Oireet

Toiseen ketjuun kirjoittelinkin täsä..

Limatulppaa on nyt tullu pitkin päivää isoja satseja ja supistelut jatkuneet parin tunnin osittaista taukoa lukuunottamatta n 28 h. Nyt on alkanu tulla jo 5-10 min välein tai alle ja ihan hyvällä kivulla varustettuna. Jos vaan kestäis näin.. Olisiko tää SE yö?!

38+4 vielä muutaman minuutin, oon aika epäuskoinen jos tää tapaus tulee näin "ajoissa" kun viimeks mentiin ihan kalkkiviivoille.. Mut toisaalta lantio on aika irtotavaraa ja kaikki kumartelut laukaisee supistuksia, nii vaikee uskoo, että tää tilanne olis enää montaa viikkoo. Tai ees montaa vuorokautta.

Nyt vaan pitäis päättää koska on "tarpeeksi", koska lapsenvahdin herättäminen ja paikalle saaminen ja itse sairaalaan pääseminen vie yht melkein tunnin.. Jos alan tekeen sitä vasta kun on tosi tuskaista niin ehdinkö enää?! Ja jos liian ajoissa niin hätiköinkö?

Olis kyl kiva jos olis saanu mennä vähä väliaikakartoitukseen näitten supistusten takia kun kerta sairaalan alueella olin muutenkin käymässä, mutta kun ei annettu lupaa tulla sisään niin ei sitten. :angry1'

Toisaalta vois nää kiitos hellittääkin välillä kun on alakroppa ihan turta jo..

No tämmöisiä ajatuksia. Kai tässä pitäisi koittaa levätä ja 'kerätä voimia'...
 
Ei.. Kun sain unen päästä kiinni niin hellitti. Esikoista oon herännyt pari krt katsomaan ja silloin ylös noustessa on supistanut mut ei muuten.

Itkeäkö vai nauraa...
 
Mä täällä taas kelloaan supistuksia ja nyt oon aika varma, että edessä on lähtö. Ajallisesti nuo tulee 10 min pintaan, mut kivun puolesta nyt on jo ihan eri meno kuin mm viime yönä.. sattuu vietävästi sekä vatsaan että selkään joka kerta, tuo keskikroppa muuttuu semmoiseks kivipaasiks (miehenkin mielestä) ja välillä näkyy melkein tähtiä.

Päivän aikana oli vain satunnaisia kertoja eikä ees kovin pahoja.
Alkoi näin säännöllisesti 9 jlk, eli reilu 3 h sitten. Käytiin hakeen anoppi=lapsenvahti varmuuden yöksi meille kun tunnistin, että vois olla avaavia suppareita jo. Tähän asti on taidettu mennä samalla kaavalla edelliseen synnytykseen verraten. Nyt vaan haluisin skipata sen kohdan, jossa mennään sairaalaan ja kätilö sanoo "reunaa puolitoista senttiä ja sormelle auki.." Aion vakaasti kärsiä kotona ja mennä vasta kun siellä sanotaan "täysin pehmeä ja 6 cm auki." :') Kun osaisikin..

Vatsa tyhjenee alareittiä sitä mukaan kun sinne jotain tulee ja aina kumartuessa tulee "ylimääräinen" suppari. Eli eiköhän se H-hetki oo aika lähellä vaikkei tästä supparirallista vielä päästäiskään tositoimiin.

Nyt vaan adrenaliini on niin mukana, etten meinaa osata nukkua.. kun pelkään hirveesti että nää laantuu taas.. ':sad001
 
Murmeliini, kuullostaa siltä että on tosi kyseessä. Nukut sit myöhemmin, jos nyt ei pysty. Tsemppiä!
 
Supistukset laantui sit vähän ajan päästä ja nukuin reilun tunnin. Heräsin puolisen tuntia sitten kovaan supistukseen ja johki lorahteluihin. Olin niin ärsyyntynyt siitä katkosta, että päätin pistää supparit käyntiin vaikka väkisin. Spotifysta musiikkia ja aloin voimisteleen ja pomppiin ympäriinsä ja holy crap kun on ollu pitkiä mojovia suppareita, 5 kellottanut jo. Että jos se musta on kiinni nii mehän lähetään ennen ku kukko kiekuu huomenet. :'D Katsotaan sit oonko oikeessa.
 
