Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh, just kävin halaamassa posliinia ekaa kertaa.. :sick006 Oon siis kahdesti eläissäni ollu vatsataudissa, joten tää toiminta on mulle harvinaista. Nyt vaan mietin, et eihän tää vaan olis vatsatautii kun töissä sitä liikkeellä... Eli lähtisköhän töihin vai ei? Olo on nyt kyllä ihan hyvä ja koitan aamupuuroo pistellä poskeen.. Tänään 7+2.

Mua huimaa myös. Ei ollenkaan joka päivä eikä ollenkaan öisin. Oon yhdistänyt sen joko nopeaan nousuun, lämmönvaihtoon (saunasta suihkuun) tai verensokerin laskuun.

Väsymys alkaa vähän helpottaa. Tissitkään ei oo enää ihan niin arat kuin alussa. Uutena ihanuutena laiska suolen toiminta.... 8+2

Mies sano et on varma et ootan poikaa, kun mun naama alko kukkimaan kuin olisin teini. Samoin hiukset alko rasvottua ja niitä saa useammin pestä taas... Esikoisen aika mulla ei ollut yhtään finniä ym ja tukka oli hyvässä kunnossa. Lisäksi viä tää etominen, mikä tulee jo pelkästään kun ajattelen ruokaa ja syömistä tai laitan esikoiselle ruokaa. Täällä myös on huimausta ja päänsärkyä, mut luulen niitten liittyvän tohon olkapään tilaan ja jumissa oleviin niskoihin.

Täällä on oireet entistä mitättömämmät, mutta näillä mennään huomiseen nt-ultraan. Oliko muilla nt-ultria tällä viikolla tiedossa?
Niin ja on sitten valkovuotoa ihan riittävästi, mietityttää, että kuuluuko asiaan olla niin kosteet paikat, vai pitäiskö olla jostain tulehduksesta huolissaan? Miten teillä muilla? :anyone

Rinttis 11+0

No se huimaus ja näköhäiriöt on varmaan migreenikohtaus. Jostain syystä auraoireet vaan jatkuu eikä särky ala. Kävin tänään työterveydessä kun alkoi niin paljon tämmöiset näköhäiriöt huolestuttaa. On voimakkaammat kuin usein migreenissä. Joskin muut neurologiset oireet, kuten kömpelyys ja puhehäiriöt puuttuu. Mutta nyt siis saikulla lepäilen tänään ja huomenna, jotta kohtaus menisi ohi. Lääkkeitä kun ei voi ottaa raskaana.

Täällä edelleen jatketaan turvotuslinjalla. Nyt 7+3. Olen koettanut kovaan ääneen töissä puhua, että tarttis ryhdistäytyä ja aloittaa joku liikunta kun on paino karannut ihan käsistä kun saatiin talon rakennus valmiiksi. :) Vaikken mikään superhoikka olekaan niin tää turvotusta ei voi olla huomaamatta vaikka kuinka koitan pitää väljiä vaatteita. Ja kun olen aina juonut paljon kahvia, niin nyt on pitänyt selitellä vatsavaivoilla kahvista luopumista, kun se ei maistu sitten yhtään. Ei varmaan mee kauaa kun joku yhdistelee asioita. Onneksi olen ekan neuvolan aikaan just lomalla, että ei tartte siitä selitellä mitään. Vielä viitisen viikkoa jos selviäisi paljastumatta, niin voisi sitten ensimmäisen ultran jälkeen jo kertoa töissäkin.
Ja jottei toi vatsanseutu pääse vaan laskemaan, mulla on nälkä tunnin välein. Koko ajan pitäisi olla syömässä. Mulle tulee hiukan huono olo, jos ei syö koko ajan.

Mä olen nyt pari kertaa kokeillut dopplerilla löytää sykettä mutta omani vaan löydän. :( Tuntuu melkeen kuin mihin suuntaan tahansa osoitan kuuluu mun syke. Maanantaina ultra. Pikkasen huolestuttaa kun ei tuota sykettä löydy... Vaikka hyvin tiedän ettei näillä viikoilla (9+4) välttämättä tarviikaan kuulua.
Ja tää väsy! Tänään kulkenut täysin zombiena töissä kuopuksen valvotettua puoli yötä kun kuumettaan itki. Tänään ajoissa sänkyyn (yeah right...).

Mä en ole saanut doplerilla kuin omat sykkeen kuulumaan, tänään 10+5 ja tiedän että edelleen ihan normaalia. Ekassa raskaudessa hommasin vasta 12+ niin ei kokemusta aikaisemmista. Ärsyttää kun ei kuulu ja sit vähän huolestuttaa mutta sitten ei taas muistutan että ei mitään hätää.. neuvolan tätikään ei viikko sitten löytänyt. Etsi kyllä tosi ylhäältä ja vähän aikaa ja sanoi heti ettei saa huolestua jos ei kuulu, esikoisen kohdalla muistan kun lääkäri sanoi noin viikolla 14 että ei saa huolestua jos ei kuulu koska on niin huono laite. Ja nyt oli sama laite käytössä.. kaikki oireet kyllä edelleen että kai tässä olis jo viikossa oireet vähentynyt jos kesken olisi mennyt:/

