Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Annmarie täällä myös yks sitkee flunssa ollut jo vkon koko poppoolla. Viime vklna ja alkuviikosta oli kaikilla lämpöä, mut nyt onneksi alkanut hellittää ja enää oikeastaan nenät valuu ja pää täynnä räkää. Kiva mennä huomenna miehen pikkusiskon rippijuhliin...

Jep. Kevät on flunssan kulta-aikaa kun kaikilla on vielä D-vitamiinitasot alhaalla. (Lisäravinteista huolimatta)
Asiaa ei kyllä paranna tää useamman viikon jatkunut huono syöminen...
Kai me silti eloon jäädään!

Flunssatoverit, täällä sama homma. Kolmas päivä menossa. Aamu alkaa aina kunnon kurkkukivulla, ja päivemmällä pääsen räänvalutusvaiheeseen ja aivastelemaan. Harmittaa, että piti just viikonlopuks ja vapaapäiviks sairastua.

Normaalitilanteessa olisin jo vedellyt finrexinejä ja panadolhotteja, nyt ihan jaffalla ja kaupan kurkkupastilleilla menty. Ja ulkona olis niin ihana auringonpaiste, mutta ei vaan jaksa liikkua nenäliinapisteen ja sohvan uumenista.

Ootteko te muuten olleet flunssan takia sairauslomalla? Mä ajattelin kyllä, että kun olo nyt mennyt koko ajan kipeämpään suuntaan, pitänee ainakin huominen olla saikulla parantelemassa. En halua ottaa mitään riskejä, että rehkisin sairaana ja raskaana töissä.

Nessu 12+3

Muokattu viimeksi:
Sama juttu Pippuri! Just aattelin tänne rapsata, että kun on kaksi päivää touhunnut lasten harrastusten parissa niin ei oo paljon ees ehtinyt miettiä koko raskautta. Ja kun ei edes tunnu missään, lähes oireeton olo. Torstaina ultra... 12+1

Kuvotus alkaa helpottaa, kertaakaan en ole oksentanut. :) Mutta tää väsymys... Koska tää oikeen menee ohi? Pari päivää oon jo oikeesti miettinyt olenko liian vanha olemaan raskaana taas...? Kaikki illat menee sohvalla lojuen ja mies saa tehdä kaikki kotityöt. Työt jaksan ja sit oon aivan puhki illat. Hiukan siis mieli maassa tällä hetkellä. :(

Mulla kans oireet on vähentyneet. Pahoinvointi on tosi satunnaista ja ei enää jokapäiväistä. Huimausta on edelleen ja uskon sen liittyvän migreenin auraoireisiin. Myös heikkous yllättää nopsaa, jos ei ole muistanut syödä säännöllisesti. Kohdun kadvukipuja on jonkin verran. Treeneissä huomaa, että hengästyy nopeammin ja hyppiminen ei tunnu niin kivalle enää. Alavatsassa alkaa tuntua painetta, jos hyppii paljon.

Nyt on menossa 12+1. Huomenna aamulla ultra! Jännittää!

Viikot käänty 14+ ja oireita on... vessassa juokseminen öisin. Rinnat on yhä turvoksissa, muttei yhtä kipeät. Turvotus on kadonnut, ruokaa ei tee mieli, pahoinvointi on hävinnyt, väsymys ei oo enää niin kaiken allensa peittävää. Mieleen hiipii epäilys ettei kaikki ole hyvin. Ainii paitsi tuo hiton hyppykuppa eli huuliherpes, hitto miten raivostuttaa!

Swan, kiitos, ehkä mäkin jaksan odottaa viikon vielä jos sit alkais väsymys hellittää...
Nyt on ainakin innostus työhön pikkuhiljaa viikonlopun aikana palannut! Muutama viikko mennyt vaan "ollessa", pakolliset tehty ei muuta. Työpari ollut leikkauksen takia 4 viikkoa sairaslomalla ja sillä verukkeella pidetty vähän löysempää ohjelmaa töissä. Perjantaina sain tietää että hän on vielä 3 viikkoa poissa ja niihin viikkoihin sisältyy pari mieluista tapahtumaa, joiden suunnittelu ja toteutus on nyt mun harteilla. Viikonlopun aikana on kipinä palannut ja olen alkanut suunnitella työasioita (jotain hyötyä makoilusta!). :) Ehkä pikkuhiljaa jaksais tehdä jotain sit kotonakin kun työasiat innostaa.

Huuliherpes?!?!? WTF!!!! Miulla ei oo ikinä ollu, nyt näyttäis sit olevan. Kai. Kesken harkkapäivän suupieleen nous ilman ennakko-oireita kolme kirvelevää pientä rakkulaa.

Samma här! Mulle tuli pari viikkoa sitten ihan puskista huuliherpes ja oli muuten sitkeää laatua :(

Mulla on ollu inhottavan tuntuista juilimista alamahassa. Johtuu varmaan siitä, että paikat venyy. Muuten olo on välillä ihan normaali ja turvotuskin laskenut. Sitten taas välillä iskee kamala väsymys, huono olo ja huimaus. Sauna vie ihan täysin voimat. Välillä tuntuu, että oonkohan mä raskaana enää ollenkaan.

Mullakin joskus nuorempana huuliherpestyyppi oireillut, mutta alapäässä. Onneks ei nyt vuosiin eikä toivon mukaan tulekaan.

