Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Senni_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itellä on vaan tosi ailahteleva toi olo ja eilisen ilmeisesti migreenin jälkeen aika heikoilla jäillä kuljetaan nyt. No ei auta kuin odotella että olo paranee.

Minulla taas parempi päivä. 2 päivää etoi kauheasti. Ollut paljon ummetusta ja luulen löytäneeni syy-yhteyden ummetukselle ja huonolle ololle. Tänään aamulla ummetus helpotti ja ei hetikään niin okseta enää, muutakuin mahalaukun tyhjentyessä, joka tuntuu tapahtuvan normaalia nopeammin. Olen syönyt jo kolmeen kertaan tälle päivää ja taas tuntuu, että kalvaa.

Mulla on itse asiassa parhain olo sillon ku en syö.. Syömisen jälkeen ja sen aikana alkaa jo tulla pahoinvointia jostain syystä. Ja aamulla on semmonen ihan hyvä olo ja sit myöhemmin päivällä alkaa vasta kunnolla olemaan pahoinvointia. Kääntynyt ihan päälaelleen koko systeemi mulla :D

Mulla on päänsärky jatkunut nyt 4 päivää ja paheni nyt ku mulle iski taas flunssa. Tää on jo toka räkätauti raskauden aikana.
Nyt on rv 11+3 ja oksensin äsken ekaa kertaa. Vielä en oo ihan varma johtuuko raskaudesta vai onks mulla joku tauti :D

Mä taas oksensin tänään aamupäivällä, vissiin verensokerit heilahtelee niin, että silloin oksettaa. Ja pientä nippailua ollut alavatsassa. Tää on esikoiseen verrattuna tosi erilaista, en oksentanu kuin kerran ja se johtui siitä etten ollut syönyt. Nyt taas oon oksentanut ties kuinka monesti ja pahoinvointia on paljon.

Helpottaako suola huonovointisuutta? Toivottavasti en kuulosta ihan höpsöltä :P mulla tuli äsken jälkee sellainen tyhjä olo ja ällöpaha olo. Söin puuroa ja ei helpottanut millään. Vaikka olo oli huono niin otin jostain syystä sipsikulhosta pari sipsiä ja hetkessä olo koheni ja vellotus hiipui. Oon ihan ihmeissäni :grin

Mä en pahemmin oo oksennellu.. Välillä on huonoja päiviä jolloin on etova olo koko päivän ja oksennan pari kertaa ja sit taas parempia päiviä jolloin olen vaan tosi tosi väsynyt eikä auta nukahtaminen päikkäreille vaan olen sitten entistä väsyneempi! :(

Ihan normaalia, et suola parantaa oloo :) Ite käytän sitä nyrkkisääntöä tän raskauden ajan, et jos tulee paha olo esim. syömättömyydestä, ni otan ekaks hiukan sitä, mitä tekee mieli. Usein se hiukan helpottaa oloa ja pystyy tekee kunnon ruuan. Siit mieliteosta myös huomaa, et mimmosta tekee mieli. Haluaako suolasta vai makeahkoa ruokaa (esim. curry).

En ole sitä tajunnu kokeilla. Yleensä oon mieletön suolahirmu mut nyt oon rajoittanut ihan huomattavasti!

Mä en oikein oo aiemmin ollu mikään sipsujen ystävä, ennemmin ostan herkkuina karkkia. Nyt raskausaikana päinvastaista. Esikon raskausajalta en tämmöstä muista ollenkaan. Silloin kyllä taisin vedellä paljon niitä tucin sour&cream suolakeksejä :P

Kiukkuisuus. En tiiä johtuuko tää raskausesta vai onko muuten mul joku kiukkukausi meneillään. Mies parka kun kiukuttelen sille koko-ajan :/ yritän olla kiukkuumatta mutta minkäs teet kun kaikki asiat vaan ärsyttää :/ toivottavasti loppuisi tää kohta. Ja sitten mua itkettää ihan kaikki asiat :/ telkkusta aina kun tulee mainos missä ihan tosi pieni vauvoja niin itkettää :D

Mulla ei oo ollu yhtään pahoinvointia:) rinnat on kasvanu kuppikoon verran ja tosi arat. Väsyttää hulluna koko ajan. Sit myös unettomuus on kiusana, ei millään meinaa uni tulla:( huimausta on varsinki aamusta. Ja ei tee mieli oikein mitään syyä paitsi usein jotain hedelmää tai tomaattia..Kahvi ei maistu hyvälle enää. Vilunväristykset on kans yksi oire.

Jahas, kahvi maistuu taas (10+3). Eilen nuuhkaisin työpaikan moccamasteria kun oli porisemassa eikä kahvin tuoksu enää aiheuttanut puistatusta. Tänä aamuna teki etäisesti mieli kahvia ja keitinkin pienen kupin, hyvältä maistui :)

Toi itkeminen on lisääntynyt täällä kans. Jotkut biisit laukasee sen, elokuvien surulliset kohtaukset (mitä aikasemmin ei ole ollut). Ja edelleen hermostun paljon herkemmin ku normaalisti, miesparka :wink

Joo herkkyyttä havaittavissa! Eilen katsottiin lätkäpeliä ja mä ihan herkistyin, kun Kanadan maalivahti näytti niin pettyneeltä. :D

Mulla oli ensioireina (viikkoina 4-6, silloin en vielä tiennyt olevani raskaana) kamala väsymys, mikään ei kiinnostanut, kolmen päivän etova olo ja oksentelut, rinnat arasti... Tein testin viikolla 7, ja jotenkin loksahti palaset paikalleen. Nyt on arat rinnat ja alavatsassa poltetta, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kuulin, että ne on kohdun kasvukipuja.

Välillä tulee huono olo ja olen lääkinnyt itseäni ruualla :D se auttaa.

Täällä on jatkuva nälkä! Pakko syödä parin tunnin välein tai tulee tosi heikko ja huono olo. Pahin väsymys on onneksi jo takanapäin. Välillä on ihan järisyttävän kylmä, kunnon horkka puskee! Villapaita ja -sukat on aivan must!

Mulla myös tunteet pinnassa ja tosi herkkä olo. Eilen kun olin kärryttelemässä ja nukuttamassa esikkoa, vastaan tallusteli yksinäinen sorsa. Mulla tuli ihan itku kurkkuun kun toinen yksinään kaupunkialueella steppailee ihan eksyneen oloisena.. Sillälailla.

Rv 10+2

Takaisin