Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä muakin tähän asti on pelottanut synnytyksessä ainoastaan se, että en ehdi sairaalaan, mutta sunnuntain jälkeen on mieli ollut levollinen. Kyllä siitä matkasynnytyksestä kätilön kanssa keskusteltiin ja siihen on pakko tietysti varautua. Esikoisesta menin sairaalaan ponnistavana, joten lähellä oli matkasynnytys silloinkin. Meillä asuu naapurissakin kätilö ja paljon olen hänenkin kanssaan tilanteesta jutellut.

Kotona kuitenkin niin paljon mukavampi odottaa ja olla. Plus tietty sekin, että osastolle jääminen olisi sotkenut meidän perheen arkikuviot totaalisesti, vaikka tukiverkosto lähellä onkin hyvä.

Jahas jahas.. nyt on koko päivän ollut kävely voisko sanoo jopa kipeetä. Alavatsaan viiltää ja alapäässä tuntuu ihme juilimista kävellessä. (Näytän varmaan siltä et kävelisin kuset tai paskat housussa :D) ja ruokahalu ollut tosiaan muutaman päivän ihan JÄRJETÖN. Vauvan liikkuminen vatsassa tuntuu jo epämukavalta.. :( Koskahan tää oikein tulee.. vaikka viikkoja onkin nyt 36+4 :D NII JA VIELÄ, mulla on jonkun kaks viikkoo kuulunut ihmeellistä "napsumista" vatsasta?! :D Muilla samaa? :D Nyt iltaa kohti myös vähän selkääkin rupes pakottaan :((

Muokattu viimeksi:
Tulipa sitten viime yönä valvottua useampi tunti kun supisteli. Semmoisia pahimmoisia, että vähän sattui, mutta kuitenkin sen verran, että nukuttua ei saanut. Päädyin lopulta ottamaan 1 g Panadolin ja sillä helpotti ja sain unen. Mut nyt väsyttää! Toivottavasti tämä ei tuu tavaksi vaan sitten seuraavan kerran saakin lähteä. Nyt rv 36+2 ja sais tuo nyt vielä vähän aikaa mahassa pysyä. 36+0 painoarvio oli vasta 2740 g. Keskikäyrällä, mutta onhan tuo vielä liian pieni syntymään.

Jahas, täytynee alkaa käyttää liivejä ja liivinsuojuksia öisin. Heräsin tänä aamuna ja molemmat rinnat oli kuorrutettu kuivuneella maidolla. Onhan sitä jo useamman viikon tihkunut pari tippaa lähinnä iltaisin, mutta nyt on näköjään yön aikana ihan kunnolla valunut.

Blackpanther, ei hätää, olin itse 1700g ja ainakin melkein täysijärkinen yksilö :D Ei tullut edes mitään lisäseurantoja, mitä nyt pari päivää keskoskaapissa. Kaikki oli jo ihan riittävän kasvanut, läski vain puuttui!

Mä ehkä ennenaikaisuudessa pelkään sitä, että jos vauva ei taaskaan pääse mun kanssa osastolle. En oo nimittäin kertaakaan saanut sitä vielä kokea, vaikka lapsia on kolme kun kaikki on kiertäneet tehon kautta. Vaikka ovat siis täysiaaikaisia ja hyvän kokoisia, mutta ekalla ilmarinta, tokalla tulehdus ja kolmas sektion jälkeen "vaisu" (eka oli viikon, toka vuorokauden ja kolmas vaan muutaman tunnin, mutta silti olis kiva kerrankin saada itse työntää se vauva vaunuissa salista sinne osastolle ja olla olematta huolissaan). Mutta muutenhan rv 36 ja 2700 g on jo ihan turvallinen aika syntyä :)

Hui. Kävin neuvolassa, mulla verenpaineet näytti 135/102... muilla??
Plus et tänään on pienikin kävely tuottanut kipuja, alavatsaa vihlasee melko lujaa ja on pysähdyttävä, kestää muutaman sekunnin. Synnytänkö mä kohta??

