Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Newmama joillain ne oireet alkavat helpottaa rv 6 lähtien(paitsi pahaolo joka yleensä alkaa vasta silloin jos on alkaakseen) eli on ihan normaalia et oireet alkavat katoamaan. Kaikilla ei edes ole oireita raskaana ollessa ja joillain on aivan kaikki. Ja palelu on yksi raskauden oire, se alkaa yks kaks ja hävisi jossain vaiheessa. Ja joillain jotka odottavat poikaa oireet on voimakkaat ja toisilla ei, ja sama tytöistä: jollain on kaikki oireet ja toisella ei oo mitään oireita. Eli aika 50/50. Edellisistä raskauksista voi yrittää arvata, mut siltikin oireet voi olla erilaiset joka raskaudessa vaikka kaikki olisi tyttöjä/poikia. Rakenne ultrassa voi sitten kysellä kumpi siellä on, mut sekään ei oo 100% ja varmuus on vasta sitten kun nyytti on maailmassa.

Swan-81 mulla myös vatsa sekaisin ja liittyy mulla ainakin raskauteen. Sama oli esikoisesta. Joillain on ummetusta ja joillain löysää vatsaa. Mulle neuvottiin neuvolassa edellisessä raskaudessa huomioimaan juominen(et muistaa juoda) ja syömään kuituja (valkosta höttöä piti välttää). Ja mulla se vatsan löysyys jatku synnytykseen saakka.

Ah, kamala vaiva esikoisen odotus ajalta palasi..... Oikea olkapää on taas pinteessä kun nukkuma asento alkaa pikkuhiljaa rajottumaan. Viime yönä en voinut nukkua mahallaan kun maha kramppas ja alamahaa vihlo, niinpä nukuin kyljellään ja tadaa olkapää taas otti itteensä. Mää ens kestä jos tää alko jo nyt kun viimeeks tää helpotti kun pääsin synnytyksen jälkeen nukkumaan taas mahallaan.

Mullakin ärsyttää jo nyt kun ei oikein pysty nukkumaan enää mahallaan. Tuntuu, että muussa asennossa ei saa unta! Nyt h 9+6

Mie en kans oikeen mahallaan voi nukkua, mutta se johtuu ihan vaan näistä kipeistä tisseistä! Joka kerta ku yöllä kääntyy mahalleen, niin herää siihen ku ne rusentuu kipeesti alle.

Mie jo riemuitsin, että pahoinvointi ois taakse jäänyttä elämää. No turha toivo oli se. Eilen ja tänään ollu ihan törkeen paha olla. Kuvottaa koko ajan ja saa nieleskellä laattaa alas. Jos vaan pysyy paikallaan, niin olo on siedettävä. Eniten inhoan sitä kuin kärtyseksi tämä tekee. Eilen treeneissä oli lopputunnista pakko jäädä sivuun ku piruettien aikana meinas laatta lentää. Jännittää, että miten jaksaa tänään taas parin runnin treenit. Eilen oli neljä tuntia treenejä ja illalla olin ihan loppu. Huomaa, että tämä väsymys verottaa jaksamista tosi paljon. Pakko oli treenikavereille jo kertoa, kun ihmettelivät.

Oon oksennellut 6-8+6 viikot ja heti kun tuli 9 viikko täyteen niin lakkasi oksentaminen ja nyt huolettaa onko kaikki ok..? :sorry:
Esikoisesta oksensin viikolle 14. Muita oireita kyllä on mm. nännit tosi kipeät. Imetän vielä esikoista (1v10kk) muutamia kertoja päivässä ja tuntuu olevan yhtä tuskaa..
Mahaa on turvottanut usean viikon valtavasti, mutta nyt rupeaa sekin katoamaan.

Ultrassa käyty 7+5 ja siellä sydän sykki. Täytyy vain luottaa että kaikki on hyvin <3

Tokihan se paha olo kerkeää vielä tulla jos on tullakseen ja toisaalta oon tyytyväinen kun ei tarvi nyt oksentaa..