Täällä oirei lisääntyny ja hävinny. Nyt 11+0.
Oireet:
-Hiusten ja naaman nopee rasvottuminen
-Pissalla pitää käydä yöllä 1-2 krt, maha kipee oikee aina ku herää pissahätään
-Tissit kipeet ja hiukka turviksissa, tänää vasen nänni ollu ihan hirmu herkkä
-Helvetinmoinen väsymys, varsinki iltapäivästä alkaa, välillä aamusta saakka. Koti ku kaatopaikka ku ei vaan töitten jälkee kykene siivoo.
-TURVOTUS
-Pahoinvointi jos ei syö säännöllisesti. Tää on meil töissä aika haastavaa ku en kerkee pitää safkataukoi. Usei menee 8-15 ilman yhtää taukoo niin pitää kantaa repussa hedelmii, protskupatukkaa yms. :(
-Tietyt hajut tekee tosi pahaa, jotkut ruuat, tupakka... mitä näitä nyt on :D edelleenkin, aika haastavaa duunissa (kotihoito).
-Mielialavaihtelut (ei tartte varmaa selittää)

Tässähän näitä...

Mä en oo Satavarma kuulinko eilen äänet vai en sit ne jo häviskin ja löysin kans vaan oman sykkeen.Nyt siis rv 10+1.Ens to on nt-ultra sit selvii enemmän.

Mulla on taas alkanut tulla verta nenästä, samaa oli esikoista odottaessa. Inhottavaa! Sit varsinki ku on muutenkin etova olo ja alkaa veri maistumaan suussa.. Yök!

Täällä oirei lisääntyny ja hävinny. Nyt 11+0.
Oireet:
-Hiusten ja naaman nopee rasvottuminen
-Pissalla pitää käydä yöllä 1-2 krt, maha kipee oikee aina ku herää pissahätään
-Tissit kipeet ja hiukka turviksissa, tänää vasen nänni ollu ihan hirmu herkkä
-Helvetinmoinen väsymys, varsinki iltapäivästä alkaa, välillä aamusta saakka. Koti ku kaatopaikka ku ei vaan töitten jälkee kykene siivoo.
-TURVOTUS
-Pahoinvointi jos ei syö säännöllisesti. Tää on meil töissä aika haastavaa ku en kerkee pitää safkataukoi. Usei menee 8-15 ilman yhtää taukoo niin pitää kantaa repussa hedelmii, protskupatukkaa yms. :(
-Tietyt hajut tekee tosi pahaa, jotkut ruuat, tupakka... mitä näitä nyt on :D edelleenkin, aika haastavaa duunissa (kotihoito).
-Mielialavaihtelut (ei tartte varmaa selittää)

Tässähän näitä...
Mulla ihan samat oireet + ummetus. Ei tässä itseään kyllä kovin hehkeäksi tunne :D

10+5

Onko muilla ollut normaalia korkeampi kehonlämpö? Minulla normaalisti 36.6 luokkaa ja nyt jatkuvasti 37.1, luulin sen ensin olevan flunssan alkua, mutta sama lukema pysyy mittarissa koko ajan päivästä toiseen. Onko samanlaisia kokemuksia?

Onko muilla ollut normaalia korkeampi kehonlämpö? Minulla normaalisti 36.6 luokkaa ja nyt jatkuvasti 37.1, luulin sen ensin olevan flunssan alkua, mutta sama lukema pysyy mittarissa koko ajan päivästä toiseen. Onko samanlaisia kokemuksia?

Näin oon käsittänyt et ovulaation jälkeen ruumiinlämpö nousee hieman ja pysyy siihen asti ylempänä ku menkat alkaa. Menkkojen alettua tai vähän ennen menkkoja lämpö taas laskee.
Jos on raskautunut niin lämpö jää ylhäälle joksikin aikaa.
Korjatkaa jos oon väärässä! :)
Näin mulla ollu kaikissa kolmessa raskaudessa ja tää nelonen menee samanlaillee.
Mul normi ruumiinlämpö kans 36.4-36.6 ja nyt pysyny 37 hujakoilla.
Ennen plussaa lämpöä oli 37.3 hetken aikaa.

Mun naama on ihan täynnä näppylöitä, hiukset ihan rasvaiset ja turvottaa. Ei oo kovin hehkä olo :D

Vaihteleeko muilla oireet? Mulla on välillä päiviä kun on todella kuvottava olo, eikä saa oikein mitään menemään alas ja välilllä taas on hieman kuvottava, muttei kuitenkaan niin että häiritsisi. Rintojen arkuuskin tuntuu olevan päivästä riippuvaista; tänään on selvästi oikean rinnan vuoro olla kipeä. :grin Välillä on vasen, välillä molemmat, mutta välillä taas on päiviä kun rintoja saa oikein puristaa, että tekeekö vielä kipeää. Repäisykipuja en ole tuntenut muutamaan viikkoon, mutta viime yönä heräsin niihin taas muutaman kerran. Koko ajan sitä tulee jotenkin tarkkailtua itseä ja pelkää jokaista oireen muutosta. :sorry:

Takaisin