Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja isla80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna 8+0, ja siltä tuntuukin. Olo on niiiiiin turvonnut, ettei sanoin voi kuvailla ja maha kuin olisi puolessa välissä, mammafarkut kiristää. Kiva yrittää peitellä töissä. Oksettaa koko ajan ja pahimmillaan yrjöolo on alkuillasta yöhön, eikä auta mikään syöminenkään. Aamuisin pahoinvointi ei ole kovin suurta, vaikka aamupala ei juuri maitakaan. Omituisia mielitekoja on, kuten kahvi ja karpalomehu, ja tänään alkoi mieli tehdä leipoa kaikenlaista kekseistä kakkuihin, vaikka ei jaksa, eikä oikeasti maitakaan mikään makea. Edes karkkia tai purkkaa en pysty syömään, alkaa yököttää. Hedelmät ja tuoremehut menevät hyvin, mitä happamampi, sen parempi. Kahvi saa aamulla hyvin mahan liikkeelle, ja helpottaa oloa, vaikka ei sinänsä hyväksi nyt olekaan. Näillä mennään, jo 1/5 täynnä. Uh. Uskaltaako kukaan muu kirjoittaa olevansa yhtä kyllästynyt tällaiseen olotilaan?

Toistaiseksi ollut aika oireetonta, mutta viime yönä iski joku ihmeellinen lantiosta toiseen reiteen/nivuseen säteilevä kipu. Ei kovin kova, mutta jatkuva. Tuntuu tosi oudolta. Voi tietty olla, että ei liity koko raskauteen mitenkään.

Mulla on nii kauhee olo aamut /aamupäivä etten vieläkään pysty lähtee kauppaan... paljo semmonen pahoinvointi ranneke maksaa ? Oon yrittäny halailla pönttöö että oksennan vaan ei tuu mutta silti oksettaa koko aika :( iha kauheeta..

Mä kävin keskiviikkona ostaa. Makso 20€. Ei mulla ainakaa vie koko pahoinvointii pois. Huomannu et helpottaa kuitenki vähän..

Silene kannattaa tosiaan kysyä onko mitään uitralaitetta Neuvolassa :)
täällä myös nyt jonkin verran oireita.Väsyttää,huono olo ja viluttaa usein.Ja mulla on välillä edelleen oikealla puolella alamahassa kipua.Eilen siis neuvolan ultrassa kohdussa pieni piste näkyi ja terkan mielestä ainakin myös syke ja ehkä mä jotain sykettä myös näin mieskin kai jotain.Mut ei se toki munajohtimien kohtaa ultrannut mut luotan nyt et vauva vaan kohdussa ja kivut kohdun kasvukipuja tms.

October just tommosta täälläkin... tosi syvältä :( ja Toisekseen ku on nii turvonnu olo ni tuntuu että ois 50kg tullu painoo yhtäkkiä ku huomaa et kulkee puuskuttaen eteenpäin :o

Erittäin varovasti täällä kurkkimassa, tänään olis 4+1, mutta en uskalla vielä uskoa.
Eilen tein haalean plussan, kun oli jo neljä päivää ollut todella kovat menkkakivut. Olin aivan varma, että menkat alkaa. Särkylääkkeillä selvisin. Testasin sitten...
Ei ole aiemmissa raskauksissa ollut kipuja, niin huolettaa kyllä kovasti. Mutta päivä kerrallaan, jotain ainakin on tapahtunut :)

Toinen oire on unettomuus!
Herään todella aikaisin, enkä enää saa unta. Eilen menin tosi aikaisin töihinkin, kun ei vaan nukuttanut. Viime yönä en nukkunut juuri ollenkaan, ei vaan väsytä :eek:

Täällä kans yks uneton. Väsyttää, mutta siirrypä sänkyyn, niin jo häviää. Uni ei vain tule, ei ees päikkärit sohvalla.

Mä nukahdan illalla kyllä aikaisin mutta yöllä heräilen vähän väliä.
Ja tänään lauantai aamuna kun olisi voinut nukkua pidenpään, heräsin jo klo.6:30!
Harmitti jo niinku periaatteesta.
Sit iltapäivästä asti taas ihan väsynyt.

