo just nyt :D

Mulla menee hetkittäin nää oireet. Eka oon tosi virkee ja jaksan vaikka mitä, mut sitten saatan olla viiden minuutin päästä ihan väsynyt. Sama koskee myös mielialoja. Ainoa on tää _itun mahakipu ja selkäkipu. Sitä on aamusta iltaan ja yölläkin. Kuulemma johtuu kohdun kasvamisesta ja kiinnikkeiden (kaks sektioo takana) repeilemisestä.

Tänäänkään ei pahaa oloa aamusta mutta silti tänäkin aamuna pelotti että alkaako se vellova olo. Aamusta ei silti meinaa mikään maistua mutta syömällä olo helpottaa vaikka ei sitä uskoisi fiiliksistä päätellen :) aamukahvitkin meni alas tosin vasta tunti heräämisen jälkeen uskalsi keittää eikä ällöttänyt.

Väsyttää mutta kun yrittää käydä päiväunille niin ei tule uni kuitenkaan. Kyllä tän kanssa pystyy elämään.

Takaisin