Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on viimeaikoina maha ollut tuosta navan kohdalta ihan hirveän kipeä/herkkä ja osittain tunnoton.. Viime yönä tajusin kääntää kylkeä, niin sain nukuttua paremmin.. Kyykkyyn pääsen, mutta ylös en :D eli koitan olla menemättä lattiatasolle. Polvet ei ole kipeät, mutta voimat ei tahdo riittää ylösnousuun..

Painon nousu voi vaikuttaa kanssa, mut on myös hyvä muistaa et tässä vaiheessa erityisesti hormonit vaikuttaa niveliä löysyttävästi. Itellä kun on löysät nivelet jo valmiiks, niin saan olla tarkkana missä asennossa erityisesti jalkoja pidän, kun just polvet kipeytyy herkästi. Omalla siskolla on menny jopa siihen et hänellä luksahteli polvilumpiot raskauksien aikana spontaanisti sijoiltaan, kun niillä jo ilman raskauden vaikutuksia oli sitä taipumusta.
Ai, hui! En tullu aatelleeks tota. Mullakin on siis koko ikäni ollut kyllä huonot polvet. :(

Mulla on viimeaikoina maha ollut tuosta navan kohdalta ihan hirveän kipeä/herkkä ja osittain tunnoton.. Viime yönä tajusin kääntää kylkeä, niin sain nukuttua paremmin.. Kyykkyyn pääsen, mutta ylös en :D eli koitan olla menemättä lattiatasolle. Polvet ei ole kipeät, mutta voimat ei tahdo riittää ylösnousuun..
Toi napakipu on niin tuttua, mulla ollu kans viimisen kuukauden tosi herkillä, välillä itku meinaa tulla kun vauva potkasee siihen. :( mut nyt ei oo muutamaan päivään ollut. :) ja täälläkin olo on voimaton, jo sängyssä kyljen kääntäminenkin tuntuu ihan kauheelta suoritukselta. Pakko myöntää että oon kyllä ihan rapakunnossa, välillä mietityttää kuinka sitä "jaksaa"'synnyttää kun on niin huono kunto! :(

Nyt on tullut nopsaan tooosi nuutunut olo, ihan tällä viikolla... Soitan kyllä huomenna neuvolaan. Tänään kahet päikkärit, ja silti väsytti. :( kello kohta vasta yhdeksän, ja harkitsen jo nukkumaanmenoa. Vois sen hemoglobiinin tarkastuttaa, sitä ei oo nyt hetkeen katottukaan ees.

Mulla on hemo noussut kyllä ihan kivasti, vaikka onkin vielä alhainen 119. Mutta parempi kuin se alle 100. Siitä huolimatta oon ihan naatti koko ajan. Tänään olen vain nukkunut pikkupäikkäreitä melkein tunnin kahden välein. Viimeksi neuvolassa sanottiin että ihan normaalia.. Tosin yöunet on myös vaan n.4h mittaisia vatsakivun vuoksi.

Mulla oli alussa hB 154, ja puolivälissä 140. Sen jälkeen ei olla sitten mitattukaan enkä ole älynnyt pyytää. Erillistä rautalisää en ole ottanut, kuin sen 25mg mitä tulee multivitamiinin ohessa. Nyt sitten väsyttää jo ihan tajuttomasti. Jospa ehtisi nousta, jos on päässyt laskemaan kovinkin alas...

Väsymys kuuluu loppuraskauteen vaikka hb olisi normaali. Keho valmistautuu tulevaan ja jossain vaiheessa se väsymys saattaa kadota ja tilalle tulla valvonta kausi. Kannattaa levätä aina kun pystyy.

Muokattu viimeksi:
Mä syön ite retafer rautatabletteja 2/pvä, mut mulla on aina ollutkin anemia. Ei mun hB nouse yli 125 vaikka kuinka söisin.. :D Mut oon kyllä niin tottunut vuosien aikana tähän alhaiseen tasoon kun ennen raskautta en edes syönyt mitään niin hyvin pärjäsin. :D niin ja noiden rautojen lisäks syön itekkin vielä multivitamiinia missä lisänä kans sitä rautaa.. :D

Naisilla normaali hemoglobiini on 117-155, eli 125 on oikein hyvä. Sekin on aika yksilöllistä, missä vaiheessa alhainen hb kelläkin vaikuttaa. Itse olen ihan normaali hb:n ollessa 90, joku toinen ei silloin pääse ylös sängystä.