Täälläkin ilmottautuu yksi outojen unien näkijä! Vaan eipä ole seksiunista tietoakaan.. Päinvastoin! Mä söin muun muassa oman tennarini viime yönä, syytä en muista :D Muita oireita on öisin törkeen kipeät rinnat, joiden vuoksi herään aina kun vaihdan asentoa. Päivisin rinnat ovat vain vähän arat. Väsyttää ja haukotuttaa koko ajan ja nälkä on jatkuvasti! Alavatsa on kovasti turvonnut. Huomenna siirryn viikolle 6+0 ja jännityksellä odotan alkaako pahoinvointi lähiaikoina kunnolla vai jääkö se tulematta. Tähän mennessä on ollut vain parina yksittäisenä hetkenä pikkuisen etova olo :)

Tänään tuli aamupalat pihalle. Flunssa on oikeestaan varmaan estänyt pahoinvoinnit, kun en oo haistanu mitään :thumleft, mutta nyt kun nenä alkaa aueta niin lihan ja kahvin haju ällöttää todella.

Mulla päällimmäisenä oireena reilu viikon nyt ollut "kestokrapula". Mitää ei tee mieli syödä, kaikki ällöttää ja olo on tosi heikko kun mitään ei saa syötyä :dead: Tuntuu ku olisi vaan kävelevä zombi koko ajan :sad001Tämän takia olen nyt myös niin poikki, että töissä en saa mitään aikaiseksi ja pelottaa koska ekat haukut tulee kun projektien deadline ei pidä ja laatu kärsii tästä olotilasta... Huh, ei pitäisi valittaa, mutta on tämä ainakin tällä hetkellä vähän raknkemman puoleista. Positiivista kuitenkin on, että muita oireita ei huomaakkaan eikä raskaudesta ehdi stressata kun ällötys on ainoa asia mielessä 24/7 :wink

-Puikula 7+2

Mulle on rantautunut jo nyt välillä ihan hirvee närästys siis nyt jo!
Noh en nyt kyl valita vaikka ois mitä ku vaan pysyis kyydissä :)

Uh. Voi ihanuus tätä oloa. Paukututtaa ja meinaa tulla oksu...no hajusta. Tosi kiva kierre. (Ja anteeksi, että jaoin näin avoimesti.)

Mutta tän päivän kohokohta oli ehdottomasti se, kun mä putsasin lattiakaivon kylppärissä. Se haju. Huh. Oli todella ihme, etten oksentanut. Mutta tulipahan tehtyä.

Ja likaiset tiskit. Yök. En pysty keittiötä siivoamaan, kun meinaa oksennus tulla.

Ja meinasin melkein itkua vääntää, kun esikoinen hyppäsi sohvalle kainaloon, tietenkin sivusta suoraan rintaa vasten.

Tässä tän päivän valitukset. Voisi mennä paremminkin. Ugh.

8+1

Mä en ole koko ketjua ehtinyt kahlata läpi, mutta onko kelläkän mulla oireettoomat rinnat? Ettei ollenkaan arat? Kun mulla niissä ei ole mitään tuntemuksia :oops:
Tiedän, että on raskaus vasta alussa (enkä edes vielä usko asiaa), mutta mun aiemmissa raskauksissa just arat rinnat on ollut ekoja oireita...
Että mua pelottaa, näin yölläkin kaksi eri unta, että kävi huonosti :sad001
Alaselkää särkee, tai se tuntuu jotenkin "väsyneeltä".
Ja hiukan etova olo - tätä ei ole mulla aiemmin ollut ollenkaan tässä vaiheessa.
Ehkä mun pitäisi lopettaa vertailu.
4+3

