Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tema! Kaapista taitaa tällä hetkellä löytyä noista sun antamista vaihtoehdoista tuota etikkaa... Vaikka jotenkin jo ajatus siitä kuulostaa kivuliaalta :O Laittaisinkohan miehen käymään hakemassa kaupasta vaikka piimää...

Onko joku käyttänyt scheriproctia tms. peräpukamiin raskausaikana? Koetin googlettamisella etsiä tietoa, mutta ainahan noissa kaikissa kohdassa "raskaus ja imetys" on, että "kysy lääkäriltä"... Mun koko hemmetti alapää varmaan räjähtää kohta :/ Hiiva ja nyt sit vielä nuo polvissa asti roikkuvat pukamat on äityny kipeäksi ja... Paitsi tälle mä repesin (hih, siis joo, kai mä oon vähän väsynyt):

"Scheriproct Neo -hoito ei poista peräpukamien syytä."

Eli onko tää toisin sanoen: "Ei aiheuta ennen aikaisen synnytyksen vaaraa eikä myöskään sovi synnytyksen käynnistämiseen" ;)

Kaikkia muita tuntuu väsyttävän kovasti, mutta täällä kärsitään unettomuudesta... Nukahtaminen tosi vaikeeta ja välillä olen valvonut puoli viiteenkin aamulla... Ja yhtään pidempään ei pysty nukkumaan, kun esikoinen herää viimeistään seitsemältä... Lisäksi närästää ja selkä oireilee... Ei ole kovinkaan hehkeä olo. Vauva voisi vaikka pian jo tulla, niin loppuisi nämä oireet. Ainakin esikoisen kohdalla kaikki yllämainitut oireet jäi synnytyssaliin...

Nyt nämä viimiset pari päivää ollu kyllä aikamoista koettelemusta.. öisin nukkunutkin vaan pieniä pätkiä, ja nytkin sain yhdeltä unta ja heräsin kolmelta... siitä asti tässä pyörinyt. Ajatukset käy ihan ylikierroksilla ja jotenkin harmittaa ja itkettääkin kaikki. Kurkkukin ollut koko päivän tosi kipeenä ja nyt yötä vasten siihen plussaks vielä korva- ja päänsärky ja nenäkin vuotaa koko ajan ja en tiedä miks mutta polviakin on ruvennut nyt tänä yönä särkeä kamalasti ja toosessa nivusessa tuntuu ajoittain kun alkais "vetää suonta?!" Pyydän anteeks kauheeta avautumista mutta jotenkin ei vaan nyt jaksa. Kaikki tuntuu kaatuvan.

Mulla kanssa vetää suonta joka yö... Ensin oli pohkeissa ja nyt siirtynyt heti polvitaipeen yläpuolelle. Ei paljoa ole auttanut vaikka tuplasin päivittäisen magnesium annoksen...

Mä olen tosi väsynyt, mutta sitten illalla saatan pyöriä sängyssä ties kuinka kauan.

Samaten on alkanut pelottaa miten pärjään vauvan kanssa jne. ajatukset pyörii päässä :(

Nyt lykkäs vielä jäätävän flunssan päälle.

Vituttaa myös oma paino kun kiloja tullut liikaa. Jalat särkee ja turvottaa. Ei mulla kyllä oo missään vaiheessa raskautta ollut mitenkään hehkee olo.

Vituttaa myös oma paino kun kiloja tullut liikaa. Jalat särkee ja turvottaa. Ei mulla kyllä oo missään vaiheessa raskautta ollut mitenkään hehkee olo.
No ei oo raskauden hehku päässyt yllättämään täälläkään. Pahoinvointia ja turvotusta alusta loppuun.

Jipii! Mun jalkapohjat ei kutia (kopkop)...Mutta kädet sen sijaan edelleen.. Lähinnä aamuisin. Josko nekin kohta helppaisi. Unettomia öitä myös täällä, tai sanotaan näin että herään aikaisin ja yöllä herään vessaan kerran ja saatan mennä myöhään nukkumaan..ja aamupalan jälkeen otan välitirsat , auttaa jaksamaan paremmin. Nautin niiiin paljon kotona olosta. Vaikka juuri mitään ei pysty tekemään. No joka aamu olen puuron tehnyt, sekä leiponut teeleivät aamuun. Ollaan miehen kanssa hiukan kotia laitettu kuntoon, vaikka remontti ei taida loppua ikinä.. :D Iltaisin nukkumaan mennessä on ollut vaikeaa asettautua kyljelleen, jotenkin vatsaa kiristää/vihloo/sattuu.. Tiedä mistä lie johtuu, mutta oon hiukan tyynyllä koittanut vatsaa tukea. Sekä ne ns. Menkkakivut tulee iltaisin, no ne kaiketi johtuu endosta. No ei tässä kauan enää ole... 36+0

Mä olen tosi väsynyt, mutta sitten illalla saatan pyöriä sängyssä ties kuinka kauan.

Samaten on alkanut pelottaa miten pärjään vauvan kanssa jne. ajatukset pyörii päässä :(

Nyt lykkäs vielä jäätävän flunssan päälle.
Kuulostaa ihan mun pään ajatuksilta. :( ja siis joo, kauhee flunssa täälläkin! Ja nyt sit vielä tuli toi navan vierus taas niin kipeeks että pelkkä hengittäminenkin tekee TUSKASEN KIPEÄÄ. Ja sit vielä kun vauva myllertää just tossa navan vieressä niin jokaisesta liikkeestä tulee kyynel silmään...

Uusi oire saatu... maha on mennyt iholta tunnottomaksi osasta kohtaa. Hassu fiilis mut pitäis olla ihan normaalia :P

Siis onko muilla ilmaantunut molempien polvien kipeyttä?? Kyykkyyn meneminen sattuu ja muutenkin kävely yms. Tuntuu aika inhottavalta, kun ei siis tunnu miltään lihasperäiseltä kivulta vaan luulen ainakin et ne on ihan molemmin puolin nuo LUUT polvissa??? :o

Tissit vuotaa ja lantio poksahtelee... Öisin oon onneks saanu vielä nukuttua ihan hyvin, ja päivisinkin on mukava torkahtaa kissojen viereen. :) Mahan kanssa vaan alkaa olla jo vähän tukala olo harjoitussuppareiden kanssa, ja kyljen kääntäminen sängyssä välillä haastavaa, kun tuntuu että lantio repiää irti. Kävellä ei voi enää kuin etanavauhtia, ettei mahaa ala kiristää.

Heräsin yks yö järkyttävään polvisärkyyn tai oikeastaan kipuun, mutta se meni sitten ohi nopeasti kun liikuttelun jalkaa.
No mua inhottaa kun mulla tämä ei mee millään ohi, se on jä pysyy yötä päivää. Voisko johtua nopeasta painonnoususta että polvet ei pysy perässä ja siks kipeytyy.. mulle kumminkin tullu jo 20 kiloo... :o

Painon nousu voi vaikuttaa kanssa, mut on myös hyvä muistaa et tässä vaiheessa erityisesti hormonit vaikuttaa niveliä löysyttävästi. Itellä kun on löysät nivelet jo valmiiks, niin saan olla tarkkana missä asennossa erityisesti jalkoja pidän, kun just polvet kipeytyy herkästi. Omalla siskolla on menny jopa siihen et hänellä luksahteli polvilumpiot raskauksien aikana spontaanisti sijoiltaan, kun niillä jo ilman raskauden vaikutuksia oli sitä taipumusta.

Takaisin