Hui. Kävin neuvolassa, mulla verenpaineet näytti 135/102... muilla??
Plus et tänään on pienikin kävely tuottanut kipuja, alavatsaa vihlasee melko lujaa ja on pysähdyttävä, kestää muutaman sekunnin. Synnytänkö mä kohta??

Tuo sun alapaine on kyllä koholla, RR:n pitäisi pysyä alle 140/90. Muuten voi olla raskausmyrkytyksen oire. Millaisia seurantaohjeita sait?

Tuo sun alapaine on kyllä koholla, RR:n pitäisi pysyä alle 140/90. Muuten voi olla raskausmyrkytyksen oire. Millaisia seurantaohjeita sait?
Sain neuvolasta verenpainemittarin jolla seuraan muutaman kerran päivässä paineita ja ilmoitan ne neuvolaan. Pissassa ei ollut valkuaista eikä muitakaan raskausmyrkytyksen oireita oo. Tiistaina sit taas uudestaan neuvolaan ja soitti ä polille jos alkaa tuleen päänsärkyä näköhäiriöitä yms. Tänään ollaan just menossa tutustumiskäynnille TAYSiin, mietin et pitäskö sielä sanoo tosta paineesta samalla kun sinne kumminkin menossa.. rv 36+4.

Olen ollut eilen ja tänään jotenkin yliväsynyt. Tänään heräsin 07.00 ja sitten taas kupsahdin nukkumaan hetkeksi ja taas nousin 9.30, sitten hetken touhuin ja tein omenahilloa, jonka jälkeen taas kupsahdin ja heräsin 16.30... Nyt ruoka työn alla ja olen taas ihan valmista kauraa... :D Nyt vaan pitää sinnitellä jollain ihme konstilla. Nenä vuotaa ja on sellainen flunssainen olo, suorastaan hehkeä. ;)

Muutama viikko sitten ilmaantunut uusi oire... Vauva painaa jotain hermoa jossain ja vasemman käden sormet ei toimi kunnolla... Niitä särkee kokoajan ja nipistelee kuin olisivat puuduksissa... Saa pelätä että tavarat tippuu kädestä... Ei kiva.

^ mulla on toi molemmissa käsissä, ollut kesästä asti, ja pahenee vaan :sad001
ihan välillä tippuukin tavaroita, kun en tunne mitään.
lisäksi särkee niin, että pakko ottaa panadolia. Valvon näiden takia öisin.

Nyt mittautin kotona uudestaan paineey, näytti 131/102, pistin neuvolaan viestiä ja sanoivat laittaneensa lähetteen TAYSsiin... mutta kysympä nyt samalla kun sinne ollaan menossa kattoisko..
Päivitystä verenpaineeseen, nyt mittasin aamulla kun en ollut syönyt/juonut mitään, verenpaine näytti ekalla kertaa 146/111, 2. Kertaa 132/104, 3. Kerralla 142/102.. mittasin siis heti herättyäni kun olin jonkun 15 min makoillut sängyssä.. mut hui, on noi kyllä aika korkeet, toi alapaine varsinkin...

Päivitystä verenpaineeseen, nyt mittasin aamulla kun en ollut syönyt/juonut mitään, verenpaine näytti ekalla kertaa 146/111, 2. Kertaa 132/104, 3. Kerralla 142/102.. mittasin siis heti herättyäni kun olin jonkun 15 min makoillut sängyssä.. mut hui, on noi kyllä aika korkeet, toi alapaine varsinkin...

Mitä ne ohjeisti sulle eilen taysissa? Tuollaisten paineiden takia olisin yhteydessä neuvolaan/ä-polille. Olen itse kuudetta päivää osastolla saman ongelman vuoksi..

Siskolla noihin käsisärkyihin ja puutumisiin auttoi fyssarin laittamat teippaukset! En tiedä oliko lymfateippaukset vai jotain muuta...

Takaisin