Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mää oon jostai ehkä lukenu tai kuullu että raskaustestit ei enään pidemmällä raskaudessa näytä tulosta oikein... ilmeisesti hormoonia ei elimistö enää tuota siinä vaiheessa ku istukka tuottaa tarvittavat itse (en muista mitä)... voin siis olla väärässäki mut muistelin näin

Mulla on ollut edellisissä raskauksissa tosi huono olo alkuraskaudesta.
-Vielä ei ole rantautunut!
Mutta aika alussa vasta ollaan, vielä ehti...

Vatsa on ihan turvoksissa! Kaikki housut painaa.
Ja kaasua, kaasua... Mistä sitä oikein riittää?

Rv 5+5

Mulla on 8+3 ja etova olo vaihtelee huomattavasti. Välillä on ihan järkky olo ja välillä ihan ok. Mutta ruokahalu, tai pikemminkin nälän tunne, on aivan älytön. Kuinkahan tässä paisuu..jatkuvasti pitää syödä jotain.

Mut oikeastaan rupesin kysyyn, onko muilla flunssaa ja yskää ja yskiessä tuntuu kohdussa? Jotenkin tosi hassu fiilis tuolla alakerrassa muutenkin, sellainen painava ja satulatuolilla istuessa alapää puutuu :/

Viimeksi toissapäivänä lentäessä tuntunut olo odottavalta, nyt hävinnyt oireet ainakin toistaiseksi. Ei nyi napaa tai kupli mahassa, ei ole nenä tukossa eikä ole ollut huono olokaan pariin päivään. Olikohan se nyt 6+5, että hyvin ehtii vielä tulla jos jonkinlaista oiretta...

Suvetar, mulla on jossain aiemmassa raskaudessa tullut hyvin epämiellyttävä tunne kampaajantuolissa (tuolloin kyllä harmiksi menikin kesken. En tarkoita, että sulla kävisi yhtä huonosti, tarkoitan vain, että tiedän tunteen). Ja muistan senkin, että tuntuu kyllä joka paikassa kun kunnolla yskii tai aivastaa. Tuntuu, että täytyy pitää vatsasta kiinni, ettei irtoa :)

Muokattu viimeksi:
Etova olo sen ku kasvaa. Tänään se on jatkunut lähes läpi koko päivän. Tänään on myös ollut kovasti kupuja alavatsalla. Mulla on aina ollut endometrioosista johtuen kovat ovulaatiokivut ja tänään on ollut ihan samanlaista kipua alavatsalla. Kalenteria katselin ja totesin, että näihin aikoihin olisi ovulaatio, jos en olisi raskaana. Voikohan munasarjat vielä raskausaikana aiheuttaa oviksen oireet? Koska tuotantohan käsittääkseni lakkaa raskauden ajaksi. Nyt tuo pahaolo velloo kipujen kanssa kilpaa. Alkaa muistua viime raskauden alku mieleen, jolloin oli myös tosi kovia kipuja. Viimeksi pahoinvointia ei ollut näin aikaisin näin paljon.

I feel you Talitintti82! Mulla alkoi pahoinvointi eilen. Aamupalaleipä jäi kesken ja jouduin juoksee huutamaan pöntölle. Mitään ei kuitenkaan tullut. Sama homma lounaan jälkeen. Maha on sekaisin.

Tänään aamupala jäi taas kesken ja oksensinkin kaiken mahdollisen ulos ja maha sekaisin edelleen. Etova olo ja yleinen huonovointisuus on jatkunut myös lähes koko päivän. Olen myös kiukkuinen ja tekee tiukkaa, ettei naama ole ihan rutussa koko ajan :D Vanhat oireet edelleen vieraana; eli väsyttää, turvottaa ja kauhee nälkä olis koko ajan. En silti valita, koska tästä kaikesta on toivottavasti ihana "palkkio" tiedossa :)

Jellybelly ja talitintti82 liityn joukkoonne pahoinvoivaan. Jouduin tänään peruuttamaan päivän työkeikan, koska oli niin järkyttävän paha olo. Jellybellyn kuvailema pyttyyn huutaminen kuvaa tilannetta täydellisesti..Ja vaikka tietää että olo paranee kunhan saa syötyä niin mitään ei tee mieli syödä, väkisin paahtoleipää ja jogurttia pienissä erissä ja lopulta päivällä taisi olla 2 tuntia ihan ok olo. Nyt jatkuu taas sama kyökkäily, kaupasta vauhdilla ulos ostosten kanssa kun ei ihan varma voi olla että jos kuitenkin tulee jotain :D Naurattaa ja itkettää tää olotila..ruokahalu ihan kadoksissa.

Mutta toisaalta, onneks on oloja, luo pikkasen varmuutta siihen että kai siellä joku tyyppi matkustaa kyydissä <3

rv6+0

Luoja tätä väsymystä... Nukuin kyllä hyvät yöunet mutta kuitenkin meinasin nukahtaa rattiin kotimatkalla saaristosta. Ajomatkaakin oli vain 1,5h mut sekin meinas olla liikaa. Nyt kotona, tytär hoitaa keittiön (ruokaostokset jääkaappiin ja tyhjentää näemmä astianpesukoneenkin) ja mies hoitaa kuopusta että saan ottaa pienet torkut. :)

Voi yök ja väsy teidän kanssa! Mulla ei oo mistään raskaudesta ollut tuollaista, onneksi. Yhden kauhean uupumuksen muistan. Jotain pientä kuitenkin havaittavissa nyt. Esim uuvahtaa pienenkin touhuamisen jälkeen ja kahvi ei maistu. Voikohan oireista päätellä tulokkaan sukupuolta? Ehkä ei, voipi olla vain äidin ominaisuus...