Naisilla normaali hemoglobiini on 117-155, eli 125 on oikein hyvä. Sekin on aika yksilöllistä, missä vaiheessa alhainen hb kelläkin vaikuttaa. Itse olen ihan normaali hb:n ollessa 90, joku toinen ei silloin pääse ylös sängystä.
Tää on kyllä niin totta tää yksilöllisyys, mäkin oon tottunut et mulla se on joku just ja just 100, eikä mielestäni vaikuta mitenkään erikoisemmin. :D Mut en oo kyllä huomannut eroo vaikka nyt on melkein se 125, raskaus verottaa kumminkin, kuuluuhan tähän tilaan ollakkin välillä vähän väsyneempi, varsinkin nyt loppu raskaudesta. Nimim. Väsyttää joka päivä ja otan päikkärit jos siltä tuntuu. :D

Ihan hirveitä alapääkipuja alkanut olee, tänään jo täyttä tuskaa. Normaalisti on selvästi luissa se kipu ja pahenee rasituksessa. Nyt tällä viikolla alkanut olemaan pakotusta koko alapäässä ja vähän väliä järkky paineen tunne. Tänään kun yritin kauppaan taapertaa ihan hissun kissun (100m!!)tuntui joka askeleella että sisältäpäin työnnettäisiin jotain terävää emättimeen päin. Tosi outo tunne ja hyvin epämiellyttävä!
Viikolla 35 olen.
Onko teillä muilla alapää kanssa ihan sika kipee?

täällä sama, liikkuessa kävellen/kylkeä kääntäessä sängyssä tuntuu ikävää kipua alapäässä ja ny on alkanu alaselkäsärkykin! rv 34+1

Ihan hirveitä alapääkipuja alkanut olee, tänään jo täyttä tuskaa. Normaalisti on selvästi luissa se kipu ja pahenee rasituksessa. Nyt tällä viikolla alkanut olemaan pakotusta koko alapäässä ja vähän väliä järkky paineen tunne. Tänään kun yritin kauppaan taapertaa ihan hissun kissun (100m!!)tuntui joka askeleella että sisältäpäin työnnettäisiin jotain terävää emättimeen päin. Tosi outo tunne ja hyvin epämiellyttävä!
Viikolla 35 olen.
Onko teillä muilla alapää kanssa ihan sika kipee?
Siis ihan kun MÄ olisin kirjottanut tän! :D Kutsun sitä "sukkapuikko" kivuks. XD Tää tuli siis siitä kun kuvailin tota kipua miehelle niin sanoin että tuntuu kun joku tökkis sukkapuikolla just sinne :DDD Mut joo ei tunnu kyllä kivalta, esim. Kävellessä on melkein pakko oikeesti pakko ihan pysähtyäkkin.. ja tosiaan tänään oon huomannut pissalla käydessä tai jos menee kyykkyyn niin tuntuu alapäässä painetta, aika kovaakin.. :o Ihan kun joku yrittäis vähän pihalle päin jo alapään kautta :o Siis tuntuu et pää painaa sinne jo. Onkohan tämä tulossa parin viikon sisään, alan epäillä... :p :o RV 35+6

Siis ihan kun MÄ olisin kirjottanut tän! :D Kutsun sitä "sukkapuikko" kivuks. XD Tää tuli siis siitä kun kuvailin tota kipua miehelle niin sanoin että tuntuu kun joku tökkis sukkapuikolla just sinne :DDD Mut joo ei tunnu kyllä kivalta, esim. Kävellessä on melkein pakko oikeesti pakko ihan pysähtyäkkin.. ja tosiaan tänään oon huomannut pissalla käydessä tai jos menee kyykkyyn niin tuntuu alapäässä painetta, aika kovaakin.. :eek: Ihan kun joku yrittäis vähän pihalle päin jo alapään kautta :eek: Siis tuntuu et pää painaa sinne jo. Onkohan tämä tulossa parin viikon sisään, alan epäillä... :p :eek: RV 35+6