Neuvolassa tosin sanottiin, että raskaus saattaa saada herpeksen puhkeamaan. Ja jos niin käy, varsinkin alapäässä, on melko todennäköistä, että siitä hetkestä synnytykseen asti pitää sitten vedellä estolääkkeitä, koska jos sattuis olemaan herpesrakkuloita synnytyksessä, viruksen tarttuminen vois olla vauvalle vaarallista.

Pitää pitää peukut pystyssä, että ei tuu oireita. Eikä tuo huuliherpeskään varmasti kiva ole, vaikka ei olekaan vauvalle käsittääkseni mitenkään vaaraksi.

Aiheesta kymmenenteen... Apua, mikä flunssa. Oon aivan töötissä ja pää täynnä räkää. Oli pakko jäädä kotiin sairastamaan duuniin menon sijaan. Ja olo on kyllä karmee. Mitään vinkkejä flunssan helpottamiseen raskaana, kun ei viitti/voi napsia lääkkeitä?

Jos joku lohduttaa, niin se, että huomenna nt-ultra. Toivottavasti sieltä tulee parhaita mahdollisia uutisia, sitten uskaltais jo vähän enemmän iloita ja kertoakin ekoille läheisille ❤️❤️❤️

Nessu 12+4

Nessu höyryhengitys ja hunaja on ne ei lääkkeelliset ohjeet mitä sain viime raskudessa, no lopulta sain antibioottikuurin kun poskionteloissa oli alkava tulehdus. Koho asento ja suolatipat(käytetään imeväisikäisille tukkoiseen nenään ja voi käyttää raskaana, saa apteekista) nenään tai huutelua nenäkannulla. Kuume kannattaa laskea lääkkeellisesti sillä kova kuume voi aiheuttaa sikiölle vaurioita, ja kovaksi luetaan raskaana yli 38,5 lämpö.

Huuliherpes ja genitaaliherpes on eri asioita. Mulla on jälkimmäinen ja oireilee harvakseltaan. Loppuraskaudesta loppuun vedän estolääkettä, mut vielä sille ei oo mitään tarvetta. Huulihepaa ei oo ollut koskaan vaikka miehellä se on.

Napu, juu tiedän. Yleensä ykköstyypin herpes simplex oireilee huulissa ja kakkostyypin alakerrassa. Mulla tosiaan tyyppi 1, ja poikkeuksellisesti se on oireillut ainoastaan tuolla alhaalla, siis silloin kun vuosia sitten on ollut. Yhtä kaikki, inhottava vaiva kun päälle iskee.

Onko sulla siis lääkitty varuilta estolääkityksellä synnytyksen liepeillä, vaikkei olis oireillutkaan raskaana?

Joo varuiksi on lääkitty ja lääkitään nytkin sit jossain vaiheessa. Jos h olis aktiivisena, ei kannattaisi synnyttää alateitse.

Hallitsemattomat itkukohtaukset... Voi luoja mihin mä näiden kanssa vielä päädyn. Miehestä on se on huvittavaa ja söpöä, minusta ärsyttävää kun olen jo kaksi kertaa joutunut työpaikallakin painelemaan vessaan punottavine silmineni ihmiskohtaloita tunteillessani, saati sitten tv:n katselut ja ikävät uutiset jne..

Mä oon avopuolisolleni nykyää ihan perseestä.. Jotenkin suutun tosi helposti :o ei oo kivaa. Ja itku tulee kovin helposti..

Nää mielialan ailahtelut (etenkin nopea kiehahtaminen) ottaa välillä päähän, välillä niistä on hyötyäkin! :D Mies jo kommentoi yx ilta että mun tekstareistakin huomaa jo koska kiehun (en onneks hänelle vaan valittelen muista). Tänään kaks poikaa sai kuulla kunniansa... Jotain 10-12 vuotiaita. Olen iltapäiväkerhossa töissä ja pihamme on aidattu (korkea aita) ja rajoittuu kolmeen suuntaan eri kerrostalojen myöskin aidattuihin pihoihin, jotka kaikki on lukittuja pihoja. Nää kaks törppöä yritti kiivetä aidan yli pihallemme kun olin ulkona lasten kanssa. Huutelin pari kertaa heille (uhkailin mm poliisilla...) tai lähestyin niin luikkivat pakoon mutta olivat hetken päästä taas toisessa kohtaa kiipeilemässä aidalla tai puissa! Sitten heittelivät kiviä lapsia kohtaan! No, sattuipa mukavasti että poikien vanhemmat sattuivat kulkemaan ohi ja huomasivat että pojat kiipesivät aidallamme. Mä sitten vuodatin oikeen olan takaa mitä kaikkea olivat pihamme ympäristössä touhunneet. Taisivat kuulla kunniansa kun pääsivät kotiin! En oo yhtään vahingoniloinen... Juu en. :D

Nonnih! Nyt se on sit oksennettu ekan kerran. Joskin että ei johtunu pelkästä pahoinvoinnista. Miulla kun on refluksi normaalistikin ja nyt vielä paikat löystyny entisestään, niin tää oli sellanen kombo: pikkasen paha olo, liian myöhänen ja liian runsas syöminen ennen nukkumaan menoa= närästys josta seuras tukala olo ja lopulta täys tyhjennys. Ootampa vaan sitä ku maha tästä kasvaa, pitää opetella syöminen ihan uusiks...

Takaisin