Täällä herätty jo kuuden jälkeen vellovaan kuvotukseen. Näin unta, että mulla oli paha olo, ja myös herätessä oli paha olo. Ennen aamulenkkiä oli pakko syödä keksi, että pystyi lähtemään koiran kanssa pihalle ilman, että laatta lentää.

No, nyt sohvalla, ja edelleen tuntuu, että laiva keinuu... Ja ei, en valita. Onneks on oireita, tuntuu todemmalta! :)

Onko muuten muilla muodostunu näin alkuraskaudesta hampaiden pesemisestä ihan todella yököttävä hetki? Mulla meinaa nykyään jokaisella hammaspesulla lentää yrjö, vähintään nousee mahanesteet suuhun. Pahinta on, kun hammastahna ehtii hetken lillua suussa ja yrittää sylkeä sitä ulos. Hyi, meinaa lentää laatta ihan pelkästä ajatuksesta. Hrrr.

(Rv 6+3)

Nessu, ootko kokeillut sellaista hammastahnaa kuin Salutem? Sitä saa apteekista, se on vähän kalliimpaa kuin tavallinen mutta hyvälaatuista. Se on siitä outoa, että se ei maistu miltään. Tai ainakaan normitilassa se ei maistu miltään.

Mulla on toi hampaiden pesu myös ihan yhtä tuskaa, oksennus meinaa tulla joka kerta. No, eilen illalla sitten oksensinkin.
Kuvotusta on ollut jo ennen plussaa, mikään ei maistu, erityisesti kaikki makea ällöttää (ja suklaata ei tee mieli yhtään, vaikka yleensä syön sitä joka päivä).
Rinnat on järkyttävän herkät ja turvonneet, sekä mahaa vihloo silloin tällöin.

Beisla, pitääpä ostaa. Joskus hammasoperaation yhteydessä käyttänytkin tuota Salutemia, ja se oli tosiaan neutraalia. Täytyy kokeilla, josko auttais. Tänään aamuhammaspesulla kävikin niin mukavasti, että vartti aiemmin nautittu smoothie tulikin samassa rytäkässä pihalle. Huhheijaa.

Vähän lohduttaa, että muillakin on samaa ongelmaa. Mistähän mystisestä tämäkin oire johtuu? :D

Ja hei, onko teillä sellaista, että syödessä on otettava pieniä suullisia ruokaa? Jos mä lataan haarukan täydeltä mitä tahansa safkaa suuhun, tulee heti tunne, että oksennus tulee.

Entäs otteko te havainneet, että ulkoilu ja liikkuminen vähän helpottais pahoinvointia? Tulin just parin tunnin kävelylenkiltä, jonka aikana olo oli mitä parhain. Ja ennen ja jälkeen lenkin taas jotain ihan muuta. Pitäis vissiin pysyä koko ajan liikkeellä raikkaassa ulkoilmassa.

Mulla ei ole huono olo (toivottavasti en joudu katumaan, että sanon tämän ääneen :grin), mutta nyt on tullut rinnat hiukan aroiksi. Välillä varsinkin nänneihin sattuu.
siis rv 5+2

Muokattu viimeksi:
Hormiga, mitkä päivät sulla on? Olis muuten kätsy, jos merkattais viestien perään omat viikot, niin tietäis tarkemmin, mennäänkö miten samoissa viikoissa ☺️

(Nessu 6+3)

Nessu, mä itse sivu pari taaksepäin täällä pyysin, että kaikki merkkaisivat myös viikkonsa, ja nyt itsellä jäi pois :oops:
Mulla siis vasta 5+2.

Just pääsin sanomasta että ei pahasti oireita, mut vedän takasin. Päällimmäisenä väsymys ja uupumus. Kohta ehkä nukahdan elokuviin... Oon yrittänyt touhuta entiseen malliin, isäntä on kipeä ja huusholli hoidettava isompien lasten päiväjärjestyksenkin takia. Ja olo on epämääräisen ruokahaluton ja etova, ei suorastaan paha olo kuitenkaan. 6+1

Voi Napu, mäkin nukahdin eilen elokuvissa. Kolmesti. Yllättävän hyvin uni tulee ihan missä vain ja milloin vain. Voi kura, että teilläkin mies kipeenä. Täällä sama, ja tuntuu, että omat energiat on aika vähissä selvitä omista oloista JA lisäks passata potilasta.

Tsemppiä sinne jaksamiseen ja puolison parantumiseen!

Hauskasti sulla muuten miltei samat päivät kuin mulla. Oon vain kaksi päivää pitemmällä, 6+3. :)

Raitis ulkoilma tekee kyllä tosi hyvää! <3 suosittelen kaikille :)

Takaisin