Täällä alkaa olemaan ahdasta. 37+4 eikä vielä tiistaina neuvolassa ollut kiinnittynyt. Mä olen vain sen 154 pitkä, joten tässä kohtaa alkaa olemaan pituussuunnassa ahdasta. Mulla on monena päivänä ollut ylävatsa ihan sika kipeä, kun pienellä ei ole tilaa ja se ottaa ylhäältä vauhtia. Tai sitten vauva painaa Pepin kanssa yöllä mun sisäelimet kiinni kylkiluihin ja sit niitä sattuu kun vauvan asento vaihtuu ja pääsevät pinteestä. Huh, nyt saisi joko maha venyä tai vauva laskeutua.
 
Voih, viime yönä olin jo ihan varma että päästään tositoimiin.
Alkoi selkään polttelulla/kivulla ja jossain vaiheessa tajusin että nehän välillä loppuu ja sit taas tulee takaisin.Puolen yön jälkeen siirtyi myös vatsan puolelle ja pystyin kellottamaan niitä, kun oli selkeä alku ja loppu.Tätä jatkui koko yön, yritin vahvistaa niitä sen verran mitä nyt yöaikaan pystyy..eli jumppapallolla pompin, nännien stimulointi ym. Neljän maissa hiipui niin että pari vain tunnissa, mutta sitten taas viiden jälkeen yltyi ja parhaimmillaan tosi napakoita 3min välein. Aina supistusten tullessa huonon olon aalto tuli ensin, ja yöllä suolikin toimi pariin kertaan.
Aamulla kun puoliso heräsi, lähdettiin koirien kanssa kävelylle, mutta supistukset silti hiipuivat pois.
Tosi karmiva olo oli kuitenkin, leposyke 106 ja oksensin lopulta. Koska supistukset hiipuivat enkä saanut niitä takaisin, päätin että koitan vähän nukkua,päätä särki niin pirusti. Sainkin jonkun tovin nukuttua ja heräsin taas isolle hädälle. Mutta supistuksia ei vaan kuulu takaisin.
Oon tässä päivällä yrittänyt kaikki konstit mitä suinkin tiedän, lisäksi imuroin koko asunnon ja pesin lattiat ja käytiin äsken pitkällä kävelyllä. Illalla vielä koirien kanssa lenkki.

Onko tämä tyypillistä uudelleen synnyttäjillä että supistuksia voi tulla tiiviistikin koko yön ja kaikki merkit viittaa että synnytys lähestyy, sitten kuitenkin kaikki lakkaa? Itsellä edellinen synnytys käynnistetty, joten ei harmainta aavistusta miten synnytys alkaa luonnollisesti ja kauanko siinä voi mennä.
Älkää nyt pelotelko millään viikon kestävillä supistus-rääkeillä sit :wink

39+2
 
Alethea: En mä tiedä onko tyypillistä... Mut mä oon nyt tässä neljännessä raskaudessa ollut jo kahdesti melkein lähdössä. Eka kerta joskus 36+ ja nyt oli sit toinen kerta su-ma yö. Aiemmissa ei oo tullut tämmösiä "hahhaa huijasimpas sua" -supistuksia. Sais jo tulla... 40+2 tänään.
 
Alethea, mä kävin kaks kertaa näytillä tiheiden supistelujen takia MUTTA ne ei olleet kivuliaita. Mulla oli melkeen kolme viikkoa joka toinen ilta n klo 20-03 tiheitä supistuksia mutta sellasia et meni Panadolilla ohi ja pystyin halutessa nukkua (tosin mä vältin Panadolia ja päinvastoin yritin provosoida lisää supistuksia). Mutta kuten sanottu ne ei olleet kivuliaita supistuksia. Mulla tuli ekat kunnolla kivuliaat supistukset vasta 2h siitä kun lapsivettä oli alkanut lorista.
 
Aamulla meni limatulppa ja alkoi supistelemaan. Joskus ehkä neljän aikaan lähdettiin synnärille kun supistukset 1-3 min välein... No, edelleen sama tilanne. Silloin oli kahdelle sormelle auki ja tuskin on siitä juurikaan kummentunut :/ Kotiinkaan eivät päästä kun on kuitenkin 80 km matkaa.
 
Tsemppiä Bp, toivottavasti tilanne kohta etenee siellä ja pääset tositoimiin!
 
Takaisin
Top