Hormiga, täällä ! Eli mulla myös oirettomat rinnat ja sitä alkuun myös "kauhistelin" koska aikaseimmissa kahdessa raskaudessa (jotka meni kesken rv19 & rv5-6(?)) oli molemmissa rinnat kipeenä heti alusta asti! Nyt ihan lähipäivinä vasta on alkanut tulla vähän tuntemuksia myös rintoihin, mutta en sanoisi, että vieläkään ihan kunnolla kipeät olisivat. (Varmaan nyt kun näin sanon niin kohta on sitten niin kipeät :hilarious: ) Sanoisin, että ei tarvitse huolestua siitä. <3 Mulla myös tämä raskaus tuntuu nyt ihan erilaiselta kun aikasemmin..
Yritä olla liikaa vertailematta ja toivottavasti kaikki menee hyvin, tyhmiä tuollaiset unet !! :sad001

Ja nyt se sitten alkoi viikonloppuna ! Pahoinvointi! Hyi, että on pahaolo.. Kova nälkä koko ajan, mutta mikään ei tunnu menevän alas. Aamulla join vettä ja melkein tuli ylös.. Onneksi ainakaan vielä ei ole tullut ylös asti, mutta vähän tuntuu että saattaa joku päivä tulla. En ole koko elämäni aikana oksentanut kuin muutaman kerran, niin hiukan vieras tämä olo..

Sain myös viikonloppuna todeta, että pitää ottaa oikeasti rauhallisesti nyt! Nimittäin vähän siivoilin kotona ja nostin ylähyllyltä kevyen laatikon ja alkoi sattua selkään ja mahaan. Lopetin sitten kaikki hommat siihen ja makoilin loppu päivän. Tosi inhottava tunne ja säikäytti vähän taas.. mutta ainakin "herätti" siihen tosiasiaan, että pitää olla suuper rauhallisesti ja varovasti :wink

Rv 6+0

Oon tässä miettiny kuinka sanotaan aina et raskaana oleva nainen niin hehkuu ja kaikkee. On tää alku ainakin kaukana hehkeydestä :DD Joka aamu krapulainen olo ja aamupalaks pakosti koitan jotain pupeltaa. Illemmalla sit oon tankkaillu ruokaa kun maistuu paremmin. Tällä hetkellä nukun enemmän kun oon hereillä et väsymys on kova jo alhasen verenpaineenkin takia.

Eilen tulikin sit ensimmäinen episodi, onneks oltiin kotona :D Jotain siinä kiukkusin väsyneenä miehelle ja sit tuli niin paha mieli et itkin sit siinä kesken ruuan pää ruokapöydässä kii. Hetken päästä sit jo naurettiinkin et mitä ihmettä just tapahtu ;D Nyt on kyl "lääkitys" ihan kohdillaan... Täytyy toivoo ettei tommonen toistu jossain julkisella paikalla! On tää raskaus ihanaa aikaa :wtf :love7

Jostain kyl luin et raskaana ollessa tunteet heittelee, jotta tuleva äiti osaisi hallita tunteitaan paremmin sitten vauvan kanssa. Jotenkin helppo uskoa, että tuossa on jotain perää...

Mä ainakin hehkun. Naama on hehkuvan punainen, kun mulla on niin järjettömän kuuma ihan koko ajan. :)

Onpa mukava kuulla e.m. :)
Toivottavasti sun pahoinvointi ei pahene. Jo pelkkä etova olo on kurja, saati sitten jos pitää oksentaa. Näin alussa raskautta sitä melkein toivoo, että jotain tulisi ja olisi ”enemmän raskaana” :rolleyes:
mulla kyllä menee "huono olo" -aaltoja, mutta ei vielä onneksi muuta.

Vivian, kyllä välillä melkein säälittää miehet, kun katsovat meidän aaltoilevaa käytöstä :grin

Nyt iski uusi oire: aivan järkky vilu! Oikeen tärisen vilunväreistä vaikka on neule ja farkut päällä. Ja mä en normaalisti palele IKINÄ! Vai onkohan kuume nousemassa tai jotain...?

Aamulla oli pakko viedä roskat ulos kun roskis haisi niin pahalle... Mutta tuntuu kuin täällä haisis vieläkin... :/

• Tykkään
Reaktiot: E.m
Takaisin