Nyt 9+2

Pikkuunen, raskaudet voi olla hyvinkin erilaisia, joten ei kannata huolestua, vaikka menisi aivan toisella tavalla kuin edellisellä kerralla :) Tosiaan, nautit vaan siitä, ettei tarvitse pyttyä halailla!
Mulla on nyt kolmas kierros menossa, ja jokainen raskaus on ollut alussa erilainen :D

Pikkuunen, mulla sama tilanne! En ole oksentanut, mutta on ollut pahoinvointia ja mieletöntä turvotusta 8+5 asti, jolloin tuntui, että paha olo alkaa hellittää. Samana päivänä oli ultra jossa kaikki näytti hyvältä. Siitä lähtien on ollut helpompaa, pahoinvointia on lähinnä ollut vähän illalla kun se aiemmin on tullut heti jos en ole 2h välein syönyt jotain. Samoin turvotus on minusta vähän laskenut. Oireita on jonkun verran, mutta ne ovat vähän muuttuneet. Mullakin on ollut ajatuksia siihen suuntaan, että onkohan kaikki ok, mutta olen ymmärtänyt, että näillä viikoilla voi muutenkin helpottaa kun istukka alkaa olla toiminnassa. En tiedä, onko suomeksi käsitettä, mutta ruotsiksi puhutaan "haamuviikoista" (spökveckorna), jotka alkavat siitä kun oireet väistyvät ja tuntuu siltä, ettei ole enää raskaana ja loppuvat yleensä silloin kun liikkeet alkavat tuntua tai liitoskivut ja uudet vaivat alkavat.

(9+3)

En muista että esikoisesta olisi ollut oikein mitään muita oireita kuin väsymystä, turvotusta ja ruokaan liittyviä inhotuksia. Tällä kertaa alkoi jo varhaisessa vaiheessa epämääräinen hutera ja voimaton olo, jonka flunssa kruunasi. Paha olo yllätti muutaman kerran puoliltaöin mutta helpotti aika nopeasti kun söin jotain. Verenpaine on alhainen ja vaikuttaa oloihin myös. Tänään on 10 viikkoa täynnä ja tuntuu että väsymys alkaa hiljalleen helpottaa. Kotihommistakin alkaa taas jaksaa muutakin kuin minimin. Seuraava tavoite on jaksaa harrastaa päivittäin jotain kevyttä liikuntaa. Jos alkuraskauden oireet olivat tässä niin vähällä pääsin tälläkin kertaa.

Mulla alko liitoskivut jo tänään aamuyöstä! En meinannut saada nukuttua kun ei löytynyt hyvää asentoa missä ei olis haarovälissä vihlonut. :( Toivottavasti oli joku ohimenevä juttu eikä jatkuis tästä loppuun asti...
Nyt rv9+3

Tätähän mä toivoin :rolleyes:. Tekee pahaa. Ja nälkä, vaikka söin töissä kunnon lounaan ja vielä välipalan, niin oli aivan kamala nälkä kotiinpäästessä, hyvä, että pystyin odottamaan ruuan valmistumista.

Tsemppiä Janna75, liitoskivut on niin kurjia :sad001
Mustakin välillä tuntuu, että ne vihloo, mutta onneksi vain ohimenevästi.

Mun pahoinvointi on lisääntynyt ja tosiaan siihenhän auttaa ruokailu. Tässä on vaan kehittynyt sellainen ärsyttävä "synestesia" tuon pahan olon ja syömäni ruoan välille.. eli mua oikeestaan ällöttää kaikki ruoka, mitä oon edellisinä päivinä syönyt, vaikka ne ovat sitten kyl vieneet tuon huonon olon pois.. Onko teillä muilla tätä ongelmaa? Pitää koittaa koko ajan keksiä uusia ruokia.. Mandariineja, salaattia ja omenoita himoitsen.

Täällä on oireina ollut alusta asti todella kipeät rinnat, jotka ovatkin paisuneet jo 2 kuppikoon verran. Ummetus, itkuherkkyys, nesteinen turvotus, tajuton väsymys, kaikki ärsyttää ja jatkuva nälkä. Pahoinvointia on ollut vain parina aamuna mikäli iltapala on jäänyt syömättä, muutoin se on iskenyt sitten mihin aikaan vuorokaudesta vain mikäli ruokailuväli on pidempi kuin 3-4h.
Nyt tuntuu että tuo ärtyneisyys on hieman helpottanut, ja tilalle on tullut itkuherkkyys. Hallitsematon sellainen. Huvittavaa pillahtaa itkuun mitä pienimmistäkin asioista :D

