Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan ällötys! Aivan ku ois kestokrapula. Ulkona ollessa vähän helpottaa tai kun syö. Syönnin jälkeen se taas palaa. Ihan koko ajan kun ei viitsi jotain puputtaa... Tunnetiloissa on myös havaittavissa pientä ailahtelua. Ärsyttää kaikki tosi helposti ja loukkaannun koko ajan jostain jollekkin. Onneksi pystyn nämä tunteet vielä hillitsemään ja yritän olla näyttämättä loukkaantumista ja muistuttaa itelle, että tunteet johtuu vaan hormoneista.

Iltapahoinvointi.. huoh.. iltaruuan jälkeen tulee huono olo ja jatkuu illan.. oksentaa ei tarvi ainakaan vielä. Rinnat suht kipeet ja veto pois.. huoh..

vaveli16, mun eräs kaveri sanoi että tajusi tehdä raskaustestin siksi että sen alaselkää särki. En ole varma oliko sillä vielä edes menkat myöhässä silloin. Jos oli niin ei montaa päivää, eli kaipa se selkäkipu raskauden takia jo nyt on mahdollista.

Mullakin hieman unettomuutta yöllä, mutta ei kovin pahasti. Mietin että se saattaa johtua raskaudesta myös epäsuorasti: tämä on ensimmäiseni, joten ehkä aivot vaan tarvitsevat aikaa käsitellä asiaa. Muutenkin jos minua vaivaa jokin, herään herkästi yöllä sitä miettimään.
Yksi juttu oli muuten jo muutama päivä ennen plussaa, vaikka en tiedä voiko tätä laskea oireeksi kun en itse huomannut: vaimo sanoi että tuoksuni on muuttunut, sama kuulemma jatkuu. Sillä on kyllä muutenkin paljon herkempi nenä kuin mulla. Tänäänkin kun tultiin kotiin, valitteli että viemäri haisee ja minä kysyin vaan että mikä viemäri? :grin
Tänään ensimmäistä kertaa huomasin herkistyväni ihan hölmölle asialle. Minulla ei todellakaan helposti nouse kyyneleet silmiin, mutta nyt katsoin jotain nettivideota, ei edes mitään kovin tunteikasta, ja silmät kostui.

Moi kuinka moni täällä on ensisynnyttäjä eli ekaa kertaa raskaana
mistä te muuten tiiätte millä viikolla ootte jos ette oo käyny neuvolassa ?
voisko joku vähän valaista mua tuntuu ihan tyhmältä ku ei tiiä mistää uudesta mitää

Odotan jo kolmatta mutta vastaan kuitenkin että itse lasken viikot viimeisistä kuukautisista eli siis viimeisten kuukautisten alkamispäivästä se siis ensimmäinen päivä ja siitä päivästä 4vko on ollut rv4 jos nyt osasin selittää Oikein.Ja lasketun ajan lasken sitten niin että 40vko siitä edellisten kuukautisten alkamispäivästä.Mulla aika hyvin laskettu aika pysynyt edellisissä.Mutta jos esim.erityisen pitkät kierrot Lasketaan erilailla.Netissä varmaan täällä vaussakin on laskureita millä pystyy myös laskea :)

Mulla on menossa rv6+4.

Nyt ollut arkuutta rinnoissa, vessassa pitää juosta ja hormooni? näppylöitä naamassa. Aikaisempia viestejä lukiessa tajusin että muakin janottaa jatkuvasti :D en ollut ajatellut asiaa aiemmin :D

Tuntui et mulla oireita olis ollu paljon jo näihin viikkoihin, mutta onneks nyt luin teilläkin olevan niitä paljon :)

Toinen lapsi tulossa, ja vaikuttaa ainakin näin alkuun tosi erilaiselta raskaus :D

Nii, pitääpä vielä lisätä; nälän tunne on välillä ihan kauhea!

Moi
onks noi raskaustestien näyttämät viikot miten luetettavii ?
miten paljon teille on tullu oireita plussan jälkee ?

Viimeiset menkat : 3.1
Eka Testi : 13.2 Plussa Heti :)
toinen Testi Labrassa otettu : 16.2 Postiivinen

Ekalla kerralla ku tein testin ni se näytti että 3-4 raskausviikkoo
sori jos kysyn mut miten te ton osaisitte tulkita oikein mulla huono lasku pää matikka 5- :(

NewMama90: menkoista laskettuna olis viikkoja 7+3. :) Tuo testi, joka näyttää viikot laskee viikot hedelmöityksestä, ei viimeisistä menkoista, siksi tulee niin eri viikot.

NewMama90: Käy tosiaan tsekkaa raskauslaskurilla, siinä on eri vaihtoehtoja miten laskea :) Itse valkkasin vaan jonkun niistä vastauksista sitten, kun en ollut ihan varma, minkä kierron pituuden laittaisin, tai milloin hedelmöitys on tapahtunut. Neuvolantäti laskee sen ihan samalla tavalla. Ultrassa voi kuitenkin viikot muuttua, joten siihen asti mennään vähän enemmän arvaillen :)

Tänään ensimmäistä kertaa huomasin herkistyväni ihan hölmölle asialle. Minulla ei todellakaan helposti nouse kyyneleet silmiin, mutta nyt katsoin jotain nettivideota, ei edes mitään kovin tunteikasta, ja silmät kostui.
Mä en myöskään normaalisti ole herkistelijä, mutta viime viikolla (ennen testin tekoa) ajoin aamulla töihin, ja mietin puolituttua perhettä, josta toinen vanhempi kuoli hetki sitten. Ajattelin niitä lapsia (joita en ole edes nähnyt), ja kyyneleet valui. Koomisinta tilanteessa oli, että radiossa soi joku Paula Koivuniemen biisi.