Aiemmin se on tuntunut että joku tökkis sukkapuikolla just sinne, mutta nyt se tuntuu toisinpäin, siis toisesta suunnasta, ylhäältä alas :wideyed: että siis alaspäin tungettaisiin jotain terävää, kohta emätintä :wideyed: on nää niin outoja tuntemuksia, milloin missäkin. Vielä ties kuinka monta viikkoa ja kävely toisina hetkenä sula mahdottomuus! :sad001 Näiden hirveiden alapää-kipujen lisäksi kun iskias-tyyppinen selkä-pakara kipu on menny niin pahaksi toiselta puolta että jalka ei meinaa pitää alla, eikä saa selkää toisinaan suoraksi. :arghh: Nukkuminen ei meinaa millään onnistua (niinkuin taas viime yön oon kokonaan valvonu :inpain: ) kipujen takia, ja päivälläkin elo hiton hankalaa kun missään asennossa ei ole hyvä olla kun selkä ja alapää niin kipeät.
Vali vali :rolleyes:

Täällä päivä alkanut järkyttävän pahoinvoinnin kera. :grumpy: Useamman kerran yökkäillyt, mutta vielä ei mitään oo tullut ulos. Ei kovin ruusuinen fiilis.

Aiemmin se on tuntunut että joku tökkis sukkapuikolla just sinne, mutta nyt se tuntuu toisinpäin, siis toisesta suunnasta, ylhäältä alas :wideyed: että siis alaspäin tungettaisiin jotain terävää, kohta emätintä :wideyed: on nää niin outoja tuntemuksia, milloin missäkin. Vielä ties kuinka monta viikkoa ja kävely toisina hetkenä sula mahdottomuus! :sad001 Näiden hirveiden alapää-kipujen lisäksi kun iskias-tyyppinen selkä-pakara kipu on menny niin pahaksi toiselta puolta että jalka ei meinaa pitää alla, eikä saa selkää toisinaan suoraksi. :arghh: Nukkuminen ei meinaa millään onnistua (niinkuin taas viime yön oon kokonaan valvonu :inpain: ) kipujen takia, ja päivälläkin elo hiton hankalaa kun missään asennossa ei ole hyvä olla kun selkä ja alapää niin kipeät.
Vali vali :rolleyes:
Mullakin oli yhtenä viikkona tossa oikeen puolen nivunen niin kipee et jalka meinas mennä koko ajan alta,mut se meni sit onneks ohi siinä viikossa, ollaan mekin kauheita valittaan :DD

Onkos muilla ollut rajuja jumeja alaselässä tai pakaroissa? Mulla on jo useamman viikon kiukutellut oikea pakara. Siellä tuntuu olevan jonkinlainen pinne, joka hankaloittaa liikkumista, ylös nousemista, kääntymistä makuullaan/istuallaan. Pahinta on, kun menen saunoessa makoilemaan lauteille, niin pakara menee aivan jumiin, ja pääsen ylös vain miehen vetoavustuksella. Mutta rakastan saunomista ja lauteilla makoilua, joten en oo niistä luopunut.

Mies on hieronut pakarajumikohtaa välillä, mikä auttaa hetkeksi. Mietin, voisiko vauva painaa jotain hermoa tms., mistä jumi tulisi.

Nessu 34+2

Mulla jatkuu edelleenkin tää mystinen molempien polvien särky :o sattuu nousta autosta/tuolilta ja VARSINKIN kyykystä nouseminen!':( ei oo mikään kiva vaiva. :(

Nessu: Kuulostaa tutulta. Mulla oli tuossa jokunen viikko sitten vasen pakara tosi jumissa. Tai yleensä aamuisin oli ihan ok, mutta sitten päivän mittaan. Jossain vaiheessa helpotti ja tilalle tuli liitoskivut... Ei hyvä milloinkaan :D

Nyt on alkanut selkä väsymään herkästi. Ja muutenkin väsyttää ja kiukuttaa kaikki. Se et pyykkikoneen täyttäminen käy jo työstä sekin kun läähättäen koettaa kaivaa pyykkiä korin pohjalta ja lajitella niitä osaa koneeseen ja osaa toiseen koriin ja sit olis tyyliin valmis päikkäreille sen jälkeen... Mut eipä nukuta päikkäreitä meidän talossa ei! Nimim. vain vähän kateellinen esikoisen odottajille tai niille kenellä on vain yksi lapsi, jonka kanssa on mahdollista pötkähtää petiin ;)

mullakin öisin hirveetä jalkasärkyä ja nyt alkanu jumalaton suonenveto pohkeessa! tuntuu että kuolema korjaa pois kun se veto alkaa :(

Takaisin