Rv 9+0

Mullakin on itkuherkkyyttä! Tänään sen oikein huomasin. Katsoin yhtä sarjaa, jossa nainen putosi hevosen selästä. Rupes itkettämään. Kun kyyneleet valui pitkin poskia ja tajusin tilanteen, niin rupes naurattamaan! :D
H10+1

Onko muilla ollu oireena huimausta? Mulla on nyt kaksi päivää huimannu vähän väliä. Huimausta on ihan istuessakin eikä liity vaan nopeasti nousemiseen tai pään alaspäin laittamiseen. Huimauksen tunne on sellainen outo, koko ajan tuntuu, että näkökyky olis vähän heikentynyt. Semmoinen värinä silmissä ja etova olo. Yks vaihtoehto on, ettei tämä ole varsinaista huimausta vaan auraoire migreenistä, joka ei vaan ole mennyt säryksi ollenkaan. Mietin, että täytyyköhän huomenna käydä työterveydessä mittamassa verenpaineita. Oireet tuntuu pahenevan kun touhuan ja teen. Kotona pötköttäessä helpottaa vähän.

Talitintti82, mulla oli pari viikkoo sit n.rv8+.. ni huimausta ja etenki öisin kylkeä kääntäessä lähti päässä pyörimään.. :)

Ja maariah, itkuherkkyyttä täälläki. En yleensä ihmisten edessä itke sitten millään niin nyt joutuu töissä vähän väliä nieleskeleen ja tänään jo kyyneleet valu poskille ku olin väsyny ja stressaantunu ja yks duunikaveri tuli valittaa yhestä asiasta..

Huono olo ja väsymys helpottanu niiin paljon.. ihanaa..

Onpa kurjaa vadelma :( olen nyt saikulla, mutta meilläkin työpaikalla on välillä henkisesti raskasta, niin voin vain kuvitella...

Talitintti, täällä oli huimausta silloin plussan aikoihin. Luulin ensin matalaksi verenpaineeksi, mutta mittauksen (hyvä tulos) jälkeen tein raskaustestin ja se selitti huimauksen. Ehkä rv5 jälkeen loppui mulla, mutta voihan se vielä takasin tulla.

Talitintti mulla oli kanssa huimausta! Nyt sitä enää tulee, jos on liian kova nälkä :)
Nälkä 24/7, väsyttää, turvottaa, mielialat sahaa edestakas.
Rv 10+5

Täällä vähän myös oireet helpottaneet.Huono olo ei juuri enää tule aamulla/päivällä.Paitsi jos syö liikaa.Iltaisin se huono olo vähän iskee mutta ei hirveen paha lähinnä ei tee mieli syödä kun jotain raikasta.
Pissattaa aika usein.Väsymyskin on ehkä hiukan helpottanut.Mutta on sitä vielä.
Luulin jo melkein et tunsin liikkeitä mut luultavasti vaan ilmavaivoja :D
Doppleria oon koittanut ja eilen ehkä hetkeksi sain äänet kuuluviin mut tosi hankala löytää löytyy vaan hitaampi kaikuva syke eli mun oma varmaankin.Mutta ei pakosti pitäisi vielä kuuluakkaan.Ja ensi viikon torstaina nt-ulta niin ainakin selviää onko kaikki ok :)
Nyt siis rv.10+1

Siis tää väsymys!!!! Jotain ihan kamalaa! Ei jaksas tehä mitää. Ulkona pysyn pirteänä mut ei sielläkää viittis koko aika olla! :D
Eilen Nukutin taas kuopusta ja havahdun kun roikun sängyn reunalla ja puhun unissani lapselle! :grin
En muista et aikaisemmissa raskauksissa olisin ihan näin väsynyt ollu. Nii ja koska tää helpottikaa?!? :sleep011

Nälän tunnetta ei oo vielä tullu. Lähinnä etoo kun syö mut jos ei syö niin tulee pahaolo.
Mä oon yleensä karkkien suurkuluttaja mut nyt en oo voinu syödä niitä yhtään!
Sitäkää ongelmaa mulla ei oo aiemmis raskauksis ollu ettei olis karkit maistunu. :D

Rv 7+5 (rv 7+2)

Takaisin