Lugesteronin aloittamisen myötä (1 vko sitten) on ollut väsymystä, ja nukun päikkärit ja pitkät yöunet melkein päivittäin. Viime viikonloppuna alkoi etominen ja lievä pahoinvointi, joka pahene max pari tuntia syömisen jälkeen ja helpottuu jos syö jotain. En tiedä oikein miten suhtautua näihin oireisiin, kun tuntuu, että ne ovat lugesteronin aiheuttamia eiv'tkä "omia". Tämän lisäksi mulla on jonkun verran kipuja, paikka ja kivun tyyppi vaihtelevat. Tänään on ollut sellainen tylppä jomotus joka tuntuu kohdun sivuissa tai jopa sen ulkopuolilla ja nivusissa sekä selässä. Se on vaikeasti paikannettava. Kipu tulee ja menee ja vetää hermot kireiksi kun se on päällä.

Pahoinvointi on tullut nyt joka aamuiseksi vieraaksi. Välillä myös päivällä. Toinen elämää häiritsevä oire on nenän tukkoisuus. Joka aamu sellainen olo että olen tulossa kipeäksi kun olen yön korissut kurkku auki. Nenän limakalvot kuivat. En tiedä auttasko jos työntäs jotain vicksirasvaa nenänalle iltaisin. Tosin päivisinkin on melko tukkosta..

Eikös apteekissa myydä niitä nenän limakalvojen kostettamiseen tarkoitettuja suihkeita? Olisiko niistä apua? Niistä ainakin osa taitaa olla ihan luonnonmukaisia, että pitäisi olla raskausaikana turvallisia käyttää. Mulla on kans aamuisin nenä tukossa. Päivällä se onneksi helpottaa. Viluttaa myös kovasti koko ajan, ihan kuin ois lämpöä.

Pahoinvointi nousi eilen ihan uusiin mittasuhteisiin. Koko ajan illalla nieleskelin yrjöä takaisin päin. Pahaolo helpottaa aina kun syö jotain. Pitäisi tunnin välein vähintään syödä, niin pysyisi kurissa. Miten ihmeessä tässä saa painon pidettyä kurissa?! Ja sitten vielä tekee mieli kaikkea epäterveellistä.

Viime raskaudessa ainut mikä autto pahoinvointiin oli Novelle plus (aprikoosi ja jasmiini). Sitä kun joi pari hörppyä vähintään tunnin välein pysyi pahoinvointi aisoissa. Ei siis ollut mikään järkky pahoinvointi vaan lähinnä ällötystä vuorokauden ympäri mulla oli oma pullo vissyä töissä jääkaapissa ja kotina perhe oppi nopeesti ettei MUN PULLOON kosketa! :D Muut vissyt tuli samantien ylös, tuo oli ainut joka tehos?! Nyt olen jo ostanut sitä varuiks kotiin. :)

Mulla autto kans ekassa raskaudessa se kun söin appelsiineja (ei ainakaan lihota :D) Mut vain sen aikaa kun niitä pureskeli. Postafen oli pelastukseni ja niitä syön nytkin, otan yhden kun herään, jottei vaan pääse ällötys yllättämään. Oireita ei oo edelleenkään muuta kuin tissikipu. Ei turvota, ällötä, itketä, ei ees väsytä, outoa.

Muokkaus; Tai no itseasiassa eilen ja tänään on ollu minimaalista närästystä.

Mä tossa tyhmänä äsken menin testaamaan huvikseen yhen raskaustestin. Vähän alko huolestuttaan kun ei näyttäny niin vahvaa viivaa kuin sillon muutama viikko sitten. Jostain oon kyllä joskus lukenu et myöhemmillä raskausviikoilla voi näyttää vaikka negatiivistä kun on niin paljon hormoonia eikä se testi osaa reagoida siihen oikein. Oireet ei kyllä oo kadonnu mihinkään. Ärsyttää ku menin edes testaan :bored:
Onko muut testaillu koskaan näin myöhään? Nyt siis 7+0.

Emi elä huoli ihan normaalia :) oon kans testaillu 7+ ja 8+ ja viivat vaan haalenee :D johtuu siitä et hormonia on niin paljon et testi ei enää pysy peräs :)

Kiitos mannikka ku kerroit,helpotti kummasti tää huoli :happy: Pitää nyt vaan luottaa et kaikki menee hyvin!

Tissit arat ja pinkeät, jano + pissatus, alavatsatunne (ei kipu, mutta joku painon tunne) ja -turvotus, päivällä ei voi juoda kahvia, väsyn helpommin, ruokahalu hukassa, mutta syön silti. Sit kun heikotus iskee, se tulee kovaa.

Takaisin